Gjest Poirot Skrevet 8. oktober 2003 #181 Del Skrevet 8. oktober 2003 Donpedro: Vil bare minne deg på at det ligger noen spørsmål til deg her: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...=51290&start=90 Venter på dine saklige svar! Personen Donpedro kan gjerne diskuteres, jeg ser helst at det gjøres i min dagbok. Forøvrig har jeg tidligere oppfordret folk til å stille spørsmål hvis de har problemer med min troverdighet, men ingen benyttet seg av muligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 9. oktober 2003 #182 Del Skrevet 9. oktober 2003 Vet det har forekommet at noen har sendt pm for å ta opp noe her inne, for så å få slengt i trynet at de har kommet med trusler og seksuell trakassering... Hvis vi skal bruke jobbmetaforen-du tar det ikke opp direkte med den personen flere ganger... Det er da man tar det med ledelsen, som jeg nevnte. Slikt kan skje i virkeligheten også, men man prøver først å ta det direkte med vedkommende, funker ikke det, tar man det med hovedansvarlig. Det er ihvertfall slik jeg ville gjort det. Hadde personen beskyldt meg for div. tull (noe jeg også har opplevd her inne), stiller man enten krav om at dette blir bevist, eller ignorerer vedkommende og tar problemet med noen som har makt til å ta en avgjørelse ang problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 9. oktober 2003 #183 Del Skrevet 9. oktober 2003 Nå sporer jeg vel av litt selv, men føler for å kommentere denne: Hva om man så litt på denne regelen? Hva om dere moderatorere heller slettet disse innleggene som dere nå gjør? Nei, det er nok ikke lett - men det er bare så synd at en bra tråd kan risikeres å bli stengt på denne måten. Vi sletter som du ser. Men det finnes ei grense for hvor lenge vi kan fortsette med det i samme tråden. Om avsporingende fortsetter etter gjentatte slettinger velger vi som oftest å lukke debatten. Og denne kommentaren skal ikke ses på som en invitt til å diskutere våre metoder videre i denne tråden. Den debatten har vi hatt andre steder :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpebobla Skrevet 9. oktober 2003 #184 Del Skrevet 9. oktober 2003 Må si meg enig i Zirine's hovedinnlegg.... Jeg håper og tror at de fleste er nokså ærlige i det de fremstiller her, men jeg er klar over at det helt sikkert er noen som overhodet ikke er den de gir seg ut for å være. Jeg velger å være 100% ærlig, siden jeg er anonym, samtidig har jeg ikke planlagt å "avsløre" meg selv slik at noen kan kjenne meg igjen i det virkelige liv. Det betyr ikke at jeg lyver, men at jeg avogtil utelater ting som blir for private/personlige. Jeg håper bare at eventuelle personer som lever et fullstendig fiktivt liv på KG eller andre forum skjønner at det faktisk kan ha effekt på andre menneskers liv, selv om man kanskje tar ting med en klype salt (iallefall avogtil....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluesky Skrevet 10. oktober 2003 #185 Del Skrevet 10. oktober 2003 Zirine, du er klok :kysse: Godt skrevet. slenger meg på denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 11. oktober 2003 #186 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg har holdt meg i bakgrunnen i hele tråden - føler vel at jeg har fått sagt det meste av hva jeg ønsket å si i mine første innlegg. Jeg takker dere som har trodd meg på at jeg startet denne tråden på et prinsipielt grunnlag. Selvfølgelig er det alltid hendelser som gjør at man får fokus på enkelte ting - det betyr imidlertid ikke at ting skal være tabu å snakke om fordi alle tror at man snakker om noe annet. Jeg skrev med utgangspunkt i et problem jeg mener eksisterer på internett. Jeg mener at alle folk i stor grad skal få være slik som de er, og jeg mener også at vi, som medmennesker, i stor grad skal oppmuntre folk til å være slik som dem er. Det betyr imidlertid ikke at vi ikke skal få stille spørsmål eller av vi ikke skal få ta opp spørsmål fordi de tilfeldigvis sammenfaller med andre hendelser. Vi må få lov til å spørre, vi må få lov til å stille kritiske spørsmål .... Jeg føler for å utdype ting litt ekstra ... Personlig godtar jeg - og aksepterer at folk ikke forteller meg den fulle og hele sannheten. Jeg er inneforstått med at du pynter på ting .. gjør de bedre enn de i realiteten er. Det er lenge siden jeg har vært naiv, men jeg er like fullt et ganske så tillitsfullt vesen. Hvis du forteller meg noe, så tror jeg på deg i store trekk .. helt til noe skurrer - noe hele mitt intellekt forteller meg ikke kan være tilfelle. Bryr jeg meg om deg, så spør jeg ... bryr jeg meg ikke om deg, så ignorerer jeg deg. Så langt, så godt tror du .... Men det er ikke så enkelt. Denne Thalesaken .... jeg så lik ligge igjen i veikanten. Ikke bokstavlig selvfølgelig, men visuelt. Og jeg blir så opprørt. Jeg forventer av deg at du skal kunne forholde deg til meg - som jeg er - men jeg synes ikke man skal forvente av folk at de skal forholde seg til ikke-mennesker- som lurer og bedrar. Jeg ser mange spør om hvordan man skal kunne vite ... faren er jo at man løper etter alle fordi man tror alle lyver. Vel, jeg tror ikke det blir sånn ...jeg tror det er nok med magefølelsen, jeg .... Ta utgangspunkt i den du, så går det greit . Og du må gjerne se deg om, spørre deg selv: ligger det mange lik igjen i veikanten? Jeg tilhører ikke de av dem som mener at internett er fritt i den forstand at man kan konstruere, legger ting helt åpent for alle, til å gjøre (si) hva de tenker, føler ... om du lyver spiller ingen rolle så lenge du holder deg innenfor kardemommebyloven. Hallo, jeg var bare 5 år da jeg ble innprentet med at kardemommebyloven ikke eksisterer - zirine ... stol på deg selv, elsk de magefølelsen din fører deg til. Jeg var så heldig å stå ute å skifte olje på traktoren mens alle de andre venninnene mine ble oppdratt til å være snille og pene. Ergo - jeg kunne aldri utformet slagordet til KG ... det er et hån til voksne selvstendige kvinner. Jeg er en idealistisk person som mener at etikk og moral også kan eksistere på internett - fordi dette er noe vi forholder oss til i hverdagen - og hvorfor skal vi kle det av oss- og få lov til det, bare fordi vi er på internett? Jeg synes ikke man skal legge lista der ... jeg mener derimot at alle skal få si det de ønsker .. når de vil - men du må tåle å få kritiske spørsmål tilbake uten å sutre som en annen høne. Er du kontroversiell - kom frem, men ta det som måtte komme og ikke gjem deg bak moderatorene .... ta utfordringene som de kommer, svar på kritiske spørsmål, eller hvis du ikke ønsker ... ignorer og bruk barnelærdommen du har (eller burde ha) fårr. Som alle sikkert har fått med seg ut fra denne tråden http://forum.kvinneguiden.no/viewforum.php?f=15 så er jeg ikke spesielt begeistret for Grys håndtering av opptøyene som har vært her den siste tiden. For de som trodde at jeg måtte være fornøyd nå som Mae har forsvunnet, så kan jeg fortelle at det er jeg overhode ikke. Jeg har aldri interessert meg i Mae - hun har vært en kjedelig ikke-person for meg. Det jeg har vært opptatt av er hva man aksepterer og ikke ... hva man indirekte sier når man innfører kardemommebyloven - høyt hevet over andre glupe utsagn som har blitt sagt i denne verden. Hvor det eneste som betyr noe er at man er snille med hverandre - eller ... hvis man ikke klarer det, iallefall klarer å overbevise folk at det var intensjonen, så blir dette et ufattelig kjedelig forum å være på ... eller tenk dere på sikt i et større perspektiv - for et inni helvete kjedelig liv det ville ha blitt. Så det jeg sier ... vær gjerne slem, men du kan være den du er ... Noen er veldig blinde her inne ... eller ufattelig naive. Like dumt er det ... og dette som skulle være et kvinneforum har presset meg bort herfra, fordi jeg ikke fikser den naive og kosegjennomsyrede holdningen hvor man ikke er opptatt av å løse problemer, snarere slukke branner slik at man kan få drikke kakaoen i fred og fordragelighet. Er det fordi jeg er for mye kvinne eller for lite? Eller rett og slett for gjennomsnitlig? Det er et ganske interessant spørsmål, jenter.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2003 #187 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg har ikke lest alt her. Dette har kanskje ikke så mye med diskusjonen å gjøre..men det handler om å tro på folk, selv om de bare forteller SIN historie ut i fra sitt eget ståsted uten å se saken fra alle sider (også sin egen). Jeg er sjeleglad for at jeg treff EN person på nett som trodde på meg, og som fikk meg til å se klart på ting. H*n fikk meg til å gjøre det rette. Selvsagt tar jeg ansvar for hva jeg gjorde. Men jeg var så forvirret og helt uttafor..jeg spurte da også fagfolk, og fikk samme beskjed. Hadde jeg gått inn her og hørt på dere hadde jeg antakelig ikke hatt det særlig bra nå. Det er svært få her som er noe å lytte til...ingen av de som dere respekterer ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 11. oktober 2003 #188 Del Skrevet 11. oktober 2003 jeg har hvertfall ingen problemer med å skrive om mitt liv her.. for jeg har ingen store hemmelighter å skjule.. jeg er nok mer sjenert irl enn her men... og hvis noen gidder å grave tter info om meg så får de bare gjøre det.. personlig så skjønner jeg ikke at folk gidder å grave opp info om andre personer for å finne ut om de er det de utgir seg for å være.. jeg tar meg heller ike så veldig nær av dritt som andre skriver til meg her inne... men jeg blir irritert ibant da men jeg kan jo forstå at andre kan ta seg nær av ting som blir skrevet så det er farlig å bli for personlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå