Gå til innhold

Svineinfluensavaksinen og narkolepsi.


Gjest Marion

Anbefalte innlegg

Wow! Dette er jo helt fantastisk :klappe:

Jeg tar det rett og slett for gitt at naboen din har rapportert denne mirakelkuren til myndighetene, slik at vi ved neste epidemi kan starte storstilt utdeling av ferske grønnsaker!

Lol. Vet du hvor mye bly og kadmium og kvikksølvforbindelser og sprøytemiddel som han fikk i seg med dem grønnsakblandinga si?

Lykke til. Du klarer deg sikkert fint - men bare pga den delen av verden som du bor i.

For du må vite om at du har aldri sett den virkelige skrekken fra sykdommer i samfunnet rundt deg eller følt det på kroppen- nettopp fordi alle andre i samfunnet som du bor i har blitt vaksinert i generasjoner- uten å dø- så du lever i et samfunn der unger er friske og overlever og sykdommer ikke blir opplevd.

Derfor tror du sykdommer ikke er alvorlige- pga du aldri har sett et tynt,snørrete barn med skabb som hoster blod stå ved siden av din sønn på bussholdeplassen... Da kan du snakke om hvor heldig han ville bli av å få sykdommer til å bli immun av. Når han i stedet dør av den i armene dine. Da tenker jeg grønnsakene blir hivi kjapt ut vindu når noen kommer men medisin og vaksiner...

Sorry Pjuks men du lever i en naiv virkelighetsoppfatning- som i tillegg har paranoia som utgangspunkt. Det er min oppfatning. Og om min oppfatning er feil- når du kom med grønnsakjuice som alternativ til livreddende tiltak -det vil vi aldri bli enig om.

I tillegg til enormt mye vitaminer og mineraler, til sammenligning. Det er ikke snakk om å tygge litt brokkoli når feberen melder seg.

Ærlig talt da mann. Ikke snakk til meg som om jeg har levd i en beskyttet liten boble på Oslo's vestkant i hele mitt liv, hvor jeg ikke har sett eller opplevd alvorlig sykdom. Jeg er selv rammet av alvorlig sykdom.

JEG (og veldig mange andre)ønsker ikke å ta vaksinen, det er MITT valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JEG (og veldig mange andre)ønsker ikke å ta vaksinen, det er MITT valg.

Ja, det er ditt valg. Men argumentene dine kommer til kort gang på gang, du velger og vraker i sannheter og halvsannheter og direkte usannheter og koker sammen en virkelighetsmodell som ikke hører noe sted hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ditt valg. Men argumentene dine kommer til kort gang på gang, du velger og vraker i sannheter og halvsannheter og direkte usannheter og koker sammen en virkelighetsmodell som ikke hører noe sted hjemme.

Ja det er mulig at argumentene mine kommer til kort. Kan vi ikke bare være enige om å være uenige, vi vil aldri komme noen vei videre i denne saken likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mulig at argumentene mine kommer til kort. Kan vi ikke bare være enige om å være uenige, vi vil aldri komme noen vei videre i denne saken likevel.

Når du sier sånt som at vaksiner er farlige saker, at helsevesenet er i lomma på Big Pharma, at man kan kurere seg for svineinfluensa med en grønnsakssmoothie (på to timer, no less!) og så videre, så kan vi nok ikke være enige om å være uenige. Sorry. Påstandene dine er saklig sett gale, og helsemessig sett farlige, ettersom de bidrar til å spre holdninger som i sin tur saboterer vaksinasjonsprogrammer som bevislig redder liv, i tillegg til at det sparer samfunnet for en mengde sykemeldinger. Jeg for min del, akter å imøtegå sånn desinformasjon der jeg møter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier sånt som at vaksiner er farlige saker, at helsevesenet er i lomma på Big Pharma, at man kan kurere seg for svineinfluensa med en grønnsakssmoothie (på to timer, no less!) og så videre, så kan vi nok ikke være enige om å være uenige. Sorry. Påstandene dine er saklig sett gale, og helsemessig sett farlige, ettersom de bidrar til å spre holdninger som i sin tur saboterer vaksinasjonsprogrammer som bevislig redder liv, i tillegg til at det sparer samfunnet for en mengde sykemeldinger. Jeg for min del, akter å imøtegå sånn desinformasjon der jeg møter den.

Jeg har vel aldri sagt at en grønnsakssmoothie kurerer svineinfluensa, jeg kom med et eksempel med naboen. Jeg har sagt at forebygging med kosthold er det som er viktig, men herregud, det er da mye lettere å putte i seg en sprøyte enn å slutte med halvfabrikaten.

Det er mange som deler mitt syn, og hvorfor er det så mange som ikke har vaksinert seg, kontra de som har vaksinert seg? Hvorfor anbefalingene i Norge kræsjer helt med andre land sine anbefalinger rundt vaksinen, hvorfor flere leger har stått frem og sagt de aldri ville tatt vaksinen selv.

Det er helt greit at du syns jeg er desinformert, man må få lov til å gjøre seg opp egne meninger og gjøre det man selv syns er riktig. Unødvendig å ha en slik diskusjon hver fordømte gang, Mann42.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er forebyggeing viktig. Etter kampanjen hvor folk ble oppfordret til å vaske hendene oftere ble det langt færre infeksjoner generelt. Hygiene og godt kosthold er viktig. Det betyr ikke nødvendigvis det samme som at vaksinen er farlig. Jeg var langt mer redd for å ikke ta vaksinen enn å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vel aldri sagt at en grønnsakssmoothie kurerer svineinfluensa, jeg kom med et eksempel med naboen. Jeg har sagt at forebygging med kosthold er det som er viktig, men herregud, det er da mye lettere å putte i seg en sprøyte enn å slutte med halvfabrikaten.

Det er mange som deler mitt syn, og hvorfor er det så mange som ikke har vaksinert seg, kontra de som har vaksinert seg? Hvorfor anbefalingene i Norge kræsjer helt med andre land sine anbefalinger rundt vaksinen, hvorfor flere leger har stått frem og sagt de aldri ville tatt vaksinen selv.

Det er helt greit at du syns jeg er desinformert, man må få lov til å gjøre seg opp egne meninger og gjøre det man selv syns er riktig. Unødvendig å ha en slik diskusjon hver fordømte gang, Mann42.

Vel, du sa i eksempelet ditt at naboen din ble kurert for svineinfluensa ved hjelp av grønnsakssmoothie, og insinuerte i samme innlegg at dersom flere gjorde dette ville vi ikke ha bruk for vaksiner.

Jeg på min side føler ikke at det er noen motsetning mellom forebygging med sunt kosthold på en side, og det å la seg vaksinere mot farlige sykdommer på den andre siden. Jeg ser faktisk at det finnes grenser for hvor mye jeg kan påvirke når alt kommer til alt. Det er ikke dumt å leve sunt, men du har ikke grunnlag for å si at sunt kosthold er nok i seg selv til å forhindre spredning av de sykdommene det er snakk om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel aldri sagt at en grønnsakssmoothie kurerer svineinfluensa, jeg kom med et eksempel med naboen. Jeg har sagt at forebygging med kosthold er det som er viktig, men herregud, det er da mye lettere å putte i seg en sprøyte enn å slutte med halvfabrikaten.

Det er mange som deler mitt syn, og hvorfor er det så mange som ikke har vaksinert seg, kontra de som har vaksinert seg? Hvorfor anbefalingene i Norge kræsjer helt med andre land sine anbefalinger rundt vaksinen, hvorfor flere leger har stått frem og sagt de aldri ville tatt vaksinen selv.

Det er helt greit at du syns jeg er desinformert, man må få lov til å gjøre seg opp egne meninger og gjøre det man selv syns er riktig. Unødvendig å ha en slik diskusjon hver fordømte gang, Mann42.

Ø- Du SA over her at grønnsaksmoothie var løsningen.

At naboen ble frisk på to dager.

Du er helt på viddene. Og ror så det fosser etter min oppfatning.

Vil du ikke diskutere- så hvorfor logger du ikke av og lar det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel aldri sagt at en grønnsakssmoothie kurerer svineinfluensa, jeg kom med et eksempel med naboen. Jeg har sagt at forebygging med kosthold er det som er viktig, men herregud, det er da mye lettere å putte i seg en sprøyte enn å slutte med halvfabrikaten.

Det er mange som deler mitt syn, og hvorfor er det så mange som ikke har vaksinert seg, kontra de som har vaksinert seg? Hvorfor anbefalingene i Norge kræsjer helt med andre land sine anbefalinger rundt vaksinen, hvorfor flere leger har stått frem og sagt de aldri ville tatt vaksinen selv.

Det er helt greit at du syns jeg er desinformert, man må få lov til å gjøre seg opp egne meninger og gjøre det man selv syns er riktig. Unødvendig å ha en slik diskusjon hver fordømte gang, Mann42.

Du sa at naboen din fikk PÅVIST svineinfluensa, mikset seg en smoothie av assortert frukt, grønt og så videre, ble symptomfri på et par timer, og var FRISK dagen etter. Det var det du SA. Og det er faktisk desinformasjon av verste slag. Sunt kosthold er både bra og anbefalelsesverdig, men det har ikke noe særlig betydning for OM man blir syk av f.eks influensa, og INGEN effekt på sykdomsforløpet. Det er så absolutt ikke noe alternativ til f.eks vaksine. Eller, som i ditt tilfelle: At alle RUNDT deg er vaksinert. Morsomt faktum: En uvaksinert person i en befolkning der over 70% er vaksinert, har LAVERE risk for å bli smittet, enn en vaksinert person i en befolkning som IKKE er vaksinert.

Grunnen til at så mange ikke vaksinerte seg, er nok sammensatte. Noen var redde for bivirkninger, fordi de hadde hørt og lest litt for mye desinformasjon (saken om Guillaine Barrè-syndrom etter vaksinasjonen for svineinfluensa på 70-tallet i USA ble virkelig KJØRT) mens andre sverget, som de alltid gjør, til å erverve seg naturlig immunitet.

Og det antallet leger som har erklært noen grad av skepsis mot å ta vaksinen, er så forsvinnende lavt at jeg definerer dem som "cranks". Almenlegene hadde førsteprioritet for å vaksineres, sammen med sykehuspersonell. Og langt de fleste tok vaksinen. Men DET fikk ikke noe videre presse. Leger som derimot gikk ut og erklærte at vaksinen var farlig, uprøvd, etc, etc, de ble derimot nedrent av pressen og sitert over alt.

Og ja, det er nødvendig å ha en diskusjon. Hver jævla gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ø- Du SA over her at grønnsaksmoothie var løsningen.

At naboen ble frisk på to dager.

Du er helt på viddene. Og ror så det fosser etter min oppfatning.

Vil du ikke diskutere- så hvorfor logger du ikke av og lar det være?

Jeg kom med et motsvar, det er ikke dermed sagt at jeg sa at det var kuren for influensaen. Ikke legg ord i kjeften min!

God idè, viktigere ting å bruke energien på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idè, viktigere ting å bruke energien på ;)

God tur til fiskeskjær :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa at naboen din fikk PÅVIST svineinfluensa, mikset seg en smoothie av assortert frukt, grønt og så videre, ble symptomfri på et par timer, og var FRISK dagen etter. Det var det du SA. Og det er faktisk desinformasjon av verste slag.

Nei det er faktisk DET som skjedde. Jeg presiserer IGJEN, jeg har aldri sagt at det er kuren, det var et eksempel på at det finnes andre måter enn å ta en sprøyte, hvis man gidder å engasjere seg.

Nå er diskusjonen slutt for min del, må ta meg en grønnsaksjuice gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er faktisk DET som skjedde. Jeg presiserer IGJEN, jeg har aldri sagt at det er kuren, det var et eksempel på at det finnes andre måter enn å ta en sprøyte, hvis man gidder å engasjere seg.

Nå er diskusjonen slutt for min del, må ta meg en grønnsaksjuice gitt ;)

Virus fungerer ikke på den måten. Jeg gjentar: Hvis naboen din sier at det forløp slik at han ble kurert for en virusinfeksjon som var PÅVIST, så lyver han. Og hvis han IKKE sa det, så lyver DU. Velg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange som deler mitt syn, og hvorfor er det så mange som ikke har vaksinert seg, kontra de som har vaksinert seg? Hvorfor anbefalingene i Norge kræsjer helt med andre land sine anbefalinger rundt vaksinen, hvorfor flere leger har stått frem og sagt de aldri ville tatt vaksinen selv.

Det er helt greit at du syns jeg er desinformert, man må få lov til å gjøre seg opp egne meninger og gjøre det man selv syns er riktig. Unødvendig å ha en slik diskusjon hver fordømte gang, Mann42.

Moren min ville vaksinere seg, møtte opp første dag sto i kø i 4 timet før hun fikk beskjed om å komme tilbake neste dag. Neste dag sto hun i kø enda lenger men fikk beskjed om å komme tilbake dagen etter på ny.

Selv skulle jeg gjerne tatt vaksinen, og burde vel tatt den også ser den. Jeg har veldig astma og allergi. Jeg dro dit sto i køen og dro hjem igjen rett og slett. Jeg orket ikke å stå ute i kulden med all eksosen i flere timer for og deretter komme inn i et lokale med parfyme som ville vært absolutt stapp fult med mennesker.

Jeg tror mye av grunnen til at folk ikke tok vaksinen var pga dårlig organisering rett og slett.

Endret av Sasha Sasha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som jeg antok så dukker det nå opp mulige bivirkninger.

Glad for at jeg tenkte meg godt om her i vinter - og valgte å stå over! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat som jeg antok så dukker det nå opp mulige bivirkninger.

Glad for at jeg tenkte meg godt om her i vinter - og valgte å stå over! :popcorn:

Vet ikke om du har lest artikkelen som TS linket til. Men den saken dreide seg om en gruppe forskere som i vinter trodde at det kunne være en sammenheng mellom narkolepsi og vaksinen, og som derfor igangsatte et prosjekt for å undersøke dette. UTEN Å VARSLE OM SINE MISTANKER. Derfor er de nå anmeldt.

Forøvrig så var det foreløpig ikke diagnostisert flere tilfeller av sovesyke enn i et normalt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lobello

Moren min ville vaksinere seg, møtte opp første dag sto i kø i 4 timet før hun fikk beskjed om å komme tilbake neste dag. Neste dag sto hun i kø enda lenger men fikk beskjed om å komme tilbake dagen etter på ny.

Selv skulle jeg gjerne tatt vaksinen, og burde vel tatt den også ser den. Jeg har veldig astma og allergi. Jeg dro dit sto i køen og dro hjem igjen rett og slett. Jeg orket ikke å stå ute i kulden med all eksosen i flere timer for og deretter komme inn i et lokale med parfyme som ville vært absolutt stapp fult med mennesker.

Jeg tror mye av grunnen til at folk ikke tok vaksinen var pga dårlig organisering rett og slett.

Nå hadde det fint gått an for de fleste å vente litt med vaksinen. For lang kø er nok neppe årsak til at mange valge å ikke vaksinere seg, men heller at de ikke ønsket vaksinen, inkl folk som er i risikogruppen.

Jeg tok heller ikke vaksinen, noe jeg er veldig glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde det fint gått an for de fleste å vente litt med vaksinen. For lang kø er nok neppe årsak til at mange valge å ikke vaksinere seg, men heller at de ikke ønsket vaksinen, inkl folk som er i risikogruppen.

Jeg tok heller ikke vaksinen, noe jeg er veldig glad for.

For lang kø var årsak til at mange ga opp å få noe vaksine til slutt...

Hvis vaksinen er så farlig, hvorfor ble det salgsmål i køen på Aker Sykehus så politiet måtte tilkalles og skille de desperate ansatte legene og pleierne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde det fint gått an for de fleste å vente litt med vaksinen. For lang kø er nok neppe årsak til at mange valge å ikke vaksinere seg, men heller at de ikke ønsket vaksinen, inkl folk som er i risikogruppen.

Jeg tok heller ikke vaksinen, noe jeg er veldig glad for.

Jeg vet vertfall om mange, veldig mange her jeg bor som ikke tok vaksinen pga at det var tungvindt og eller var kø. Lignende jeg tok fri onsdag og deretter torsdag for å ta vaksinen jeg kunne /orket ikke ta fri fredagen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...