Gå til innhold

Mamma for andre gong :)


silverdoe

Anbefalte innlegg

:rodmer: Åh har ikke fått vært innom her på lenge jeg også kommer jeg og får lese en fødehistorie som er både fin og tøff uten å skremme vannet av en stakkars e. :fnise:

Gratulerer så mye med at lillle M er på utsiden håper dere nyter dagene sammen. Guuud som jeg gleder meg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MÅ HA MER FØDESTØV, TAKK!! :kjefte :

Her skjer det jo ikke noooeeeee! Enda. Vi venter.

:hoppendeglad : for vekten din! Gleder meg til å følge treningsdagboken :jepp :

Hvordan gikk forresten selskapet? Likte han å trille??

Ha en god helg! :klemmer :

Værsågod, her er litt meir fødestøv: :strix: :strix: Best å smøre seg med tålmodighet, dei kan drøye lenge før dei kjem, desse rakkarane :fnise:

Selskapet gjekk veldig bra, men vi trilla ikkje dit likevel. Det starta kl 17, og mannen min att frå jobb kl 17, så vi fekk litt dårleg tid..så vi køyrde :) Men, vi trilla på laurdagen og han sov så godt då! :hoppe:

:rodmer : Åh har ikke fått vært innom her på lenge jeg også kommer jeg og får lese en fødehistorie som er både fin og tøff uten å skremme vannet av en stakkars e. :fnise :

Gratulerer så mye med at lillle M er på utsiden håper dere nyter dagene sammen. Guuud som jeg gleder meg :rodmer :

Tusen takk! :) Joda, det vart litt dramatisk på slutten der, men heldigvis gjekk det bra :jepp: Det er godt å føde på sjukehus i Noreg, då kan ein føle seg ganske trygg :) Bra du ikkje vart skremt, for du har noko fantastisk i vente! :rodmer: Det er SÅ verdt det, sjølv om det er heilt grusomt vondt mens det står på :) Men så gløymer du det når du får treffe vidunderet :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi overlevde julegåveshoppinga på laurdagen :hoppe: Det var jo ganske masse folk der, men det gjekk bra. M sov veldig godt i vogna, og han sa ifrå berre to gongar at NO skulle han ha mat :) Første gongen gjekk vi ned i bilen og amma (og slengte frå oss nokre handlenett), den andre gongen fekk han flaske. Og så måtte han få seg ny bleie, og det gjekk også bra :) Veldig praktisk med desse eingongsunderlaga som følgte med i eine apotekbabyboksa, dei likte eg veldig godt :tommelsmil:

Så no manglar vi berre gåve til mamma og pappa, og til farfar :) Resten er unnagjort - flott! :jepp:

I går var litt sånn trasig dag da, for mannen min var tydeligvis i eit dårleg humør i går, så då gjekk kvelden med til småkrangling. Så då grein eg masse. Og det hjalp jo ikkje på at M heilt sikkert hadde vondt i magen i går, for han var veldig urolig og ville ikkje sove og grein ein del. Eg trur eg amma han med jamne mellomrom frå kl 17 til 1 om natta..for puppen roa han ned. Men han prompa og prompa, stakkaren. Så i dag har eg ikkje drukke Coca Cola, for det drakk eg mykje i går, og tenkte eg skulle sjekke om kanskje det påvirker han. Og i dag har han vore veldig snill da, finingen min :) Så eg trur eg må halde meg unna Cola..han har ikkje reagert noko særleg på anna brus, som eg veit om..

Men i dag da, då truuuur eg at han smilte heilt bevisst til meg! :rodmer: Eg liker i alle fall å tru det ;) For han kika på meg og smilte tilbake :)

Og han sov eit par timar i sprinkelsenga si også! :tommelsmil: Prøvde ut den nye babycallen vår, og den funka veldig bra. Så no skal eg prøve å få lagt han i senga si no og då :)

Eg kjem ikkje over kor fin han er.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Leste den artikkelen opp og ned ... du er ikke eneste sippeguri altså :(

__________

Har M smilt noe mer da? :hjerter:

Han virker som en rolig og fornøyd gutt? :) deeeeilig.

Vi er selv ikke helt ferdig med julegaveshopping, og rekker ikke mer før på mandag!

Det er helt grusomt tungt å gå rundt på kjøpesenteret, så det å kikke i butikkene tar som regeø to timer hver gang :fnise:

Hadde vært lettere å bare født denne ungen og tatt den med seg!! Men jeg vet jo selvfølgelig ikke hva slags form jeg er i etter fødsel.

Skal også nevnes sambo begynner å bli utålmodig når det gjelder :sengekos:

Han har jo eeegentlig seg selv å skylde - jeg ble ikke gravid på egenhånd :fnise: og han synes det er merkelig, stakkar, å ha sex med meg mens baby er der :fnise:

Kroppen er ikke bare min lenger, men den deles :fnise:

Han får holde ut! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at lille gullet mitt er 3 veker i dag! :strix:

I natt var ei relativt bra natt, spesielt i forhold til i går natt (for då sovna han ikkje før kl 1 og så var det oppatt kl. 4.15..og vere våken til 7..snork!) Men i natt, då la vi oss også kl 1, men så sov han heilt til halv 6, og så låg han med smukk til kl halv åtte, då ville han ha mat :)

Var på helsestasjonen i dag, og både vog og målte lengda hans. Han har vokse godt, og veg no 4330 gram og er 54,5 cm lang :) Og rundt hovudet er han 38,8 cm :) Snakka med ei anna som sat der, ho virka litt kjent ut.. Og det viste seg at ho var på føden samtidig som meg, og fødte ei jente ein halvtime før meg :) Så dei skal gå i same klasse, lille Ylva og lille M :tommelsmil:

Begynner å blø litt mindre no, så eg håperhåperhåper at det er i ferd med å gi seg! :jepp: Eg merker at eg IKKJE har savna mensen :fnise: Men snart er det på tide å tenke på prevensjon igjen.. Føler at eg ikkje er særleg gira på å styre med kondomar fram til neste graviditet, så eg må finne eit alternativ..

I helga skal eg heim til mamma og resten av familien, medan mannen skal på hytta vår og hente juletre + sesongens siste jakttur :) Vi damene skal ha juleverkstad og kose oss :) Den yngste søstra mi kjem endeleg heim på juleferie, og ho er SÅ spent på å få treffe M og få kose massemasse med han :) Det blir nok ei finfin helg :jepp:

Endret av silverdoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste den artikkelen opp og ned ... du er ikke eneste sippeguri altså : (

__________

Har M smilt noe mer da? :hjerter :

Han virker som en rolig og fornøyd gutt? : ) deeeeilig.

Vi er selv ikke helt ferdig med julegaveshopping, og rekker ikke mer før på mandag!

Det er helt grusomt tungt å gå rundt på kjøpesenteret, så det å kikke i butikkene tar som regeø to timer hver gang :fnise :

Hadde vært lettere å bare født denne ungen og tatt den med seg!! Men jeg vet jo selvfølgelig ikke hva slags form jeg er i etter fødsel.

Skal også nevnes sambo begynner å bli utålmodig når det gjelder :sengekos :

Han har jo eeegentlig seg selv å skylde - jeg ble ikke gravid på egenhånd :fnise : og han synes det er merkelig, stakkar, å ha sex med meg mens baby er der :fnise :

Kroppen er ikke bare min lenger, men den deles :fnise :

Han får holde ut! :ler :

Ja, mannen min er også begynt å bli utålmodig når det gjeld :sengekos: , samtidig som han er innstilt på å måtte vente ei god stund. Før fødselen var det ikkje noko problem, då var det som vanleg ;) Men no er jo eg sydd og eg blør, så vi må fint vente :gjeiper:

M er ein snill gut ja, kan vere litt fantete når vi skal legge oss.. Ikkje så greit å vere trøtt når babyen er lys våken og vil ha mat kjempeofte.. Men han smiler no og då, og då er han sååå søt :rodmer: Spesielt når han gir godlyden også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker allerede :hoppe:

Lys våken på natten kjenner jeg til ja. Sulten setter som regel igang for fullt om natten så kan bli ganske sliten. Men så smiler og babler han til meg og da klarer jeg ikke være irritert lenger :rodmer:

Jeg takler ikke å være trøtt så bra :sjenert: Begynner å bli vant til det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker allerede :hoppe:

Lys våken på natten kjenner jeg til ja. Sulten setter som regel igang for fullt om natten så kan bli ganske sliten. Men så smiler og babler han til meg og da klarer jeg ikke være irritert lenger :rodmer:

Jeg takler ikke å være trøtt så bra :sjenert: Begynner å bli vant til det da.

Ja, tenk, 3 veker allereie! Tida går så fort! Vil ha meir tid! :fnise:

Eg spurte helsesøstra om det der med at han virker så svolten ut på kveld/nattestid, og ho sa at det er naturleg, fordi då produserer kvinna mindre hormon, som gjer at mjølka er feitare og mettar fortare, men dei blir også svoltne igjen fortare. Og hormonmengda er størst om morgonen, og då er det også mest mjølk. Så det er heldigvis ikkje noko gale med meg, slik som eg trudde.. at eg kanskje hadde for lite mjølk.. :sjenert: M søv saman med oss om natta, og nokre gongar våknar eg av av han har lagt ansiktet sitt HEILT bort til mitt, nase mot nase..og eg får ein liten neve på kinnet.. då smeltar eg :rodmer:

Eg liker heller ikkje å vere trøtt.. Den natta med berre 3 timar var eg heilt kaputt. Og så klager mannen min, buhu han fekk berre sove 6 timar..ingen sympati frå meg då nei! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde eg ein ekkel opplevelse!

I dag tidleg sovna M igjen, etter litt amming og kos. Eg la han frå meg i sofaen, med tepper og sånt rundt seg (sofaen vår heller heldigvis litt nedover mot ryggen). Så skunda eg meg ned og satte på ein tørketrommel og ei vaskemaskin og henta opp nokre klede. Var vekke i maks 5 minutt, ikkje det eingong. På vei opp trappa høyrde eg han grein, og då eg kom bort til han var stakkars gullet mitt full i gulp/spy :( Han var heilt kvit rundt munnen og bodyen var kjempevåt! Og det hadde rent ned på teppet han låg i, og trekt gjennom det, slik at skinnet på sofaen også var vått. Og han grein og grein, og brakk seg litt. Huff, eg fekk så dårleg samvittighet for at eg hadde gått frå han! Han sov jo så fint då eg gjekk, og eg anar ikkje når han gulpa, om det var etter 1 minutt eller like før eg kom opp.. Stakkaren grein lenge før han tilslutt sovna kinn mot kinn med meg, etter å ha fått tørre klede på seg. Då la eg oss i senga, og så sov vi eit par timar ilag.

Han har ikkje vore så fæl til å gulpe før, men no dei siste par dagane har han gulpa litt, og han har også gulpa ein del i dag. Eg veit ikkje om det er fordi han er glupsk og et for mykje i slengen, eller kva?! :vetikke:

Men no har han det i alle fall veldig fint :) Og i natt var han SÅ flink, vi la oss i 23-tida, han sovna kanskje rundt halv tolv. Og så våkna han litt i halv tre-tida, men fekk smukken. Og då søv han til halv seks! Og kl 7 stod vi opp og han fekk mat. (Men håper det ikkje var det lange oppholdet utan mat som gjorde at han gulpa så voldsomt..)

Vegedag i dag forresten.. vekta viste 0,1 kg - ned heile 100 gram! :fnise: Jaja, eg driv jo ikkje med aktiv slanking endå, det får vente ei stund. Men godt å sjå at eg held meg stabil :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ei fin helg heime med familien, og det var stort sett alltid kø for å halde M, så eg fekk slappa godt av, eg ;)

I dag har han vore litt meir krevjande. Var på trilletur i dag, og det gjekk bra, då sov han som ein stein. Men han våknar når trillinga tek slutt, og etter det har han vore litt surete, og ikkje sove skikkeleg. Han kavar også ein del under amming. Kan hende han har litt luft i magen, eg veit ikkje. Akkurat no søv han på sofaen, men det held i maks 5 minutt :) I tillegg jobbar mannen overtid i dag, og han har endå ikkje kome heim. Det tek 50 minutt å køyre frå jobb, så klokka blir iallefall over 20 før han kjem heim.. :sukk: Og ikkje er det lett å gjere noko heime heller, når eine arma konstant er opptatt. Føler meg så slem når oppvaskmaskina framleis ikkje er tømt/fylt, og eg føler eg burde satt på mange klesvaskar. Forhåpentlegvis går det seg til etterkvart :)

I morgon skal vi på sjukehuset, for ein hørselstest. Dei klarte ikkje å måle eine øyra hans etter at han var fødd, så vi må inn ein ekstra gong. Eg trur ikkje det er noko gale da, virker ut som om han høyrer godt :) Og så skal eg på tannlegen også. Og så blir det shopping av siste julegåvene.

M har forresten begynt å smile masse no :) Han har verkeleg fått øvd seg i helga, for der var det både tanter, onklar, beste/oldeforeldre og gamletanter som ville treffe han, og han smilte til alle - søtingen min :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh du skriver nynorsk.. :rodmer:

Følger gjerne med her jeg.

Kjenner meg igjen i masse av det du skriver. Mat hele kveldene og lite soving om dagen. Det endret seg hvertfall med vesla mi etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De smilene er så herlige :rodmer:

Helsesøster så at om ungene gulper veldig mye etter et måltid kan det være at han spiste mer enn han hadde plass til så kan jo være derfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frøken am

Jeg vet såååå godt hva du prater om...det med å føle at du burde gjøre noe. Har du og mannen pratet om det? :)

Vi hadde en runde her i går, og nå er jo hormonene verre enn noen gang, og mannen sa endelig (det er noe med det å HØRE han si AKKURAT DE ordene) at det er OK at jeg ikke rydder og fikser oppvasken til han kommer hjem.

Han vil veldig gjerne at jeg skal kunne ta det med ro og nyte spedbarnstiden og bare kunne slappe av med bebisen.

Og det er vanskelig å kjenne på, jeg er så vant med å ta ansvar for alt mulig.. :roll: derfor tar det noen runder og en del tid før det kjennes ok.

Vil bare :klemmer: deg :hjerte:

Kjempekoselig å lese om at alt er fint med M!

Gremmes over å tenke på å ha masse besøk, tenker det er så slitsomt? :klo:

Men så leser jeg at det bare er godt å få litt fri? :fnise:

Nå er han stor! Herregud de vokser for fort. Altfor fort! :bond:

Fin i formen fortsatt? :jepp:

Du er flink med vekten! :Nikke:

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh du skriver nynorsk.. :rodmer :

Følger gjerne med her jeg.

Kjenner meg igjen i masse av det du skriver. Mat hele kveldene og lite soving om dagen. Det endret seg hvertfall med vesla mi etterhvert : )

Hei og :velkommen: ! :) Kjekt at du vil følge med! :jepp:

Klart eg skriv nynorsk, det er jo det beste skriftspråket ;)

Håper han tømmer puppane mine LITT fortare med tida, for av og til virkar det ut som om eg bruker ein heil kveld på å amme..Kanskje det er desse berømte økedagane som dukkar opp med jamne mellomrom? :vetikke:

De smilene er så herlige :rodmer :

Helsesøster så at om ungene gulper veldig mye etter et måltid kan det være at han spiste mer enn han hadde plass til så kan jo være derfor?

Ja, han er så søt når han smiler! :rodmer: Spesielt når han lagar "godlyd" attåt :)

Eg også mistenker han for å ete meir enn det han eigentleg har plass til. At han kanskje berre vil ligge og kose, og dermed får i seg for mykje. Det er no siste veka det har skjedd, han har blitt glupsk, fyren min :)

Jeg vet såååå godt hva du prater om...det med å føle at du burde gjøre noe. Har du og mannen pratet om det? : )

Vi hadde en runde her i går, og nå er jo hormonene verre enn noen gang, og mannen sa endelig (det er noe med det å HØRE han si AKKURAT DE ordene) at det er OK at jeg ikke rydder og fikser oppvasken til han kommer hjem.

Han vil veldig gjerne at jeg skal kunne ta det med ro og nyte spedbarnstiden og bare kunne slappe av med bebisen.

Og det er vanskelig å kjenne på, jeg er så vant med å ta ansvar for alt mulig.. :roll : derfor tar det noen runder og en del tid før det kjennes ok.

Vil bare :klemmer : deg :hjerte :

Kjempekoselig å lese om at alt er fint med M!

Gremmes over å tenke på å ha masse besøk, tenker det er så slitsomt? :klo :

Men så leser jeg at det bare er godt å få litt fri? :fnise :

Nå er han stor! Herregud de vokser for fort. Altfor fort! :bond :

Fin i formen fortsatt? :jepp :

Du er flink med vekten! :Nikke :

Ja, eg føler ein del på at det går ein heil dag, og så har eg gjort ingenting.. Men likevel så har eg jo gjort mykje, for eg har tatt meg av M, som treng mat, kos og stell. Og det tek fort mange timar tilsaman! Mannen min var veldig flink dei første dagane etter vi kom att frå sjukehuset, men no når han har begynt på jobb igjen så har det dabba litt av :) Men han seier også at eg ikkje må stresse med husarbeidet, og det er jo godt å vite da :jepp:

Forma mi er veldig bra, så eg har ikkje syns at besøk har vore slitsomt. Er jo såklart trøtt konstant, men det må ein berre takle :) Og det ER godt at mormor kan halde ungen medan eg får ete middag f.eks. ;) I går hadde mannen min og eg taco, og då bytta vi på å halde M annakvart skjell :fnise:

:klemmer: tilbake! Eg er veldig spent på om det blir julebaby med deg! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, då er gullet vårt 4 veker allereie! :bond: Og på laurdag, julaftan, er han 1 månad gammal! Tida går veeeeldig fort! Liker så godt når dei er nyfødte, samtidig er jo det artig etterkvart som nye ting dukkar opp, f.eks. smil, latter, krype, gå etc :) No ligg gullet på sofaen ved sidan av meg, søv litt, suttar litt på smukken og prompar så det durar i sofaen av og til :fnise:

Møtte forresten dama til broren min i helga, ho er no 34 veker på veg.. Og då fekk eg skikkeleg sakn etter magen min! Det var så koseleg å gå gravid :rodmer: Eg har allereie begynt å gle meg til neste gong :jepp: I alle fall viss det blir like lett som denne gongen her! Men det er slett ikkje sikkert ;)

I går var vi på hørselskontroll med M, og der såg alt bra ut :) Og så var eg på tannlegen..må tilbake i februar, for eg har fått litt hol i tennene, og der er eit par visdomstenner som skal ut. Men det skulle eg få sleppe å gjere no like før jul - heldigvis! ;) Håper trekkinga går like greit som forrige gong!

I går krangla eg og mannen - igjen! Men så fekk vi jo ordna opp til slutt, og det er bra, for no har han juleferie og då vil eg ha heim ein blid mann :jepp: Og så blir det sikkert litt mindre tid til oppdatering her i jula, pc-bruk blir nok ikkje førsteprioritet då :)

Håper alle saman får ei riktig god jul!!

:nissevink: :nissevink: :nissevink:

Endret av silverdoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

:fnise: Det med promping er litt rart. Jeg er selv såpass barnslig at jeg skrattler hver gang det braker fra C. Fy for en høy lyd fra en liten skapning. Som jeg sier til familien min og familien hans, av og til lurer jeg på om forloveden har sneket seg en tur hjemom, for det høres ut som han. :fnise:

det savnet etter magen kjenner jeg også. Så på et programder ei dame hadde 12 unger og hun ville ha fler, siden hun elsket å gå gravid. Jeg elsket å gå gravid, men det er jobben etter som stanser meg fra å ha 12. 2, kanskje 3, og that's it. Har lyst til å leve livet også, jobbe og være forsker. Det er jo det som er drømmen her i livet.

Håper dere får en kjempeflott jul! God jul! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Kanskje vannet går under ribbespising! :fnise:

Da har mamma lovet å spare julefeiringen til vi er tilbake fra sykehuset :rodmer: gode mamma!

Nå kan jo mini komme når som helst, en uke og en dag på overtid. Bare å vente! :bond:

Og så er han fire uker! Allerede! Husker godt da du var på vei til sykehuset :fnise:

Håper ikke permisjonen løper fra oss...

Du må ha en kjempefin jul, og kose deg med mann og M :klemmer:

God, god jul!

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise : Det med promping er litt rart. Jeg er selv såpass barnslig at jeg skrattler hver gang det braker fra C. Fy for en høy lyd fra en liten skapning. Som jeg sier til familien min og familien hans, av og til lurer jeg på om forloveden har sneket seg en tur hjemom, for det høres ut som han. :fnise :

det savnet etter magen kjenner jeg også. Så på et programder ei dame hadde 12 unger og hun ville ha fler, siden hun elsket å gå gravid. Jeg elsket å gå gravid, men det er jobben etter som stanser meg fra å ha 12. 2, kanskje 3, og that's it. Har lyst til å leve livet også, jobbe og være forsker. Det er jo det som er drømmen her i livet.

Håper dere får en kjempeflott jul! God jul! :D

Hehe, vi også ler når det braker i buksene hans :fnise: Vi er visst litt barnslige vi også :sjenert::fnise: Det kan komme nokre skikkelege bomber nedi der avogtil, enda så lita den rompa er :ler:

12 unger er LITT mykje! No er eg riktignok frå ein relativt stor familie, mamma og pappa stoppa på 7 ungar ;) Men sjølv vil eg ikkje ha fullt så mange, kanskje berre 4 :) Og viss svangerskapa blir like flotte som dette første, så kjem eg faktisk til å bli trist når eg er ferdig med den siste. (Og vips, så har eg kanskje 12 ungar, fordi eg ikkje klarer å gi meg?! :fnise: )

Håper du og dine har hatt ei fin julefeiring! :klemmer:

Kanskje vannet går under ribbespising! :fnise :

Da har mamma lovet å spare julefeiringen til vi er tilbake fra sykehuset :rodmer : gode mamma!

Nå kan jo mini komme når som helst, en uke og en dag på overtid. Bare å vente! :bond :

Og så er han fire uker! Allerede! Husker godt da du var på vei til sykehuset :fnise :

Håper ikke permisjonen løper fra oss...

Du må ha en kjempefin jul, og kose deg med mann og M :klemmer :

God, god jul!

No er eg jammen spent på om du fekk feire jul, eller om feiringa vart utsatt! :) Eg kjenner til det med å gå på overtid da, hehe ;) Heldigvis vart ikkje eg utålmodig, håper du også klarer (klarte?) å nyte dei siste dagane :)

Kos deg masse du også, håper jule- og nyttårsfeiringa blir kjempefin! Og med eit nytt gull i familien også! :rodmer:

:klemmer:

Endret av silverdoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Deilig jul du har hatt da! :jepp:

Her er det fortsatt en mageboer, men den er på tur ut senest torsdag!! :bolledeig:

Jeg tror samboeren er MYE mer rastløs enn meg - jeg er nok mer som deg :ler:

Det er bare å vente, og det er egentlig greit!

Litt lei den store magen, men ikke noe særlig mer :sjenert:

Liker at mini ligger trygt der inne :fnise: kjennes fint å passe på! :rodmer:

Håper M sier godt på nyttårsaften! Han er vel en rolig kompis? :rodmer:

Og såå søøt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...