Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

:strix: 33 uker :strix:

Finfin helg, kost meg masse med mannen, F og mamma :hjerte: Rolig morsdagsfeiring her i huset, med kort fra F (det er scrapper`n sin det :wink: ) og boller :sikle:

Kjenner meg så heldig, og tilfreds i dag! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fin dag i dag, til tross for at F valgte å starte dagen kl 05 :Gjesp: Kjente at det gjorde absolutt iingenting ikke skulle på jobb, og heller kunne gå å legge seg når F sov duppen sin :wink:

Sånn ellers har det vært en rolig dag - mandager er jo pappapermdag, så vi har vært hjemme alle 3 -- mannen har skrudd opp ei lampe og ommøblert litt på stue/kjøkken, mens jeg har sittet i sofaen og sett på :ler: Vi har også vært en liten tur i byen - F fikk en ny hårsveis (klarte å sitte litt mer stille en sist, så ble nesten en frisyre -- neste gang blir det! :fnise: ), og så har vi kjøpt ansiktssminke til F. Bhgen til F skal nemlig ha karneval på onsdag, i tillegg til at vi skal i karnevalsbursdag i helga - F skal være katt, med sorte ører, ansiktssminke og sorte klær. Ikke noe kompliserte greier, men han blir nok den søøøteste :rodmer:

I morgen har jeg planer om å ikke gjøre noe som helst, bortsett fra fysio. Kjenner det skal lite til før bekkenet krangler. Samtidig kjenner jeg jo at det hjelper å ikke være på jobb, har hatt det bedre, sånn "bekkenmessig", enn på leeenge.

Finfin mandag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohooo, 33 uker! :hoppe:

Slitsomt at F står opp klokken fem, da.. :sukk: Har hatt noen sånne perioder med O, så vet hvordan det er. Får håpe han sover lenger etter hvert! :jepp:

Begynner du å glede deg til fødselen? :) Tenk å få oppleve det igjen, da! Nå har ikke jeg lest din første fødselshistorie da, så aner ikke om du hadde en bra eller dårlig opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohooo, 33 uker! :hoppe:

Slitsomt at F står opp klokken fem, da.. :sukk: Har hatt noen sånne perioder med O, så vet hvordan det er. Får håpe han sover lenger etter hvert! :jepp:

Begynner du å glede deg til fødselen? :) Tenk å få oppleve det igjen, da! Nå har ikke jeg lest din første fødselshistorie da, så aner ikke om du hadde en bra eller dårlig opplevelse.

:vinke:

Usj, det er tidlig ja -- heldigvis er jeg stuptrøtt om kveldene, og er stort sett i drømmeland lenge før kl 22 :Gjesp::fnise:

Gleder meg så absolutt ikke til fødsel jeg :sjenert: Gleder meg selvfølgelig enormt til å treffe Lille, men gruer meg til smertene. Hadde egentlig en ganske fin fødsel med F, men husker smertene som om det var i går, og blir nesten dårlig bare jeg tenker på det :sjenert: Men tenker jeg blir "fødeklar" etterhvert som det nærmer seg, synes det er mye tyngre å være gravid denne gangen enn når jeg gikk med F :)

Håper alt er bra med dere :klemmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :vinke:

Fin fin dag i dag -- leverte verdens fiiineste kattepus til karneval i bhgen (F altså :fnise: ) kl 9, før jeg og mannen dro inn til byen og storhandla. Etterpå var jeg på bibiloteket og lånte et lass med bøker - og vel hjemme ble det sløving på sofaen med ei bok under pleddet, helt til jeg skulle hente F. Deilig å virkelig klare å slappe av (uten dårlig samvittighet for å ikke være på jobb/gjøre noe) :jepp: Og det er så vanvittig deilig å ha overskudd og energi igjen til F på ettermiddagen, og ha tid og energi igjen til å leke og kose fram mot leggetid :hjerte: Han trengte nok denne sykemeldingen like mye som mammaen sin :sjenert:

Stekt ris til middag i dag - det er virkelig en ny favoritt her i huset! :sikle: Super restemat, som jeg liker å tenke ikke er så aaller verst på sunnhets-skalaen -- fikk brukt opp både grønnsakene og risen fra gårsdagens middag, og sammen med ett egg og bogskinke ble det supergodt :jepp:

Nå har jeg akkurat kommet hjem etter en tur på kafe sammen med bestis -- er lenge siden jeg har sett henne, og det var så kjekt å skravle noen timer, om smått og stort :hjerte: Det er så deilig å komme seg ut av huset og bare være "seg selv", og ikke mamma-Mon/jobbe-Mon :)

Nå er det straks klart for å krype under dyna med ny bok, natta :sleeping:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frestn, må jo hoppe og juble og sprette og danse for at det bare er en måned igjen til jeg går ut i permisjon! :hoppe::danse::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hopper: med deg for at det er så kort tid igjen!! Tiden går jammen fort altså, :)

Skulle ønske jeg også var god på å lese! Men jeg har ikke tålmodighet. Har kun lest noen få bøker frivillig (altså uten at det har vært skoleoppgave :fnise: ), og det er blant annet boken til Regine Stokke. :) Leste bloggen også, men boken ble likevell veldig sterk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hopper: med deg for at det er så kort tid igjen!! Tiden går jammen fort altså, :)

Skulle ønske jeg også var god på å lese! Men jeg har ikke tålmodighet. Har kun lest noen få bøker frivillig (altså uten at det har vært skoleoppgave :fnise: ), og det er blant annet boken til Regine Stokke. :) Leste bloggen også, men boken ble likevell veldig sterk!

Ja, den flyr!! :jepp: ...og de kan den egentlig bare fortsette å gjøre, gleder meg sånn til å få tilbake kroppen min, og ikke minst til å få Lille på utsiden :hjerte:

Har alltid vært en "bokorm" jeg, tror det er litt sånn at enten så liker man det, eller så liker man det ikke. Kunne tenkt meg å lese "Regines bok", men tror ikke jeg klarer :grine: Good Valentinsdag til dere! :klemmer:

---------

Nok en sløve-dag i dag. Bekkenet har vært kranglete i både dag og i går, og fysioterapeuten kjente jeg var litt "slarkete" på høyresiden av bekkenet, hva nå enn det betyr :fnise: Iallefall slarkete nok til at det ble en litt amputert økt hos fysio, klarte verken knebøy eller særlig mange av de andre øvelsene.

I kveld blir det Valentinsfeiring med mannens spesialbaguetter, Kvikk Lunsj- melkesjokolade og Mentos :sikle: ..og selvfølgelig mannen :kyss::wink:

Finfin kveld til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva går spesialbeguetter på? :)

God valentines til dere og :klemmer:

Det er så usunt at jeg nesten ikke tør si det :fnise: Altså, det er fine baguetter toppet med bernaisesaus, kjøttdeig og en hel masse ost :sikle: Innmari godt. Og innmari usunt. Men innmari godt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

Da har mannen og F akkurat dratt ut døra på vei til bhg og jobb, mens jeg sitter her under pleddet og ser på "God Morgen Norge" og drikker te, helt greit å ikke skulle ut på jobb/ærend/etc :jepp:

Ingen store planer i dag. Kranglete bekken og vondt for å gå i dag også, så det blir nok ikke de store utskeielsene i dag heller :wink: Ellers så er dette den store bursdagshelga i familien - I morgen skal vi i karnevalsbursdag til tantegullet som blir 5, og på søndag skal vi i bursdag til tantegull som har 2årsdag, det blir kjekt :hjerte:

Er frestn litt spent på å skulle på jobb på mandag.. Gleder meg veldig til å komme tilbake, kjenner meg klar for det "psykisk", å ha slappet av hele denne uka har gjort sitt for humør/overskudd. På en annen side så har bekkenet vært så vondt de siste dagene, selv om jeg har kunnet sette meg ned akkurat når jeg vil/har trengt det, at jeg rett og slett ikke vet hvordan jeg skal klare å være på jobb. Men det kan jo plutselig gå seg til igjen med bekkenet, har jo dager som er mindre vonde enn andre :) Så jeg prøver, er jo bare jobb man + tirs, og fri på ons, og smdag tors+fre :) Har frestn telt etter, og jeg har bare 9 dager igjen på jobb, om jeg er halvt sykemeldt fram til perm.start :hakeslepp: Nesten så jeg blir litt stressa ved tanken.. Men bare nesten :nigo:

Finfin fredag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :veslejenta:

Da var det jaggu torsdag igjen, som ukene flyr :daane:

Har hatt ei litt trasig uke, jobb mandag og tirsdag tok virkelig på, og jeg var mer eller mindre sengeliggende man/tirs ettermiddag, og i går, med dritt-bekken. Heldigvis har mannen vinterferie denne uka, så han har for det meste tatt seg av F :wink: Fri i går, og SMdag i dag og i morgen, det er jaggu godt! Neste uke blir det tre dager på jobb, man + tirs + tors, kjenner jeg er litt spent på det!

Altså, jeg vet jo at jeg kan ringe til legen og be om å få full sykemelding fram til permisjonsstart, men av en eller annen grunn så synes jeg dette er så innmari vanskelig jeg :sjenert::klaske:

Uansett, i dag har vært en fin dag - bekkenet har ikke vært så aller verst, og etter fysio dro jeg og mannen en tur på SPA, etterfulgt av lunsj på kafe :hjerte: Og F har vært en skikkelig kosegutt nå i ettermiddag, han har nok sikkert merket at mammaen har vært litt "ute" de siste dagene, så ettermiddagen ble tilbrakt i armkroken med bøker og sang og tøys og tull :hjerte: I morgen skal jeg en tur på jobb (avdelingsmøte), og etter dette drar jeg og F til søstersen og tantegullene, der skal vi være hele helga - og jeg gleder meg sånn :hoppendeglad::hjerte:

Nå har mannen akkurat dratt ut dørene for å besøke en kompis, og jeg har en date med Netflix (for en genial oppfinnelse! :jepp: ) , og en boks med Dream Is "Deilige Deig" :sikle::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HURRA for høygravid :danse:

Du er jammen sprek, MonThe - jobber og står på :) stolt av deg, jeg :)

(samtidig som en liten del av meg skulle ønske det var jeg som var gravid :sjenert: )

Håper du får en fin fredag, og en like fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA for høygravid :danse:

Du er jammen sprek, MonThe - jobber og står på :) stolt av deg, jeg :)

(samtidig som en liten del av meg skulle ønske det var jeg som var gravid :sjenert: )

Håper du får en fin fredag, og en like fin helg :klem:

God du er :klemmer:

Husker jeg leste noe om prøving på nr 2 i boka di, men husker ikke hva det var - hvor er dere ift å prøve på nestemann? Håper dere får ei goood helg :klemmer:

------

Åhh, F sov helt til klokka 6 i morges! Rart det der, hvor stor forskjell det er på å våkne 05etellerannet, og 06etellerannet. ...Og hva jeg anser som tidlig og ikke har nok blitt litt snudd på hodet ift hva jeg syntes var tidlig morgen før F kom til verden :fnise::Gjesp:

Nå er mannen og F akkurat dratt ut dørene på vei til jobb/bhg (mannens vinterferie er ferdig), og jeg skal nyte ett par timer med alene-tid (les; KG/Facebook/blogglesing og :kaffekopp: ) før møte på jobb, og såå blir det kosehelg hos søstersen :hjerte: Ønsker alle en finfin helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja nå er 6 om morgenen helt til å leve med

...og jeg gleder meg til småttisene blir litt større og sover lengre, evt. kan trøye seg selv mer om morgenen... sånn i 2017 eller noe :ler:

----------

Hei hei !

Da har jeg kasta inn årene på jobb, og er 100 % sykemeldt fram til perm.start. Bekkenet var mer eller mindre dritt hele forrige uke, og på mandag ringte jeg meg syk på jobb, og dro til legen. Fastlegen min er som sagt kjempeålreit å snakke med, og hun var ganske tydelig på at om jeg ikke hadde lyst til å ende opp på krykker resten av svangerskapet så må jeg ta det med ro. Og jeg var heller ikke så veldig vanskelig å be :wink: Så, nå skal jeg bare slappe av frem mot fødselen, noe som kjennes veldig godt ut! Nå kan bekken få være bekken, og dårlig nattesøvn være dårlig nattesøvn, nå vet jeg at jeg kan slappe av og sove akkurat når jeg vil! Blir noen turer til oppom jobb, må bla. overlappe til hun som skal ta over som ped.leder, og så vil jeg jo si hadet til alle ungene og sånt, men det er deilig å bare kunne gjøre dette når det passer meg selv !

Sånn eller så begynner jeg å bli i skikkelig baby-modus her hjemme nå, og har lagd meg ei liste over alt som må gjøres for det er klart for Lilles ankomst. Okei, er vel så mye mannen sin liste da, han må jo gjøre alt arbeidet :fnise: Her er lista:

:hjerte: :hjerte: Den lille lista til Lille :hjerte: :hjerte:

Hente sprinkelsenga (skal låne fra mannen søster) og skru opp

Vaske sengekant + sengetøy + dyne

Vaske opp de klærne vi har

Finne fram bilstol+ spedbarnsinnlegget til bilstol (vaske?)

Se over bagdelen til vogna (vaske madrassen?)

Hente underdelen til vogna (bestis har samme vogna, så skal låne understellet hennes siden F bruker understellet med sportsdelen nå)

Kjøpe stellematte + kurver til bleier/kremer etc.

Kjøpe vognpose

Strikke ferdig blondekanten til Lilles teppet og montere den

Kjøpe stoff til lekegrinda, og trekke om

Montere benkeplate på vaskerommet

Montere hyller på vaskerommet (til bleier etc)

Flytte om på kommodene på vårt og Fs rom, slik at det blir plass til Lilles seng på rommet vårt

:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Oppdaget når vi skulle ta ned babyklærne fra boden i går at vi faktisk ikke har NOEN klær i str 50/56!! :hakeslepp: Aner ikke hvor de er blitt av -- de må ha forsvunnet i flyttinga på en eller annen måte, kan tenke meg at de har havna hos Fretex ved en feiltakelse (*note to self; alltid se over Fretexposene en siste gang før de gies bort*) Litt kjipt å må ut å handle alt, på en annen side så er det veeeeldig koselig og da :rodmer: Var på en liiten handletur i dag, sammen med mannen før han dro på jobb, - og hjem ble det med 1 hvit body, 3 rosa bodyer (mannen er skråsikker på at det er ei jente og insisterte på å kjøpe noe rosa :fnise: ), 2 hvite/grå pysjamaser, 4 hvite bukser og 4 par sokker. Vi må vel ha noe mer bodyer og strømpebukser, men var ganske dårlig utvalg på kjønnsnøytrale klær i str 50.

Ellers så har vi vært å henta "gratispakker" på Kiwi, Vitus Apotek og Apotek 1, og kjøpt stellematte.

Kjenner jeg begynner å glede meg skikkeligskikkelig jeg nå :rodmer:

Har foresten funnet verdens fiiiineste vognpose til Lille! Selvfølgelig er den superdyr, men jeg er forelska ( i den grad man kan være forelska i en vognpose :fnise: ) Vidunderposen er fra RisaRosa, og ser slik ut:

post-34763-0-39847200-1361964348_thumb.j

...så var det bare å vente på den der Lottogevinsten, siden jeg ikke har 3000 til overs å bruke på en vognpose denne måneden eller neste

:wink:

Nå skal jeg krype litt under pleddet med ei bok, før jeg skal å hente F om ett par timer. Ønsker alle en finfin dag

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om forberedelsene dine :hjerte:

Jaa, det er koselig :rodmer:

:klemmer:

-----

Hei og hå! :vinke:

Da har nok en helg flydd avgårde - og i dag er det under en måned igjen til termin, juhuuuu!! :strix: Hatt besøk av søstersen og tantegull i helga, og har kost oss masse! :hjerte: Denne uka har vi ingen planer. Seriøst, INGEN planer. Bortsett fra at jeg skal på fysio tirs + tors, og kontroll på ons. Kjenner det er helt greit, for jeg kjenner meg så urven i formen ("morgenkvalmen" er tilbake, men den melder seg nårsomhelst på døgnet), og bekkenet henger ikke med for tiden. Kjennes rett og slett ut som om underkroppen min skal falle fra hverandre :(

Synes det er helt greit at det ikke er så veldig lenge igjen av denne graviditeten, og krysser alt som krysses kan for at bekkenet går seg til etter fødselen :pls:

Lite på hjertet i dag. Blir en skikkelig gravid-statusoppdatering iløpet av uka! :jepp:

Finfin dag til alle :vinke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo oppdatere denne da. Og skal få gjort unna noe iløpet av uka som kommer! :jepp:

:hjerte: :hjerte: Den lille lista til Lille :hjerte: :hjerte:

Hente sprinkelsenga (skal låne fra mannen søster) og skru opp

Vaske sengekant + sengetøy + dyne

Vaske opp de klærne vi har

Finne fram bilstol+ spedbarnsinnlegget til bilstol (vaske?)

Se over bagdelen til vogna (vaske madrassen?)

Hente underdelen til vogna (bestis har samme vogna, så skal låne understellet hennes siden F bruker understellet med sportsdelen nå)

Kjøpe stellematte + kurver til bleier/kremer etc.

Kjøpe vognpose

Strikke ferdig blondekanten til Lilles teppet og montere den

Kjøpe stoff til lekegrinda, og trekke om

Montere benkeplate på vaskerommet

Montere hyller på vaskerommet (til bleier etc)

Flytte om på kommodene på vårt og Fs rom, slik at det blir plass til Lilles seng på rommet vårt

Pakke fødebagen til meg selv og Lille

:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Har føyd til "pakke fødebag", for det insisterer mannen på at må gjøres kjapt :fnise:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...