Gå til innhold

Hva skal til for at du dropper å lese et innlegg?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Vinnie: Du snakker en dialekt som ligger nær nynorsk, men sliter med å lese det..?

Snakker dialekt når jeg er hjemme og blander østlandsk og vestlandsdialekt her jeg bor. Jeg sliter med å lese det fordi jeg har lært å lese på bokmål. Dialekten min ligner ikke så veldig på nynorsk, kanskje noen av ordene i skrivemåte.

Endret av Vinnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Eg syns det er litt trist å tenke på at folk hoppar over det eg skriv fordi eg skriv på nynorsk. Det kan jo hende at det eg seier har noko for seg? Merkeleg. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg dropper konsekvent laaange innlegg, fjortis-språk, svensk og nynorsk. Hva med dere?

AnonymBruker.

Edit: Og svensk ja! Svens er heeeeeelt jææææævelig å lese...

Endret av brutal_mann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Eg syns det er litt trist å tenke på at folk hoppar over det eg skriv fordi eg skriv på nynorsk. Det kan jo hende at det eg seier har noko for seg? Merkeleg. :tristbla:

Mens noen av oss elsker det og vil ha MYE mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hopper over ekstremt lange innlegg som er skrevet i en eneste stor smørje. Veldig slitsomt å lese et langt innlegg med lange setninger, uten komma og avsnitt.

Orker heller ikke å lese hvis det er sms-språk eller så mye skrivefeil at jeg ikke skjønner overskriften engang.

Edit: Nynorsk er ikke det beste jeg leser, men hopper ikke over dem :)

Endret av capricorn74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns det er litt trist å tenke på at folk hoppar over det eg skriv fordi eg skriv på nynorsk. Det kan jo hende at det eg seier har noko for seg? Merkeleg. :tristbla:

Jeg legger knapt merke til om det jeg leser er bokmål eller nynorsk, og dine innlegg er jo både velskrevne og med fornuftig innhold. Da ligger tapet hos de som hopper over innleggene, ikke hos deg!

Jeg hopper over lange innlegg som mangler "alt" av store bokstaver og tegnsetting. Det blir jeg nesten anpusten av å lese. Innlegg med så mye skrivefeil at det tar ekstremt lang tid å forstå hva som menes hopper jeg over. Det samme gjelder enkeltbrukere som aldri har noe å melde, eller bare sprer edder og galle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hopper over eller skummer bare gjennom innlegg som:

- Er lange, men uten avsnitt

- Har mange skrivefeil

- Har dårlig setningsoppbygging / språk som gjør det vanskelig å lese (ikke vanlige skrivefeil, men når det er så mye at jeg sliter med å lese uten å konsentrere meg)

- Er skrevet på dialekter utenom bokmål / nynorsk (igjen der det er vanskelig å lese uten å konsentrere meg)

- Er ekstremt lange når det er et tema jeg bare er litt interessert i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hopper over rotete innlegg og innlegg i klar fjortisstil. Dessuten klikker jeg meg fort bort hvis jeg kommer til skade for å gå inn i et innlegg av typen "jeg er så sur på kjæresten min fordi han ikke synes jeg er den eneste pene jenta i verden". Innlegg med mye skrivefeil orker jeg heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg skrevet på dialekt. Jeg ser i lokalavisa at folk til og med skriver leserinnlegg på dialekt. De innleggene gidder jeg ikke å lese. Vi har to målformer i dette landet, nynorsk og bokmål. Vil ikke folk skrive et av disse får de la være å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppe innlegg som:

-er lange og ikke har avsnitt.

-er fryktelig dårlig skrevet, enten på sms-språk eller som har så mange skrivefeil at det er vanskelig å lese.

-er skrevet på dialekt. Særlig om de er lange.

-har et tema som ikke interesserer meg.

-bare har "hjelp" eller "kan jeg være gravid?"i topicen.

-innlegg av brukere jeg er lei av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ikke inlegg som er skrevet på dialekt, eller sms språk. Er ikke så glad i svensk heller, er slitsomt å lese. Nynorsk går helt fint.

Laaange inlegg gidder jeg heller ikke å lese. eller hvis det er masse skrivefeil, uten stor bokstav eller punktum/komma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dropper innlegg av enkelte bestemte brukere.

Usaklige innlegg

Lange innlegg uten avsnitt

Lange innlegg blir muligens skumlest men ofte ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- lange innlegg uten avsnitt

- slitsomt eller dårlig språk (sms-språk, overdren bruk av ord som "dems", altfor mange skrivefeil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler ikke innlegg som er kjempelange uten avsnitt. Da er jeg rask å trykke meg tilbake og finne noe annet å lese på.

Klarer alltids å komme meg gjennom skrivefeil, men ikke tekst som går i ett.

Eller, jeg hadde ærlig talt litt problemer med å lese innleggene til en bruker som ikke er her mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg syns det er litt trist å tenke på at folk hoppar over det eg skriv fordi eg skriv på nynorsk. Det kan jo hende at det eg seier har noko for seg? Merkeleg. :tristbla:

Jeg er ikke glad i nynorsk, og lange innlegg på nynorsk skummer jeg ofte over. Du er en av brukerne som definitivt utpeker seg positivt, dine innlegg leser jeg alltid. :) Interessante innlegg, og så innbiller jeg meg at du skriver litt enklere nynorsk? Synes av og til enkelte nynorske innlegg er verre enn andre, men vet ikke om det faktisk er sånn, eller bare noe jeg innbiller meg... :gjeiper:

Innlegg med veldig mye skrivefeil, dialekt, store tekstblokker uten mellomrom, veldig dårlig språk eller som er uinteressante hopper jeg over. Bruker blokke-funksjonen ganske aktivt, blokker folk som skriver med mye farger og rare skrifttyper, eller folk som bare skriver tulleinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes av og til enkelte nynorske innlegg er verre enn andre, men vet ikke om det faktisk er sånn, eller bare noe jeg innbiller meg... :gjeiper:

Jeg tror det muligens har med å gjøre at Alt Godt skriver korrekt nynorsk. Flesteparten av innleggene som er skrevet på "nynorsk" i dette forumet, består imidlertid av en salig blanding av nynorsk, dialekt, og bokmål. Og sånne innlegg synes jeg også det er temmelig smertefullt å lese.

Endret av Ludovie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svensk har så mange rare bostaver, er ikke noe personlig.

Ja både ä og ö, blir jo nesten et helt annerledes alfabet av sånt.. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det muligens har med å gjøre at Alt Godt skriver korrekt nynorsk. Flesteparten av innleggene som er skrevet på "nynorsk" i dette forumet, består imidlertid av en salig blanding av nynorsk, dialekt, og bokmål. Og sånne innlegg synes jeg også det er temmelig smertefullt å lese.

Aha, ja det kan nok godt stemme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...