Gjest Abc123 Skrevet 6. september 2012 #82 Skrevet 6. september 2012 Jeg vet ikke hvordan jeg skal be mamma om bh, hun sier ofte sånn nå har jeg kjøpt bh lissom. Men jeg vil gjerne ha en jeg også og vet ikke hvordan jeg skal si det. Jeg har ikke så mye bryster har litt kjertler og litt sånn mykt over kjetlene. En i klassen min hun bruker bh hun har mange hun går med sånn gjennomsiktige bluser sånn at man bare ser bh under, uansett setter pris på tips
tingeling Skrevet 6. september 2012 #83 Skrevet 6. september 2012 At jenter i tenårene bruker BH synes jeg er helt greit, uavhengig av puppestørrelse. Men i sommer så jeg en baby i bikini ( med overdel). Det så fullstendig idiotisk ut.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #84 Skrevet 6. september 2012 Jeg vet ikke hvordan jeg skal be mamma om bh, hun sier ofte sånn nå har jeg kjøpt bh lissom. Men jeg vil gjerne ha en jeg også og vet ikke hvordan jeg skal si det. Jeg har ikke så mye bryster har litt kjertler og litt sånn mykt over kjetlene. En i klassen min hun bruker bh hun har mange hun går med sånn gjennomsiktige bluser sånn at man bare ser bh under, uansett setter pris på tips Najs. Horestil som 12-åring. Du kan da vel bare kjøpe deg BH for lommepengene dine. Anonym poster: d1f7afcd960faa84e15302017543de25 1
Gjest imli Skrevet 8. september 2012 #85 Skrevet 8. september 2012 Så noen her mente at man ikke burde få bh mot slutten av UNGDOMSSKOLEN!? Please si at du mente barneskolen, i det minste??? Selv husker jeg godt at dagmammaen min mente jeg kunne løpeog leke uten t-skjorte mens den tørket da jeg var 5 år. Det var grusomt, og jeg gikk med armene over brystet hele tiden! Følte det faktisk nesten som en form for overgrep, som noen sa... Og jeg har vokst opp i et hjem som hvertfall ikke seksualiserte barna! Selv begynte jeg å få pupper i 10-11 års alder, og begynte med bh da. Hadde gått mye med topper o.l lenge før det. Og ang pedofile: jo"voksnere" barna ser ut, jo mindre "attraktive" ofre skulle man tro de var? Eg kan ikkje hjelpe for å lure på kvifor du følte det slik. Trur du ein gut ville følt det på same måte? Sannsynlegvis ikkje. Dermed må du jo på ein eller annan måte ha hatt eit inntrykk av at jenter må dekke til brystvortene sine (og ikkje gutar) - ergo ein form for seksualisering.
kaprifolen Skrevet 8. september 2012 #86 Skrevet 8. september 2012 Eg kan ikkje hjelpe for å lure på kvifor du følte det slik. Trur du ein gut ville følt det på same måte? Sannsynlegvis ikkje. Dermed må du jo på ein eller annan måte ha hatt eit inntrykk av at jenter må dekke til brystvortene sine (og ikkje gutar) - ergo ein form for seksualisering. Det er da en kjensgjerning at i det vestlige samfunn "skal" jenter dekke til brystpartiet, og ikke gutter. En 5 åring er da oppvakt nok til å få med seg det. Så skjønner ikke helt hva du vil frem til?
Gjest imli Skrevet 8. september 2012 #87 Skrevet 8. september 2012 Det er da en kjensgjerning at i det vestlige samfunn "skal" jenter dekke til brystpartiet, og ikke gutter. En 5 åring er da oppvakt nok til å få med seg det. Så skjønner ikke helt hva du vil frem til? At ungar lar seg påverke av samfunnet Altså at det du følte som 5-åring med bar overkropp ikkje var kjensler som kom frå ditt eiget hovud, men var påverkning frå samfunnet rundt deg.
kaprifolen Skrevet 8. september 2012 #88 Skrevet 8. september 2012 At ungar lar seg påverke av samfunnet Altså at det du følte som 5-åring med bar overkropp ikkje var kjensler som kom frå ditt eiget hovud, men var påverkning frå samfunnet rundt deg. Ja, men det trenger da ikke bety at barnet oppfatter det som en seksualisering? Man oppfatter da normer og skikker og sjenanse uten å nødvendigvis vite hva seksualitet i det hele tatt er? Det er vel ingen som har bestridt at man blir påvirket av samfunnet. Det blir man jo i ett og alt. 1
Gjest JulieHansen123 Skrevet 30. november 2012 #89 Skrevet 30. november 2012 Jeg er er jente på tolv og har litt antydning til bryster, og jeg har begynt å bruke BH. Jeg syntes det er galt at foreldre skal nekte barna sine å bruke bikinitopp når de vil, tenk hvis alle vennene dine unntatt deg bruker bikinitopp, og det er f.eks er gutter der er det jo selvfølgelig flaut. Det er også galt å nekte barnet sitt BH, en burdte få begynne med det når man vil. Det er kanskje ikke lurt å bruke en med spiller før man har pupper, men en uten spiler eller en topp burde ikke barn nektes. Foreldre!! Dette kan være et flaut tema for barna, så vær så snill å støtt dem!
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2012 #90 Skrevet 5. desember 2012 jeg bruker selv bh,og jeg er 12 år ,og begynte og bruke da jeg var 11,og jeg vil si at jeg har ganske store bryst! og det var mamma som sa at jeg kunne bruke bh,Det er jeg og en anen i klassen som bruker bh.men der er vel ikke rart.det kan være litt flaut vist vi skal dusje på gymmen så har du bryst men så har du ikke BH!
Gjest anabelle Skrevet 13. juli 2013 #91 Skrevet 13. juli 2013 Jeg er 13år og har bryster så jeg syns jeg trenger bh. Men jeg tør ikke si det til mamma. Tips til hva jeg kan si?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #92 Skrevet 13. juli 2013 Selvfølgelig skal jenter som begynner å få pupper få lov til å dekke til puppene med BH og bikinioverdel! Noen trenger allerede når de er 8 år, andre venter til de er 12-13 år, men de fleste har jo begynt med BH når de er går på ungdomskolen. Jeg husker det var noen jenter på 10 år på barneskolen som måtte begynne med BH fordi de hadde fått pupper og mensen. Har jenter på barneskolen fått pupper, er det jo viktig med god støtte slik at ikke puppene flakser og flyr. Jenter som har små pupper kan fint bruke sportsBH. Selv tenkte ikke jeg på å å bruke BH før jeg var 12 år. Jeg var alltid vant til å være på stranda kun i bikinitruse. Men når jeg ble 12 begynte jeg å få antydning til små plommer, så da kjøpte mamma bikinioverdel til meg. Jeg trengte jo ikke BH enda, men mamma syns jeg måtte gå med bikinioverdel. Jeg tenkte ikke så mye over det. Men da jeg begynte på ungdomsskolen, var det noen jenter som spurte hvorfor jeg ikke hadde BH. Og da ønsket jeg meg fort BH. Jeg hadde små pupper, men Anonymous poster hash: fbf3f...e6d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå