~lillefot~ Skrevet 4. april 2011 Forfatter #1121 Del Skrevet 4. april 2011 Ja, prinsesse-vil-ikke vil fremdeles ikke :gjeiper: Men jeg ble selvfølgelig lurt igjen i går (har nesten ikke lyst til å skrive om det engang, for jeg føler at jeg lurer dere også). Ca. kl 20 i går kveld begynner regelmessige sammentrekninger i livmora, samt ganske vonde tak i ryggen. I løpet av to timer har jeg mange av disse, og jeg begynner å ane et håp om at ting endelig er i gang. Det er ikke sånn at jeg må puste meg gjennom disse vondtene, men jeg må konsentrere meg. Etter to timer er det akkurat som om noen skrur på en knapp, og disse vondtene dabber av igjen. Jeg får noen fler utover kvelden, men de er mindre vonde nå. I natt har jeg vært mye våken pga disse vondtene, og har igjen blitt lurt av at nå må noe være på gang. Men nei... har hatt 5-6 vondter siden jeg stod opp, og det er som skikkelige menssmerter med vonde smerter i ryggen. Men, som sagt: det er vel bare kroppen som forbereder seg litt for seg selv - slipper nok ikke unna den overtidskontrollen på sykehuset i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 4. april 2011 Forfatter #1122 Del Skrevet 4. april 2011 Vi får vel juble litt for uke 42 også, selv om det ikke akkurat er det jeg har mest lyst til :gjeiper: Det er først denne uken du begynner å bli overtidig og du skal ha en time til vurdering på sykehuset. På sykehuset blir barnet undersøkt med en CTG, en maskin som måler fosterlyden, barnets puls over 20–30 minutter. Den gir informasjon om morkakens funksjon. Mormunnens modenhet vurderes ved at du kjennes på nedentil. Til slutt gjøres en ultralydundersøkelse . Funnene her avgjør om det er grunn for at fødselen bør settes i gang. De fleste er litt lei nå og håper at babyen skal komme snart. Det er bare slik at noen har lengre svangerskap enn andre og det er det lite å gjøre med. Det viktigste nå er at babyen din har det bra, så følg med på bevegelsene, at du kan telle fem eller flere i løpet av 20 minutter en eller annen gang i løpet av dagen. Du har i hvert fall sikker plenty med tid nå, permisjonstiden er påbegynt og du kan ta det ganske med ro. Å gå seg en tur eller finne på artige ting er slettes ikke noe dårlig tidsfordriv. Antagelig er alle kjerringråd prøvd, inkludert samleie. Når det gjelder samleie for å sette i gang en fødsel, så er det viktig med både morgen og kveld, og gjerne minst tre dager på rad. Da er sjansen for at sæden modner mormunnen ganske mye større. Det er normalt at man nå kommer til ukentlige, eller hyppigere kontroller for å se at babyen har det bra. Man gjør da ultralyd av babyen for å se hvordan den har det. Det gjøres også en CTG for å se hvordan babyens hjerte påvirkes av babyens bevegelser. Det skal gi gode utslag, ellers kan det være et tegn på at det er på tide å komme ut. Her vil dere få god hjelp til å skjønne hva dette er slik at dere føler dere beroliget om at alt er vel med poden der inne. Ved disse undersøkelsene er det viktig at du og makkeren din spør og graver om alt dere lurer på, intet spørsmål er for dumt. Det er også viktig at dere føler dere beroliget om at alt er bra etter undersøkelsen. Syns dere ikke at svarene er gode nok, så spør en gang til, alternativt spør om en annen kan komme inn til dere og forklare det som måtte være uklart. Det er en kjent sak at helsepersonell (og andre) kan være fagidioter, og da er det ikke alltid like lett å skjønne det som blir sagt. Mager trøst er: hvorfor skal vi gå like lenge gravide når menssyklusen og eggløsningssyklusen kan variere så kraftig fra person til person? Nå er barnet i uke 40: Har nå gjennomsnittlig sjudoblet sin lengde og veier cirka 200 ganger så mye som ved uke 12. Nå er det bare til å tøye seg med tålmodighet. For har ikke babyen kommet til nå, er den rett rundt hjørnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. april 2011 #1123 Del Skrevet 4. april 2011 Sikkert ikke lenge igjen nå! Selv om det er liten trøst så må man jo bare trøste seg med at i det lange løp så er ikke noen få dager ekstra så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 4. april 2011 #1124 Del Skrevet 4. april 2011 Du innen neste uke, må hun ha kommet - det er en liten trøst.. Og dessuten etter at hun har kommet tenker du på "hvorfor gjorde jeg ikke det før hun kom" Hehehe.. Livet blir aldri det samme igjen etter at hun har kommet, det blir bare mye bedre Snart er hun her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 4. april 2011 #1125 Del Skrevet 4. april 2011 Det er nok en slags form for modning kroppen din er igang med! Blir spennende på kontroll imorgen da. Håper frøkna ikke fortsetter med å være Prinsesse-vil-ikke når hun kommer ut... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 4. april 2011 #1126 Del Skrevet 4. april 2011 Kom ut lille venn!!! Mammaen og pappaen din vil så gjerne treffe deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 4. april 2011 #1127 Del Skrevet 4. april 2011 Håper frøkna ikke fortsetter med å være Prinsesse-vil-ikke når hun kommer ut... Spennende med sammentrekninger og vondter da, plutselig er det igang! Og jeg gleeeder meg og er så spent på dine vegne!!! Dette er min første "KG-fødsel" hvor jeg har følgt med store deler av svangerskapet, føler meg nesten som en slags tante! Håper dere har en finfin mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 4. april 2011 #1128 Del Skrevet 4. april 2011 Hvordan står det til med deg Lillefot? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 4. april 2011 Forfatter #1129 Del Skrevet 4. april 2011 Dette er min første "KG-fødsel" hvor jeg har følgt med store deler av svangerskapet, føler meg nesten som en slags tante! Ååh, så søt du er, MonThe Dagen i dag har vært full av sammentrekninger. Mannen har jobbet hjemmefra i dag, og jeg fikk tidlig beskjed om å ta tiden på disse vondtene. De har vært ganske regelmessige i hele dag: varer ca ett minutt, og kommer ca hvert 10. minutt. Allikevel synes jeg ikke dette er spesielt vondt, men jeg "stopper opp litt" når de kommer. Mannen prøver å si at kanskje jeg er så forberedt på at dette skal gjøre så vondt, at jeg ikke synes det er så ille. Men jeg har mine tvil... Kan jo ikke å si at dette er vondt, når jeg vet at det kommer til å bli mye verre. Mannen har forresten dratt frem grillen, så vi har grillet for første gang i år: det var nydelig! Han så tydeligvis på meg når jeg hadde en sammentrekning, for plutselig sier han: "nå må du huske å puste" :gjeiper: Jeg gjorde jo det, men jeg peser ikke eller puster med munnen når jeg har vondt; her går det gjennom nesa :gjeiper: Men ja... det blir nok overtidskontroll på meg i morgen uansett Kankje jeg til og med burde lage ny tippeliste? Når tror dere snuppa kommer, folkens? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. april 2011 #1130 Del Skrevet 4. april 2011 Det var sånn det begynte for meg også. 10 minutter mellom riene er ikke vondt nei, så det er vanlig Det blir verre etterhvert, men samtidig vet man at det er en ende på det hele. Spennende.. Jeg tipper hun kommer i morgen ettermiddag kl.15:20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 4. april 2011 #1131 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg tipper frøkna er ute imorgen rundt klokken 18. Åh... grillmat høres fantastisk ut! Blir spennende å se hvordan sammentrekningene utvikler seg i løpet av kvelden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 4. april 2011 Forfatter #1132 Del Skrevet 4. april 2011 Spennende.. Jeg tipper hun kommer i morgen ettermiddag kl.15:20 Jammen da sier vi det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 4. april 2011 Forfatter #1133 Del Skrevet 4. april 2011 Dere skremmer meg litt når dere sier at snuppa er ute i løpet av morgendagen. Må jo pakke fødebagen helt ferdig før vi drar på sykehuset i morgen da, jo Men jeg håper selvfølgelig dere har rett. Jaja, det er kanskje best å ta den med uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. april 2011 #1134 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg tipper enten sent på kvelden i morgen eller natt til onsdag! Rett før midnatt sier jeg, bare for å ikke ha flere alternativer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 4. april 2011 #1135 Del Skrevet 4. april 2011 Torsdag tipper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 4. april 2011 #1136 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg tipper hun kommer imorgen ettermiddag 16:59, for å være helt nøyaktig (Dette hørtes veldig ut som sånn min fødsel begynte ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 4. april 2011 #1137 Del Skrevet 4. april 2011 Onsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 5. april 2011 Forfatter #1138 Del Skrevet 5. april 2011 Ligger i stua med vonde rier nå - kan bare glemme å sove i natt. Det er ca. 5 min mellom riene, og jeg må virkelig puste meg gjennom dem. Får se hvor lenge jeg takler dette før jeg vekker mannen... Snakket med føden rundt midnatt, og hun håpet å se meg i løpet av natten. Fytti, dette er vondt Ligger bare og tenker på hva slags smertelindring jeg vil ha. Føles som om noen prøver å rive av meg ryggen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 5. april 2011 #1139 Del Skrevet 5. april 2011 Oioioioi - Frøkna ville ikke ha noe av overtidskontrollen nei! Her skal hun ut av seg selv! Håper du får en fin opplevelse Lillefot! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. april 2011 #1140 Del Skrevet 5. april 2011 Jammen da sier vi det Kan jo virke som hun kanskje kommer litt tidligere... Men jeg holder på 15:20 foreløpig. Spennende!!! Masse lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå