Gjest ~Milla~ Skrevet 12. september 2010 #141 Del Skrevet 12. september 2010 Flinke mannen, flott at han tar tak hjemme mens du holder på med lillegutt En prøvelse å få barn ja, en bekjent fra jobben min har nå blitt gravid for å skulle beholde mannen og hun tror absolutt det vil gjøre forholdet deres sååå mye bedre Jaja, tenkte nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 12. september 2010 #142 Del Skrevet 12. september 2010 Det blir sikkert kjempestat for svigermoren din neste helg Og ikke minst for dere når dere får alenetid sammen :rødme: Jeg må si jeg er kraftig imponert over mannen din! Så flink han er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 13. september 2010 #143 Del Skrevet 13. september 2010 Det er morsomt for besteforeldrene å passe alene da, og så deilig for dere å få litt alenetid. Satte meg i armkroken til mannen igår jeg, og gud, så godt det var med en skikkelig mannekos - kunne sittet der hele kvelden Det er en prøvelse for forholdet å få barn, men hvis man har det bra i utgangspunktet så tror jeg bare det blir bedre jeg, særlig hvis man har forståelse for at man i en liten periode faktisk bare er mamma og pappa, og at kjærestetid er temmelig nedprioritert. Få barn for å redde forholdet ja.... kremt, det er vel en del som har prøvd det, og det ender aldri særlig bra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 13. september 2010 Forfatter #144 Del Skrevet 13. september 2010 Og i dag måtte vi selvfølgelig krangle Mannen er varamedlem i styret i borettslaget. Og hver mandag fra 18-19 er det åpent rom der beborene kan komme å spørre om ting. Mannen må ikke være med på dette, men liker å være tilstede. Han er hjemme fra jobben ca 17.30, og må da gå bort dit nesten med en gang. I tillegg til dette trener han to dager i uka, og er da hjemme ca 19. Jeg syns det er altfor mye at han kommer hjem så sent tre dager i uka. I dag var lille Goffel kjempeurolig fra kl 14, og jeg hadde ikke fått spist eller gått på do eller ryddet opp ting jeg skulle ha gjort. Så da mannen kom hjem 18.30 ba jeg han ikke gå på styrerommet. Jeg tok det som en selvfølge at han ville avlaste meg, men der var han ikke enig! Det endte selvfølgelig med krangling, og at han ble hjemme. Man han var ikke enig med meg. Han syns jeg kunne ha lagt fra meg den hylende tre uker gamle babyen mens jeg gjorde det jeg skulle. Jeg syns IKKE det er greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 13. september 2010 #145 Del Skrevet 13. september 2010 Legge fra seg en unge som skriker for å gjøre husarbeid etc er ikke greit i mine øyne heller, nei Har også en mann som kan være litt mye borte om kveldene til tider, og vet hvor frustrerende det kan være når man er kjempesliten og har en baby som har vært krevende hele dagen Bli gravid for å redde forholdet, ja, det hørtes lurt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 13. september 2010 #146 Del Skrevet 13. september 2010 Skjønner godt at du vil ha avlastning! Men har du prøvd å bære ham i sjal eller noe? Da får du vel kanskje gjort litt i hvert fall..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 13. september 2010 Forfatter #147 Del Skrevet 13. september 2010 Sjalet ja :dåne: Det tenkte jeg rett og slett ikke på Vi er venner igjen nå, men jeg må si jeg ble ganske overrasket. Han har spurt meg tidligere om det er greit at han drar, så trodde det var en slags avtale vi hadde. Og han sier hele tiden at jeg gjør altfor mye med babyen, og at jeg er så flink. Så da hadde jeg forventet at han ville hjelpe meg når jeg trengte det. Jeg sa til han at dette er bare snakk om en kort periode, babyen vår er ikke en mnd gammel engang. Og det er ingen som bryr seg noe særlig om han kommer eller ikke, og han får ikke penger for det (hvertfall ikke pr gang, men en engangssum uansett hvor mye han har vært med). Svigermor vet ikke om hun kan passe Goffel på lørdag, for stefaren til mannen holder på å dø Det er forferdelig trist! De snakker lite om det, så jeg visste ikke hvor dårlig det stod til nå. Men nå trodde han at han kom til å dø snart. Og han ville gjerne på hytta en siste gang, så de drar kanskje på hytta i helgen. Så vi får se om vi drar på kino og får tante til å passe han, eller om vi venter til helgen etter. Tror det kan være godt for både svigermor og stesvigerfar å ha lille babyen i huset og tenke på noe annet en liten stund. Hun fortalte at han fortsatt jobber, tror det er lurt også, men kan ikke skjønne at han orker! Natta vår har forresten vært ganske fin! Sov fra ca 23.30-10, med 4 amminger, bleieskift, og frokost for meg inniblant. Tenker vi var våkne i ca 2 timer totalt. Så har vi vært en tur på senter med mamma. Liten tur bare. Rehabiliteringen går bra. I dag har de fjernet platene som er utenpå blokka. det bråkte litt, men gikk greit. Det går overraskende bra må jeg si :nigo: Men syns de jobber på litt rare tider. Det er bråk hver morgen fra ca 7.30 til kanskje 9. Og så skjer det gjerne ikke noe mer før kl 16 :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cami Skrevet 14. september 2010 #148 Del Skrevet 14. september 2010 Så leit med stefaren til mannen din Sikkert koselig for de og sitte barnevakt og tenke på litt andre ting. De driver og bygger utenfor vår blokk også, og har litt samme arbeidsrytme. Kanskje de har en laaaang pause midt på dagen, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 14. september 2010 Forfatter #149 Del Skrevet 14. september 2010 Hahaha litt av en pause! En sånn jobb skulle jeg gjerne hatt Ser for meg at de sitter i brakka og drikker kaffe, og snakker om alt det rare de har sett inn av vinduene til folk Må passe på å gå påkledd jeg nå, ikke vant til det når man bor i 8. etg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 14. september 2010 #150 Del Skrevet 14. september 2010 Huff, så trist med stefaren til mannen din. Kanskje har mannen din dette i bakhodet nå og lar det komme ut på andre måter? Sånn er ihvertfall mannen min. Menmen, krangling skal til å alle forhold. Velkjent fenomen at moren tror hun skal få avlastning når mannen kommer hjem og mannen tror han skal få hvile etter jobben. Håper du får en fin dag i dag Og, forresten, så bra at rehabiliteringen ikke bråker så mye som fryktet likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 14. september 2010 #151 Del Skrevet 14. september 2010 Tror det er veldig vanlig at sånne byggefolk gjør det som bråker mest om morgenen Der vi bodde før begynte de ihvertfall klokken syv om morgenen, på sekundet! Så gjorde de bråkete arbeid ihvertfall frem til klokken ti, før det ble ganske stille til utpå ettermiddagen en gang. Veldig plagsomt for meg som ville sove lenge Kjedelig med krangling da, men bra dere ble venner igjen fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 14. september 2010 #152 Del Skrevet 14. september 2010 Hahaha litt av en pause! En sånn jobb skulle jeg gjerne hatt Ser for meg at de sitter i brakka og drikker kaffe, og snakker om alt det rare de har sett inn av vinduene til folk Må passe på å gå påkledd jeg nå, ikke vant til det når man bor i 8. etg Slike tanker har slått meg også De har rehabilitert en boligblokk et lite stykke unna her, og de jobbet kun tidlig tidlig om morgenen, også gjerne søndager av alle dager, men utpå dagen, ja da var det helt stille.. merkelig Du får passe på å være påkledd, så det ikke begynner å gå rykter blandt arbeiderne om den nakne damen i 8. For da blir de vel aldri ferdig med jobben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 14. september 2010 #153 Del Skrevet 14. september 2010 Du må da huske sjalet Pupsilure!!! Her støvsugde jeg og gjorde oppvasken om dagen uten at snuppa våkna engang Håper mannen forstår det er bare en liten periode....blir bedre og bedre ettersom dem blir større Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 14. september 2010 Forfatter #154 Del Skrevet 14. september 2010 For en kjip natt! Sovet sittende i sofaen i to perioder, totalt ca 3 timer. Og brukt masse tid på å roe ned en hysterisk baby. Vet ikke hvor mye søvn det ble, men ikke mye. Vi har vært på helsestasjonen i dag. Barselgruppe. Vi var 4 stk. Bare første gangen ble arrangert av helsestasjonen, og deretter må vi møtes på egenhånd. Lurer på om vi kommer til å gjøre det. Veide han også; 4260 Gått opp 600 gram på to uker. Og i dag oppdaget jeg at noen av bodyene er blitt trange! Jeg tror han hadde vondt i magen i natt, at det var det som holdt oss våkne. Natten før hadde vi jo en super natt, og han vi sov masse. Jeg tok han ikke opp for å rape, fordi alt gikk så bra, men jeg tror jeg fikk igjen for det nå. Han svelget sikkert masse luft den natten, siden han ikke rapet, og det fikk vi svi for i går kveld og i natt. Men dersom jeg hadde tatt han opp for å rape den fine natten, hadde det nok vært svært tidkrevende å legge han igjen. Så hva skal jeg velge; en fin og en dårlig natt, eller alle sånn halvveis dårlige? En ting jeg hvertfall skal gjøre, er å være mer nøye med minifom. Nå har jeg slurvet endel fordi jeg glemmer det når han skriker etter mat, og om natten er det mye styr å gå inn på kjøkkenet. Den må jo stå kaldt. Og når vi er ute vil jeg ikke ta med flaska siden den må oppbevares kaldt. Så det blir mange måltider han ikke får. Men jeg leste noe lurt istad, og det er å trekke opp sprøyte som jeg kan ha med på tur, eller ved soveplassen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 14. september 2010 #155 Del Skrevet 14. september 2010 Uff kjedelig med sånne netter en ting er sikkert, Goffel får nok melk fra mamma sin da, flinke gutten som legger fint på seg :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. september 2010 #156 Del Skrevet 14. september 2010 Synes du er kjempe flink jeg Pupsi Høres ut som han går opp riktig i vekt, uten at jeg vet altfor mye om sånn... Prat med de på helsestasjonen - om de har noen tips eller råd hvordan du kan få i han mer mat.. Hm.. Ikke så mange råd jeg kan komme med der gitt.. Må lære meg masse selv fremover Men du.. Går vi til samme helsestasjon kanskje..? Jeg og mannen var der i dag også til kontroll, så moro om vi har vært der samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 14. september 2010 #157 Del Skrevet 14. september 2010 Høres ut som han går opp riktig i vekt, uten at jeg vet altfor mye om sånn... De sier alt fra 150-300g i uken er bra....og om han la på seg 600 på 2 uker så går han bra opp i vekt synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 14. september 2010 Forfatter #158 Del Skrevet 14. september 2010 Å, så fint! Jeg visste ikke hva som var normalt jeg, men ser jo at han er blitt litt tjukkere Jeg tror ikke vi går til samme, Dine. Du går vel til den som begynner på G, mens jeg går til R. Skal til fysioterapeut med han i morgen på "din" helsestasjon. Og på tirsdager fremover kan jeg gå på gratis trening der Det er babysang på tirsdager også, i kirken her, men jeg er ikke sikker på om jeg skal gå på det. Mannen leker og tuller sånn med babyen Innmari gøy å se dem! Har filmet litt også. Vi har kamera lett tilgjengelig, og filmer Goffel mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 15. september 2010 #159 Del Skrevet 15. september 2010 Slike tanker har slått meg også De har rehabilitert en boligblokk et lite stykke unna her, og de jobbet kun tidlig tidlig om morgenen, også gjerne søndager av alle dager, men utpå dagen, ja da var det helt stille.. merkelig Samme erfaringen har jeg! Her startet de rehabilitering (som har vart i over ett år nå..) i nabogården en tidlig lørdagsmorgen klokka sju.. da var det like før de fikk se en naken rasende dame! Jeg tror ikke vi går til samme, Dine. Du går vel til den som begynner på G, mens jeg går til R. Skal til fysioterapeut med han i morgen på "din" helsestasjon. Og på tirsdager fremover kan jeg gå på gratis trening der Kanskje det er samme G som jeg går til..? Men nå går jeg jo på ABC fram til fødsel. Men etter der igjen skal jeg jo tilbake på G igjen. For så å flytte over til S etter noen mnd. Som vist egentlig heter U! Bokstavtrøbbel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 15. september 2010 Forfatter #160 Del Skrevet 15. september 2010 Vi sovnet ca 24, sov til 3, spiste og skreik til 5.30, og sov til 7.30. I dag skal vi til fysio med nakken hans. Jeg ringte å avbestilte timen jeg har hos kiropraktor i morgen. Syns ikke det er nødvendig. Orker ikke å bruke 350 kr på 15 minutters behandling, pluss kjøretiden og to bomringer, og bilen min er et bensinsluk! Fysioen er gratis, så går heller dit, men greit å ha sjekket han hos kiropraktor Goffel er en liten klatremus i dag. Når jeg har han inntil meg spenner han fra sånn med bena at han klatrer langt oppover Han er blitt veldig rød i rumpa nå, så vi må smøre han med sinksalve. Håper det går over fort. Kanskje han har vondt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå