Gå til innhold

Tinios travle hverdag

Tinio

Anbefalte innlegg

Det tar ca 8 timer å kjøre hjem.. Vi er ofte ute og leker på lekeplassene her, men jeg har ikke sett andre mammaer der, bare barn som er så store at de kan leke alene. Babysvømming kan vi ikke dra på, sånn er det å ha tvillinger, jeg kan ikke ha med to stykker alene.. Kirken har åpen barnehage, men den har dessverre stengt for sommeren. Ikke kjører jeg bil heller, så er litt vanskelig å komme seg rundt omkring.

Det er ikke så enkelt nei, føler det er vanskelig å komme innpå folk her. Jeg har hengt litt på med en bekjent sin barselgruppe, vært med og trillet tur bort til treningen osv. Men har ikke blitt noe mer enn det. Jeg har spurt hun jeg kjenner litt om å finne på ting flere ganger, men enten så får jeg ikke svar eller så skal hun alltid noe annet. Så da gidder jeg ikke mase noe mer på henne.

Nå er jeg en noe mer sjenert enn gjennomsnittet, så å bli kjent med nye folk er ikke lett for meg. Når praten først er i gang så er det ikke noe problem da men. Skikkelig irriterende å være så sjenert og usikker sammen med fremmede altså, for egentlig så er jeg veldig sosial og pratsom av meg, men det er akkurat som om jeg blir helt tom for ord når jeg er i situasjoner hvor jeg føler meg utrygg. Synes det der er blitt mye verre etter at jeg flyttet hit.

Hei vennen! Trist å høre at du har det sånn da. Men hva med å brette deg ut litt på nettsider da? Misforstå meg rett, men hve med Din baby, se om det er noen i nærheten der! Jeg hadde blitt tullerusk selv, hvis jeg ikke hadde nettverk, det sier seg jo selv!

Jeg er på FB hvis du trengher å prate litt, bare hyl ut!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her hadde du falt ut av innleggene mine, uff har ikke skrevet her på en stund.

var ikke noe koselig å høre hvor ensom du føler deg, og jeg må si at jeg er litt sjokkert at din mann ikke vil bruke mer tid med deg og familien sin, er verdifull tid han går glipp av her.

at han ikke vil diskutere engang å flytte synes jeg er dårlig gjort, uansett om hva dere ville valgt til slutt så bør han nå prøve høre på hvorfor du har lyst på det.

Har dere ikke prøvd noe form for par terapi eller noe sånt?

ellers skulle jeg faktisk innom fordi er det ikke i dag tvillingene er et år??!! :bursdag: :bursdag: :bursdag: Gratulerer med stooore barn i hus, håper dere får feiret bra på denne fantastiske dagen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! Trist å høre at du har det sånn da. Men hva med å brette deg ut litt på nettsider da? Misforstå meg rett, men hve med Din baby, se om det er noen i nærheten der! Jeg hadde blitt tullerusk selv, hvis jeg ikke hadde nettverk, det sier seg jo selv!

Jeg er på FB hvis du trengher å prate litt, bare hyl ut!! :klemmer:

Var så kjekt å prate med deg! Du er best! :klemmer:

Her hadde du falt ut av innleggene mine, uff har ikke skrevet her på en stund.

var ikke noe koselig å høre hvor ensom du føler deg, og jeg må si at jeg er litt sjokkert at din mann ikke vil bruke mer tid med deg og familien sin, er verdifull tid han går glipp av her.

at han ikke vil diskutere engang å flytte synes jeg er dårlig gjort, uansett om hva dere ville valgt til slutt så bør han nå prøve høre på hvorfor du har lyst på det.

Har dere ikke prøvd noe form for par terapi eller noe sånt?

ellers skulle jeg faktisk innom fordi er det ikke i dag tvillingene er et år??!! :bursdag: :bursdag: :bursdag: Gratulerer med stooore barn i hus, håper dere får feiret bra på denne fantastiske dagen :strix:

Først og fremst må jeg få fullført siste året på høyskolen, og så får vi se hva det blir til etter det. Men jeg kommer til å gjøre det klart at hvis jeg fortsetter å mistrives like ille så må vi gjøre noe. Det går utover barna også dette, en deppa og trist mamma er ikke noe sunt for dem i det hele tatt.

Nei vi har ikke vært i terapi, egentlig har vi det bedre nå enn før (bortsatt fra den flytteproblemstillingen). Tror han ble litt mer forståelsesfull etter å ha vært hjemme i permisjon mens jeg var på skolen! ;)

Takk for gratulasjoner forresten! :klemmer:

:strix: Hurra for småtrollene :hoppe:

Tusen takk Spatula! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at Knøttet og Gogutten er blitt 1 år! :rodmer: Og for ett år! Det har vært både fantastisk og litt grusomt. Utrolig slitsomt i begynnelsen, jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg greide det. Men det er over nå, nå er det nesten bare kos hele tiden. :jepp: Det er så rart å tenke på at de to matglade godklumpene mine var to bittesmåe tynne babyer som vi måtte kjempe hardt for å få mat i for bare ett år siden.. Tiden flyyyyr!

I dag har vi vært på helsestasjonen, det var vaksinering i dag! Men det gikk egentlig veldig fint, de gråt nesten ingenting. Knøttet lo til og med til helsesøster rett etterpå. :) Jeg husker ikke vekt og mål nå, men Knøttet ligger hvertfall akkurat midt på gjennomsnittet, og Gogutten ligger helt i øvre del av gjennomsnittet. Han sulter ikke han! :fnise:

Helsesøster var veldig imponert de gode rutinene våre, og syntes de virket som kjempefornøyde og glade barn.

Jeg nevnte det at de enda ikke har begynt å krabbe, bare åle seg. Men hun sa det ikke var noe å bry seg om, for de er tydelig sterke i rygg og nakke, setter seg opp selv og reiser seg opp på kne uten støtte. Om vi stiller dem opp så står de jo på føttene også, men de skal jo egentlig helst finne ut av sånt selv. De er nok bare fornøyde med tilværelsen slik som den er akkurat nå, noe motorisk galt er det ikke. De har jo alltid en lekekamerat ved siden av seg på gulvet, så hvorfor skal de gidde å reise seg opp og utforske noe mer da liksom? :gjeiper:

Selv om de er litt treige så er de hvertfall flinke å høre etter hva vi sier da! De rører aldri stereoanlegget lengre, det har de skjønt er forbudt. Om ledningene ligger fint inntil veggen så rører de ikke dem heller, men noen ganger hvis de ligger bortover gulvet så kan fristelsen bli for stor. :fnise: Men det holder som regel å gi beskjed bare en gang. :) Setter man seg ned og ser dem inn i øynene og mens man sier det så funker det 10 ganger bedre har jeg funnet ut. :jepp:

Herlighet som de sover nå, nå har de sovet i 2 timer. Men det kan vel være at de ble litt slappe etter vaksinen. Gogutten sovnet i armene mine istad, det har han ikke gjort siden han var liten baby. :rodmer: Synes nesten det er litt koselig når de er syke jeg, for da vil de sitte mye med mammaen sin og kose. Til vanlig har de ikke tid til sånt lengre.. Men jeg håper vi slipper unna feberen denne gangen altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ett-åringene! Gud så fort tiden flyr! De høres helt skjønne ut, og det er lett å forstå hvordan tvillinger får et helt unikt bånd seg i mellom.

Håper virkelig du finner deg bedre til rette - det høres litt trist ut når man egentlig er kjempe-sosial men liksom ikke helt klarer å gi uttrykk for det å bli kjent med folk.

Håper virkelig det bedrer seg så du trives bedre :klemmer:

Gleder meg til å lese fortsettelsen om super-twins :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ett-åringene! Gud så fort tiden flyr! De høres helt skjønne ut, og det er lett å forstå hvordan tvillinger får et helt unikt bånd seg i mellom.

Håper virkelig du finner deg bedre til rette - det høres litt trist ut når man egentlig er kjempe-sosial men liksom ikke helt klarer å gi uttrykk for det å bli kjent med folk.

Håper virkelig det bedrer seg så du trives bedre :klemmer:

Gleder meg til å lese fortsettelsen om super-twins :strix:

Tusen takk Zia! :klemmer:

Ja de setter virkelig stor pris på hverandre. I går satt de i vognen og holdt hverandre i hendene mens vi trillet tur. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så kjekt å prate med deg! Du er best! :klemmer:

Hehe, det var nå bare hyggelig :rodmer::klemmer:

Først og fremst må jeg få fullført siste året på høyskolen, og så får vi se hva det blir til etter det. Men jeg kommer til å gjøre det klart at hvis jeg fortsetter å mistrives like ille så må vi gjøre noe. Det går utover barna også dette, en deppa og trist mamma er ikke noe sunt for dem i det hele tatt.

Nei vi har ikke vært i terapi, egentlig har vi det bedre nå enn før (bortsatt fra den flytteproblemstillingen). Tror han ble litt mer forståelsesfull etter å ha vært hjemme i permisjon mens jeg var på skolen! ;)

Takk for gratulasjoner forresten! :klemmer:

Tusen takk Spatula! :klemmer:

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de setter virkelig stor pris på hverandre. I går satt de i vognen og holdt hverandre i hendene mens vi trillet tur. :rodmer:

:rodmer: Tenk at tvillingene har fylt et år alt :daane:

Ikke kjekt å føle seg ensom nei :klem: Jeg kan kjenne meg igjen med det å være litt sjenert og synes det er tøft å ta initiativ. men jeg har vært heldig nå i permisjonstida og har blitt mye mer sosial. Men jeg skjønner at det har vært vanskeligere for deg med to babyer å få til alt. Håper du og mannen finner ut av det, sånn at du kan ha det bra :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: Tenk at tvillingene har fylt et år alt :daane:

Ikke kjekt å føle seg ensom nei :klem: Jeg kan kjenne meg igjen med det å være litt sjenert og synes det er tøft å ta initiativ. men jeg har vært heldig nå i permisjonstida og har blitt mye mer sosial. Men jeg skjønner at det har vært vanskeligere for deg med to babyer å få til alt. Håper du og mannen finner ut av det, sånn at du kan ha det bra :kose:

Ja det er akkurat det, det var helt håpløst å dra rundt med to (skrikende) babyer alene i begynnelsen. Ikke hadde jeg det store behovet heller, for jeg var utslitt hele tiden. Men nå har jo tilværelsen forandret seg veldig, og jeg savner litt mere sosial kontakt. Veldig bra at du har hatt det så kjekt i permisjonstiden da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp da var Knøttet og Gogutten døpt! Litt treig vi. :fnise: Egentlig hadde vi fått dato da de var ca 3 måneder, men så kræsjet det med 60-årsdagen til moren min, så vi måtte avbestille. Og så har det ikke blitt noe før nå. Dessuten var det mannen som fikk ansvaret for å fikse dette (og han er jo innmari treig), fordi i vår familie er det ikke noe tradisjon med barnedåp, og hadde det kun vært opp til meg så hadde de ikke blitt døpt nå, fordi min personlige mening er at man bør få velge selv om man vil døpes eller ikke. Men jeg respekterer jo at andre har andre meninger enn meg, og tar det ikke akkurat så veldig tungt at de ble døpt nå. Dessuten orket jeg ikke mere mas fra mannen sin familie, blir litt irritert fordi de absolutt skal ha det på sin måte, og ikke kunne se ting litt fra andres perspektiv. De er ikke kristne, så det er bare snakk om tradisjon, mens min familie er "aktive" kristne, men de pleier å ha barnevelsignelse for babyene, og så får de heller døpe seg når de er så stor at de kan ta det valget selv.

Uansett så endte det med at jeg fikset det meste til dåpen likevel, mannfolk har jo null kontroll og tror at alt ordner seg selv. :gjeiper:

Det gikk fint i kirken da, barna oppførte seg kjempefint og danset til orgelmusikken. :ler: Knøttet (som vanligvis misliker mannfolk) satt og råflørtet med pappaen til et av de andre dåpsbarna, strøk han på armen og kastet kosekluten sin på han gang på gang. :fnise: Etterpå hadde vi selskap her hjemme, det ble trangt, men det gikk. :)

Det ble enormt mye kake, vi sendte en del hjem med folk, og har fortsatt kake i både fryser og kjøleskap. Så vi har da noe å ete på fremmover. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med to dårsbarn :klem: Det var sent ja. Venninnen min døpte akkurat en 9 mnd gammel baby, så dere er ikke de eneste ;)

Hvor mange hadde dere hjemme hos dere i selskapet? Planlegger 1 årsdag skjønner du... Vi blir 20-23 stk, og vi bor i blokk sånn som dere. kan jo ikke leie lokale til hver bursdag heller :sukk:

Haha, søte Knøttet :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var vel 19 til sammen, med tvillingene. Lånte bord og stoler fra kantinen på jobben til mannen, så da gikk det greit. Vi heiv bare en del ting inn på soverommene, så ble det da plass. :jepp:

Hehe jeg tror hun greide å sjarmere han litt ja. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med både dåp og 2 x 1-årsdag :strix:

Rart det der med ting som tilsynelatende ordner seg selv gitt. Det akkurat som sånne magiske skittentøyskurver som etterlater rent, ferdigbrettet tøy i skapene det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vel overstått dåp :) Jeg er også vant til menigheter som har barnevelsignelse og voksendåp, men siden sambo antakelig hadde dødd om jeg foreslo det så ble det barnedåp istedet her og. Synes jeg ser Knøttet, så herlig da :rodmer:

Å, jeg elsker kakerester!! Heldiggris :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med både dåp og 2 x 1-årsdag :strix:

Rart det der med ting som tilsynelatende ordner seg selv gitt. Det akkurat som sånne magiske skittentøyskurver som etterlater rent, ferdigbrettet tøy i skapene det :fnise:

Takk! :klemmer: Ja det er helt håpløst det der!:fnise:

Grattis med vel overstått dåp :) Jeg er også vant til menigheter som har barnevelsignelse og voksendåp, men siden sambo antakelig hadde dødd om jeg foreslo det så ble det barnedåp istedet her og. Synes jeg ser Knøttet, så herlig da :rodmer:

Å, jeg elsker kakerester!! Heldiggris :nigo:

Takk for det! :klemmer:

Tror jammen hele svigerfamilien hadde strøket med om jeg hadde foreslått barnevelsignelse jeg. :fnise: De tror visst at alle menigheter utenom statskirken er riv ruskende gale sekter. :roll:

Ja hadde du bodd i nærheten skulle du mer enn gjerne fått lov til å hjelpe meg med restespisingen! ;)

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er det her også, de fleste jeg kjenner tror egentlig at alle frimenigheter osv. er full av riv ruskende gale folk som er hjernevaska :fnise:

Ja, hadde jeg bodd nærmere skulle jeg nok kommet luskende for kaker :nigo: Men jeg klarer meg ganske bra her og, vi har jordbær i hagen :sjarmor:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åä..kake! Bytte tilstand litt?hehe

Naaii... Omgangssyken er det verste jeg vet, så den kan du få beholde for deg selv! :gjeiper: Eller, kunne vel tatt den for et par timer da, så du kunne fått spist litt kake. :fnise::klemmer:

Sånn er det her også, de fleste jeg kjenner tror egentlig at alle frimenigheter osv. er full av riv ruskende gale folk som er hjernevaska :fnise:

Ja, hadde jeg bodd nærmere skulle jeg nok kommet luskende for kaker :nigo: Men jeg klarer meg ganske bra her og, vi har jordbær i hagen :sjarmor:

:kose:

Ja hjernevaska, det er det de tror, og at det er mange strenge regler osv... Menigheten til mine foreldre står jo for akkurat det samme som statskirken, det eneste de er uenige i er akkurat dette med barnedåp.

Mmm jordbær! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Lister meg inn og innrømmer at jeg er en av de som tenker på sekter med en gang :ler: Jeg er ikke kristen selv, og vet svært lite om alt som har med slikt å gjøre. Ingen i min familie er kristne, og meldt ut av statskirka for lenge siden... Har ikke helt skjønt dette med menigheter, tror dere ikke på det samme som den vanlige kirken :blond: Hva er forskjellen liksom? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...