Gå til innhold

Mens jeg venter

Envy

Anbefalte innlegg

En liten dagbokgjeng er det vel absolutt her ja :nigo: Utrolig koselig, syns jeg :)

Oi, 5 ord til HVER bokstav? Blir ikke det veldig mange ord? IK! ;)

Ja, en koselig gjeng er det! :hjerte:

Jo, det ble litt mer enn jeg så for meg idet vi fikk leksa :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lærer japansk. Det eneste det har til felles med russisk er vel at det er helt uforståelig for nordmenn. :ler:

men.. OI? Fem ord per bokstav? Det er jo et helt tonn med ord, det! Sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærer japansk. Det eneste det har til felles med russisk er vel at det er helt uforståelig for nordmenn. :ler:

men.. OI? Fem ord per bokstav? Det er jo et helt tonn med ord, det! Sånn ca.

Japansk? :jepp: Tøft!

sayōnara - det er det eneste jeg kan :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japansk er spennende! Digger språket, folkeslaget og hele pakka! :biggrin: Jeg prøvde også å lære meg det engang i tiden, men det ble så forferdelig vanskelig på egen hånd, så jeg ga opp. Jeg må liksom ha en lærer til å hjelpe meg med språk jeg, en som jeg kan spørre om ting jeg lurer på. Og ikke minst til å lære meg gramatikken, hvorfor skal den alltid være så vanskelig?

I går var jeg på russisk kurset, og fikk satt på plass et par brikker som jeg lurte fælt på sist gang jeg var der, det var ålreit :jepp:

Sånn ellers var jeg på jobb på dagen i går, og de gikk faktisk uforventet bra å stå opp kl. 0600 igjen!

Dagen i går var forøvrig ikke så veldig bra egentlig.. hadde sånne forferdelige menssmerter, aldri vært borti noe SÅ ille! :hakeslepp: Jeg satt i en stol foran pcen hele dagen på jobb i går, følte meg helt ubrukelig. Det var et ork hver gang jeg måtte reise meg for noe. Sånt er ikke noe gøy :riste: Var tilogmed nesten så jeg vurderte å droppe kurset, men da hadde jeg gått glipp av så mye, så jeg dro meg nå avgårde likevel!

Nå skal jeg kaste meg over skriveriet mitt igjen, mangler bare 9000 ord før jeg kan sende det inn! :hoppe:

Jeg skal ta meg et dagboksnokeraid i kveld :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grammatikk er en bitch :dry:

Jeg går ikke så seriøst inn for den språklæringa da, jeg har noen kurs på MP3-spilleren min, også snoker jeg litt rundt etter infor på nettet når jeg vil. Merkelig hvor mye lettere ting blir når det er bare lystbetont og ingen prestisje tilknyttet til det, hehe.

Russisk har ganske komplisert grammatikk, har det ikke?

Aua, det hørtes ikke noe godt ut. Håper det er bedre med deg i dag? :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Mah! :hug: Jeg tok en paracet, og det tok spissen av det, men det fortsatte liksom å murre. Våknet i dag helt uten vondter da, så det var godt!a040.gif

Ja, Ping, det er jeg helt enig i! :sur: tenk så enkelt det hadde vært å lære språk om grammatikk ikke hadde eksistert! :jepp: Også er det så mye "unødvendig" grammatikk.. hva skal man med kasus liksom?

Foreløpig er jeg dog lykkelig uviten til det meste av russisk grammatikk da vi har drevet mest med fonetikk hittil :biggrin:

nei, det var ikke noe godt :grine: ..men i dag er det heldigvis borte!a013.gif

--------------

åh, jeg er så treig! :ler: Jeg har bare fått skrevet ca 2000 ord! Skulle jo klare mye mer, men hvis jeg står på nå håper jeg at jeg klarer hvertfall 1000 til før K kommer hjem fra jobb. Han jobber overtid som vanlig :sukk: men men, han er flink da! Også har han lovet å være hjemme i helgen :jepp:

Nå skulle jeg egentlig gjøre noe research på nettet, men så ble det så mye annet som fristet, så kom innom her en tur.. også var jeg plutselig sulten, så da ble det tv og mat litt (tv og mat er begreper som hører sammen i min verden) før jeg var tilbake igjen her.. :lol:

Nå skal jeg være flink igjenc030.gif

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 ord er jo masse! Synes du har vært flink uansett hva du selv synes :ler:

Jeg pleier å være her mens jeg spiser jeg, når ikke mannen er hjemme... Så jeg skjønner vil en viss grad hva du mener med mat og tv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde planer om å skrive ca 4000 ord i dag Inwe :) Hehe, å skrive én side kan være mer enn nok det, når det er kjedelige lekser det er snakk om :gjeiper: Hva slags tema er dere på?

Takk takk Mah! :happy:

Skjønner ikke hvordan folk klarer pc og mat samtidig. Det blir mye å holde styr på for meg det :fnise: Da glemmer jeg å spise! mat og tv derimot er akkurat perfekt, for tven trenger jeg ikke bruke hendene til, så da kan jeg konsenterere hendene på maten, og hjernen på tven :gjeiper:

-------------

Åååååååå!! Noen har holdt på å skyte med luftgevær utenfor her i over en time nå!! Det er så irriterende å høre på!!d018.gif Kan dem ikke gå et annet sted??d026.gif

Bah..a015.gif Jeg får vel trøste meg med at jeg faktisk har fått skrevet over 4000 ord i dag likevel! :nigo: Kom plutselig skikkelig inn i siget her, og neste gang jeg hadde sjekket hadde jeg skrevet nesten 1000 ord mer enn hva det ideelt sett skal være i et kapittel. Men nå får det kapitlet bare ha litt for mange ord, fordi det ble så bra som det ble :lur:

Utdrag:

I ett gikk det rundt for henne, og hun svaiet på stolen. ”Jøss, jeg tror jommen den sterke drikken har godt deg til hodet”. Stemmen hans kom plutselig langt bortenfra. Hun smilte til han ”det går bra”. Han nikket og smilte ”Jada, men jeg tror nå likevel De hadde hatt godt av litt frisk luft!” Han reiste seg og bød henne armen. Hun så mistenksomt opp på han, så lo han igjen ”slapp av, jeg er ikke ute etter en billig gledeskvinne, jeg tilbyr meg bare å hjelpe Dem”. Nølende tok hun armen hans.

Han geleidet henne elegant gjennom folkemengden, og hun merket i det de gikk ut av vertshusets hoveddør at hun fikk et misfornøyd blikk fra Gunn. Kaisa snøftet, og lo litt for seg selv. Gunn trodde nok at hun hadde stjålet en kunde fra en av hennes piker nå. ”Hva ler du av?” Spurte Kristian. Det var latter i stemmen hans også. Vel ute på brygga knakk hun sammen i latter, og Kristian kunne ikke annet enn å le med. ”Hva er det som er så morsomt?” lo han. Kaisa tørket en lattertåre ”nei, ingenting”. Hun lot seg falle bakover i en snøfonn inntil huset. Hun humret fremdeles. Kristian var raskt ute med å hjelpe henne opp igjen ”De kan ikke ligge slik i snøen kan De forstå, tøysejente”.

I morgen skal jeg skriver 3-6000 ord, orgså kan jeg faktisk sende det inn!! Tenk så spennende! Tenk om de faktisk liker det! :hakeslepp::fnise:

Nå tror jeg at jeg skal slappe av resten av kvelden, hvis jeg ikke kommer opp med noen fantastisk gode ideer da. :lur: Skal ganske snart ta å varme meg noen nan-brød vi har liggende. Jeg skulle egentlig spise brødskive, men det blir altfor kjedelig altså! :opplyser:

a030.gif

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er!! :tommelopp:

Takk!c030.gif

Så flink du er som skriver og skriver :strix:

Holder med deg i å heller spise naan, det er mye bedre ja! :tommelopp:

Hihi, takk! :happy: Jeg er jo veldig motivert også da! :)

Ja, men det som enda bedre er, er at sambo kom hjem med mat til meg! :strix:

Flinka! Krysser fingrene for deg, håper virkelig de liker det. Jeg vil nemlig veldig gjerne lese denne serien din :Nikke:

Hihi :fnise: takk, det håper jeg også at de gjør! Har lyst til å dele historien med alle som vil lese den! :nigo:

--------------

Ny dag, og nå er det faktisk blitt oktober, endelig er det skikkelig høst!h086.gif Jeg liker høsten, veldig! Det er den fineste årstiden, med masse fine farger og akkurat passe, deilige temperaturer!a035.gif

I dag tenkte jeg kanskje å komme meg ut en tur med lille prinsesse i skogen igjen, men jeg har også en hel haug med husarbeid å gjøre, også måå jeg få skrevet litt før K kommer hjem fra jobb (jeg klarer ikke konsentrere meg om å skrive når han er hjemme :ler: ).

Tror jeg bare setter igang med noe jeg, etter en aldri så liten dagboksnokerunde :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jepp, høsten er bedre enn ryktene sier :Hehe: Det beste er absolutt de dagene det ikke regner og man kan gå tur i skogen. Bedre på høsten enn på sommeren det, for jeg er driiiitredd for ormer :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg blir med i høst-like-gjengen altså! :rødme:

En god tur i den friske høstlufta først, så pledd + sofa + sambo å lene seg på + kakao + TVserie/god bok/spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja! Høsten er fantastisk. Elsker å sitte ute på kafeer med en kopp :kaffekopp: eller kakao, med et pledd rundt seg og en god venninne :rødme:

Appropo det, snart må du være med å :skravle: over en :kaffekopp: igjen altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å se at det er flere som er glade i denne flotte årstiden vi er inne i!a040.gif

..og Inwe, jeg er med på :skravle: snart altså! :jepp:

---------------

Nå har jeg sittet litt for lenge og sett på kostymer faktisk! :fnise: Er invitert på halloweenfest, og har lyst til å ta den helt ut i år! Elsker å kle meg ut, syns kostymefester er utrolig morro :biggrin:

Vet ikke helt hva jeg vil være da :klø: Først ville jeg være vampyr, og bare gjøre det helt enkelt med no tenner og gjøre noe kult ut av det jeg har hjemme.. men nå fikk jeg så lyst til å kjøpe et kostyme. Det er riktignok mer enn dyrt nok å bruke 600 kr på en kostymefest, men da har man jo kostymet til senere anledninger også :jepp: Merker at jeg trekkes mot pirat-kostymene altså! Det er jo så mange kule, men de fleste har korte, sexy skjørt, og siden kjære ikke skal være med på denne festen er det ikke sikkert han syns noe særlig om slike sexy kostymer :fnise: men det finnes noen med tights og da, og det hadde passet meg fint! :jepp: Også får men gå med kul hatt! :Hehe: YARR!

Nå er jeg forsåvidt hjemme alene.. igjen.. elskling er ute å dyrker en av sine hobbyer sammen med gutta, men han har lovet å komme hjem i god tid så i ettermiddag skal vi spise hjemmelaget piza før det bærer avgårde til byen og på kino for å se nokas! :hoppe: Gleder meg! Vi kosa oss forsåvidt i går også, da så vi på

her hjemme, og den filmen var så utrolig søt! :laugh: Anbefales!

NUH er det skrivetid! I morgen skal vi forøvrig i selskap, så kan være det blir litt stille fra denne fronten resten av helgen, men for alt jeg vet kan jeg bli sittende klsitret til skjermen her en time eller to i morgen også :lol:

Ha en fortsatt fin helg alle! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...