Gå til innhold

Tinios travle hverdag

Tinio

Anbefalte innlegg

Uff, Tinio, du kan ikke ha det så lett. :klemmer: Håper det ordner seg på den ene eller andre måten, det er litt begrenset hvor lenge man kan klare å leve på den måten.

Gode tanker og klemmer til deg og ungene. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager at jeg er så sen å svare, har rett og slett ikke hatt tid til å sette meg ned og skrive.

Selv synes jeg ikke det virker som om han er deprimert. Ja en som er deprimert blir likegyldig og tiltaksløs, sover mye osv. Men han kan fint stå opp tidlig for å spille golf eller for å få med seg noe viktig på sporten. Han er ivrig, engasjert og viser mye glede, det er etter min mening ikke typisk for en som er deprimert. En som er deprimert er avflatet i følelseslivet, det er han ikke. Han har ikke søvnproblemer, grunnen til at han ofte sitter lenge opp om natten er for å se på golfturneringer. Derfor får han en elendig døgnrytme, sover lenge neste dag, får ikke sove på kvelden igjen og så fortsetter det og fortsetter det.

Som jeg har skrevet før, han har vokst opp alene med sin far. Han har ikke lært noe som helst av husarbeid, da de bodde sammen så leiligheten totalt bombet ut fordi begge to gav blaffen. Jeg tror oppførselen hans har med oppdragelsen hans å gjøre, han har nok vært vant til å bare kunne gi blaffen i ting han ikke har orket å gjøre. Han hadde f. eks. enormt mye fravær på ungdomsskolen pga skulking, kun fordi han ikke orket å gå på skolen. Han gadd ikke, så derfor gav han blaffen. Jeg vet ikke helt hvordan ting har vært, men tror han en gang nevnte noe om at barnevernet ble koblet inn. Jeg har ikke mast så mye mer om det, det virket ikke som om han ville snakke så mye om det.

Han har ikke plutselig blitt slik i det siste, han har alltid vært sånn. Men som sagt så gjorde det ikke så mye om han f. eks. sov halve dagen da vi ikke hadde barn. Jeg har vært sånn selv og jeg, giddesløs og lat, men da var jeg bare 13-14 år. Det er det som er problemet her tror jeg, han var tydeligvis ikke moden nok til å bli far.. Jeg tok det som en selvfølge at han kom til å endre seg og bli voksen etter at vi fikk barn, slik som jeg selv har gjort, jeg har virkelig forandret meg og blitt mye mer voksen. Men der tok jeg tydeligvis feil, for han er akkurat som før.. Som sagt så tror jeg oppveksten hans har mye med hvorfor han oppfører seg slik som han gjør.

Vi er ikke uvenner lengre nå, han har som vanlig skjerpet seg igjen. Så får vi nå se hvor lenge det varer denne gangen...

Og forresten, tusen takk for alle gode kommentarer! :klemmer:

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig logisk ut det du sier. Godt dere er i en ny god periode nå. Kjedelig for deg at du skal måtte oppdra han.

Jeg tok det og for gitt at mannen skulle forandre seg like mye som meg da M ble født, men han trengte lengre tid å tilpasse seg den nye hverdagen på. For oss var problemet at han gjerne ville ha mye fritid. Heldigvis skjønte han etterhvert at det ikke var andre enn han som måtte forandre seg for at ting skulle bli bedre. Sånn er det nok i deres tilfelle og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Var ikke noe artig å lese om hvordan ting fungerer, eller ikke fungerer mellom deg og mannen. :(

Uansett hva du/dere kommer fram til, husk at du er ei kjempegod mor og ei flott jente som fortjener det beste. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei vennen!

Var ikke noe artig å lese om hvordan ting fungerer, eller ikke fungerer mellom deg og mannen. :(

Uansett hva du/dere kommer fram til, husk at du er ei kjempegod mor og ei flott jente som fortjener det beste. :klemmer:

Tusen takk Nilla! :klemmer:

Er ikke mye tid til KG for tiden, her går det i ett med skole, trening, konstant ett sykt barn, bringing til og fra barnehagen og husarbeid, om et par uker begynner jeg i deltidsjobben min igjen også, off blir enda mer travelt...

Tvillingene krangler og sloss HELE tiden om dagen, det er så slitsomt. Dytting, klyping, stjeling og skriking dagen lang. Begge var hjemme fra barnehagen mandag og tirsdag, for et mareritt!! I går og i dag var heldigvis Knøttet såpass bra at vi sendte henne i barnehagen. Mannen og Gogutten var hjemme, og det har visst vært helt utrolig avslappende sa mannen. :fnise: Jeg kom tidlig hjem i dag, så da var det bare oss 3 før mannen hentet Knøttet. Så utrolig stille og rolig med bare et barn, herlighet.. Tvillinger er ikke bare dobbel jobb, det er heller trippel synes jeg! Hvertfall nå når de er så små enda.. Husker helsesøster sa at tvillinger ofte trasser mye mer enn andre fordi de hele tiden må sloss om makten og oppmerksomheten fra foreldrene. Ser hvertfall ut som om det kan stemme med Knøttet og Gogutten, makan til hissigpropper! Det der har de fra mannen. :Nikke: Ikke fra meg hvertfall! :fnise:

Men jeg var så trøtt da, at jeg faktisk sovnet midt på gulvet i dag mens jeg lekte med Gogutten.. :sjenert: Da jeg våknet hadde han flyttet kjøkkenstolene inn på stuen. :ler: Han støtter seg på dem mens han går. ;)

Knøttet er enda flinkere til å gå, hun trenger bare bittelitt støtte nå. Hun nesten løper med gåvognen, og hun reiste seg helt opp uten noe støtte og stod i ett sekund før hun falt ned igjen her en dag. Ofte slipper hun seg uten at hun er helt klar over det også, så hun tar nok snart sine første skritt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som travle dager ja!! Og det er jo mye sykdom i starten når de er i barnehage også, har jeg skjønt. Høres ut som det er ganske travelt med to stykker ja, kan tenke meg det går for seg. Vi har det ganske rolig med ei lita tulle, så jeg kan ikke engang tenke meg åssen dere har det. Her er også staheten og temperamentet arvet fra far :fnise:

Så flinke de er til å gå da! Nå går de snart uten støtte, høres det ut som og da blir det enda travlere ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart de har arvet temperamentet fra fedrene sine, kan umulig tenke meg at de har det fra oss. ;) Men de er ikke så sinte når de er hver for seg altså, da er de kjempesnille. Jeg tror bare de er litt lei av å leve oppå hverandre hele tiden, de er til og med på samme gruppe i barnehagen og det tror kanskje ikke er så smart. Tror jeg må ta opp det med barnehagen altså, at de må splitte dem litt. Greit nok at det kanskje ikke er så lett å få flyttet en av dem til ny gruppe med en annen primærkontakt, men de kan jo kanskje få til at de ikke alltid sitter og spiser ved samme bord osv.

I går klipte jeg forresten Gogutten! :overrasket: Det var med tungt hjerte, for han har DE nydelige krøllene. Jeg er sikker på at alle gamle damene i nabolaget er kjempemisunnelig på det håret hans. :fnise: Men nå var det blitt så langt, at enten måtte han klippes, eller så måtte han ha begynt med hårspenne og strikk. :fnise: Jeg er fornøyd med resultatet hvertfall, det ser fint ut og ble ingen hakk, til tross for at han ristet på hodet og veivet med armene. :) Nå ser han ut som en skikkelig stor gutt.

Og så har vi kjøpt en gåvogn til siden de kranglet sånn om den ene vi hadde. Kjøpte brio vogn, likedan som jeg hadde da jeg var liten. De er så søte når de leker med den, Knøttet klatrer oppi og setter seg, og så triller Gogutten henne rundt omkring. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Heisann! :klemmer:

Det går fint, travelt men fint! :jepp: Barna stortrives i barnehagen, og de har utviklet seg veldig. De har enda ikke begynt å gå helt alene da, men tror egentlig det bare er fordi de er litt pysete. :fnise: Knøttet setter seg ned med en gang hun oppdager at hun står uten støtte, men i går stod hun og holdt i en kopp med begge hender, og da stod hun leeenge. Trodde vel at hun hadde støtte i den koppen da kanskje. :ler:

På mandag var vi på helsestasjonen, og da fikk de vaksine. Det gikk greit, men litt vræling ble det jo. HS var veldig fornøyd med utviklingen deres, og imponert over hvor flinke de var til å kommunisere. De har vokst bra, som vanlig. :gjeiper: Gogutten veier nå over 13 kg. ;) Knøttet var noe over 10, jeg husker ikke helt hvor mye. Hun har forandret seg, blitt litt mer lang og slank i kroppen liksom. Det har egentlig Gogutten og, men han er så innmari tung å løfte på, han er mye tyngre enn han ser ut.

I natt har det vært full fest på barnerommet.. Knøttet våknet og hylte sent i går kveld, det pleier hun nesten aldri å gjøre så jeg tok henne opp og trøstet henne og gav henne litt vann. Gogutten våknet av alt styret og han kunne nok også tenkt seg å få komme opp. Men jeg la Knøttet igjen, sang og strøk dem over håret og så la de seg til å sove ganske fort. Etter et par timer begynte Gogutten igjen, sutret, pratet, sutret, pratet.. Og enda en gang i 4 tiden i natt, og en siste gang i 6 tiden. Han er veldig søt når han prater for seg selv da.. :sjenert: Men jeg tror han sover for mye på dagtid, siden han kan være så mye våken om natten. Derfor har jeg gitt beskjed til barnehagen om å la han sove en halvtime mindre, for å se om det hjelper.

Jeg droppet skolen i dag, forelesningen i dag varer ikke lengre enn til halv 12, så det er ikke mye jeg går glipp av. Når jeg har fått så lite søvn som i natt så sovner jeg som regel på skolen. Det er pinlig, men jeg er kjempeavhengig av søvn og klarer ikke å holde meg våken når jeg bare skal sitte stille og høre på foreleseren. Sovnet på skolen i går og jeg, uff.. Stakkars forelesere, håper de ikke ser meg. :gjeiper: På tide å sjekke om stoffskiftet har blitt for lavt igjen kanskje, det kan jo være grunnen til at jeg er så trøtt. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg igjen :klem: Morsomt med Knøttet som trodde hun hadde støtte i koppen :ler: Det har Goffel gjort mange ganger også :ler: Skjønner godt at du er hjemme i dag! Det er forferdelig slitsomt å ikke få nok søvn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å lese om Knøttet og koppen! Snart reser hun rundt på gulvet med en kopp i hendene! :ler:

Håper formen og søvnmengden går seg til slik at hverdagen blir enklere å håndtere. :hug:

PS: Håper det går bedre melllom deg og din kjære. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Linelia: du har to kjempekule barn :jepp:

Høres ut som tulla og Knøttet er likedan når det gjelder å gå selv; tulla også setter seg ned når jeg slipper henne, men det hender hun glemmer seg når hun har noe i begge hender :fnise: Det kommer når de er klare for det :tommel:

SKjønner godt at du sovner på forelesning når nettene er så urolige. Jeg sliter også med å være tilhører hvis jeg er trøtt, men man føler seg litt slem ja ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg igjen :klem: Morsomt med Knøttet som trodde hun hadde støtte i koppen :ler: Det har Goffel gjort mange ganger også :ler: Skjønner godt at du er hjemme i dag! Det er forferdelig slitsomt å ikke få nok søvn :klem:

Så det er flere som har god støtte i koppen altså! :ler: Ja det er litt godt å være student også, for da kan man styre hverdagen litt selv, så lenge det ikke er obligatoriske forelesninger.

Herlig å lese om Knøttet og koppen! Snart reser hun rundt på gulvet med en kopp i hendene! :ler:

Håper formen og søvnmengden går seg til slik at hverdagen blir enklere å håndtere. :hug:

PS: Håper det går bedre melllom deg og din kjære. :)

Haha ja! Så lenge hun holder i koppen kan hun gjøre hva som helst! :fnise:

Det går bedre mellom meg og mannen nå. :Nikke:

Jeg syns Godgutten og Knøttet virker så kule :biggrin:

Å hehe takk for det! :klemmer: Noen søte raringer er de hvertfall! :)

Enig med Linelia: du har to kjempekule barn :jepp:

Høres ut som tulla og Knøttet er likedan når det gjelder å gå selv; tulla også setter seg ned når jeg slipper henne, men det hender hun glemmer seg når hun har noe i begge hender :fnise: Det kommer når de er klare for det :tommel:

SKjønner godt at du sovner på forelesning når nettene er så urolige. Jeg sliter også med å være tilhører hvis jeg er trøtt, men man føler seg litt slem ja ;)

:klemmer:

De kan nok mer enn de tror, men så er de vel noen forsiktige små jenter. ;) Ja det er helt håpløst å tvinge seg til å være våken når man er skikkelig trøtt altså, det er ikke så greit. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne helgen har jeg vært på jobb igjen, for første gang siden jeg ble sykemeldt som tvillinggravid. :) Det var veldig koselig, og egentlig ganske avslappende i forhold til tilværelsen hjemme for tiden. :gjeiper: Mannen var så utslitt av å være hjemme at jeg måtte ta med barna ut alene og leke da jeg kom hjem i dag. :fnise:

Det som er litt kjipt med jobben min er at jeg må jobbe julaften i år, og mest sannsynlig 15-21.30. :( Men men, noen må jo jobbe julaften uansett, og denne gangen var det min tur, sånn er det bare. Og så har jeg tidligvakt 1.juledag.. Men tror nok det er veldig koselig på min jobb om julen altså. :) Kan ikke akkurat klage på timelønnen heller. ;)

Hmm, jeg er så sulten nå, men aner ikke hva jeg skal lage meg... :kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å være på jobb julaften :( Er en viss fare for at jeg må det også... Og dessverre blir det nok ikke så koselig heller, for det blir bare en ansatt på jobb. Men men :)

Lag pannekaker :jepp: Fikk lyst på det da jeg så smileyen din :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å være på jobb julaften :( Er en viss fare for at jeg må det også... Og dessverre blir det nok ikke så koselig heller, for det blir bare en ansatt på jobb. Men men :)

Lag pannekaker :jepp: Fikk lyst på det da jeg så smileyen din :fnise:

Skal det bare være en på jobb hos dere på julaften altså? Det blir jo litt ensomt ja.. Vi må være 3 vi, men det er nok fordi vi må ha en til en bemanning på noen, pluss at det er en del tungt fysisk arbeid.

Ja, det skal jeg jammen! Grove proteinpannekaker skal jeg lage meg! :jepp:

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir bare en... Har en-til-en bemanning vi også, men hjelper ikke så mye når det bare er en beboer der ;) Tror jeg slipper, for det er ei som ikke har barn som muligens skal ofre seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...