Gå til innhold

Mens jeg venter


Envy

Anbefalte innlegg

Hei alle dagboklesere! :goodbye:

Jeg er en gammel traver her inne. Har også en gammel dagbok (eller faktisk 2, men den forrige skrev jeg nesten ikke i, og følte at den ble feil nå) her inne, men nå er det nye tider, et nytt liv og på sin plass med ny dagbok.

Starter med en liten introduksjon av meg selv jeg. Jeg er en ung dame på 22 år. Jeg bor på østlandet, rett i nærheten av Oslo. Jeg jobber som vikar, for mennesker som har falt utenfor samfunnet, hjelper dem med rehabilitering og trives utrolig godt i jobben min! Jeg har en samboer hvis navn begynner på K (hvilket han vil bli referert til som her inne), som jeg elsker masse :hjerte: Også har vi en liten pusekatt som jeg hentet fra omplasseringen for 2 år siden. Hun er min lille prinsesse nydelighet, og jeg setter henne veldig høyt :rødme:

Ja, egentlig så har vi et veldig bra liv, her ute på landet, ikke langt fra hovedstaden :jepp: Fikk oss ny leilighet nå i høst og trives utrolig godt!

Når det gjelder navnet på dagboken kommer det rett og slett av at jeg er blitt en smule verpesjuk nå etterhvert :sjenert: Også må jeg vente, hvertfall ett år, eller kanskje to, fordi elskling skal fullføre utdannelsen sin før vi begynner å tenke på det. Men jeg vil jo nå! :fnise: Så ergo jeg venter :lol: Og i mellomtiden får jeg vel passe på å sprelle ferdig, også har jeg jo lille pusejenta da! :)

Akkurat nå skal jeg forøvrig ikke skrive mer, fordi nå er det natta hvert øyeblikk! :natti:

God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hallo:

Grattis med ny bok! :nigo:

Hehe, kjenner igjen det der med verpesjuka, ja... :sjenert: Men her i huset er det vel strengt tatt meg vi venter på.

Sov godt, og kos deg på jobb i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :danse: Hvis det er deg dere venter på, og du er verpesjuk er det vel bare å sette i gang da Pingting :lur: hihi :happy:

------------------------

I dag har jeg fri fra jobben, så nå sitter jeg bare her å henger. Har vært ute på en liten morgentur med lille prinsesse da, og det var litt av et høsteventyr!

Jeg elsker virkelig denne årstiden!gif_0785.gif

Foto0139.jpg

Vi har denne fantastiske kjerreveien rett utenfor stuedøra! :jepp: Noen fordeler skal det vel være av å bo på landet også :fnise: Det var så deilig med litt frisk luft, og fuglene som flakset rundt i trærne! Og bare hele følelsen det er av å gå i skogen!

Er så koselig å være ute å gå med dyr, og lille prinsesse er blitt så utrolig flink til å gå i båndet sitt :rødme: På denne veien er det heller ikke en hel masse stikkveier som er mye mer intressante, så da er det mye lettere. Da stopper hun bare for å spise gress og kikke på fugler og andre dyr, bare kos! :)

Haha, hun fyker jo avgårde foran meg, og i sted stoppet hun plutselig, også hørte jeg en lyd i gresset redd ved siden av foten min, da bråsnudde hun og kom løpende tilbake. Da var det nemlig en liten frosk som hoppet rundt i gresset der, og det var morro det, hun satt lenge og bare kikket på den lille frosken. Plutselig hoppet den rett på henne, da så hun litt stygt på den :ler: Det var en koselig tur! :happy:

Senere i dag skal jeg og kjære hjem til foreldra mine og spise fårefrikasse! :sikle:

..men først venter vel både oppasken og klesoppheng :husarbeid:

Er det som er så fryktelig morro når man har fri, å få sånne ting unna :lol:

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det så ut på den stien! Det savner jeg mest med å bo på landet selv, alle turmulighetene rett utenfor døra :)

Den ventingen ja... Den er nok ikke stas kan jeg tenke. Her venter vi på at jeg skal ta lappen og få full stilling. Det blir nok et år eller to tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stien er kjempekoselig! :) Også går den langt innover, så man kan liksom gå så lenge man gidder omtrent, i tillegg klukker det fra en liten bekk som renner langs veien på siden der! :jepp:

Kanskje litt mer tungvindt om man må ta bil/buss/bane for å komme seg til turmulighetene ja!

Ventingen er ikke noe gøy, uansett om man venter på det ene eller det andre :unsure: men de er jo så søte disse små gif_2875.gif! Jeg er i tillegg tante til 9, og er så lei av å overvære søskens graviditeter og gleder, og alltid være den som gratulerer :sukk: skulle ønske det snart kunne være min tur, men sånn er det vel å være attpåklatt i en storfamilie :ler: Jeg skal nok holde ut på et vis. Vi skulle jo egentlig hatt en litt større leilighet først, også skulle jeg hatt en fast jobb, men jeg velger å være optimist! :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo ikke sååå gammel da, så du har jo tid til å finne deg en fast jobb og få større leilighet :) Det er jo ikke så dumt å være sikret inntekt og plass til et barn eller to. Har K lenge igjen av utdannelsen sin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, jeg vet jeg har tid :sjenert: Og denne verpesjuka er vel noe som kommer og går litt :fnise: Det er så absolutt en fordel å ha alt det andre på stell først, så derfor får man bare vente og se hva livet bringer :)

K har ikke så lenge igjen av utdannelsen egentlig, men han må ett år i forsvaret når utdannelsen er ferdig siden han har utsatt det, og derfor ting tar litt tid :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, da skjønner jeg. Det er litt typisk! Men han blir ferdig, og så er det bare å :humpe: til du er :gravid::nigo::fnise:

hahaha! :ler: Du får sagt det du! :lol: Men i realiteten er det jo akkurat så enkelt, forhåpentligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter! Jeg skal snart på jobb, senvakt i dag - helt til 2300 :hakeslepp: Men det går, skal jobbe på et veldig rolig sted i dag, så blir vel mest bare kos tenker jeg! :)

K er på jobb, og veslepus ligger på ludden i sjeselongen og sover søtt. Jeg sitter her, og orker ikke frokost. Vi har ingenting som frister :sur: Venter til jeg kommer på jobb jeg, der lager de seg nemlig middag til sånn i 3-tiden, og det passer meg bra! :fnise:

Ellers er det ikke mye nytt, driver å skal bestille meg nye hansker, men skjønner ikke dette med str :klø: siden det er jobbrelatert bør de jo passe også, og kjære påstår at M blir for stort for meg, men jeg forestiller meg at S blir for lite.. hmm.. det beste hadde vært å dra å prøve i butikken, men da må jeg dra helt til Ski! :forvirret: Tenkte jeg kunne ta det når jeg skulle ut med venninna mi på torsdag, men henne skal jeg møte 3, og butikken langt unna stenger 4 :lol:

Oh! Også driver vi med noe mer spennende også, men det skal jeg ikke fortelle før jeg vet helt sikkert om det blir noe av, men jeg håååååper det går min vei :hoppe:

Ha en fin dag alle! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagbok, dette er Envy..

-Dagbok svarer-

Ber om tillatelse til å finne senga

-Det er positivt-

Takk, over, og god natt fra Envy

(Envy er sambandskåt om dagen :fnise: )

:natti:

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Er det sånne unisex-hansker? Hvis ikke du har veldig store hender til jente å være, så kan dte godt hende at S passer helt fint. Jeg har kjøpt meg arbeidshansker av diverse slag i sommer, og endte nesten alltid opp med den minste størrelsen. Og jeg har ikke spesielt små hender heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tror det er unisex hansker! Er disse her, og det er jo hansker som er laget for gutter, i så måte at det er mest gutter i de yrkene som trenger sånne hansker :lol:

Hmm, skulle gjerne bestillt en av hver, kanskje kjøpe vinterhansker i S og sommerhansker i M? :gjeiper:

Nei, jeg må vel gå for S tror jeg :klø: Går jo sikkert an å sende tilbake å bytte hvis det blir for gæli! Er bare så teit om jeg ikke får dem på meg i det hele tatt :lete:

Hmm :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Grattis med ny dagbok og flott avatar :nigo:

Verpesjuka er jeg ferdig med :fnise: er blitt for gammel jeg vet du (iallefall synes jeg det selv), men du er jo i en flott alder så det er bare å sette igang :Nikke: men som du skriver, greit å ha ting litt på stell først :)

Hm, ikke lett dett med størrelse på hansker. Kommer vel litt an på hvordan fingrene/hånda er. Jeg bruker S, har lange smale fingre. Du får sikkert byttet om de ikke skulle passe.

edit: skivefeil

Ha en fin kveld :klem:

Endret av kospia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Kospia!

Ja, jeg skulle gjerne gjort noe med den verpsjuka så fort som råd er jeg :lur: Det er elskling som skal være så fornuftig å ha alt på plass :snurt: ..så da får vel jeg ogsp prøve å være litt fornuftig :sjenert:

Hanskene blir nok bestilt i S ja, skal bare korrespondere litt til med butikkmenneskene på mail først, så jeg er heeelt sikker. Viktig at det blir riktig når det tross alt er sikkerhetsutstyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på russisk kurs i dag! :hoppe:

Endelig begynte kurset, og det var kjempeintressant! :happy:

Visste dere f.eks at når russerne skriver H så er det faktisk en russisk N? Og P er R, og Y er O.

C er S og et 3-tall er Z :eeeh: Mye å sette seg inn i altså, også blander man jo disse bokstavene hele tiden, men blir kjempegøy å lære mer. Gleder meg faktisk litt til å få tak i læreboka og få gjort leksene mine :fnise:

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det første læreren sa når vi hadde satt oss var at vi skulle vite at vi hadde valgt å lære oss et vanskelig språk :gjeiper: Men jeg er veldig positivt innstilt, er så heldig å være utstyrt med språkøre så håper hvertfall å kunne kommunisere på et veldig enkelt nivå etterhvert! :jepp: Også er vi bare 6 stk i klassen, og da er det jo mye enklere å slippe til og få hjelp osv! :biggrin:

Grunnen til at jeg går der er nok mest fordi jeg trenger språket i yrket mitt, også er veier det veldig opp når jeg skal søke skolen neste år, da de trenger folk som kan kommunisere med østeuropeere :jepp: Også litt fordi jeg er generelt intrssert i språk, syns det er kjempegøy å lære nye språk, også er jo russisk et litt kult språk å kunne da! :tommelsmil:

Forøvrig hadde jeg tenkt å fortsette litt på skriveriet mitt, eller kanskje det andre skriveriet, dere vet, skrivekløestafetten på norskeserier? - noen hobbyer skal man jo ha!

До скорой встречи! ;)

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...