Knøttet Skrevet 23. juni 2011 #301 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg vet hvordan det er! Nå er jeg veldig glad i å være hjemme også da, kanskje litt for mye... Men jeg burde nok være mer sosial, men det stopper jo seg selv også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #302 Del Skrevet 23. juni 2011 Høres nesten ut som noe jeg kunne ha skrevet dette, sliter litt med venner og det å være sosial selv. Håper det ordner seg. Dumt du ikke bor i bartebyen, så kunne vi hooka opp Takk for klem. Har liksom ikke tenkt så mye på det før i den siste tiden. For kort tid siden flyttet enda et vennepar av oss fra byen, så da ble det enda færre rundt oss. Heldigvis har jeg søsteren min i byen (men hun er borte for sommeren), men hun har planer om å flytte rundt jul, så da mister jeg enda en viktig støttespiller. Egentlig trenger jeg ikke så mange venner, bare de jeg har er gode. Hun ene venninnen min er ei kjempegod venninne fra vgs, men som altså har en lei tendens til å avlyse. Hun elsker å være hjemme hos seg selv, og så lenge jeg kan komme til henne kan hun alltid, men så fort vi skal finne på noe utenfor hjemmet, eller hos oss, så avlyser hun i 70% av tilfellene. Jeg har jo alltid visst at hun er sånn, og før jeg fikk barn så brydde jeg meg ikke så mye om det. Men jeg synes jo det er hyggelig å være "vertinne" noen ganger jeg og, og ikke alltid gjøre alt på hennes premisser. Mannen bare ler når jeg sier jeg har en avtale med henne, for han vet at det som regel ikke blir noe av likevel. Hun er alltid sliten, syk, eller det dukker opp noe annet. Etter at J ble født ble det dessuten vanskeligere/mer tungvint for meg å alltid reise til henne, så da har jeg rett og slett bare kuttet det ut. Nå har hun selv fått barn, og det er selvfølgelig vanskeligere for henne å reise ut, men hun har jo uansett aldri gjort det noe særlig, så det er ikke så stor forskjell der.. Er litt ekkelt å skrive dette om henne merker jeg, for hun er faktisk en av mine aller beste venninner og jeg er veldig glad i henne. Jeg har brukt lang tid på å innse at hun egentlig ikke behandler meg så bra på det området. Tror ikke hun gjør det med vilje eller at hun mener noe vondt med det, men at hun bare vet at jeg er der uansett liksom. Jeg burde jo egentlig hatt mot til å konfrontere henne med det, for så gode venner er vi, men jeg kjenner det sitter laaangt inne å gjøre det.. I det siste har det imidlertid begynt å plage meg mer og mer, selv om hun egentlig har vært sånn i mange år. Sikkert fordi jeg har fått færre og færre venner her.. Sukk, gleder meg til å flytte sørover. Det er jo dit de fleste har flyttet, og da kan jeg ta opp kontakten med mange igjen. Min andre bestevenninne bor i Oslo, og da får jeg sett henne oftere også, selv om det ikke er akkurat dit vi planlegger å flytte. Det gleder jeg meg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #303 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg vet hvordan det er! Nå er jeg veldig glad i å være hjemme også da, kanskje litt for mye... Men jeg burde nok være mer sosial, men det stopper jo seg selv også. Ja,vi får telle ned til vi flytter så vi kan hooke opp mer igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #304 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg er forresten 30 uker i dag Føler det begynner å nærme seg nå. Spesielt siden jeg har planer om å føde et par-tre uker før termin :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 24. juni 2011 #305 Del Skrevet 24. juni 2011 Gratulerer med passerte 30 uker, nå er det virkelig ikke lenge igjen. Det du skriver om venninnen din er akkurat noe jeg kunne skrevet om en gammel venninne av meg. Vi var bestevenner, men hun hadde en lei tendens til å avlyse avtaler og da gjerne i siste liten. Kom til det punktet at nesten ingen trodde at hun kom til å holde avtaler - dessverre. Kan vel si det så enkelt som at vi ikke er venninner lenger, ikke bare pga det da - skjedde andre ting også som gjorde at det ble vanskelig å forbli venninner. Men jeg synes du skal ta opp dette med henne, for ellers risikrer du jo at hun tar deg for gitt og du tilslutt gir henne opp uten at hun skjønner noen ting. Vi kan hooke opp når du flytter sørover (nå vet jo ikke jeg om du kommer til å flytte til "min" by da). Jeg har heller ikke tenkt så mye på det med venninner før, men etter fødsel og permisjon har det liksom blitt veldig tydelig hvor få venner jeg har. Og særlig det at det er få som bor her vi bor. Vanskelig dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 24. juni 2011 #306 Del Skrevet 24. juni 2011 Gratulerer med 30 uker Og nye, kjempefine møbler Det du skriver om venner er som om jeg skulle sagt det selv Derfor har denne permisjonen vært helt topp for meg! En super barselgruppe i tillegg til treff fra Babyverden har gjort at jeg har fått noen flere venninner. Ikke sånne nære-nære, men kjekke jenter å være sammen med på dagtid og kveldstid Jeg har også opplevd at "venner" har blitt gode venner i denne tiden fordi vi fikk barn på likt og dermed har litt mer felles. Men man må jo være flink da - gå på besøk, invitere på besøk, gå på kafé osv. Det var litt slit i begynnelsen, men nå er det absolutt verdt det og kjempegøy! Håper det blir slik med nestemann også Stoooor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aftereight Skrevet 29. juni 2011 #307 Del Skrevet 29. juni 2011 Ikke bare lett å være den som er igjen tilslutt... Vi flytta ganske kjapt fra bartebyen da vi var ferdige å studere, det var liksom litt must fordi vi hadde et skrikende behov for en forandring. Men det skal virkelig sies at jeg mange ganger har hatt lyst å flytte tilbake. Selvfølgelig vil det bli annerledes, men noen gode venner har vi fortsatt boende der, og flere skal tilbake etterhvert. Selv nå når jeg har jobbet noen år savner jeg fortsatt det å være student og ha et stort nettverk - for det er vanskelig når du kommer ukjent til en ny by og "bare" skal jobbe! Selvfølgelig kommer det an på jobben, men der jeg er har folk behov for å ha fritid som ikke kombineres med jobben. Det er såpass krevende på jobb at å omgås utenom jobben kan bli litt for mye... Når man i tilegg får barn blir det enda vanskeligere med treffpunkt, om man da ikke kommer i kontakt med andre småbarnsforeldre. Vi har faktisk fått litt nettverk gjennom barnehagen! I tilegg hadde jeg god kontakt med en barselgruppe gjennom BIM (barn i magen), vi hadde treff et par ganger i uken. Først på kafe og deretter hjemme hos noen, samtidig gikk vi trilleturer rundtomkring. Etter at vi alle begynte på jobb igjen er kontakten mer sporadisk - men jeg krysser likevel fingrene for at jeg kommer i kontakt med likesinnede i en lignende gruppe når lillemor kommer også Anbefaler deg å se om du finner en barselgruppe på et av mammanettstedene, de er gjerne litt større og kanskje av den grunn litt mindre sårbar om gruppen på helsestasjonen ikke matcher helt. Hurra for 30 uker! Så utrolig kjekt å være så nærme! Fødte du tidligere med J sist, siden du satser på noen uker tidligere denne gangen? Jeg var en dag før ul termin sist, og er utrolig spent på hvordan det blir nå. Søskenbarnet mitt fødte førstemann tre uker før termin og andremann to uker på overtid - da ble jeg litt realitetsorientert... Håper allikevel at jeg slipper å gå noe særlig over. Veldig fine møbler dere har kjøpt, kan tenke meg at stua er kjempelekker Har alt sånn på vent å satser på å sette inn interiørgenet for fullt når flytting og alt slikt er i boks. Nei, nå kaller pliktene - nok en gang! Ha en flott kveld - vi ses søte du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 6. juli 2011 #308 Del Skrevet 6. juli 2011 Er J 2 år i dag ? Isåfall får jeg si- Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #309 Del Skrevet 6. juli 2011 Er J 2 år i dag ? Isåfall får jeg si- Gratulerer! Ja, det stemmer. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 6. juli 2011 #310 Del Skrevet 6. juli 2011 Gratulerer med 2 åringen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #311 Del Skrevet 6. juli 2011 I dag ble lille pjokken min 2 år Har vært en herlig dag med solskinn og greier Først var vi hos fotografen en tur. Hadde bundet oss til å fotografere en gang til før fylte 2 år da vi var på gratis babyfotgrafering. Tror det ble kjempefine bilder, og gleder meg til å se resultatet. Etter fotografering var J et par timer i barnehagen mens jeg handlet litt til middag, osv. Der ble han feiret med krone,sang, og ostesmørbrød,og han hadde visst vært riktig så stolt. Fikk med krona hjem, og den var kjempefin. På ettermiddagen hadde vi besøk av et vennepar som har en 6 mnd gammel sønn. Vi hadde sushi til middag, en av favorittene til J. Til dessert var det muffins og is. Er rart at det allerede har gått to år siden vi ble foreldre til verdens skjønneste gutt, og nå skal han snart bli storebror. Hehe, det er en klisje, men tida flyr virkelig. På fredag reiser vi sørover på ferie, og jeg gleeeder meg. Får virkelig østlandet kan by på mer sommervær enn det Trondheim har gjort til nå. Er jo like bleik som jeg pleier å være i januar... :gjeiper: I morgen er det kontroll hos legen, regner med alt er bra, siden jeg føler meg i fin form og kjenner masse liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 7. juli 2011 #312 Del Skrevet 7. juli 2011 Gratulerer så mye med 2 åring i hus! Og ha en fantastisk ferie! Håper det blir masse og :is:! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 19. juli 2011 #313 Del Skrevet 19. juli 2011 Så koselig med 2års bursdagfeiring, og snart kommer det en lite søsken til 2åringen Håper dere koser dere på ferie på sørsiden av landet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 23. august 2011 #314 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg må bare inn og fortelle at jeg har fått MMS av en nydelig liten gutteplutt Gratulerer så mye vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 23. august 2011 #315 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Gratulerer med gutten! Endret 23. august 2011 av Knøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 23. august 2011 #316 Del Skrevet 23. august 2011 Gratulerer så mye med en liten lillebror, flickan! Håper fødselen gikk fint, og at formen er bra hos både liten og stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 23. august 2011 #317 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Oi, gratulerer så mye! Da blir det barnehageplass neste år! Endret 23. august 2011 av Alice i Eventyrland Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 23. august 2011 #318 Del Skrevet 23. august 2011 Gratulerer så mye, flickan! Tenkte akkurat på deg tidligere i dag og lurte på hvordan det gikk med deg, så litt morsomt at fødselsmeldingen lå her og ventet då jeg logget meg på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 23. august 2011 #319 Del Skrevet 23. august 2011 Gratulerer med den lille gutten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 24. august 2011 #320 Del Skrevet 24. august 2011 Gratulerer så masse med en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå