Gå til innhold

Nei til bh til barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er mange i mot at barn som ikke har pupper skal få bruke bh hvis de vil, f.eks bikini? Og hvorfor er det helt greit å dekke småjenters bryst med en badedrakt, men ikke en bh om de går i bikini? Har også hørt om flere foreldrene som nekter barna sine å gå i bikini før de er blitt tenåringer. Hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes rart ut. Har aldri hørt om jenter som ikke har pupper som blir nektet barne-bikini-overdel. Gikk med det selv da jeg var barn, men jeg begynte å få antydning til pupper da jeg var 10 år og gikk da med en overdel til bikinien.

Før jeg var 10 år gikk jeg ikke med det, fordi jeg ikke hadde pupper og syns det var greit å gå på stranda uten.

men viss jeg ville så hadde jeg gått med overdel da jeg var 6-7 år også.

Skrevet

Enkelte forskere tror at det er skadelig for jenter i 12-13 års alderen å bruke BH. De mener at det bl.a. kan forårsake hengepupper senere i livet.

Jeg syns det er galt å nekte unge jenter BH med spiler dersom de har bryster, men at jentene uten pupper kan bruke en liten sånn slapp topp som ikke presser, syns jeg er bra.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg har en jente på 14 år om to mnd. Og hun bruker IKKE bh men topp. Greit nok om de var store, hengende og hele ryggen fikk en stor belastning. Det er jo derfor vi damer må ha BH. Ryggen skal ikke svikte.

Endret av Beauté
  • Liker 1
Skrevet

Enkelte forskere tror at det er skadelig for jenter i 12-13 års alderen å bruke BH. De mener at det bl.a. kan forårsake hengepupper senere i livet.

Det er vel fordi huden ikke må "holde seg oppe" selv, så den slutter å gjøre det (tidligere)? (Grusomt dårlig formulert, men håper du forstår hva jeg mener? :sjenert:)

En del foreldre er vel redde for/vil ikke at barna skal vokse opp så fort, og prøver derfor å stoppe dem fra å bruke klær de selv ser på som forbeholdt voksne. BHer forbindes jo med pupper og pupper forbindes gjerne med seksualitet, og mange foreldre vil vel ikke at barna skal ha eller holde på å utvikle en seksualitet og, igjen, vokse opp.

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg syns det er galt å nekte unge jenter BH med spiler dersom de har bryster, men at jentene uten pupper kan bruke en liten sånn slapp topp som ikke presser, syns jeg er bra.

Hva skal jenter som ennå ikke har antydning til brystutvikling med bh? Hva er poenget med det? Jeg synes ting blir snudd på hodet. Mange voksne damer, jeg blant annet, synes det er deilig å gå uten bh. Til daglig hjemme bruker jeg ikke bh.

• Liker 5
Skrevet

Hva skal jenter som ennå ikke har antydning til brystutvikling med bh? Hva er poenget med det? Jeg synes ting blir snudd på hodet. Mange voksne damer, jeg blant annet, synes det er deilig å gå uten bh. Til daglig hjemme bruker jeg ikke bh.

Det finnes jenter i denne alderen som har utviklet seg en del allerede også, da. Selv begynte jeg med bh da jeg var 12, og burde vel egentlig begynt med det i en alder av 11.

• Liker 1
Skrevet

Om en jente får pupper når hun er 10 eller 13, så må hun få bruke BH med spiler om hun ønsker det. En 14 åring har ikke de samme tankene som voksne har angående BH.

Jeg husker jeg gikk med sportsBH eller sånn overdel uten spiler til jeg var 14. Husker syns jeg det var mer behagelig med BH med spiler og begynte å bruke det.

Når det gjeder bikinioverdel til barn som ikke har pupper, så er det greit at de bruker sånn sportstype-bikinioverdel uten spiler.

• Liker 2
Skrevet

Om en jente får pupper når hun er 10 eller 13, så må hun få bruke BH med spiler om hun ønsker det. En 14 åring har ikke de samme tankene som voksne har angående BH.

Jeg husker jeg gikk med sportsBH eller sånn overdel uten spiler til jeg var 14. Husker syns jeg det var mer behagelig med BH med spiler og begynte å bruke det.

Når det gjeder bikinioverdel til barn som ikke har pupper, så er det greit at de bruker sånn sportstype-bikinioverdel uten spiler.

Nå må du ikke glemme at dette er helt individuelt. Selv har jeg en 14 åring som har minimalt av bryster, men synlige. Hun er lik som jeg da jeg var ung. Jeg brukte ingen bh før jeg var rundt 17 år.

Skrevet

Jeg kan godt sitte hjemme uten BH, syns det er deilig noen ganger. Men syns det er like behagelig med BH. Kjøper alltid gode BH-er som er behagelige så jeg ikke merker at den er på.

Men om jeg er ute å går eller trener må jeg ha på BH eller sportsBH.

Skrevet

Nå må du ikke glemme at dette er helt individuelt. Selv har jeg en 14 åring som har minimalt av bryster, men synlige. Hun er lik som jeg da jeg var ung. Jeg brukte ingen bh før jeg var rundt 17 år.

Jeg hadde heller ikke store bryster, men begynte med BH da jeg var 14 fordi jeg syns det var bedre.

Det jeg mente var at om en 10 åring eller en 14 åring som har pupper ønsker å bruke BH, så kan ingen nekte henne det.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det finnes jenter i denne alderen som har utviklet seg en del allerede også, da. Selv begynte jeg med bh da jeg var 12, og burde vel egentlig begynt med det i en alder av 11.

Jeg vet selvfølgelig at jenter utvikles forskjellig, noen er tidlig ute, noen kommer senere. Men spørsmålet mitt som ingen av dere ser ut til å forstå, hvorfor skal unge jenter i det hele tatt bruke bh? Dere som er mødre nå er mye mer konservative enn da min generasjon hadde tenåringer.

Skrevet

Jeg har en jente på 14 år om to mnd. Og hun bruker IKKE bh men topp. Greit nok om de var store, hengende og hele ryggen fikk en stor belastning. Det er jo derfor vi damer må ha BH. Ryggen skal ikke svikte.

Men hun får bestemme selv om hun vil bruke eller ikke?

hvorfor skal unge jenter i det hele tatt bruke bh?

Hvorfor skal dem ikke bruke bh?

Selv mener jeg nå de burde få bestemme slikt selv. Det er nå trossalt bare et tøystykke.

• Liker 3
Skrevet

Ja uten tvil. Jeg har tilogmed forestlått det til henne. Men hun vil ikke. En på 3 år trenger ikke å skjule noe som IKKE er der. Der hadde jeg nektet, fordi jeg hadde ikke villet mitt barn bli ledet inn i kropps-fiksjon.

• Liker 2
Skrevet

Det er nå trossalt bare et tøystykke.

Det hadde vel vært greit. Ikke sant...?

Men verden er litt mere syk enn det. Man trenger ikke tøystykker over "kjønnsdeler" (som verden har fått det til å virke som). For det lille barnet trenger ikke det. Faen ikke rart pedofili har blitt så vanlig.

Skrevet

Jeg vet selvfølgelig at jenter utvikles forskjellig, noen er tidlig ute, noen kommer senere. Men spørsmålet mitt som ingen av dere ser ut til å forstå, hvorfor skal unge jenter i det hele tatt bruke bh? Dere som er mødre nå er mye mer konservative enn da min generasjon hadde tenåringer.

For jenter som er mer utviklede er det vel av de samme grunnene som at voksne kvinner bruker bh: støtte, for ikke å "blotte" brystene, varme osv. For jenter som ikke er kommet så langt vet jeg faktisk ikke. Om en jente i begynnelsen er blitt var brystet sitt vil hun vel kanskje føle at hun trenger bh for ikke å blotte seg, til tross at hun ikke er kommet så langt i utviklingen. Andre vil vel ha bh med innlegg fordi vil at brystene skal se større ut.

(Ikke at det egentlig spiller noen rolle, men selv har jeg ikke barn. :) Tidlig utvikling er typisk blant kvinnene i familien, så dersom jeg får barn og det er en jente vil dette være opp til henne selv å bestemme.)

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Hvorfor skal dem ikke bruke bh?

Selv mener jeg nå de burde få bestemme slikt selv. Det er nå trossalt bare et tøystykke.

Goddag mann økseskaft-svar. Du har tydeligvis ingen fornuftige argumenter for hvorfor du mener at bh er nødvendig for unge jenter. Hvis det er slik at det bare er et tøystykke, kan jo hva som helst duge da å surre rundt kroppen.

Skrevet

Det hadde vel vært greit. Ikke sant...?

Men verden er litt mere syk enn det. Man trenger ikke tøystykker over "kjønnsdeler" (som verden har fått det til å virke som). For det lille barnet trenger ikke det. Faen ikke rart pedofili har blitt så vanlig.

Hæ? Pedofili er blitt vanlig fordi barn skjuler kjønnsdeler?

Så barn bør ikke bruke bh på grunn av pedofile? Men hva med tiåringer som har pupper da?

Eller det bare jeg som begynner å bli trøtt? Vet ikke om jeg misforstod kraftig her.

En bh er jo også under klærne vanligvis så pedofile ser det jo uansett ikke, kun på stranda og i badehaller da.

• Liker 1
Skrevet

Goddag mann økseskaft-svar. Du har tydeligvis ingen fornuftige argumenter for hvorfor du mener at bh er nødvendig for unge jenter. Hvis det er slik at det bare er et tøystykke, kan jo hva som helst duge da å surre rundt kroppen.

Jeg skjønner ikke helt hva som er poenget med å angripe meg. Jeg mener de bør få bestemme selv. Jeg ser ikke poenget med å ha noen andre argumenter enn det.

Det er for meg fulstendig likegyldig om folk bruker bh eller ikke.

Jeg har ikke akkurat sett noen bra argumenter til at barn ikke skal få bruke bh heller.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva som er poenget med å angripe meg. Jeg mener de bør få bestemme selv. Jeg ser ikke poenget med å ha noen andre argumenter enn det.

Det er for meg fulstendig likegyldig om folk bruker bh eller ikke.

Jeg har ikke akkurat sett noen bra argumenter til at barn ikke skal få bruke bh heller.

Det var ikke ment som et angrep, det var bare et spørsmål om hvorfor du mener det er nødvendig med bh i det hele tatt på unge jenter med en fast kropp.

Hva skal barn med bh, da? Den skal jo fylles med noe :sukk: .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...