Gå til innhold

Svineinfluensavaksinen og narkolepsi.


Gjest Marion

Anbefalte innlegg

Det kommer nå meldinger om at det er en sammenheng mellom svineinfluensavaksinen og narkolepsi.

Ganske mange nordmenn gikk på bløffen om svineinfluensa, og rundt 50% lot seg vaksinere. Dette da i motsetning til for eksempel Sveits og Østerrike, hvor bare ca. 3% lot seg vaksinere. Nordmenn er ubegripelig dumme. Nordmenn ble nylig kåret til verdens dummeste folkeslag, og dette var vel fortjent.

Det verste er at nordmenn aldri lærer. Dersom helsemyndighetene kjører en ny vaksinebløff, kommer antagelig 50% av nordmenn til å la seg vaksinere da også. Du kan lure en nordmann med den samme løgnen 100 ganger, og når du forteller NØYAKTIG DEN SAMME LØGNEN den 101ste gangen, så går nordmannen på den.

Helt utrolig.

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=10017884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Et tilfelle av over 2 millionar vaksiner? Ojojoj, skandale. For noko tull. Korleis kan du vere så sikker på at dette narkolepsitilfellet skuldast vaksina? Veit du kor mange som får narkolepsi utan vaksine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nå meldinger om at det er en sammenheng mellom svineinfluensavaksinen og narkolepsi.

Ganske mange nordmenn gikk på bløffen om svineinfluensa, og rundt 50% lot seg vaksinere. Dette da i motsetning til for eksempel Sveits og Østerrike, hvor bare ca. 3% lot seg vaksinere. Nordmenn er ubegripelig dumme. Nordmenn ble nylig kåret til verdens dummeste folkeslag, og dette var vel fortjent.

Det verste er at nordmenn aldri lærer. Dersom helsemyndighetene kjører en ny vaksinebløff, kommer antagelig 50% av nordmenn til å la seg vaksinere da også. Du kan lure en nordmann med den samme løgnen 100 ganger, og når du forteller NØYAKTIG DEN SAMME LØGNEN den 101ste gangen, så går nordmannen på den.

Helt utrolig.

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=10017884

- Det er ikke påvist noen sammenheng mellom narkolepsi og vaksinering. Vi tar dette svært alvorlig og følger utviklingen nøye, sier avdelingsoverlege Steinar Madsen i Legemiddelverket.

Sitat slutt.

Litt for kjapp å konkludere slik at det passer inn i paranoiaen din, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tilfelle av over 2 millionar vaksiner? Ojojoj, skandale. For noko tull. Korleis kan du vere så sikker på at dette narkolepsitilfellet skuldast vaksina? Veit du kor mange som får narkolepsi utan vaksine?

Enig. Dette er en ikke-sak. Ett tilfelle i norge og to tilfeller i Sverige. Hvor mange millioner har fått vaksinen? Narkolepsi er da heller ikke noe nye sykdom som kom med svineinfluensavaksinen. Noen får nakrolepsi, sånn er det bare.

http://www.soevnforeningen.no/artikkel.shtml?id=90

Narkolepsi er oftest arvelig og det er ca 4000 personer med narkolepsi i Norge.

Endret av Het Potet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller er det slik at avisen forveksler fornuftig konservativitet med konstatering av en epidemi av narkolepsi?

Når vi kommer ned til fakta som rapporteres, så står det følgende:

Det er bekreftet seks tilfeller av narkolepsi hos barn som har fått svineinfluensavaksinen.

I tillegg er det MISTANKE om narkolepsi i 9 andre tilfeller. (min uthevelse).

Og SÅ: I NORMALE ÅR ER DET 2-7 TILFELLER narkolepsi blant barn i Finland.

For å oppsummere: Det er bekreftet omtrent like mange tilfeller som i et normalt år. Og noe lignende er ikke rapportert noe annet sted. Så, for å oppsummere enda en gang: Det er lurt å være konservativ og føre var og alt det der. Men det er ikke noen grunn til å tro at svineinfluensavaksinen forårsaker epidemier av noe som helst.

Og som en artig detalj: Den NORMALE influensaen uteble mer eller mindre i vinter. Muligens fordi halve befolkninga var vaksinert. Og det var INGEN tilfeller av alvorlige bivirkninger.

Jeg for min del tar gjerne vaksinen en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det kun var 1 av 2mill så forstår ikke jeg hvorfor denne saken havnet i media i det hele tatt. Det finnes sikkert andre som har fått andre sykdommer ETTER de har tatt vaksinen, men som ikke er en effekt av at man tok vaksinen men det hører vi selvfølgelig ikke om. Kun fordi narkolepsi er så spesielt at de igjen skal drive skremselspropaganda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det meste har bivirkning. Jeg fikk mye pepper fordi jeg valgte å ikke vaksinere meg og familien min, mange mente jeg var uansvarlig. Jeg syns det er mer uansvarlig å bruke en vaksine man ikke vet konsekvensene av. Håper det går greit med de som vaksinerte seg og at sammenhengen med narkolepsi ikke er sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste har bivirkning. Jeg fikk mye pepper fordi jeg valgte å ikke vaksinere meg og familien min, mange mente jeg var uansvarlig. Jeg syns det er mer uansvarlig å bruke en vaksine man ikke vet konsekvensene av. Håper det går greit med de som vaksinerte seg og at sammenhengen med narkolepsi ikke er sann.

Ja, vaksinen har blant annet den bivirkningen at du ikke får influensa, og derfor ikke smitter noen andre med det, heller. Scary!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn ble nylig kåret til verdens dummeste folkeslag, og dette var vel fortjent.

Hvor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller er det slik at avisen forveksler fornuftig konservativitet med konstatering av en epidemi av narkolepsi?

Når vi kommer ned til fakta som rapporteres, så står det følgende:

Det er bekreftet seks tilfeller av narkolepsi hos barn som har fått svineinfluensavaksinen.

I tillegg er det MISTANKE om narkolepsi i 9 andre tilfeller. (min uthevelse).

Og SÅ: I NORMALE ÅR ER DET 2-7 TILFELLER narkolepsi blant barn i Finland.

For å oppsummere: Det er bekreftet omtrent like mange tilfeller som i et normalt år.

:ler: Ja, for en katastrofe! Alt er som normalt!

Jeg tenkte på det da de sa det på nyehtene i går, at for å ha noe å snakke om må man jo snakke om hvor mange som fikk narkolepsi før svineinfluensavaksinen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt drøyt å kalle de som tok vaksinen dumme, dom som seier dom er dom, dom er domme dom.

Med all skremselspropaganda er det ikke unormalt at folk hopper på og tar vaksinen. De er da ikke dumme av den grunn, bare redde, og har stor tillit til helsevesenet.

Forøvrig, jeg tok ikke vaksinen, kommmer aldri til å ta vaksinen, og ville ikke funnet på å puttet den i mine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal uansett ikke la seg injektere med noe som er svineaktig..

( :gjeiper: )

Hvis ingen spiste svin ville det ikke blitt svineinfluensa.

(Det er en like smart uttalelse som at man ikke kan ta vaksiner pga narkolepsi.)

Man kan dø av å bli kjørt på når man går over veien- derfor må folk ikke gå over veien.At Staten har lavd veier er et forsøk på å utrydde befolkningen.

(Konspirasjonteoretikere, as..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt drøyt å kalle de som tok vaksinen dumme, dom som seier dom er dom, dom er domme dom.

Med all skremselspropaganda er det ikke unormalt at folk hopper på og tar vaksinen. De er da ikke dumme av den grunn, bare redde, og har stor tillit til helsevesenet.

Forøvrig, jeg tok ikke vaksinen, kommmer aldri til å ta vaksinen, og ville ikke funnet på å puttet den i mine barn.

Og det er fordi du ikke tror på skremselspropaganda, det, da? Med din urealistiske angst for bivirkninger og kvikksølv. Får jeg minne om at det ikke er registrert alvorlige bivirkninger av vaksinen? Helt harmløs, og mye mindre skadelig enn alternativet. Jeg for min del tok vaksinen, ikke av redsel, men av omtanke. Hadde den vært tilgjengelig litt før den faktisk ble det, så kunne noen unge liv vært spart, og enda noen unge mennesker kunne sluppet å ligge halvdøde i respirator. Forøvrig så bør vi vel alle være meget takknemlige for at ikke svineinfluensaen ble så alvorlig som den så ut til å bli da den startet. Mye på grunn av at den ble overvåket fra første utbrudd og bekjempet globalt. Men selvsagt også fordi den viste seg å være langt mindre dødelig enn først antatt. Men sånt kan man ikke vite før epidemien er i full sving, og da er det for sent å ta forholdsregler. Som det er, viste helsevesenet seg tillitten verdig, og jeg håper virkelig at de har baller nok til å gjøre det samme en gang til, om en lignende situasjon oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt drøyt å kalle de som tok vaksinen dumme, dom som seier dom er dom, dom er domme dom.

Med all skremselspropaganda er det ikke unormalt at folk hopper på og tar vaksinen. De er da ikke dumme av den grunn, bare redde, og har stor tillit til helsevesenet.

Forøvrig, jeg tok ikke vaksinen, kommmer aldri til å ta vaksinen, og ville ikke funnet på å puttet den i mine barn.

Neida, mange foreldre gjør irrasjonelle valg i forsøket på å beskytte barna sine- som er foretatt i mangel på faktisk kunnskap.

Spør mensker i et Europeisk land (mener det var Nederland el. Belgia) der barna plutselig fikk utbrudd av dødelige meslinger og polio igjen- pga folk som deg som nekter vaksine av barna.

Vil du ha en vaksine eller lammelser og jernlunge til ditt barn? Bare sånn ut av nysgjerringhet.

For sånne som dine avgjørelser er med å skaper helsefarer for andre i samfunnet- når dere fjerner grunnlaget for immunitet fra sykdommer i befolkningen.

Hva skal du gi til ditt barn når antibiotika ikke er effektivt og vaksine var det som kunne holdt barnet i live.

Skaff deg skikkelig kunnskp- og hold dine uvaksinerte barn vekk fra mitt nabolag. Flytt til et sted der folk vil ha polio, difteri, tyfus, kopper, hjernehinnebetennelse og meslinger- og snakk om da hva du vil "putte i dine barn". Der kan barna deres bli syke sammen- mens dere ser på og føler dere flinke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er fordi du ikke tror på skremselspropaganda, det, da? Med din urealistiske angst for bivirkninger og kvikksølv.

Til opplysning så får barnet ditt mer kvikksølv av en middag med laksefilet enn av en dose med influensavaksine... (Bare for å få bakkekontakt igjen, liksom.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til opplysning så får barnet ditt mer kvikksølv av en middag med laksefilet enn av en dose med influensavaksine... (Bare for å få bakkekontakt igjen, liksom.)

Fullstendig klar over det. Men det kan ikke sies for ofte. En boks tunfisk inneholder også langt mer kvikksølv enn en vaksinedose. Egentlig er vel listen over ting som inneholder mer kvikksølv enn vaksiner som bruker timerosal (eller hvordan det nå staves) som konserveringsmiddel, meget lang. Dessuten så er kvikksølvet i en form som omtrent ikke tas opp i kroppen.

Som en liten kuriositet kan man også nevne at etter at USA fjernet kvikksølvforbindelsene fra sine barnevaksiner i 2001, har man ikke sett snev av endring i forekomstene av alle de sykdommene som antivaxxerne mente var forårsaket av kvikksølv. Go figure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, mange foreldre gjør irrasjonelle valg i forsøket på å beskytte barna sine- som er foretatt i mangel på faktisk kunnskap.

Spør mensker i et Europeisk land (mener det var Nederland el. Belgia) der barna plutselig fikk utbrudd av dødelige meslinger og polio igjen- pga folk som deg som nekter vaksine av barna.

Vil du ha en vaksine eller lammelser og jernlunge til ditt barn? Bare sånn ut av nysgjerringhet.

For sånne som dine avgjørelser er med å skaper helsefarer for andre i samfunnet- når dere fjerner grunnlaget for immunitet fra sykdommer i befolkningen.

Hva skal du gi til ditt barn når antibiotika ikke er effektivt og vaksine var det som kunne holdt barnet i live.

Skaff deg skikkelig kunnskp- og hold dine uvaksinerte barn vekk fra mitt nabolag. Flytt til et sted der folk vil ha polio, difteri, tyfus, kopper, hjernehinnebetennelse og meslinger- og snakk om da hva du vil "putte i dine barn". Der kan barna deres bli syke sammen- mens dere ser på og føler dere flinke...

England er vel også et av de landene som har lommer med uvaksinerte populasjoner, og der både meslinger og kikhoste når epidemiske proporsjoner og liv går tapt aldeles unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

England er vel også et av de landene som har lommer med uvaksinerte populasjoner, og der både meslinger og kikhoste når epidemiske proporsjoner og liv går tapt aldeles unødvendig.

Og et land i Afrika som ikke ville ha vaksiner pga de mente at nødhjelpsfolkene var i et hemmeli eksperiment med å gi vaksiner med farlige effekter til muslimske befolkninger... Så da fikk barna polio og var veldig syke. I land rundt dem som tok imot vaksine så var barn friske- og ingen fikk rare effekter.

Tilslutt så snudde landet og ga vaksiner- og "plutselig" hadde dem friske barn dem oxo.. Merkelig...Nødhjelpsfolkene med vaksiner var visst ikke infame jævler med skjult agenda likevel, jo... Sånn kan det gå :gjeiper:

Og tenk på alle barn som ble unødvedig syke det- og fikk lammelser for livet - før landet tok imot vaksinasjon.. Grusomt trist.(!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Og det er fordi du ikke tror på skremselspropaganda, det, da? Med din urealistiske angst for bivirkninger og kvikksølv. Får jeg minne om at det ikke er registrert alvorlige bivirkninger av vaksinen? Helt harmløs, og mye mindre skadelig enn alternativet. Jeg for min del tok vaksinen, ikke av redsel, men av omtanke. Hadde den vært tilgjengelig litt før den faktisk ble det, så kunne noen unge liv vært spart, og enda noen unge mennesker kunne sluppet å ligge halvdøde i respirator. Forøvrig så bør vi vel alle være meget takknemlige for at ikke svineinfluensaen ble så alvorlig som den så ut til å bli da den startet. Mye på grunn av at den ble overvåket fra første utbrudd og bekjempet globalt. Men selvsagt også fordi den viste seg å være langt mindre dødelig enn først antatt. Men sånt kan man ikke vite før epidemien er i full sving, og da er det for sent å ta forholdsregler. Som det er, viste helsevesenet seg tillitten verdig, og jeg håper virkelig at de har baller nok til å gjøre det samme en gang til, om en lignende situasjon oppstår.

Og jeg for min del lurer på hvorfor WHO lot et "ekspertpanel" på svineinfluensa bestå av de personer som mottok penger fra legemiddelfirmaet som utviklet vaksinene. http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/whoeksperter-hadde-baand-til-legemiddelindustrien-3263988.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...