Gå til innhold

Tinios travle hverdag


Tinio

Anbefalte innlegg

God bedring! :klem:

Selv om jeg bare har et barn så merker jeg også veldig godt hvor mye mer slitsomt det har vært å være syk, ja :fnise: Nå har nettopp M vært syk med feber i flere dager, men jeg har ikke blitt syk, heldigvis! *Bank i bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God bedring! :klem:

Selv om jeg bare har et barn så merker jeg også veldig godt hvor mye mer slitsomt det har vært å være syk, ja :fnise: Nå har nettopp M vært syk med feber i flere dager, men jeg har ikke blitt syk, heldigvis! *Bank i bordet*

Takk! :klemmer: Hehe nei det hjelper ikke om man har over 40 i feber, en småbarnsmor får ikke hvile fordi. Det aller verste er egentlig når både mor og barn er syk, det er hvertfall slitsomt. Krysser fingrene for at du holder deg frisk! :klemmer:

God bedring! :klemmer:

Takk Nilla :klemmer:

Huff, god bedring! :klemmer:

Takk for det! :klemmer:

__________________________

Jeg føler meg ikke noe særlig bedre enda, men snart kommer barna hjem så jeg får bare sluke litt smertestillende. Jeg håper virkelig at de ikke blir smittet, men det er vel vanskelig å unngå. Helst vil jeg bare legge meg og sove nå.. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ikke noe særlig bedre enda, men snart kommer barna hjem så jeg får bare sluke litt smertestillende. Jeg håper virkelig at de ikke blir smittet, men det er vel vanskelig å unngå. Helst vil jeg bare legge meg og sove nå.. :natti:

Da tvinger du gubben til å ta deg av ungene, det skulle bare mangle når du tross alt er syk ;)

M har forresten fått utslett i dag, så er visst den fjerde barnesykdommen som har holdt på her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, og da har Gogutten blitt syk også. 39,1 i feber, så da får han bare være hjemme fra barnehagen i morgen. Mannen er heldigvis hjemme for tiden, så da går det greit. :) Men Knøttet drar i barnehagen, håper hun er like fornøyd som vanlig selv om ikke tvillingbroren er med. Men det er hun nok, tror hun synes han er i overkant irriterende til tider. :fnise: Blir vel bare deilig å få en hel dag uten den voldsomme store sterke broren som stjeler alle lekene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tvinger du gubben til å ta deg av ungene, det skulle bare mangle når du tross alt er syk ;)

M har forresten fått utslett i dag, så er visst den fjerde barnesykdommen som har holdt på her!

Fjerde barnesykdommen ja, de får vel alt mulig nå når de har begynt i barnehagen. Kommer vel vannkopper etterhvert og, uff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til liten og stor. :klemmer:

Vi har ennå ikke hatt vannkopper i huset, og håper vi får det om ikke så alt for lenge. Greiere for ungene å få det når de er små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til liten og stor :klemmer:

Tusen takk Pusla! :kose:

God bedring til liten og stor. :klemmer:

Vi har ennå ikke hatt vannkopper i huset, og håper vi får det om ikke så alt for lenge. Greiere for ungene å få det når de er små.

Takk! :klem: Ja det er best å bli ferdig med vannkoppene tidlig. :Nikke: Jeg hadde det da jeg var 3 år, husker det veldig godt. Jeg var ikke så veldig dårlig, men husker alle de hersens prikkene som klødde. :fnise: Søsteren min fikk det da hun var en del eldre, og da ble hun veldig veldig syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg er så sint og frustrert pga mannen! :kjefte::sukk:

Jeg er så LEI!!

Han bare sover eller sitter med PC'en hele dagen lang. Han er sykemeldt fra jobb ut uken, ikke fordi han er syk, men han trives ikke på jobben pga at det er så dårlig miljø der. Det kan jeg forstå, det har vært mye styr på den jobben hans, folk krangler, mange som har fått sparken osv.. Han har bare vært på jobb en dag etter ferien, og siden har han vært "syk". Vanskelig hele greia..

MEN jeg synes ikke det er noen unnskyldning for å være hjemme og late seg hele dagen. Ikke en eneste gang har han stelt barna om morgenen. Han kommer seg ikke ut av senga uansett hvor mye jeg brøler og roper, det gir han fint blaffen i. Kommer seg til slutt opp når sekkene er pakket, og ungene er ferdigstelt og kledd på. Her en dag ble jeg så forsinket at jeg måtte spurte 1 km for å rekke bussen til skolen, bare fordi han er så giddesløs.

Søndager er liksom min sovelenge-dag, men hver eneste søndag må jeg mase i minst en halvtime før han kommer seg ut av sengen. Søndagen som var så var jeg skikkelig syk med febervondt i kroppen, og som vanlig måtte jeg mase om at mannen skulle stå opp. Problemet var bare at jeg var så slapp og syk at jeg sloknet igjen før han stod opp. Jeg våknet igjen med et rykk, og da var kl over 10.30! Der lå mannen fortsatt og sov, og ungene hadde hverken fått frokost eller blitt stelt! De gråt ikke heldigvis, de hadde sovnet igjen. Men det er jo ikke noe bra i det hele tatt, fikk skikkelig dårlig samvittighet jeg. :(

Mannen tar jo ikke ansvar i det hele tatt, han forstår virkelig ikke at han må sette barnas behov foran sine egne.

I dag er Gogutten syk og hjemme fra barnehagen, og jeg er fortsatt ikke helt i form derfor er jeg også hjemme fra skolen. Mannen leverte Knøttet i barnehagen, så gikk han og la seg igjen. Gir blaffen i at jeg er slapp, og at Gogutten er grinete og har vondt i halsen. Jeg har vært inne på soverommet flere ganger og prøvd å få han til å stå opp for å hjelpe meg, men han driter i oss og drar bare dynen over hodet.

Det hjelper jo ikke å snakke med han. Noen ganger kan han kanskje skjerpe seg i en ukes tid, men så er det tilbake til det samme gamle.

Det er ikke bare jeg som reagerer på oppførselen hans. Vi var to uker hos foreldrene mine i sommer, ikke en eneste gang stod mannen opp før kl 10. Hver dag dro han og svogeren min avgårde for å spille golf, gjerne to ganger om dagen, og kom ikke hjem før etter at ungene hadde lagt seg. Han tilbrakte nesten ikke noen tid med meg eller barna. Begge foreldrene mine reagerte på dette, uten at jeg hadde sagt noe om hvordan jeg følte det til dem.

Nei, jeg er bare så lei.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Jeg vet hvordan du har det. Det var/er sånn her også. Jeg tenker, før eller siden må man si stopp. Problemet er bare å vite når det er..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det der hørets helt forferdelig ut rett og slett :( Synes egentlig han høres verre ut må enn det du har fortalt tidligere. Han kan umulig ha det bra med seg selv? Deprimert? Eller tror du han bare er lat og bortskjemt? At han aldri har blitt stilt ordentlig krav til, mener jeg.

Får skikkelig vondt av deg. Du virker jo så utrolig bra, så får så vondt på dine vegne :klem: Forstår han at dette ikke går i lengden? Har du spurt han hva han egentlig forventer? Hvordan han vil bruke livet? Spille golf og sove...?

Håper du finner en måte å få løst dette på. Dette sliter nok på deg mer en du aner. Pass på deg selv nå. Du er superflink med barne dine. tenk at du har oppdratt tvillinger og nå begynner på skolen i gjen. Tar av meg hatten for deg - igjen. Håper du ser hvor bra du er selv og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: Jeg vet hvordan du har det. Det var/er sånn her også. Jeg tenker, før eller siden må man si stopp. Problemet er bare å vite når det er..

Trist at du også har det så vanskelig. :klem: Det er ikke noe godt å ha det slik..

Huff, det der hørets helt forferdelig ut rett og slett :( Synes egentlig han høres verre ut må enn det du har fortalt tidligere. Han kan umulig ha det bra med seg selv? Deprimert? Eller tror du han bare er lat og bortskjemt? At han aldri har blitt stilt ordentlig krav til, mener jeg.

Får skikkelig vondt av deg. Du virker jo så utrolig bra, så får så vondt på dine vegne :klem: Forstår han at dette ikke går i lengden? Har du spurt han hva han egentlig forventer? Hvordan han vil bruke livet? Spille golf og sove...?

Håper du finner en måte å få løst dette på. Dette sliter nok på deg mer en du aner. Pass på deg selv nå. Du er superflink med barne dine. tenk at du har oppdratt tvillinger og nå begynner på skolen i gjen. Tar av meg hatten for deg - igjen. Håper du ser hvor bra du er selv og :)

Takk Becky, jeg blir helt rørt. :klemmer:

Jeg tror egentlig at han er lat og bortskjemt, han har egentlig alltid vært litt slik, men det kommer mye tydeligere frem nå når vi har barn. Før hadde vi jo bare oss selv å tenke på, men slik er det ikke nå lengre, noe han ikke helt har forstått enda..

Jeg viste tydelig at jeg ikke syntes at det var greit at han sov til kl 14.30 (!!) i dag. Rett før kveldsstellet dro han for å hjelpe farmoren sin med å bære noen møbler, og spurte om jeg ikke kunne være litt blidere når han kom tilbake. Så svarte jeg at det hadde jeg da ingen grunn til å være. Han kom hjem igjen akkurat da jeg skulle legge barna, så vi la dem sammen. Etterpå tok han en dusj, mumlet hade, og gikk ut døren. Ikke vet jeg hva han skal.. Akkurat nå har jeg bare lyst til å flytte fra ham. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Tinio - dette høres ikke greit ut :klem:

Jeg syns det virker som om mannen din er veldig deprimert, og rart legen ikke fanger opp dette og setter inn tiltak.

Prat med foreldrene dine, de kan støtte deg i valgene du tar. Kanskje de også kan ta seg en alvorsprat med svigersønnen.. Fortell han om tankene dine, at du snart ikke gidder mer, kanskje han får seg en vekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også kanskje han kan virke deprimert, men du kjenner han jo best. Dårlig miljø og mistrivsel på jobben kan gjøre at man blir ganske så apatisk, jeg hadde det sånn en periode. Men jeg hadde jo ikke barn å ta meg av da, og det kan jo hende han bare er lat og godt vant, som du sier. Uansett så kan du ikke ha det sånn. Du trenger en far til å oppdra barna sammen med og en kjæreste for deg. Han går jo glipp av mye med barna også.

jeg vet ikke hva løsningen er her, men jeg skal gi deg en god :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går virkelig ikke an. Dette er helt uutholdelig for deg, stakkar. Desverre så blir man vandt til situasjonen når man er det lenge, så da slutter man kanskje å reagere sånn ovenfor det. Alle som ser dette uten i fra tror jeg tenker: :hakeslepp:

Hva enn det er med han så skal det ikke gå utover deg på denne måten. Man kan være så syk man bare vil (hvis han er deprimert). Har man barn MÅ man ta vare på de. Hadde han ennå kommunisert med deg om det så hadde saken vært en annen. Sånn som det er nå går ihvertfall ikke i lengden.

Sender masse gode tanker til deg. Husk at det fine jeg jeg sa til deg i forrige innlegg. Det tror jeg ikke jeg er den eneste som mener her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt sjokkert jeg, Tinio! :klemmer: Det der kan du ikke finne deg i! Jeg syns du bør be han bli med på familievernkontoret.

Enig med Becky i at du er kjempeflink mor for tvillingene dine! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, føler virkelig med deg :tristbla:

Det kan som andre sier hende han er deprimert, men jeg tror det godt kan hende han også bare er lat og bortskjemt som du sier. Han gjør det kanskje fordi han kommer unna med det?

Har du fortalt han at du tenker på å flytte? Hva sier han da evt.?

Jeg syns også du virker som ei kjempebra jente, og du fortjener så mye bedre enn en som behandler deg (og barna, ikke minst) på den måten! :klem:

Endret av Linelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...