Gå til innhold

Mens jeg venter


Envy

Anbefalte innlegg

Åååååh, språk! Elsker språk! :happy:

Også russisk da, det ser morsomt ut!

Da må jeg tipse deg om en nettside: Lang-8. Der er det tusenvis av folk fra hele verden som lærer seg språk. Så kan du trene ved å skrive litt og legge ut, og de som kan språket kan kommentere og hjelpe deg. Masse trivelige folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå måtte jeg jo bare innom å titte litt siden du snakket om dette i går :ler: Kanskje jeg skal lage meg en dagbok til jeg også. Litt lei bloggverdnen egentlig. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Jøss, her var det liv, så gøy! :)

Tusen takk for tipset Pingting! Det så jo kjempebra ut! Kan nok komme godt med utover høsten ja :fnise:

..Og Inwe, lag deg dagbok! Det er så mye koseligere her på kg, enn der ute i den store, skumle bloggverden! :jepp:

--------------------------

I går var jeg så nettlei så jeg orket ikke være så mye på nettet. Dreiv egentlig ikke med noen ting i går, ikke mye konstruktivt :filer:

I dag derimot har jeg vært kjempeflink og skrevet mitt bidrag til kap. 6 i skrivekløestafetten! :jepp: Og jeg er så fornøyd, føler at det ble så spennende på slutten der at selv jeg som hadde skrevet det fikk gåsehud når jeg leste igjennom :lur: Håper, håååper jeg vinner, det hadde vært så gøy!

Har forøvrig blitt veldig motivert til å skrive vidre på serien jeg driver med også! Har masse, masse ideer, tror dette blir veldig bra! Hadde vært gøy å fått en kontrakt med Capplendamm! :)

Nå skal jeg gå å vekke kjære, han har tatt seg en middagshvil :fnise:

God helg alle søte kg-jentene :klem:

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Envy

Tøffa som lærer seg russisk, det så jammen meg ikke enkelt ut ;)

Sikkert utrolig gøy å kunne, også gir det sikkert en masse fordeler i enkelte jobbsammenhenger :jepp:

Føler meg litt lat her jeg ligger på sofaen med laptoppen i fanget :ler: men lufta har gått ut av meg for i dag, satser på ny energi i morgen.

Ha en fin helg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo: tilbake på deg Kospia! :hug: Ja, vet jeg har gitt meg ut på noe fryktelig ukjent når det gjelder den russiken, men det er jo en spennende utfordring da :jepp: Og jo, det er masse fordeler i jobbsammenheng, og er mest pga jobbfordeler at jeg tar det kurset også!

:opplyser: Lathet i helgen er forøvrig helt lov! Late helger er jo noe av det beste som finnes! :)

Morsomt å se deg tilbake igjen Inwe! :jepp: Jeg krysser også fingrene for skrivekløa! :laugh:

--------------

Nå skulle jeg egentlig skrive noe om dagen min, jeg har nemlig shoppet :lur: ..men nå kom kjære hjem med varm pizza :sikle: så da kommer jeg sterkere tilbake senere!

Ha en fin lørdagskveld søtinger! :regn:

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør jeg et nytt forsøk på å si hei :)

Når det gjelder shopperapport er det egentlig ikke så mye å rapportere :lol: Jeg kjeda meg litt i går, også driver jo huseieren å bygger ved siden av her, så jeg var så lei av alt bråket og fant egentlig bare ut at jeg skulle ta meg en tur. Endte da opp med å shoppe meg et nydelig skjerf, hvitt med roser på. Litt sånn gammeldags på den gode måten, og jeg liiiker det! :happy: I tillegg shoppet jeg meg støvler, faktisk, av all ting! :nigo: Deilige forete så slipper jeg å ha ullsokker oppi!

Jeg fikk bruk for støvlene nesten med en gang, fordi når K kom hjem i går fant vi ut at vi skulle gå oss en tur i skogen med lille prinsesse. Der det var gjørme og vann kunne jeg bare plaske rett uti, mens K og pus måtte balansere seg forbi :fnise:

I dag har jeg sittet og skrivd på skriveprøven min i hele dag. Å skrive om over 20 sider i 12 pkt str er forsåvidt ikke noe gøy :sur: brukte nesten 3 timer bare på å skrive om. Fant ut at jeg har vært veldig lite konkret på tidsepoken fra før fordi jeg skrev fra 1600 tallet, men det er så utrolig vanskelig å finne informasjon og 1600-tallet, så derfor skrev jeg om til 1800 tallet. Puh.. Fikk skrivd meg noen sider videre også etter at jeg var ferdig med all rettingen da. Det blir en spennende historie! :biggrin:

Bake brownies til kjære kom hjem fra dykkingen skulle jeg også, men så kom han hjem tidligere enn forventet (flink! :happy: ) så da skulle jeg lage brownies i kveld, men så gikk harry potter og halvblodsprinsen på en av disse filmkanalene, så da var klokka plutselig over 8 da! :hakeslepp: Den dagen her har virkelig forsvunnet avgårde i racerfart altså!! :tog: <--Racertoget!

Russisk leksene mine skulle jeg gjøre og..

Jaja, når dagen går fort har man hvertfall ikke kjedet seg da! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Oi, du har mange jern i ilden! Jeg er spesielt imponert over at du lærer deg russisk! Noen spesiell grunn til at du valgte det språket? Vet at grammatikken er sykt vanskelig i hvert fall.

Og brownies er kjempegodt! Du får nok heller bake de en annen dag ;)

Jeg trenger også nye støvler. Må bare finne noen jeg liker :)

Ha en fin søndagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det for seg ja :ler: Skriving er spennende om det går etter planen, mine forsøk ender på ei side og så "glemmer" jeg dem vekk :sjenert::ler:

Ønsker deg en flott uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, wild bird, det gjelder å holde seg i aktivitet :gjeiper: Grunnen til at jeg valgte russissk er fordi jeg syns det er tøft å høre på, men mest fordi jeg har bruk for det i jobbsammenheng. Vi får inn masse østeuropeere på jobben som ikke snakker hverken norsk eller engelsk. Tenkte det kunne være spennende å lære seg språket demmes, og i allefall på et lavt nivå kunne kommunisere med dem :)

Brownies-baksten er forøvrig utsatt til tirsdag :lur:

Når det gjelder skriving Mahareth, så er jeg helt enig, det er spennende! :jepp: Jeg lever meg jo sånn inn i historien at jeg bare må skrive videre for å finne ut hva som skjer :fnise: Veien blir til mens man går, er det ikke slik da? :happy:

------------------

Nå har jeg 28 sider og 21 501 ord! :jepp: Skal ha 30 000 ord da, så er fremdeles noen kapitler igjen til jeg kan sende den inn. Morsomt dette, tenk om de liker det!! :hoppe:

Tenkte jeg skulle legge ut en liten smaksprøve jeg, men blir bare litt bruddstykker da, siden ellers blir det veldig mye tekst :sjenert:

:opplyser: handlingen foregår i Christiania, 1833!

Hun skvatt og klistret i all nysgjerrighet nesa enda mer inn i ruta. Det så ut som det svære buskete uhyret bakset fælt. Hva i alle dager var det der da? Det fantes da så visst ikke bjørn midt inne i byen vel? Da det så ut som om uhyret stupte rett mot ruta, rygget hun bakover og satte i et hyl. I ett var de to andre kvinnene ute i stua. ”Hva er det for spetakkel?” Spurte moren forskremt. Kaisa kunne ikke annet enn å peke mot ruta, og da de to andre så det samme som henne var det akkurat som de frøs til is de også.

...

Plutselig klemte et ansikt seg mot den samme ruten Kaisa nettopp hadde stått så nært inntil. Moren og Anna satte i å hyle og spratt inn på kjøkkenet i ett sprang.

Kaisa syns hun dro kjensel på dette fjeset der ute og tok et skritt nærmere ruten. Da ansiktet ute smilte og vinket til henne, kunne hun ikke annet enn å le. I neste nå sto Eirik i stuedøra med ei diger julegran ved sin side.

Vad tycks? :jepp:

Nå skal jeg finne seng og kjære som har lagt seg for timesvis siden. Jeg ble altfor oppslukt i skrivingen :sjenert: Skulle vel ha lagt meg for timesvis siden jeg også, men skal ikke på jobbe før 14.50 i morgen da, så trenger jo ikke stå opp 8 hvis jeg ikke vil :fnise:

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Åssen får du det til? Virker som om alt går på skinner selvom du har mye å gjøre. Jeg henger etter i så og si alt! Kan ikke jeg få litt av den ståpåviljen som du er smittet av for tiden? :fnise:

Ellers var boka veldig bra :) Regner med at jeg få et eksemplar av serien om den gies ut? :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for tipset Pingting! Det så jo kjempebra ut! Kan nok komme godt med utover høsten ja :fnise:

Bare å si fra hvis du lager deg en profil! Er der inne jeg og - kan nok ikke hjelpe så mye med det språklige siden vi lærer to helt forskjellige språk, men hvis du lurer på noe teknisk eller noe annet så er jeg your go-to-girl, altså! :tommelopp:

Og du er flink! :jepp: Men fyfaderullan så ultraeffektiv du er da? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inwe: Jeg vet ikke om sånt er så smittsomt, men jeg skal forsøke! *blåser stå-på-vilje-støv på inwe* :happy:

Alyah: Så hyggelig å se deg innom! :vinke: Nei, kg-verden er ikke så stor, og spesielt ikke dagbok verden. Men jeg tror kanskje man får en slags liten "dagbok-gjeng" her inne! :nigo:

Pingting: Takk, det skal jeg gjøre :enig: Hvilket språk er det du holder på med?

Når det gjelder effektiviteten min tror jeg det kommer av at jeg bare jobber som vikar, og har derfor ofte en dag eller to til overs hjemme, og da får jeg gjort unna en hel masse ting! :biggrin: Perfekt kombinasjon for min del!

---------------

Nå kom jeg nettopp hjem fra en liten tur i skoen med vesla igjen. Det var deilig å komme seg en tur ut altså! :jepp:

I går var jeg på jobb til 23.00, så da ble det ikke så mye kg-ing på meg. Ble tilogmed litt forsinket fordi vi hadde et lite "tilfelle" rett før vi skulle dra hjem :overrasket: Ikke fikk jeg gjort russisk leksene mine heller :lol: Eller jeg fikk gjort litt.. Jeg var jo på en avdeling hvor det vanligvis er veldig stille og rolig, men i går ble det endel flying. Men men, jeg fikk gjort litt da! Leksene gikk ut på å lære 5 ord på russisk til hver bokstav i alfabetet, og jeg kom bare til D! :dåne: Haha! Men tenkte å ta med meg leksene på jobb igjen i morgen jeg. Skal ikke på kurset før på ettermiddagen, så det går! :fnise:

Nå tenkte jeg å ta en aldri så liten dagbokrunde før jeg skriver litt på skriveprøven igjen.

I kveld er det forsåvidt brownies-baking på tapetet :lur:

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...