hegejenta30 Skrevet 28. desember 2010 #141 Del Skrevet 28. desember 2010 Høres ut som om du trenger både litt og litt . Klart det er tidlig i svangerskapet, men du har no en gang testet positivt og det er et nurk på vei. Det største mirakel som kan skje! Dere skal bli foreldre og din mor skal bli bestemor! De første ukene er ganske kritiske men det nytter ikke å være bekymret. Det er viktig å glede seg over det som skjer og krysse fingrene for at det går bra og at dere blir foreldre til ei nydelig tulle eller en kjekk liten kar i løpet av sen-sommeren 2011!! til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #142 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Takk for klemmer. Jeg var ganske opprørt i går, jeg. Huff... Det skal ikke være så greit bestandig, men jeg tenker at det ikke har så mye med meg å gjøre. Jeg skal glede meg i massevis, jeg! Å ta sorger på forskudd er jo utrolig mye tapt glede, og det synes jeg er skikkelig bortkastet. Mannen har blitt skikkelig syk nå, feber og vondt i halsen. Og han er så redd for å smitte meg, for han er redd for at den lille spiren ikke skal tåle det. Det er vel kanskje ikke helt gunstig, men sånne små spirer tåler nå litt når de først har bestemt seg for å bli værende. Ah, jeg elsker internett. Kom over en finfin kalkulator på mammanett, som kan fortelle meg dette: Hvor langt er du på vei? Siste menstruasjon startet tirsdag, 23. november 2010 Befruktning fant sted rundt tirsdag, 07. desember 2010 (+ 14 dager) Anslått termindato er tirsdag, 30. august 2011 (+ 280 dager) Du er nå 5 uker + 1 dager inn i svangerskapet. Fosterets alder er ca 3 uker + 1 dager. Viktige datoer De viktigste organene er ferdig utviklet: tirsdag, 08. februar 2011 (+ 77 dager) Risikoen for spontan abort avtar fra: tirsdag, 15. februar 2011 (+ 84 dager) Fosterbevegelser bør være merkbare: tirsdag, 12. april 2011 (+ 140 dager) Fødselpermisjon starter: tirsdag, 09. august 2011 :rødme: Endret 29. desember 2010 av andemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 30. desember 2010 Forfatter #143 Del Skrevet 30. desember 2010 I dag tok paranoiaen meg litt, så jeg måtte bruke den andre graviditetstesten. Og det var gøy, det! Ikke bare kom positiv-streken opp før kontroll-streken, men den var knallsterk! Så jeg er nok litt gravid ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareBea Skrevet 30. desember 2010 #144 Del Skrevet 30. desember 2010 jeg kjenner meg igjen andemor. Det er vel masse hormoner i sving. Men her er det jeg som er så utrolig redd for å miste. Tar nesten litt gleden fra meg for er så redd for å bli skuffet. Men vi håper det beste og håper at 2011 blir et år med store forandinger for oss!! Ønsker deg et riktig godt nytt år!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 30. desember 2010 #145 Del Skrevet 30. desember 2010 Så jeg er nok litt gravid ja. Gjort det selv (faktisk et par ganger) og like gøy hver gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 30. desember 2010 Forfatter #146 Del Skrevet 30. desember 2010 jeg kjenner meg igjen andemor. Det er vel masse hormoner i sving. Men her er det jeg som er så utrolig redd for å miste. Tar nesten litt gleden fra meg for er så redd for å bli skuffet. Men vi håper det beste og håper at 2011 blir et år med store forandinger for oss!! Det blir det, vet du. Jeg har veldig troa på at dette går fint, egentlig. Men det blir veldig godt når februar kommer og alt er mye sikrere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 31. desember 2010 #147 Del Skrevet 31. desember 2010 Godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #148 Del Skrevet 1. januar 2011 Godt nytt år til alle som er innom her! Vi hadde en rolig feiring i går. Mannen er fortsatt sengeliggende, stakkars. Passet meg fint å ta det helt med ro egentlig. Jeg er så glad og takknemlig for hver dag den her lille spiren holder seg i kroppen min. Det føles som et lite mirakel hver eneste dag. :rødme: Jeg føler skal tåle mye svangerskapsplager så sant det kommer et friskt barn ut av det her... Føler meg jo i topp-topp form akkurat nå, så det er kanskje lett å si sånne ting. Jaja. Vi gleder oss veldig for tida i hvertfall. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #149 Del Skrevet 2. januar 2011 Da nærmer ferien seg slutten, og jeg er virkelig ikke klar for å begynne på jobb igjen. Begynne å stå opp tidlig, og motivere meg til å få framgang i det her prosjektet som vi må få ferdig til sommeren. Men sånn er det nå engang... Det er jo ikke så mye annet å gjøre enn å ta det som det kommer. Jeg må i hvertfall begynne å trene mer jevnlig. Har anskaffet meg en dvd med yoga for gravide, og må få trent mer utholdenhet tror jeg. Kom over en bra artikkel på Aftenposten der det står en del tips fra Kristine Lunde-Borgersen. Håndball-dame, tro? Videoer og greier. Det liker jeg. Viktig å trene så lenge man holder seg frisk og ikke er helt utmattet tror jeg. Svangerskap og fødsel og hele sulamitten krever jo en del ekstra energi vil jeg tro.. Hmmm.. Jeg burde vel strengt tatt tenkt på dette for leeeeeenge siden, men bedre sent enn aldri?? Håper dere har hatt en fin nyttårshelg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 3. januar 2011 #150 Del Skrevet 3. januar 2011 Aldri for sent å begynne å trene nei Men selvfølgelig ta hensyn til graviditeten og formen før du ble gravid. Håper du har en fin dag og at resten av uka blir bra. Alltid hardt å komme i gang etter ferie - men det går som regel bra når en først er i gang. Var det litt ekstra rart å gå på jobb i dag siden du bærer på en så stooor hemmelighet som ingen andre vet om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #151 Del Skrevet 5. januar 2011 Da har to dager gått som en fei. Alt er i grunn som vanlig på jobben, selvom jeg går her med min lille-store hemmelighet. Det er utrolig rart å gå og holde på noe så stort, for vi snakker om så veldig mye oss i mellom. Og så lurer jeg på hvordan jeg skal fortelle det når de her 12 ukene har gått. Og hvilke reaksjoner jeg får. Blir spennende... Enda rarere å skjule det for gode venner. Føles virkelig som om jeg holder noe skjult for dem. Jeg er vanligvis den som forteller ganske så mye om hva som skjer i livet mitt, så dette er uvant for meg. Har begynt mitt nye, sunne liv med å gå til jobben. Det tok en eeeevighet å kle på seg for å gå ut i kulda, men jeg har ganske så god samvittighet. Ha en fortsatt god uke, dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 5. januar 2011 #152 Del Skrevet 5. januar 2011 Flinkis du da, som går til jobben! Det er jo mulig hvis man ikke bruker for lang tid hver vei. Selv må jeg da stå opp nesten en time tidligere for å rekke å komme fram på jobb i tide om jeg skulle gått - og det er ikke aktuelt... Stå på å gå til jobb så lenge det lar seg gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #153 Del Skrevet 6. januar 2011 Da har jeg bestilt time hos jordmor. Kjenner jeg blir skikkelig nervøs av å se det skrevet ned. Ble plutselig så virkelig! Tenk om jeg ikke er gravid likevel? Hallo... Gravid liksom. Det er så fjernt. Det må være sånn det må føles å vinne i lotto. Utrolig uvirkelig... Dessuten føler jeg meg ikke gravid. Har bare ømme bryster nå, og magen har roet seg for det meste. Overfølsom, trøtt og småkvalm er jeg rett som det er ellers også.. Hmmm. Blir spennende dette. Blir fint å komme inn i systemet egentlig. Jordmora virket veldig koselig også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 6. januar 2011 #154 Del Skrevet 6. januar 2011 Følte det godt å endelig komme inn i systemet jeg og da jeg var hos legen første gangen. Få helsekortet, tatt prøvene og ikke minst få store info-folderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #155 Del Skrevet 7. januar 2011 Nå har jeg endelig fått sett på de videoene som jeg linker til over fra Aftenposten. Måtte le litt av han treneren når han skulle snakke om bekkenbunnsøvelser. Virka som om han syntes det var litt pinlig å snakke om "de delene der" Har hatt noen skikkelig late dager nå. Vært utrolig trøtt og ueffen egentlig. Men nå begynner jeg å føle meg bedre, så tenkte jeg skal lage en treningsplan Ripsy-style... Søndag Yoga + kveldstur Mandag Yoga + kveldstur Tirsdag Styrketrening + kveldstur Onsdag Yoga + kveldstur Torsdag Styrketrening + kveldstur Fredag Yoga + kveldstur Lørdag Styrketrening + kveldstur Hmmm... Ser det er litt vel ambisiøst til meg å være dette. Jeg er så forferdelig kveldstrøtt av meg, så det er ikke like lett å komme seg på trening bestandig. Kveldstur hver kveld er et minimum, men jeg kan droppe det hvis annen trening blir litt sent på kvelden. Yoga kan jeg gjøre hjemme, så det burde la seg gjøre. Så kan mannen spille dataspill mens jeg trener, og alle er fornøyde. Ha en flott helg, dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. januar 2011 #156 Del Skrevet 7. januar 2011 Jippi! Jeg har klart å inspirere iallfall én person Ser ut som en veldig fin plan! Pass på å ikke bli skuffa hvis du må droppe trening én eller to dager. Hvis man setter seg altfor høye mål er det så lett at en blir skuffa og gir opp. Men jeg har trua på deg: En sunn og sprek mor skal du bli God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #157 Del Skrevet 7. januar 2011 Ingen fare for at jeg blir skuffa hvis jeg ikke klarer alle dagene. Men syntes den lista så veldig motiverende og fullt overkommelig ut. Yoga er ikke så slitsomt, og tre styrketreningsøkter burde jeg få til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. januar 2011 #158 Del Skrevet 7. januar 2011 Ingen fare for at jeg blir skuffa hvis jeg ikke klarer alle dagene. Men syntes den lista så veldig motiverende og fullt overkommelig ut. Yoga er ikke så slitsomt, og tre styrketreningsøkter burde jeg få til. Det hjelper jo også veldig at du kan gjøre yogaen hjemme. Jeg tror du skal klare det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #159 Del Skrevet 9. januar 2011 I dag har mannen og jeg vært og trent litt styrke. Det ble litt halvveis før min del, for jeg har fått så vondt i skulderen min. Må ringe fysioterapeut i morgen.. Men da er jeg i hvertfall i gang med treningen! Ble yoga både fredag og i går, men den er litt for enkel. Er jo en cd med yoga for gravide jeg følger, men jeg tror det er rettet mer mot de som har begynt å få litt mage. Det er noen supre bekkenbunnsøvelser der, da. De skal jeg prøve å få gjort hver dag. Ellers lurer vi veldig på hvordan vi skal gjøre det til sommeren med flytting og slikt. Kjenner det bekymrer meg en del. Jeg har veldig lite lyst til å få barn her vi bor nå. Det er så veldig langt unna all familie, slik at vi blir ganske alene... Vi klarer jo det også, men det hadde vært mye bedre å hatt besteforeldre og tanter og onkler litt nært... Det ordner seg sikkert på et vis, men akkurat nå klarer jeg ikke helt se løsningen på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 9. januar 2011 #160 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvilken Yoga CD er det du bruker? *nysgjerrig* Vurderer nemlig å skaffe meg en selv så jeg kan holde på litt her hjemme på kveldene. Å trene bekkenbunnen er et must framover. Om dere skulle time flyttingen ville jeg nok sørget for å være innflyttet en måned eller noe før barnet kom til verden. Flytte med en liten en ser jeg for meg som ganske slitsomt. Igjen så kan det være slitsomt for deg mens flyttingen pågår også før den lille har kommet. Det er mye som må pakkes... Din kjære må nok belage seg på å gjøre mye av jobben selv, eller få masse hjelp av venner eller byrå. Ønsker deg en god søndag videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå