AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #61 Skrevet 3. mars 2011 Vil for syns skyld legge til at jeg har to døtre selv og de ville ikke selv hatt en sånn bikini. Jeg er veldig takknemlig for det.
Tulling Skrevet 3. mars 2011 #62 Skrevet 3. mars 2011 Syns de skal få lov til å bestemme undertøyet selv . Men bikini blir litt annerledes, syns jeg de kan få vente med til ungdomskolen. Litt annerledes med plagg som de kan vise seg på offentlige steder med. Ingen har vondt av å bade i badedrakt! Og sol skading er heller ikke noe det haster med her i livet. Om de putter papir i bhen eller om de putter papir i toppen er vel ett fett.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2011 #63 Skrevet 3. mars 2011 Jeg er en av de som ikke fikk lov å bruke bikinitopp før jeg faktisk begynte å utvikle pupper... Og jeg må si, det var helt for jævlig!! Det føltes nesten som et overgrep mot meg, og det gjorde at jeg trakk meg unna og isolerte meg selv, lot være å være ute i sola, og evt holdt meg på andre siden av feks hytta enn der hvor de andre var. Følte bare for å gråte, men holdt det inni meg...ville jo høre på foreldrene og ikke være "ulydig"... Jeg klarte/ville heller ikke sette ord på hva jeg følte og tenkte om temaet fordi jeg var så fryktelig flau, kropp var flaut og privat. De visste at jeg ville ha bikinitopp på, men ikke hvorfor... "jeg trengte ikke det jeg,jeg hadde jo ingen ting å skjule". Nå er jeg 26 år, og pr dags dato har INGEN fått se puppene mine, selv om jeg har hatt et par forhold som har vart i flere år..Har en sterk mistanke at det er pgr av manglende kontroll over min nakene kropp som liten jente Og til dere som er redd for pedofile.. Pedofile tenner da på barn, og da som regel uutviklede barn, jo mere naken jo bedre..hadde de tent på BH og tenken på pupper så hadde de vel ikke vært pedofile?! Det virker som om du har hatt og har et uvanlig problematisk forhold til egen kropp som du burde spurt om/fått hjelp med fra en psykolog. Om du fikk lov til å gå med bh eller ikke, skjørt eller ikke, piercing eller ikke har egentlig ikke betydning. At man forsøker å forklare psykiske problemer med å forsøke å legge skylden på et eller annet utenfor en selv som man følte at man ikke hadde kontroll over er helt vanlig. Noen mennesker legger ansvaret for at det er tungt å leve på sjefen, kona, svigermor, naboen, en slektning o.s.v. Det kan ofte virke nesten skremmende hvor mye ansvar og betydning enkelte klarer å legge på personer og handlinger som dette for vanlige depresjoner i sitt eget liv.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2011 #64 Skrevet 3. mars 2011 Og ang pedofile: jo"voksnere" barna ser ut, jo mindre "attraktive" ofre skulle man tro de var? Tja det spørs for hvem. For de som er interessert i uutviklede barn så er kanskje en bh turnoff. For de som er interessert "nyutviklede" ungdom så er kanskje en bh en turn-on.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 3. mars 2011 #65 Skrevet 3. mars 2011 Nå må du ikke glemme at dette er helt individuelt. Selv har jeg en 14 åring som har minimalt av bryster, men synlige. Hun er lik som jeg da jeg var ung. Jeg brukte ingen bh før jeg var rundt 17 år. Jeg syns det er greit for en 14 åring å få lov å bruke bh. En 14 åring er jo iferd med å bli voksen og i den alderen ønsker man gjerne å ha pupper. Syns de skal få lov å bruke bh så de slipper å være flaue over at de er eneste jenta i klassen som ikke trenger bh liksom
Gjest BettyBoop28 Skrevet 3. mars 2011 #66 Skrevet 3. mars 2011 Det hadde vel vært greit. Ikke sant...? Men verden er litt mere syk enn det. Man trenger ikke tøystykker over "kjønnsdeler" (som verden har fått det til å virke som). For det lille barnet trenger ikke det. Faen ikke rart pedofili har blitt så vanlig. Tror ikke pedofile bryr seg hvorvidt ungen bruker noe bh lignende for å si det sånn. Er jo verre om en jentunge går på stranda med bare truse og ingenting mer. Ville tro at det tiltrakk en pedofil ennå mer. De tenner jo på det barnlige, det er jo det pedofili handler om.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #67 Skrevet 3. mars 2011 Et av minnene jeg har fra barndommen er at jeg som ni-åring ble sendt på klassetur i svømmehallen UTEN bikinitopp, bare badebukse. Jeg hadde jo ikke pupper, så foreldra mine så ikke problemet. Det gjorde ALLE i klassen, jeg ble mobba veldig for det, og jeg har sjelden følt meg mer utilpass. Så selv om barn kanskje ikke bør gå med spile-bh syns jeg de bør gå med bikinitopp fra de begynner på skolen. De er store nok til å være flaue over nakenhet. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 3. mars 2011 #68 Skrevet 3. mars 2011 Eg meiner jenter får begynne med BH den dagen dei startar å få antydning til puppar (viss dei ynskjer det sjølv), men ikkje før. Kvifor i all verda skal jenter som ikkje har begynt å utvikle byst gå med BH? Det blir som å gå rundt med bind før du har fått mensen etter mi meining. En topp burde de iallefall få bruke. Fins sånne barnetopper. Jeg brukte iallefall det når jeg var sånn 10-11 år. Og bikini på barn. De fleste barnebikinier ser temmelig uskyldige ut.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2011 #69 Skrevet 3. mars 2011 Et av minnene jeg har fra barndommen er at jeg som ni-åring ble sendt på klassetur i svømmehallen UTEN bikinitopp, bare badebukse. Jeg hadde jo ikke pupper, så foreldra mine så ikke problemet. Det gjorde ALLE i klassen, jeg ble mobba veldig for det, og jeg har sjelden følt meg mer utilpass. Så selv om barn kanskje ikke bør gå med spile-bh syns jeg de bør gå med bikinitopp fra de begynner på skolen. De er store nok til å være flaue over nakenhet. Dette har mere med flauhet over å ikke følge moten enn flauhet over egen kropp.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 3. mars 2011 #70 Skrevet 3. mars 2011 Dette har mere med flauhet over å ikke følge moten enn flauhet over egen kropp. Moten? Hva har det med mote å gjøre at en 11 årig jente er flau over å gå i bar overkropp. Hun var jo i utvikling. Er jo helt forståelig at hun ikke følte seg vel. Og det at hun ble mobbet for det er jo ille. Stakkars henne. 1
Gjest BabyBlue Skrevet 3. mars 2011 #71 Skrevet 3. mars 2011 Jeg trengte bh da jeg var 12 år gammel, fordi jeg hadde bryster. Men flere andre i klassen min uten noen antydning til pupper kjøpte også bh. Alle andre hadde det liksom, så da fikk de et press på seg...
Gjest BettyBoop28 Skrevet 3. mars 2011 #72 Skrevet 3. mars 2011 (endret) Jeg trengte bh da jeg var 12 år gammel, fordi jeg hadde bryster. Men flere andre i klassen min uten noen antydning til pupper kjøpte også bh. Alle andre hadde det liksom, så da fikk de et press på seg... Men sånn er det i den alderen. Man er så sårbar og er redd for å bli mobbet om en skiller seg ut. Og dessverre kan unger i den alderen være såpass slemme at de faktisk mobber de som skiller seg ut. Det gjelder jo omvendt og. Er ikke kjekt å være den eneste i klassen som har utvikla seg tidlig heller vil jeg tro. Endret 3. mars 2011 av BettyBoop28
Gjest BabyBlue Skrevet 3. mars 2011 #73 Skrevet 3. mars 2011 Men sånn er det i den alderen. Man er så sårbar og er redd for å bli mobbet om en skiller seg ut. Og dessverre kan unger i den alderen være såpass slemme at de faktisk mobber de som skiller seg ut. Akkurat. Tror ikke det handler om bryststørrelse for de fleste i den alderen. Det handler nok mest om å gjøre som alle andre for å ikke skille seg ut.
Gjest BabyBlue Skrevet 3. mars 2011 #74 Skrevet 3. mars 2011 Moten? Hva har det med mote å gjøre at en 11 årig jente er flau over å gå i bar overkropp. Hun var jo i utvikling. Er jo helt forståelig at hun ikke følte seg vel. Og det at hun ble mobbet for det er jo ille. Stakkars henne. Hun skrev at hun var 9 år gammel?
Gjest BettyBoop28 Skrevet 3. mars 2011 #75 Skrevet 3. mars 2011 Akkurat. Tror ikke det handler om bryststørrelse for de fleste i den alderen. Det handler nok mest om å gjøre som alle andre for å ikke skille seg ut. Men likevel er det ikke riktig at en prepubertal jente ikke skal få lov å dekke seg til på stranda om hun vil det. Å tvinge henne til å gå bare i badetruse er jo et direkte overgrep. Da burde hun få lov å bruke badedrakt i det minste 1
Gjest BabyBlue Skrevet 3. mars 2011 #76 Skrevet 3. mars 2011 Det hadde vel vært greit. Ikke sant...? Men verden er litt mere syk enn det. Man trenger ikke tøystykker over "kjønnsdeler" (som verden har fått det til å virke som). For det lille barnet trenger ikke det. Faen ikke rart pedofili har blitt så vanlig. Unnskyld, men akkurat den kommentaren var en smule idiotisk. Det har alltid eksistert pedofile overgripere, men grunnen til at det virker så "vanlig" i dag er at det blir nevnt i nyhetene hele tiden.
Gjest BabyBlue Skrevet 3. mars 2011 #77 Skrevet 3. mars 2011 Men likevel er det ikke riktig at en prepubertal jente ikke skal få lov å dekke seg til på stranda om hun vil det. Å tvinge henne til å gå bare i badetruse er jo et direkte overgrep. Da burde hun få lov å bruke badedrakt i det minste Joda. Jeg er enig med deg, men jeg påpekte bare at du skrev feil alder =)
Gjest Ruccola Skrevet 3. mars 2011 #78 Skrevet 3. mars 2011 Jeg brukte topper til jeg var sikkert rundt 13-14. Da fikk jeg min første bh til jul av tante og onkel og jeg var så flau at jeg kunne ha dødd! Brukte badedrakt lenge, og de første bikiniene jeg hadde var sånn med topp-overdel og bokser-underdel. Skjønner jo at tidene er annerledes i dag, men når det gjelder saken om å ikke la småjenter gå i trekantbikini er jo det for at man ikke trenger å kle opp småjenter som større enn de er....både med tanke på eldre gutter og også pedofile... Jeg syns todelt bikini er helt ok på små jenter, men da med en topp til og ikke en bh. Det kan vente til jentene blir litt større. Klesmessig kommer nok jeg til å vere en litt streng mor tror jeg ja....Noen må jo inn å styre når fornuften ikke er med i klesvalget.
Gjest Louise Skrevet 6. mars 2011 #79 Skrevet 6. mars 2011 Hva skal jenter som ennå ikke har antydning til brystutvikling med bh? Hva er poenget med det? Jeg synes ting blir snudd på hodet. Mange voksne damer, jeg blant annet, synes det er deilig å gå uten bh. Til daglig hjemme bruker jeg ikke bh. Men hvorfor skal foreldrene bestemme dette og hvor lenge? 1
Gjest Katrine Skrevet 6. mars 2011 #80 Skrevet 6. mars 2011 Jeg skulle være med på handletur med jenten til en venninne. Hun var nettopp fylt elleve.. Etter mye mas hadde hun fått bh av moren sin.. Da vi kom til cubus, så skulle hun ha g-string!! for det gikk venninnene hennes med Men da jeg ringte til mor, da sa hun at DER går grensen. Synd at ikke barn får være barn.... Jeg synes det er synd at ikke barn får bestemme mer selv. Som barn så følte jeg meg presset inn i en rolle som ikke passet meg. Å være barn er den verste tiden i mitt liv.. Så mange krav hele tiden og en fikk ikke bestemme så mye selv over sitt liv. Jeg synes at barn skal få bestemme selv jeg så sant det ikke er noe som er skadelig for dem eller dem er spesielt umodene for aldren. Mange 14 åringer jobber og mange 16 åringer bor på hybel for seg selv.. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå