Gå til innhold

Julekalenderen på NRK i 2010 er.....


La Guapa

Anbefalte innlegg

Jeg hadde faktisk en idé til en ny julekalenderserie og sendte en forespørsel til Nrk om hvordan jeg skulle gå frem for å få den laget, men fikk beskjed om at de hadde opplegg for kalendre i mange år fremover, så noe nytt ville de ikke ha. :sukk:

Dette er for sikkert fem år siden og de har bare sendt repriser siden den gang. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, det er jo ikke sånn at NRK bare kan vedta å lage en ny kalender, og så er det gjort i en fei heller.

Det er knyttet ENORME produksjonskostnader opp mot en 24 episoders kalender, og med tanke på at ca halvparten i denne tråden antagelig allerede klager over NRK-lisensen ( ;) ), så sier det seg selv at de millionene som koster for å lage en kalender enkelt setter en stopper for det. Og dermed må også de egenproduserte kalenderne vises flere år (før de blir utgått på dato, slik Skomakergata er), slik at det tjenes inn.

NRK er en bedrift som skal drives lønnsomt i likhet med alle andre bedrifter her i landet, og det medfører at ikke alle ønsker og idéer kan gjennomføres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo ikke sånn at NRK bare kan vedta å lage en ny kalender, og så er det gjort i en fei heller.

NRK er en bedrift som skal drives lønnsomt i likhet med alle andre bedrifter her i landet, og det medfører at ikke alle ønsker og idéer kan gjennomføres.

Jeg er klar over dette, men de kunne jo vært interessert i å HØRE på idéen min ihvertfall, synes jeg. Andre serier blir jo laget etter idéer fra folk, så om jeg ville komme med en på linje med andre mer eller mindre ukjente folk der ute. Jeg var veldig snurt den gangen, men har jo kommet over det senere selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er så dritt lei av blånisser og månetoppen/blåfell. De har sendt det samme de siste 10 årene! Kan de ikke sende Amalies jul eller Skomakergata!

Altså, hun som spiller rødnisse i Amalies jul er faktisk med i Jul på månetoppen. Ikke så mye, men som ei kusine eller noe slikt.. Dog, jeg vil også se Amalies jul snart, siden jeg aldri fikk sjansen til å se det da det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul i Portveien 2!! Noen som husker den ? Koselige Eli..... :nissevink:

Ja, den var koselig. :jepp: Men jeg husker også en annen koselig julekalender med Eli, der bamsen Teodor var med. Nemlig denne her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den var koselig. :jepp: Men jeg husker også en annen koselig julekalender med Eli, der bamsen Teodor var med. Nemlig denne her.

Lenken ble visst litt feil. Men julekalenderen tror jeg het Teodors jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalie er damen som rett og slett ringer NRK og spør :klemmer:

Takk og takk!

Da vet vi hva som kommer både i 2010 og 2011 :yvonne:

Det er rett og slett bare å kjøpe Månetoppen og Blåfjellstæsj både før og etter jul i år :fnise:

Hvorfor støtte opp om slike produkter som bare er med på å skape et kjøpepress uten like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt Amalies jul, så da blir det det på meg i år;)

Er drittlei av de blåfjellgreiene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser over en ting mens jeg leser tråden her. Det er snakk om hva dere ønsker dere og dere furter fordi dere er lei de ulike seriene og at det ikke skal være ens favorittserie i år.

Men julekalenderen er en del av barnetv, og det spiller trolig ingen rolle for min 3 åring om det er måtetoppen, blåfjell, jul i svingen eller amalie som går. ja, vi voksne sitter ofte og ser på sammen med barna, men det er da ikke for oss det blir sendt.

Tror barna bli fornøyde jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er drømmekalenderen for dere da?

Så Amalies jul var nevnt og Skomakergata....

Min favoritt er faktisk Jul i Svingen... :nissekonekyss:

Jul i Svingen er jo bare helt tragisk! ungene mine liker den heller ikke, det blir jo ikke julesteming av å se den slemme pappaen til Linus herje rundt, ødelegge julegleden med å late om om han brenner julegavene etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også møkk lei av Månetoppen og de Blånissene. Disse ultra moderne og politisk korrekte julekalenderne. :eeeh: Jeg synes også at Amalies jul og Skomakergata er koselige julekalendre. Og så husker jeg at Vertshuset den gyldne hale var en koselig serie.

Ja,det er mulig at Skomakergata ikke fenger dagens barn, at tempoet ikke er høyt nok. Men det sier jo litt om hvor mye stress og mas dagens barn blir utsatt for i dag. En skummel utviklig...

Skomakergata, Pompel og Pilt, Teodor, de to gode naboene, Amalies Jul osv fenger min sønn på snart 8 iallefall. Og når Nrk faktisk har TRE kanaler, så kan de vel sende LITT av det gamle om igjen vel???

Jeg synes Jul i Svingen er litt koselig, men det jeg reagerer på er at det er så vanvittig mye krangling der hele tiden... De blir riktignok venner igjen, men likevel..

Endret av mia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så dritt lei av blånisser og månetoppen/blåfell. De har sendt det samme de siste 10 årene! Kan de ikke sende Amalies jul eller Skomakergata!

Såå enig med deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hva de skal sende på TV2?

"Olsenbandens første kupp"... igjen :sur::natti:

"Den unge Fleksnes" går på TV Norge.

Endret av Gyngehest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg stusser over en ting mens jeg leser tråden her. Det er snakk om hva dere ønsker dere og dere furter fordi dere er lei de ulike seriene og at det ikke skal være ens favorittserie i år.

Men julekalenderen er en del av barnetv, og det spiller trolig ingen rolle for min 3 åring om det er måtetoppen, blåfjell, jul i svingen eller amalie som går. ja, vi voksne sitter ofte og ser på sammen med barna, men det er da ikke for oss det blir sendt.

Tror barna bli fornøyde jeg :)

:5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er drømmekalenderen for dere da?

Så Amalies jul var nevnt og Skomakergata....

Min favoritt er faktisk Jul i Svingen... :nissekonekyss:

Amalies jul <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ha hørt at "Amalies jul" ikke er moralsk korrekt, med tanke på de såkalte "nissestrekene" som nissungen skulle utføre. Flere foreldre reagerte på at serien oppmuntret barn til å stjele og finne på annet tull. Jeg er født i 1990 og var fem år da den kom første gang, og jeg følte aldri for å stjele i ettertid:P

Samtidig så er jo serien temmelig gammel og utdatert også. Jeg så den på dvd i fjor og jeg vil ikke akkurat si den er tilpasset dagens barn når det kommer til fart og spenning. Men derimot veldig koselig for oss voksne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...