Gjest BabyBlue Skrevet 25. oktober 2010 #121 Del Skrevet 25. oktober 2010 What he/she said ^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 25. oktober 2010 #122 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det fins ingen måter å være sikret å unngå voldtekt på. Barn voldtas i sin egen seng av foreldrene, kvinner voldtas av venner de trodde de kunne stole på, og det farligste en kvinne kan gjøre er å innlede et forhold til en mann. Forholdsreglene dine ville blitt svært omfattende, dersom det skulle være kvinners eget ansvar å ikke bli voldtatt. En fin måte å senke tallene på, er jo å sperre voldtektsmenn inne. Hey, strengere straffer? Men det er vel feil, ettersom poenget er at det er kvinners ansvar å ikke friste de stakkars viljeløse mennene, som ALLE er disponert for å voldta... Hvordan unngår kvinner å bli voldtatt, før voldtektsmennene blir dømt/låst inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dhanu Skrevet 25. oktober 2010 #123 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hvordan unngår kvinner å bli voldtatt, før voldtektsmennene blir dømt/låst inn? Det fins ingen måter å være sikret å unngå voldtekt på. Barn voldtas i sin egen seng av foreldrene, kvinner voldtas av venner de trodde de kunne stole på, og det farligste en kvinne kan gjøre er å innlede et forhold til en mann. Forholdsreglene dine ville blitt svært omfattende, dersom det skulle være kvinners eget ansvar å ikke bli voldtatt. Nå er jeg ferdig i denne diskusjonen, kjenner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 25. oktober 2010 #124 Del Skrevet 25. oktober 2010 gbnj: hvorfor forsvarer du det så innbitt selv om du har fått flere gode svar? Driver du å fisker etter gode unnskyldninger for å voldta en tilfeldig forbipasserende ung frøken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. oktober 2010 #125 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Det er en mellomting imellom det å låse seg inn i en bunker og å slå følge med ukjent mann,og bli voldtatt(link), dvs forholdsregler er å la være å ruse seg så voldsomt at du blir et lett bytte, at man ikke setter seg i en situasjon hvor man kan bli et lett bytte(feks gå langs akerselva alene nattestid ol.), ergo hvis man beveger seg på steder/tidspunkt utendørs hvor det samtidig er mange andre som oppholder seg i nærheten, så kan man unngå å bli voldtatt. Cluet er at noen menn kan finne på å voldta en kvinne hvis de får muligheten. Det kan sammenliknes med det å oppsøke/bade i vann hvor det svømmer 5 meter lange krokodiller, dvs de krokodillene kan finne på å angripe et hvilket som helst menneske(menn/kvinner, store/sterke, små/pinglete ol. som tar seg friheten til et bad. Jeg kan ikke forstå hva som kan være alternativet til forholdsregler(ser bort i fra det å avlive alle krokodiller/menn, da det å kun låse dem inn ikke nødvendigvis hindrer mennesker/kvinner i å gi dem muligheten, da noen besøker rovdyr i dyrehagen ol.). Jeg er med på tankegangen din. men det er noe feil da når menn kan drikke seg fulle hvis de vil mens jenter må være edru for at ikke menn skal utnytte de. Du tenker ikke at det må være galt med menn som ønsker å voldta noen? Og forresten du kan ikke sammenligne krokodiller som bare følger et dyrisk innstinkt med mennesker som skal ha evne til å tenke moral og etikk Endret 25. oktober 2010 av BettyBoop28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 25. oktober 2010 #126 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Bør denne mannen få 10-14 år, er bevisene gode/sterke nok?Men kvinner/kvinnene på dette forum nekter å forholde seg til forholdsregler, de vil ikke at det skal swettes søkelys på FR, da det gir dem en viss grad av skyld. Står jo ingenting utdypende om bevisene i den saken der, så selvfølgelig teknisk umulig å vurdere om de er sterke nok/ikke. Etter en fullstendig gjenomgang, avhør av parter osv. kan man først avgjøre det, og finner man de sterke nok til domfellelse, burde straffen for voldtekt (som jeg har sagt tidligere) ligge på rundt 10-14 år. Nei, kvinner nekter ikke å ta visse forholdsregler, men kvinner nekter - med god grunn - å tilskrives skyld/få begrenset sin frihet p.g.a. svin til menn som ikke burde vært del av samfunnet. Det sier mye om menneskesynet ditt at du til stadighet vinkler det over på kvinnen og sier "til en viss grad gir det dem skyld". Sånn som hun som ble voldtatt i Oslo i helga, det eneste det er naturlig å fokusere på da er den syke karen som drar kniv og voldtar og traumatiserer (kanskje for livet) en helt uskyldig dame på 30 år. At du tilskriver henne en viss skyld fordi "man ikke skal prate med ukjente menn" sier jo sitt om hvordan du tenker. Skal kvinner slutte å prate med menn generelt da? Hvor og i hvilke situasjoner er det legitimt at de snakker med menn? Om de blir sjekket opp på byen, og i utg.p frivillig blir med en mann hjem for sex, må de da også akseptere at mannen nå har frikort til å gjøre hva han vil med henne? Sexformer hun ikke vil, slag osv.? Må kvinner bestandig minst gå 2 og 2? Sykepleieren som skal hjem fra jobb kl 05.00 å må gå over en mørk parkeringsplass, bør slutte i jobben, eventuelt betale en annen person for å følge henne til bilen? En naiv 16 år gammel jente som for første gang drikker og blir for full, hun må bare akseptere at hun blir voldtatt av 2 menn skulle hun sovne på en fest? Det krokodille eksempelet ditt er bare så fjernt å mene på at ja Om det er 10 syke folk som flyr rundt og dreper tilfeldige mennesker, så er det jo de 10 syke folk som er problemet, ikke de tilfeldige menneskene som blir drept. Endret 25. oktober 2010 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #127 Del Skrevet 25. oktober 2010 Feil. Straff kommer som en følge av noe en person velger å gjøre. Det er faktisk ikke slik at alle menn er potensielle voldtektsmenn. Lik som alle kvinner er potensielle voldtektskvinner! Kvinner voldtar også - så slutt med denne diskriminaliseringen av oss menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. oktober 2010 #128 Del Skrevet 25. oktober 2010 Lik som alle kvinner er potensielle voldtektskvinner! Kvinner voldtar også - så slutt med denne diskriminaliseringen av oss menn. hmm joda kvinner voldtar de og men ikke på langt nær i så mange tilfeller som menn. Dessuten tror jeg det er enklere for en mann å voldta med tanke på at han ofte er sterkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 25. oktober 2010 #129 Del Skrevet 25. oktober 2010 gbnj: hvorfor forsvarer du det så innbitt selv om du har fått flere gode svar? Driver du å fisker etter gode unnskyldninger for å voldta en tilfeldig forbipasserende ung frøken? Eneste svarene jeg har fått er holdingskampanjer, dvs senking av beviskrav og lengere straffer hindrer ikke voldtektsmenn før de blir tatt/dømt, så hva bør kvinner gjøre for å unngå voldtektsmenn som går fritt i samfunnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 25. oktober 2010 #130 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg er med på tankegangen din. men det er noe feil da når menn kan drikke seg fulle hvis de vil mens jenter må være edru for at ikke menn skal utnytte de.Menn kan vel også risikere ran, og i mindre grad voldtekt også om de blir overstadig beruset, så menn har eller ikke ubegrenset frihet.Du tenker ikke at det må være galt med menn som ønsker å voldta noen?Jo, men voldtar gjør de okke som, så da må man forholde seg til det.Og forresten du kan ikke sammenligne krokodiller som bare følger et dyrisk innstinkt med mennesker som skal ha evne til å tenke moral og etikkDet er vel åpenbart at alle ikke har det, og dem må man beskytte seg imot? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 25. oktober 2010 #131 Del Skrevet 25. oktober 2010 Står jo ingenting utdypende om bevisene i den saken der, så selvfølgelig teknisk umulig å vurdere om de er sterke nok/ikke. Etter en fullstendig gjenomgang, avhør av parter osv. kan man først avgjøre det, og finner man de sterke nok til domfellelse, burde straffen for voldtekt (som jeg har sagt tidligere) ligge på rundt 10-14 år. Nei, kvinner nekter ikke å ta visse forholdsregler, men kvinner nekter - med god grunn - å tilskrives skyld/få begrenset sin frihet p.g.a. svin til menn som ikke burde vært del av samfunnet. Det sier mye om menneskesynet ditt at du til stadighet vinkler det over på kvinnen og sier "til en viss grad gir det dem skyld". Sånn som hun som ble voldtatt i Oslo i helga, det eneste det er naturlig å fokusere på da er den syke karen som drar kniv og voldtar og traumatiserer (kanskje for livet) en helt uskyldig dame på 30 år. At du tilskriver henne en viss skyld fordi "man ikke skal prate med ukjente menn" sier jo sitt om hvordan du tenker.Hun slo følge med han.Skal kvinner slutte å prate med menn generelt da? Hvor og i hvilke situasjoner er det legitimt at de snakker med menn? Om de blir sjekket opp på byen, og i utg.p frivillig blir med en mann hjem for sex, må de da også akseptere at mannen nå har frikort til å gjøre hva han vil med henne? Sexformer hun ikke vil, slag osv.? Må kvinner bestandig minst gå 2 og 2? Sykepleieren som skal hjem fra jobb kl 05.00 å må gå over en mørk parkeringsplass, bør slutte i jobben, eventuelt betale en annen person for å følge henne til bilen? En naiv 16 år gammel jente som for første gang drikker og blir for full, hun må bare akseptere at hun blir voldtatt av 2 menn skulle hun sovne på en fest? Det krokodille eksempelet ditt er bare så fjernt å mene på at ja Om det er 10 syke folk som flyr rundt og dreper tilfeldige mennesker, så er det jo de 10 syke folk som er problemet, ikke de tilfeldige menneskene som blir drept. Men hva bør man gjøre for å unngå å bli drept av de syke folkene("krokodillene")? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 25. oktober 2010 #132 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Nei, men det går vel ann å kalle kvinner noe annet enn bitch/hore. Man skal ikke lære småguttene sine at det er OK å kalle jenter slike fornærmende ord bare fordi man er en smule forbanna. Hadde en gutt kalt meg hore hadde jeg ikke nølt med å gi igjen, for slikt finner jeg meg ikke i. Menn som føler et behov for å slå kvinner trenger profesjonell hjelp etter min mening. Om du hadde ligget med en annen enn mannen din så kunne jeg godt kalt deg hore, - hva hadde du gjort da, - slått tilbake? edit/retting (eeeh, jeg kunne nok ikke kalt deg hore,- fordi jeg har ikkenoen rett til å dømme dine handlinger, - men en som blir såret av ditt atferd, - for eksempel mannen din, - han burde hatt rett til å kalle deg hore dersom du har vært utro eller ligget med noen andre enn ham). Endret 25. oktober 2010 av waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 25. oktober 2010 #133 Del Skrevet 25. oktober 2010 Når en stjeler så kaller vi ham tyv, - når en horer så kalle vi henne hore, - vil man unngå å bli kalt tyv så får man la være å stjele, - og vil man unngå å bli kalt hore så får man la være å hore! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. oktober 2010 #134 Del Skrevet 25. oktober 2010 Når en stjeler så kaller vi ham tyv, - når en horer så kalle vi henne hore, - vil man unngå å bli kalt tyv så får man la være å stjele, - og vil man unngå å bli kalt hore så får man la være å hore! eh horer man når man blir voldtatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 25. oktober 2010 #135 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hun slo følge med han.Men hva bør man gjøre for å unngå å bli drept av de syke folkene("krokodillene")? Ja, så da spør jeg igjen "kvinner kan ikke snakke til/slå følge med ukjente menn på byen osv. uten å forvente/selv være skyld i det, om mannen så skulle føle for å voldta og drepe de når de kom hjem til seg eller på veien ditt?". Hvordan i all verden skal en jente kunne bli kjent med en ny mann og ikke selv være skyld i en voldtekt i følge deg??? Må hun ha møtt han offentlig i dagslys 14 ganger på cafe først? Hvor mange måneder bør det gå før hun er alene med han, uten noen andre i umidelbar nærhet? Å de andre spørsmålene jeg stilte, hva er svarene på det?????? Nei, vet man at det står en drapsmann utenfor døren sin og skriker "jeg skal drepe deg" så lukker en ikke opp men det er det da ingen kvinner som gjør heller. Men om det er 10 drapsmenn av 2.5 millioner mennesker, og det eneste man vet er at de er menn, så kan man jo ikke løpe og gjemme seg hver gang man ser en mann av den grunn/isloere seg hjemme og kun ha kontakt med kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. oktober 2010 #136 Del Skrevet 25. oktober 2010 Menn kan vel også risikere ran, og i mindre grad voldtekt også om de blir overstadig beruset, så menn har eller ikke ubegrenset frihet.Jo, men voldtar gjør de okke som, så da må man forholde seg til det.Det er vel åpenbart at alle ikke har det, og dem må man beskytte seg imot? Jo men det kan man jo ikke vite. Mennesker har en evne til å spille og gi seg ut for noe annet enn det de er. Dette gjelder bl.a psykopater, sånn kan de spille over lengre tid også, så hvordan kan man vite om dette er en vanlig hyggelig mann eller en "krokodille"? Så siden man aldri kan vite sikkert, skal man holde seg unna alle menn? Noen genger kan man klart være heldig å oppdage at dette er en farlig person før det er for sent, andre ganger ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 25. oktober 2010 #137 Del Skrevet 25. oktober 2010 Ja, så da spør jeg igjen "kvinner kan ikke snakke til/slå følge med ukjente menn på byen osv. uten å forvente/selv være skyld i det, om mannen så skulle føle for å voldta og drepe de når de kom hjem til seg eller på veien ditt?". Hvordan i all verden skal en jente kunne bli kjent med en ny mann og ikke selv være skyld i en voldtekt i følge deg??? Må hun ha møtt han offentlig i dagslys 14 ganger på cafe først? Hvor mange måneder bør det gå før hun er alene med han, uten noen andre i umidelbar nærhet?Når hun vil/er klar for å pule kanskje?Å de andre spørsmålene jeg stilte, hva er svarene på det??????Kvinner utsettes for det, så hvordan bør de forholde seg til det, hva bør samfunnet gjøre, hvilken annen løsning er det enn å ta forholdsregler, være forsiktig/skeptisk ol.?Nei, vet man at det står en drapsmann utenfor døren sin og skriker "jeg skal drepe deg" så lukker en ikke opp men det er det da ingen kvinner som gjør heller. Men om det er 10 drapsmenn av 2.5 millioner mennesker, og det eneste man vet er at de er menn, så kan man jo ikke løpe og gjemme seg hver gang man ser en mann av den grunn/isloere seg hjemme og kun ha kontakt med kvinner. Men, hva bør kvinner gjøre for å unngå å bli utsatt for voldekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 25. oktober 2010 #138 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jo men det kan man jo ikke vite. Mennesker har en evne til å spille og gi seg ut for noe annet enn det de er. Dette gjelder bl.a psykopater, sånn kan de spille over lengre tid også, så hvordan kan man vite om dette er en vanlig hyggelig mann eller en "krokodille"? Så siden man aldri kan vite sikkert, skal man holde seg unna alle menn? Noen genger kan man klart være heldig å oppdage at dette er en farlig person før det er for sent, andre ganger ikke. Det får være opp til den enkelte kvinne å avgjøre hvor stor risiko hun vil utsette seg for. Har du noen andre råd/løsninger enn holdingskampanjer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 26. oktober 2010 #139 Del Skrevet 26. oktober 2010 Om du hadde ligget med en annen enn mannen din så kunne jeg godt kalt deg hore, - hva hadde du gjort da, - slått tilbake? edit/retting (eeeh, jeg kunne nok ikke kalt deg hore,- fordi jeg har ikkenoen rett til å dømme dine handlinger, - men en som blir såret av ditt atferd, - for eksempel mannen din, - han burde hatt rett til å kalle deg hore dersom du har vært utro eller ligget med noen andre enn ham). En hore er en som får betalt for seksuelle tjenester. Ligger man med andre enn mannen sin er man utro og en dårlig person, ikke en hore. Synes "hore!" er et oppbrukt og misbrukt ord som ikke hører til siviliserte samtaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 26. oktober 2010 #140 Del Skrevet 26. oktober 2010 En hore er en som får betalt for seksuelle tjenester. Ligger man med andre enn mannen sin er man utro og en dårlig person, ikke en hore.Men, får man noe annet/mer enn sex i gjengjeld, så er man vel en hore? Synes "hore!" er et oppbrukt og misbrukt ord som ikke hører til siviliserte samtaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå