Gjest Jente 13 Skrevet 30. august 2010 #41 Skrevet 30. august 2010 Bh er jo et undertøy , altså et ''klesplagg'' akkurat som truse , så jeg ser ikke noe dumt i å bruke det Men jeg skjønner at det kanskje blir litt rart om en jente på 10 år skal brukte bh! -jente , 13 år.
Gjest imli Skrevet 31. august 2010 #42 Skrevet 31. august 2010 Eg meiner jenter får begynne med BH den dagen dei startar å få antydning til puppar (viss dei ynskjer det sjølv), men ikkje før. Kvifor i all verda skal jenter som ikkje har begynt å utvikle byst gå med BH? Det blir som å gå rundt med bind før du har fått mensen etter mi meining.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #43 Skrevet 1. september 2010 Herrigud. Nå ser jeg at det er ganske mange utdaterte her. Det blir som å si "Hei, du jenta mi. Du er 16 nå, men du må fortsatt være inne til 7, for etter det kommer de pedofile etter deg. Jeg går i 8. og har brukt bh siden midten av 6. Når jeg ser tilbake, hadde jeg ikke pupper heller, men mange andre i klassen hadde begynt med det allerede. Jeg husker jeg og vennina mi prøvde bh-er i byen, og lo og hadde det morro. Uka etter kjøpte jeg min først bh med mamma. Den hang for det meste i skapet, og jeg likte ikke å bruke den mer enn en gang i uka. Men jeg følte meg vel, og var stolt over å bli litt mer voksen. Men hva skader det vel? å ha på bh mener jeg? Jeg mener at jentene får bestemme det selv, det er tross alt de som skal være ute i klassen, de som skal være med på ting. Ikke dere som synes pedofile tenner på en bh. Og jeg må bare si en ting, jeg har brukt bikini-overdel så lenge jeg kan huske, og på rideleir i sommer var den yngste 8 år. Selvfølgelig hadde hun en liten bikinioverdel ? Hun hadde ikke følt seg vel uten, det garanterer jeg. Hva er galt med å ha det på? Er man redd for pedofile får man låse seg inne i en safe. 2
LukaFrost Skrevet 1. september 2010 #44 Skrevet 1. september 2010 Eg meiner jenter får begynne med BH den dagen dei startar å få antydning til puppar (viss dei ynskjer det sjølv), men ikkje før. Kvifor i all verda skal jenter som ikkje har begynt å utvikle byst gå med BH? Det blir som å gå rundt med bind før du har fått mensen etter mi meining. Hva med de som fortsatt er flate i en alder av 18-20 år? Skal de også nektes BH? 2
Gjest Eurodice Skrevet 1. september 2010 #45 Skrevet 1. september 2010 Hva med de som fortsatt er flate i en alder av 18-20 år? Skal de også nektes BH? Snakk om å vri og vrenge på ting. Denne debatten dreier seg om, gjorde det i hvert fall, om nødvendigheten av bh og bikinioverdel på jenter under skolealder og til ca. 9-10-årsalder.
Gjest gjest Skrevet 1. september 2010 #46 Skrevet 1. september 2010 Snakk om å vri og vrenge på ting. Denne debatten dreier seg om, gjorde det i hvert fall, om nødvendigheten av bh og bikinioverdel på jenter under skolealder og til ca. 9-10-årsalder. Nei, denne debatten dreier seg om ett argument som er brukt mot at muslimer seksualiserer små jenter med å ta på den hijab. DA ble det PLUTSELIG populært samtidig å nekte små jenter å ha bikini, sånn at man skal ha et "gyldig" argument mot muslimers "seksualisering" av barn. Bare innrømm at ideen kom derfra... Alle som argumenterer med pedofili-frykt i den forbindelsen viser at folk er flau og innerst inne føler det utrygt at barna går nakne.
Gjest Eurodice Skrevet 1. september 2010 #47 Skrevet 1. september 2010 Nei, denne debatten dreier seg om ett argument som er brukt mot at muslimer seksualiserer små jenter med å ta på den hijab. DA ble det PLUTSELIG populært samtidig å nekte små jenter å ha bikini, sånn at man skal ha et "gyldig" argument mot muslimers "seksualisering" av barn. Bare innrømm at ideen kom derfra... Alle som argumenterer med pedofili-frykt i den forbindelsen viser at folk er flau og innerst inne føler det utrygt at barna går nakne. Til din orientering, det var ikke jeg som startet denne tråden. Hva den kan ha utviklet seg til, har jeg ingenting med å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #48 Skrevet 1. september 2010 Nei, denne debatten dreier seg om ett argument som er brukt mot at muslimer seksualiserer små jenter med å ta på den hijab. DA ble det PLUTSELIG populært samtidig å nekte små jenter å ha bikini, sånn at man skal ha et "gyldig" argument mot muslimers "seksualisering" av barn. Bare innrømm at ideen kom derfra... Alle som argumenterer med pedofili-frykt i den forbindelsen viser at folk er flau og innerst inne føler det utrygt at barna går nakne. Jeg skjønner ikke denne evige greia med å legge ord i munnen på folk, svare på ting folk ikke spør om. Og sitte der å tolke hvordan ts er eller hvordan persone er ut i fra et enkelt spørsmål og bla bla bla. Nei, dette innlegget ble ikke opprettet av den grunn. Det ble opprettet etter hva jeg har hørt av andre nordmenn på diverse forum, i familiemiddager, i kantina på jobb og sikkert andre steder der det er mennesker. Nei, denne debatten dreier seg om ett argument som er brukt mot at muslimer seksualiserer små jenter med å ta på den hijab. Er det din mening eller en form for ironi? Jeg vil helst ikke bli satt i samme kategori med folk med slike meninger.
Gjest imli Skrevet 1. september 2010 #49 Skrevet 1. september 2010 Hva med de som fortsatt er flate i en alder av 18-20 år? Skal de også nektes BH? Då er du vaksen, og kan gjere kva du vil. Eg snakkar om BARN som ikkje har kommi i puberteten enno. Grunnen til at eg ikkje likar at BARN skal gå med BH har då null og niks med pedofile å gjere. Eg gir blanke f... i om pedofile likar å sjå på ungar på badestranda. Det må dei gjerne gjere, det skadar faktisk ingen. Og eg trur ikkje det har noko betydning for dei pedofile korleis ungane er kledd, i så fall føretrekk dei vel nakne ungar? Kan i alle fall ikkje sjå kvifor ein bikinitopp skal gjere pedofile meir kåte. Uansett - eit plagg er ikkje alltid berre eit plagg. Sjå på hijab og andre religiøse hovudplagg. Er dei og berre tøystykker? Eg skjønner rett og slett ikkje kvifor ungar skal gå i vaksenplagg. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #50 Skrevet 1. september 2010 Herrigud, forskjellen på hijab og en BIKINIOVERDEL er da at HIJAB ER ET RELIGIØST SYMBOL.! Når man tar på seg en hijab er det som regel/Alltid pga. religiøse grunner. Ikke fordi man er flau uten. Å dra inn hijabdebatten(Og pedofili for den sak skyld) er helt vanvittig. Det er helt poengløst. Jeg mener at når man er 8-9 år begynner man å bry seg om hvordan du ser ut. Ikke nødvendigvis mote og sånn, men jeg følte meg iallefall naken uten det når jeg var 8-9 år. Jeg husker vi var ved mjøsa(Vi har hytte der, og vi skulle egentlig ikke bade) og farmor foreslo at jeg kunne bade i bare truse. Det fant jeg meg ikke i. Jeg har alltid hatt bikinioverdel(Ikke når jeg var 3-5 år og sånn, men over den alderen) og kan ikke huske en tid uten. Ser virkelig ikke at det skal gjøre dem til voksne tenåringer. 8-9 åringer tenker. De er som regel litt mer selvstendig. Jeg mener at barnet selv må få velge det. Jeg hadde personlig følt meg naken i en alder av 8-9 år, og det ville de fleste jeg kjenner gjort også. BH på skolen derimot er en annen sak, mye mer unødvendig før de fleste andre i klassen har det. Da kan man spandere en BH bare for at hun skal ha et valg innimellom
Gjest Caroline Skrevet 2. mars 2011 #51 Skrevet 2. mars 2011 Altså jeg er snart 11 år og jeg fikk meg bh når jeg gikk i 4 klasse! Jeg fikk pupper i begynelsen av 4 og mamma kjøpte en liten bh til meg i 70 aa nå bruker jeg lit forskjelig enten 65a eller 65aa eller 70aa men jeg mener at vi som er barn har forskjellig utvikling og noe av ås er veldig tilig ute! Så jeg synst vi burde bestemme selv da 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #52 Skrevet 2. mars 2011 Jeg synes egentlig at det kommer an på utformingen. Trekant-topper og bh med innlegg hører voksenverden til i mine øyne. Sånt kan godt vente til et stykke ut i tenårene. Men tversover-topper til bikini og enkle sportstopper eller enkle bher når behovet for å dekke seg til melder seg ser jeg ikke noe galt i. Det behovet kommer ofte enten fordi man begynner å få bryster selv, eller fordi kleskoden blant gjevnaldrene er slik. Det er forskjell på undertøy til damer og undertøy til jenter. Kvinner kan godt gå med bommulstruser, men jenter har ingenting i gjennomsiktige blondesaker å gjøre. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 2. mars 2011 #53 Skrevet 2. mars 2011 Hvorfor er mange i mot at barn som ikke har pupper skal få bruke bh hvis de vil, f.eks bikini? Og hvorfor er det helt greit å dekke småjenters bryst med en badedrakt, men ikke en bh om de går i bikini? Har også hørt om flere foreldrene som nekter barna sine å gå i bikini før de er blitt tenåringer. Hvorfor? Merkelig ting å nekte de da egentlig.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 2. mars 2011 #54 Skrevet 2. mars 2011 Enkelte forskere tror at det er skadelig for jenter i 12-13 års alderen å bruke BH. De mener at det bl.a. kan forårsake hengepupper senere i livet. Jeg syns det er galt å nekte unge jenter BH med spiler dersom de har bryster, men at jentene uten pupper kan bruke en liten sånn slapp topp som ikke presser, syns jeg er bra. Å? jeg trodde at man fikk hengepupper om man IKKE brukte bh jeg da men
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #55 Skrevet 2. mars 2011 Jeg er en av de som ikke fikk lov å bruke bikinitopp før jeg faktisk begynte å utvikle pupper... Og jeg må si, det var helt for jævlig!! Det føltes nesten som et overgrep mot meg, og det gjorde at jeg trakk meg unna og isolerte meg selv, lot være å være ute i sola, og evt holdt meg på andre siden av feks hytta enn der hvor de andre var. Følte bare for å gråte, men holdt det inni meg...ville jo høre på foreldrene og ikke være "ulydig"... Jeg klarte/ville heller ikke sette ord på hva jeg følte og tenkte om temaet fordi jeg var så fryktelig flau, kropp var flaut og privat. De visste at jeg ville ha bikinitopp på, men ikke hvorfor... "jeg trengte ikke det jeg,jeg hadde jo ingen ting å skjule". Nå er jeg 26 år, og pr dags dato har INGEN fått se puppene mine, selv om jeg har hatt et par forhold som har vart i flere år..Har en sterk mistanke at det er pgr av manglende kontroll over min nakene kropp som liten jente Og til dere som er redd for pedofile.. Pedofile tenner da på barn, og da som regel uutviklede barn, jo mere naken jo bedre..hadde de tent på BH og tenken på pupper så hadde de vel ikke vært pedofile?! 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #56 Skrevet 2. mars 2011 Jeg er en av de som ikke fikk lov å bruke bikinitopp før jeg faktisk begynte å utvikle pupper... Og jeg må si, det var helt for jævlig!! Det føltes nesten som et overgrep mot meg, og det gjorde at jeg trakk meg unna og isolerte meg selv, lot være å være ute i sola, og evt holdt meg på andre siden av feks hytta enn der hvor de andre var. Følte bare for å gråte, men holdt det inni meg...ville jo høre på foreldrene og ikke være "ulydig"... Jeg klarte/ville heller ikke sette ord på hva jeg følte og tenkte om temaet fordi jeg var så fryktelig flau, kropp var flaut og privat. De visste at jeg ville ha bikinitopp på, men ikke hvorfor... "jeg trengte ikke det jeg,jeg hadde jo ingen ting å skjule". Nå er jeg 26 år, og pr dags dato har INGEN fått se puppene mine, selv om jeg har hatt et par forhold som har vart i flere år..Har en sterk mistanke at det er pgr av manglende kontroll over min nakene kropp som liten jente Og til dere som er redd for pedofile.. Pedofile tenner da på barn, og da som regel uutviklede barn, jo mere naken jo bedre..hadde de tent på BH og tenken på pupper så hadde de vel ikke vært pedofile?! Meg over her igjen... Vil bare si til foreldre at hvis deres små jenter kommer til dere med et ønske om å bruke bikinitopp så vær så snill å la de få lov til det! Please!!!? Må også si det at for mange små jenter er det også veldig flaut å spørre om sin første BH, og mange bruker lang tid på i det hele tatt bygge opp nok mot til å spørre. Hvis man da får et blankt nei kan nok det føles ganske så kjipt... 2
UnderCover Skrevet 2. mars 2011 #57 Skrevet 2. mars 2011 Jeg skulle være med på handletur med jenten til en venninne. Hun var nettopp fylt elleve.. Etter mye mas hadde hun fått bh av moren sin.. Da vi kom til cubus, så skulle hun ha g-string!! for det gikk venninnene hennes med Men da jeg ringte til mor, da sa hun at DER går grensen. Synd at ikke barn får være barn....
kaprifolen Skrevet 3. mars 2011 #58 Skrevet 3. mars 2011 Så noen her mente at man ikke burde få bh mot slutten av UNGDOMSSKOLEN!? Please si at du mente barneskolen, i det minste??? Selv husker jeg godt at dagmammaen min mente jeg kunne løpeog leke uten t-skjorte mens den tørket da jeg var 5 år. Det var grusomt, og jeg gikk med armene over brystet hele tiden! Følte det faktisk nesten som en form for overgrep, som noen sa... Og jeg har vokst opp i et hjem som hvertfall ikke seksualiserte barna! Selv begynte jeg å få pupper i 10-11 års alder, og begynte med bh da. Hadde gått mye med topper o.l lenge før det. Og ang pedofile: jo"voksnere" barna ser ut, jo mindre "attraktive" ofre skulle man tro de var?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #59 Skrevet 3. mars 2011 Synd at ikke barn får være barn.... De kan fint være barn om de går med sminke, bh eller g-streng også. De to sistnevne er kun tøystykker. Da jeg gikk i 6 klassen så gikk 13 av 15 jenter med string og sminke så og si hver dag. Kan ikke si vi ble noe mer voksen av det. Jeg klarte fint å leke med Barbie til 8-klassen.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #60 Skrevet 3. mars 2011 Jeg har ikke lest hele tråden, men har barnet fått pupper så må hun kunne få en BH som passer i størrelse. Har hun ikke utviklet seg enda så klarer hun seg fint uten. Noen nevner G-string til småjenter. Nei, nei...hvorfor i allverden skal de ha det? Jeg var på sydenferie for noen år siden hvor en liten jente (8år?), i bassengområdet, hadde på seg en bikini hvor buksen var G-streng. Jeg trodde i begynnelsen at hun hadde dratt opp buksen bak selv, men neida, buksen gikk inn i baken. For meg blir det veldig feil og uansvarlig av foreldrene å la sin lille datter få ha på seg noe sånt. Hun var et lite barn. At det i det hele tatt lages og selges sånne bikinier til småjenter, og at noen kjøper dem, er for meg fullstendig uforståelig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå