Gå til innhold

Hvordan pynter dere juletreet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv pynter jeg med arvet juletrepynt og noen juletrekurver. Hadde i fjor ensfargede lys. I år har jeg lyst til å få tak i fargede lys på stake eller hva man skal kalle det, samt fikse noen julekurver til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pynter alltid juletreet med to farger. Enten rosa/sølv, rosa/hvitt, Lilla/hvitt, Lilla/sølv eller sånn "marineblå"/hvitt. "marineblå/Sølv :) hehe dette ble komplisert :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos mamma og pappa har vi alltid pyntet med kuler i fargene rødt, grønt, gull og sølv, så har vi litt av den fine og ordentlige julepynten jeg og min bror lagde da vi var små. I tillegg til noen søte glassklokker som mamma har arvet. Jeg synes det er så sjamerende med et litt personlig tre. Med minner og tradisjoner. Det er klart det er stilig med nye og matchende farger fra år til år, men jeg synes julen handler om familie og tradisjoner. Derfor prøver je nå når jeg har fått samboer å ta med disse tradisjonene videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har spir i toppen ikke stjerne.

Vi har tykt gliter lagt rundt jevnt oppover.

Vi har mye gammel pynt arvet fra mormor/ farmor kjøpt andre steder i verden så vi har litt spesiell pynt. Mn vi har også mange mindre fine kuler som ulike familiemedlemmer har laget på barnehage stadiet de henger litt lenger ned på treet.

Så har vi små røde epler i massevis vi pleier også henge noen av disse på treet da lenger ned på treet. Noen andre som har røde epler på sitt juletre????

Vi pleier og sortere pynten slik at det blir jevnt og fint.

Treet vårt pleier å være tilnærmet perfekt og mange pleier og si at treet vårt er det fineste de har sett.

Men så ser ikke resten av huset ut da det er bare treet som er fint hos oss:)

Og juletre er alltid fine uansett da de har en egen sjarm:)

Ellers så vil jeg si at jeg synes det er kjempefint med personlig julepynt. Synes det er koselig og gå og titte litt på pynten i trærne til de jeg kjenner. Her finner jeg mye gammelt og hjemmelaget :) .

Endret av Linnea Adriana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos mamma eller pappa (skilt) pynter vi med ting vi barna har laget, glitter, arve-kuler og alt annet vi måtte finne i julepynt-eskene. Treet ser like jævlig ut hvert år, men det er fantastisk koselig! :)

Hjemme hos meg og samboer pynter vi med to matchende farger. Bytter ofte. Typisk Ikea-pynt. :ler: Jeg (samboer bryr seg ikke og legger ansvaret for pynting til meg) liker det enkelt og stilrent hjemme hos oss , og vi har ingen barn å videreføre tradisjoner til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Vi har hittil hatt pynt av typen "et par maxipakker med kuler fra ikea", men nå begynner jeg å få lyst på litt mer kvalitetspynt som vi kan finne fram år etter år. Da særlig for barnas del. Det å finne igjen de samme tingene hvert år var en del av julestemningen for min del som barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har glitter, "perlekjeder" og store sløyfer i sølv, sølvfargede og røde trefigurer (hjerter og stjerner med løkke til å henge på greinene) kuler i rødt og i sølv og røde epler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos pappa hadde vi alltid god gammel pynt som vi barna hadde laget, pluss litt kuler. sølv og gull glitter, blanke lys og norske flagg!

Hos mamma hadde vi istapper, sølvglitter og fargede lys, litt hjemmelaget pynt,litt gammel pynt og her også norske flagg :)

Når jeg pynter selv, har jeg kun røde kuler i forskjellige størrelser. noen blanke, noen med glitter og noen matte. Glassfigurer har jeg også

Så har jeg sølvglitter som henger rett ned og stjerne i toppen .(av den gamle typen man bare setter oppå ene lyset :) )

Veldig enkelt og fint med bare rødt, glass og sølv, og jeg håper vi kan holde litt samme stilen etter vi får barn også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i sølv, hvitt og glass :rødme:

Har lysnett med mange små, hvite lys. Sølv stjerne i toppen.

Har laget hvite kremmerhus selv (med fint stoff og bånd) som jeg fyller med fazer mint. Så har vi startet en tradisjon med små sølvrammer, som vi putter bilder av viktige hendelser fra våre liv i, som vi henger på treet. :jepp: Har bare 1 enda da, bryllupsbilde av oss. Så håper vi det kommer bilde av en gravidmage snart :sjenert:

Ellers er detsølvperle girlander, glassengler og hvite englevinger.

jeg er så glad i engler!

Jeg håper på sikt og få et koslig, meget personlig juletre, pyntet med masse sølvrammer med bilder av det som betyr noe for oss og vår lille familie :rødme:

Det er jo det jula handler om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tre syns dere er best? Er det bedre med granbusk, furubusk eller plastikk-tre?

Har dere lys som blinker?

(Har lyst på blinke-lys men kjærsten sier absolutt nei.)

Jeg har også lyst på helt hvitt tre som er plastikk.

(Kjærsten vil ikke ha det heller...)

Hva er spir? Er det mindre kristelig enn betlehem-stjerne?

Hva gjør dere som har ekte tre for at juletre ikke skal bli vissen?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla og sorte kuler (de er hel-fargede altså) og "dråper"-lignende ting, sort og lilla glitter, og sånne lys med en stjerne i topp. Egentlig jævlig stilig ;)

Alt i plast pga katter som velter treet ihvertfall 10 ganger i løpet av den uka treet er oppe.

Endret av Opus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei til lysfargete pærer. Jeg bruker englesølv over lysene for å få de til å glimre, og litt gammelt og nytt. Noen norkse flagg, veldig gammel julepynt men også av nyere dato dvs fra åttitallet... Det er veldig nostaligisk og vakkert. Tror de fleste pynter med det de har. Det har hendt at jeg har pyntet uten juletre. Man trenger ikke så veldig mange effekter, selv om det er morsomt og kreativt. Par duker og lys, nøtteskålen og nøtteknekkern. Maten er det viktigste, sånn sett bort fra samværet. Har vært alene i jula par ganger grunnet sykdom og lange avstander. Jula blir til hva man gjør den til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i sølv, hvitt og glass :rødme:

Så har vi startet en tradisjon med små sølvrammer, som vi putter bilder av viktige hendelser fra våre liv i, som vi henger på treet. :jepp: Har bare 1 enda da, bryllupsbilde av oss. Så håper vi det kommer bilde av en gravidmage snart :sjenert:

Hvordan rammer bruker du ? tenker med tanke på hvordan du "fester" de i treet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags tre syns dere er best? Er det bedre med granbusk, furubusk eller plastikk-tre?

Har dere lys som blinker?

(Har lyst på blinke-lys men kjærsten sier absolutt nei.)

Jeg har også lyst på helt hvitt tre som er plastikk.

(Kjærsten vil ikke ha det heller...)

Hva er spir? Er det mindre kristelig enn betlehem-stjerne?

Hva gjør dere som har ekte tre for at juletre ikke skal bli vissen?

:)

Spir er mindre kristent ja. Jeg har spir fordi det er det jeg er oppvokst med, så for min del ville det føltes feil med stjerne. Moren min arvet også et fint spir etter en gammel tante så det var nok derfor vi hadde spir. Men noen satte seg på det. Spir er laget litt av det samme som juletre-kuler så det knuser lett..

Det ble kjøpt inn et nytt spir fordi det føltes mest riktig ut.

Dette spiret minner litt om det vi hadde:

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.skrotnissen.no/images/uploads/13_04.06.2007015201.jpg&imgrefurl=http://www.skrotnissen.no/index.php%3Fact%3DviewProd%26productId%3D25612&usg=__qeMslRu7FxyB4PyYQFOikTW1GGw=&h=293&w=390&sz=32&hl=no&start=0&zoom=0&tbnid=bjR6n6QO6QlYrM:&tbnh=92&tbnw=123&prev=/images%3Fq%3Djuletre%2Bspir%26um%3D1%26hl%3Dno%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DH7V%26rls%3Dorg.mozilla:nb-NO:official%26biw%3D1366%26bih%3D552%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=178&vpy=167&dur=33&hovh=92&hovw=123&tx=86&ty=44&ei=816aTJH7EoaBswb4zPWPBA&oei=816aTJH7EoaBswb4zPWPBA&esq=1&page=1&ndsp=27&ved=1t:429,r:0,s:0

Her er et annet spir:

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.creme.no/shop123varer/bilder/image_369.jpg&imgrefurl=http://www.creme.no/productdetails.php%3Fproduct%3D369&usg=__HD9Sg7YbzUAtvykIwkOIHKh0lbY=&h=320&w=340&sz=24&hl=no&start=0&zoom=1&tbnid=4p0IMMpbYrlDTM:&tbnh=122&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Djuletre%2Bspir%26um%3D1%26hl%3Dno%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DH7V%26rls%3Dorg.mozilla:nb-NO:official%26biw%3D1366%26bih%3D552%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=1094&vpy=95&dur=22&hovh=218&hovw=231&tx=153&ty=145&ei=816aTJH7EoaBswb4zPWPBA&oei=816aTJH7EoaBswb4zPWPBA&esq=1&page=1&ndsp=27&ved=1t:429,r:8,s:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest #10

Spir er mindre kristent ja. Jeg har spir fordi det er det jeg er oppvokst med, så for min del ville det føltes feil med stjerne. Moren min arvet også et fint spir etter en gammel tante så det var nok derfor vi hadde spir. Men noen satte seg på det. Spir er laget litt av det samme som juletre-kuler så det knuser lett..

Det ble kjøpt inn et nytt spir fordi det føltes mest riktig ut.

Dette spiret minner litt om det vi hadde:

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.skrotnissen.no/images/uploads/13_04.06.2007015201.jpg&imgrefurl=http://www.skrotnissen.no/index.php%3Fact%3DviewProd%26productId%3D25612&usg=__qeMslRu7FxyB4PyYQFOikTW1GGw=&h=293&w=390&sz=32&hl=no&start=0&zoom=0&tbnid=bjR6n6QO6QlYrM:&tbnh=92&tbnw=123&prev=/images%3Fq%3Djuletre%2Bspir%26um%3D1%26hl%3Dno%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DH7V%26rls%3Dorg.mozilla:nb-NO:official%26biw%3D1366%26bih%3D552%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=178&vpy=167&dur=33&hovh=92&hovw=123&tx=86&ty=44&ei=816aTJH7EoaBswb4zPWPBA&oei=816aTJH7EoaBswb4zPWPBA&esq=1&page=1&ndsp=27&ved=1t:429,r:0,s:0

Her er et annet spir:

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.creme.no/shop123varer/bilder/image_369.jpg&imgrefurl=http://www.creme.no/productdetails.php%3Fproduct%3D369&usg=__HD9Sg7YbzUAtvykIwkOIHKh0lbY=&h=320&w=340&sz=24&hl=no&start=0&zoom=1&tbnid=4p0IMMpbYrlDTM:&tbnh=122&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Djuletre%2Bspir%26um%3D1%26hl%3Dno%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DH7V%26rls%3Dorg.mozilla:nb-NO:official%26biw%3D1366%26bih%3D552%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=1094&vpy=95&dur=22&hovh=218&hovw=231&tx=153&ty=145&ei=816aTJH7EoaBswb4zPWPBA&oei=816aTJH7EoaBswb4zPWPBA&esq=1&page=1&ndsp=27&ved=1t:429,r:8,s:0

Takk :)

Da blir det spir på mitt tre.

(Det var ikke kjærsten i mot :rødme: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan rammer bruker du ? tenker med tanke på hvordan du "fester" de i treet ?

Fester dem med bånd, så de henger på grenen akkurat som julekuler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi pynter treet med spir, fargede lys og masse masse glitter :rødme: (Slik det er tradisjon for å gjøre der vi kommer ifra:P) I tillegg har vi sølv- og blå julekuler og mye julekuler formet som dyr.

Herregud, høres ut som at juletreet blir forjævlig stygt, men det blir det heldigvis ikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juletreet er noe av det koseligste med hele jula, syns jeg. Vi pynter det gjerne en uke før jul, rett og slett for å få mest mulig kos ut av det.

Alltid edelgran, gjerne så lubbent og disney-aktig som mulig. Pyntes med sølvfarget "tinsel", glass-istapper og -snøkrystaller samt diverse figurer. Vi kjøper alltid noe til å henge på juletreet når vi er ute på reiser, så hele treet blir en form for minnebok over turer og hendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også sånn lubne trær. Gammeldags stjerne i toppen, hvite elektriske lys. Jeg har prøvd å få stearinlys, men mannen har satt ned foten for det..

Har gammeldagse kuler som vi har arvet, samt glitter. Ikke annen pynt enn det. Enkelt og koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt juletre er en symfoni av gamle juletrekuler(alltid på utkikk etter skikkelig gamle kuler og pynt på loppis)og kongler(av glass) og glitter og flagg og hvite lys (to lysslynger).

Det stråler i alle regnbuens farger, men jeg holder meg unna plastkuler så langt det er mulig... mulig at det blir annerledes hvis jeg får barn for da vil det sikkert være plastkuler nederst på treet noen år...

Forøvrig er jeg alltid ute og hogger eget juletre sammen med min far så det er vanlig gran fra egen skog!! En kjempefin tradisjon for meg som hører med for å få den rette julestemningen!!! Og jeg har aldri opplevd at det drysser særlig mye, så lenge det får tilstrekkelig med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...