Gå til innhold

Vårt lille mirakel har kommet til verden


andemor

Anbefalte innlegg

:hoppe: for 8 uker i dag! :hoppe:

Og

:hoppe: litt for fine tickeren du har laget!

(det blir så mye enklere for oss lesere å holde styr på svangerskapet nå!)

For å få sånn - barnet er så lang/tung og det skjer sånn og slik så valgte jeg bare den som het for development stages inne på Lilipie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det har egentlig gått ganske fort. Men også ganske sakte. :fnise: For tida har jeg så lite symptomer at jeg begynner å lure på om det hele er noe jeg innbiller meg. Skal vel bare være glad til. Men jeg må si jeg gleder meg til at det blir mer virkelig. At jeg får litt mage og sånt. Brystene har jo ikke blitt noe særlig større, og det synes jeg er fryktelig skuffende! :ler: Hører jo om den ene og den andre som går opp i størrelser, men ikke denne jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se du får en eksplosiv puppe-vekst om litt! :sexy:

Det hele blir plutselig mer virkelig når man går til lege/jordmor første gangen!

Har dere tenkt dere på tidlig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man velge å gå på tidlig UL? Jordmora sendte henvisning til i slutten av mars. Tror egentlig at det er greit med de standard-UL så lenge alt føles i orden.

Nå skal det bli godt med helg. Jeg sover så dårlig for tida. Våkner stadig vekk i løpet av natten. Det er vel kanskje sånn det er med smått som vokser i magen. :rødme: Mannen er på kurs, så jeg skal kose meg med jentefilm og smågodt tenkte jeg.

God helg dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har kost deg i kveld :klem:

heldig som enn så lenge har sluppet unna kvalme osv. tror jeg :)

ha en fortsatt fin helg med en voksende spire i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med helg og få sove lenge! I går sov jeg litt etter middag, og da hadde jeg ork til å dra på besøk til naboen. Veldig koselig. Jeg ble "avslørt" da. Jeg pleier nesten alltid å få litt rødvin når jeg er hos dem, og de vet godt hvor glad jeg er i rødvin. Så da jeg takket nei i går spurte de meg jammen rett ut! :ler: Ikke for det, jeg synes jo bare det er hyggelig at folk vet, selvom jeg ikke vil at ALLE skal vite det ennå.

I kveld har jeg vært på besøk hos noen andre naboer. Hun er høygravid, så det ble jo litt baby-snakk. Jeg prøver å snike til meg alle tips og triks uten at noen skal skjønne at jeg også er gravid. Tror det går ganske bra. Folk blir litt blindet av den store magen til naboen, så da slipper en annen unna granskende blikk. :ler:

Nå skal jeg legge meg. Hvor lenge varer denne trøtta tro? :sove: Stemmer det at det blir bedre i andre trimester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig UL betaler man som regel for selv, med mindre du har et risikosvangerskap. Vi gikk gjorde det da vi egentlig skulle startet utrednigen rett etter at jeg gravid. Så var nysgjerrige rett og slett!

Trøttheten er noe bedre i andre trimester - men jo nærmere man kommer tredje trimester jo tygnre blir det meste. Så det gjelder å nyte de få ukene hvor man faktisk har litt ektra energi! Sånn på midten av andre trimester. (dette er min erfaring)

Kjekt å begynne å spre det glade budskap til naboer også etterhvert! Det er jo tross alt ganske store ting på gang!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Så trøtta er noe jeg bare må venne meg til altså. Det hjelper jo ikke at jeg må opp og tisse om natta, og deretter bruker evigheter på å sovne igjen. Spesielt fordi jeg har en snorker ved siden av meg. :frown: Det hjelper heller ikke at søstra til mannen er supersprek og noen måneder lenger på vei enn meg, sånn at han ikke helt skjønner at jeg faktisk ikke er like sprek. Synes det er litt slitsomt å ha dårlig samvittighet for at jeg er sliten og trøtt... :frown:

Ellers lite å melde fra denne kanten. Formen er fin, og ny arbeidsuke er påbegynt. Ha en fin uke dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du er trøtt og trenger mye søvn. Kroppen bruker mye energi på å ta vare på spiren, faktisk er det å være gravid omtrent like anstrengende som det å løpe en maraton - daglig!

Så ta vare på deg selv - og sov det du kan - det er rett og slett viktig for kroppen din!

Også må du også huske på det at det er forskjell fra kvinne til kvinne hvordan kroppen reagerer på det å være gravid - så man skal helst ikke sammenligne seg med noen.

:hoppe: for 9 uker!

Ønsker deg en fin fin uke også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste meg opp litt i boka jeg fikk fra jordmora under frokosten i dag. Mye som skjer med den lille i magen denne uka (også..), og nå ligner den mye mer på en menneskebaby! Armer og ben blir lengre. Hjertet er nesten ferdig utviklet. Øynene kommer fra siden av hodet til foran, der de skal sitte resten av livet. Også er den nå nesten 3 cm lang! Det er ganske mye synes jeg! For bare noen uker siden var det to ørsmå celler som kræsjet sammen! Tenk på det! Naturen er fantastisk altså. Tenk at alt det der skjer inni en kvinnekropp? Jeg skjønner ikke at det går an. Hvordan klarer kroppen å lage så mange forskjellige celler ut fra de to cellene der? Helt fantastisk. :rødme:

Jess. Andemor er fascinert i dag. Trøtt som ei strømpe fordi jeg driver og våkner om nettene og er lys våken, men man tenker mye dype tanker når man er overtrøtt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Endelig litt overskudd igjen. Jeg våkner fortsatt hele tida om nettene, men i går la jeg meg kl 21 slik at jeg totalt sett fikk nok søvn uansett. Skjønner ikke hvorfor jeg våkner hele tida... Jeg er jo trøtt nok, så det burde ikke være fordi jeg har sovet for mye heller. Merkelig...

Ellers venter jeg på at mannen skal komme hjem. Bare et par dager igjen nå. Er litt lei meg for tida, for ting har ikke vært så bra som det pleier å være mellom oss. :tristbla: Mye fordi jeg har vært veldig trøtt, litt kvalm, og har vært sliten av den idiotiske skuldra mi.. Huff... Så derfor ser jeg fram til at han kommer hjem så vi kan få snakket sammen og renska lufta litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da :troest: Tror du trenger en klem jeg :hug:

Håper dere får litt kvalitetstid til helgen! Viktig å snakke sammen før det går for langt. Det ordner seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil tro det blir godt å få hjem mannen nå ja!

Rett og slett få snakket ut og kost dere litt sammen!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går fint med mini i magen!

Trist at ikke alt er helt bra med samboer, men tror det er mange som har det slik om man blir trett å dårlig i svangerskapet. Menn er vant me oppmerksomhet vet du! Det ordner seg nok! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok inne på noe, Angel. Han er glad i oppmerksomhet han mannen min. :fnise: Det er vel ikke så greit for han heller. Og kanskje det hjelper litt nå som han har vært nesten to uker på kurs og fått gjort litt annet enn å se på den trøtte kona si. :sjenert:

Bare tre uker til jeg kan fortelle til alle og enhver. *vente-vente* Ikke at jeg kommer til å utbasunere det altså. Men slipper å snike meg unna temaet i hvertfall. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste meg opp litt i boka jeg fikk fra jordmora under frokosten i dag. Mye som skjer med den lille i magen denne uka (også..), og nå ligner den mye mer på en menneskebaby! Armer og ben blir lengre. Hjertet er nesten ferdig utviklet. Øynene kommer fra siden av hodet til foran, der de skal sitte resten av livet. Også er den nå nesten 3 cm lang! Det er ganske mye synes jeg! For bare noen uker siden var det to ørsmå celler som kræsjet sammen! Tenk på det! Naturen er fantastisk altså. Tenk at alt det der skjer inni en kvinnekropp? Jeg skjønner ikke at det går an. Hvordan klarer kroppen å lage så mange forskjellige celler ut fra de to cellene der? Helt fantastisk.

Du må ta en titt på denne hvis du ikke har sett den før:

http://www.babycentre.co.uk/video/pregnancy/weeks-1-to-9-pregnancy/

Virkelig fasinerende! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...