~lillefot~ Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #961 Del Skrevet 15. mars 2011 Helt utslitt Jeg har vasket 3 maskiner med klær - og hengt opp, en' oppvaskmaskin - og satt på plass, ryddet og vasket på kjøkkenet, laget bursdagskort til mannen (tok en halv evighet), brettet arvetøyet vi fikk - og lagt på plass, samt bakt browniesmuffins og sjokoladekake til mannen. Jeg skal ikke gjøre mer resten av dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 15. mars 2011 #962 Del Skrevet 15. mars 2011 så flink du har vært i dag! I'm impressed! Du kan slappe av med god samvittighet i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #963 Del Skrevet 15. mars 2011 Tusen takk for det, hegejenta Vi har hatt besøk av svigermor og mannens lillebror i kveld, så nå er det bare noen få muffins igjen, og litt kake :gjeiper: Bra det blir spist, da Det er plagsomt når snuppa driver og graver nedi der - det stikker på en måte, men allikevel ikke... (vanskelig å forklare). Tror hun treffer en nerve eller noe sånt. Åsså må jeg tisse konstant, føles nesten ut som jeg har UVI (men det vet jeg at jeg ikke har). Men jeg har ikke den følelsen som mange beskriver om at jeg sitter på babyens hode, så jeg tror ikke hun er så langt nede i bekkenet. Nei, huff, jeg vet ikke; er bare skikkelig utålmodig her jeg sitter. Føler meg ganske klar (AU, der traff hun spiker'n på hodet igjen) nå, men når jeg våkner om natten tenker jeg bare *håper det ikke begynner nå, for jeg er aaaalt for trøtt* :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 15. mars 2011 #964 Del Skrevet 15. mars 2011 Skjønner godt at du er utålmodig jeg Får håpe at hun holder seg inne litt til slik at du er våken og opplagt når hun bestemmer seg for å komme Håper du får en god natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #965 Del Skrevet 16. mars 2011 God morgen, jenter (...eller formiddag har det vel blitt nå). I dag våknet både mannen og jeg før vekkerklokken hans ringte. Grunn: Lyst og fint vær ute, og en sol som skinte inn gjennom soveromsvinduet. Herlig! Så jeg stod opp klokken 8 i dag, når mannen dro på jobb, og har sittet i sofaen og spist frokost og sett på film. Har vært flink til å ta opp filmer på kveldstid i det siste, slik at jeg har noe å se på på dagtid I natt har jeg sovet kjempegodt, kun avbrutt av en' dotur - det kan vi like. Jeg var ganske sliten i kroppen etter en travel dag i går, så det hjalp nok på sovehjertet. Siden jeg stod opp så tidlig i dag, kommer jeg sikkert til å ta en siesta i løpet av dagen, og i dag har jeg ingen spesielle planer heller, så det passer fint Vi har fått låne en luftrenser av svigermor, for å sjekke hvordan en slik fungerer. Vi har lyst til at snuppa skal sove i vogna på verandaen (inneglasset) på dagtid, men de under oss røyker så fælt, og dette trekker opp til oss, så vi har vært litt skeptiske. Så nå skal vi prøve en slik luftrenser og se om det kan være noe å ha. De er visstnok dritdyre Nå skal jeg surre litt rundt her på forumet og lese i dagbøkene deres, så får vi se hva resten av dagen bringer. Kunne godt tenkt meg å føde, bare sånn for å ha det sagt... PS: Tror ikke snuppa er vant til å stå opp så tidlig. Hun har vært ganske rolig til nå; hun er kanskje en syvsover, akkurat som mamma'n sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 16. mars 2011 #966 Del Skrevet 16. mars 2011 Vi har lyst til at snuppa skal sove i vogna på verandaen (inneglasset) på dagtid, men de under oss røyker så fælt, og dette trekker opp til oss, så vi har vært litt skeptiske. Der fikk du meg til å tenke... Vi har noen skorsteiner av noen naboer vi også... både under og ved siden. Spurte mannen om hva han mente om det på msn nå -og han så ikke på det som noe stort problem da det ikke er konstant røyking - og kilden er også et stykke unna. Så han mente det ikke var så mye å bekymre seg for - så lenge det ikke er noen som blåser røyk rett inn i vogna til minien. Men med innglasset veranda så blir kanskje røyken hengende litt igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 16. mars 2011 #967 Del Skrevet 16. mars 2011 Høres ut som du har fine planer for dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 16. mars 2011 #968 Del Skrevet 16. mars 2011 Hørtes ut som en herlig morgen Sett noen bra filmer å anbefale? Føde ja.. det kunne jeg også tenke meg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 16. mars 2011 #969 Del Skrevet 16. mars 2011 Vi har fått låne en luftrenser av svigermor, for å sjekke hvordan en slik fungerer. Vi har lyst til at snuppa skal sove i vogna på verandaen (inneglasset) på dagtid, men de under oss røyker så fælt, og dette trekker opp til oss, så vi har vært litt skeptiske. Så nå skal vi prøve en slik luftrenser og se om det kan være noe å ha. De er visstnok dritdyre Å, som jeg kjenner meg igjen med dette Nabon her røyker også og dessverre trekker det inn på soverommet vårt Men, med vindu oppe når vi er hjemme og luftrenser så får vi vekk stanken så vi hvertfall kan sove der Dere får bare lufte litt godt hvis det lar seg gjøre når hun ligger der, og ikke la ting bli liggende så lukten setter seg i dyne og madrass så bør det gå greit...tenker nå hvertfall jeg Håper du har kost deg i dag med filmer...her går det også mye i filmer og "ræl-programmer" på GET boksen...hva gjorde man før GET boksen sier nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #970 Del Skrevet 16. mars 2011 Sett noen bra filmer å anbefale? Bra og bra fru Blom; jeg tar bare opp det som vises på kveldene i grunnen. Jeg tok f.eks opp Bring It On (den så jeg i dag), og Oceans 13 (ikke sett enda). Jeg har jo sett dem før, men tenker som så at hvis de er helt rævva, så trenger jeg ikke å se dem (har litt dårlig hukommelse av og til, og husker ikke helt hva alle filmene går ut på) :gjeiper: Hvis du liker jentefilmer (jeg må ha en' typisk jentefilm i året, som jeg kan sitte alene og se), kan jeg anbefale Letters to Juliet, den var veldig søt __________________________________________________________________ I dag har jeg egentlig hatt en skikkelig deppedag Den begynte bra med fint vær, opplagthet og film, men derfra gikk det bare nedover. Jeg skulle hekle et par nye baby booties, og tenkte å teste ut dobbel tråd i stedet for enkel. Jeg bestemte meg for å bruke samme farge, så jeg måtte finne begge endene på nøstet før jeg begynte. Selvfølgelig var den ene enden bare et eneste stort uss, så det tok meg lang tid å få nøstet opp før jeg fikk begynt. Ikke var det lett å hekle med dobbel tråd heller; nåla jeg brukte var for tjukk. Derfor rekte jeg opp alt igjen, og begynte på nytt med ny, mindre nål. Da jeg var kommet ett godt stykke på vei, usset tråden seg igjen, og alt ble et eneste kluss. Jeg måtte rekke opp alt jeg hadde heklet igjen, for jeg fikk ikke opp usset uten å begynne å træ tråden fra en ende. Da var jeg lei...! Fant til slutt ut at jeg skulle ta en' tråd fra to forskjellige farger i stedet, og da gikk det mye greiere. Men da hadde jeg jo brukt over en' time på å nøste tråd, så da var humøret rimelig på bunnen. Pga. alt dette var plutselig klokka flydd fra meg. Jeg hadde merket fint lite til snuppa på denne tiden, så jeg prøvde å spise og drikke for å lokke henne frem. Det funket litt, men jeg var ikke særlig imponert over de få dyttene. I stedet for å gå å tenke på dette (kunne jo hende jeg ikke hadde lagt merke til sparkene hennes mens jeg hadde holdt på å hekle, tenkte jeg), fant jeg ut at jeg var opplagt nok til å lage en porsjon til med fylte boller, så jeg gikk i gang med det. Mens jeg stod der og lagde deigen, begynte heldigvis snuppa å hikke. Etterhvert kom mannen hjem, og jeg fortalte om lite aktivitet fra snuppa. Han satte seg ned foran meg og snakket med henne, dyttet litt på henne, og fikk et par spark til svar - heldigvis. Men jeg er jo vant med at hun er helt propell, så jeg var fremdeles ikke helt fornøyd. Mannen hjalp meg med resten av bollebakingen, men han var så sliten stakkars (jeg hadde ikke bedt ham hjelpe meg, annet enn å raspe ost), at da deigen satt fast i benken pga. for lite mel under, ble han så sint at han heiv den i gulvet og gikk. Jeg tok meg ikke nær av det, for jeg skjønte at dette egentlig handlet om noe annet. Han kom tilbake på kjøkkenet etter en stund, og var kjempe lei seg for det han hadde gjort. Han sa han var veldig sliten, og at han er lei av måten folk behandler meg på (ref.: jobben og politisaken). Jeg gav ham en klem og sa at det gikk helt greit, og at jeg skulle fikse resten av bakingen (jeg tror nok han tok mer på vei over måten han hadde reagert på enn det jeg gjorde). Bollene ble i hvertfall like gode som sist til slutt, så nå skal noen av dem i fryseren slik at jeg har å ha med meg på føden Men jeg var veldig sliten etterpå, både pga. at mannen var så lei seg, pluss at jeg var lei meg selv pga. at snuppa var så stille. Mens jeg har skrevet dette har det vært en del bevegelse fra snuppa, noe jeg er kjempeglad for. Jeg har bestemt meg for å se an bevegelsene i morgen tidlig, og hvis jeg er det minste bekymret, så ringer jeg føden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 16. mars 2011 #971 Del Skrevet 16. mars 2011 skal love deg at du blir fort våken når det er fødsel på gang De blir ofte litt roligere på slutten altså, ikke at jeg merket så mye til det, men det er helt vanlig, sa jordmor og det sto i alle bøkene jeg hadde også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #972 Del Skrevet 17. mars 2011 I dag har jeg heklet ferdig mitt andre par med baby booties: disse ble rosa og kjempesøte Min tremenning fikk baby i går (hadde termin den 15.), og de fikk en gutt (de ville ikke vite kjønnet på forhånd). Veldig gøy Mannens kusine skal også ha baby, og har time til planlagt keisersnitt rundt vår termindato. Mannens søster skal ha i slutten av mai, så det er skikkelig babyboom på begge sider I dag har snuppa vært mer aktiv, og det har hjulpet betraktelig på humøret Jeg har i tillegg kjent noen veldig svake mensmurringer for første gang, men jeg tør ikke å si det høyt. Tippelista per i dag: Tusle: 10.mars Jesse: 12.mars Dine: 18.mars hegejenta30: 19.mars Småkjekset: 20.mars ~lillefot~: 21.mars ~Milla~: 22.mars Icing: 29.mars MonThe: 1.april Nå tenkte jeg å gå og bake rundstykker... følte plutselig for ferske rundstykker med brunost eller leverpostei med sur agurk på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 17. mars 2011 #973 Del Skrevet 17. mars 2011 Så flott med mer aktivitet og bedre humør! Og hva skjedde med bakeforbudet?? Men har du overskudd så er det jo bare herlig Håper du får en flott dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 17. mars 2011 #974 Del Skrevet 17. mars 2011 Så bra humøret er bedre i dag! Blir spennende å se når frøkna bestemmer seg for å komme... lenge igjen er det uansett ikke! til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #975 Del Skrevet 17. mars 2011 Og hva skjedde med bakeforbudet?? Hehe, jeg tenkte det samme selv. Men de tre siste dagene har jeg følt meg ganske bra, og dessuten har jeg - med god hjelp fra gjester - klart å spise opp mye av det jeg har laget, så da må jeg lage på nytt Jeg er ikke noe glad i brød, så jeg synes det er kjempegreit å ha rundstykker i fryseren, slik at jeg kan ta opp ett når jeg får lyst på. (Er så kjedelig å plutselig måtte kaste et halvt brød fordi jeg har glemt at det lå i brødboksen :gjeiper:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 17. mars 2011 #976 Del Skrevet 17. mars 2011 Skjønner Nystekte rundstykker hørtes jo helt nydelig ut da! Hva for en oppskrift pleier du å bruke? (eller er du sånn dreven rundstykkebaker som bare tar det på gefühlen? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 17. mars 2011 #977 Del Skrevet 17. mars 2011 Imponert over bakingen din Hjemmebakte rundstykker med deilig pålegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #978 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) De siste gangene jeg har bakt rundstykker, har jeg fulgt denne oppskriften som Tusle fant for meg: http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Br%C3%B8d,-bakst-og-kaker/Br%C3%B8d/Sm%C3%A5br%C3%B8d/Grove-rundstykker De er ganske gode, faktisk Denne gangen har jeg laget dobbel porsjon, for det blir så fort tomt :gjeiper: Hvis jeg skal lage fine rundstykker, så har jeg fått en fantastisk oppskrift av svigermor. Deigen er bare helt perfekt synes jeg: 1/2 l vann 1/2 l melk 200 gr margarin 2 pk tørrgjær 0,5 dl sukker 2 kg hvetemel 2 egg 1. start med egg og sukker 2. rør gjæren inn i melet (ikke ha dette oppi bollen med egg og sukker enda) 3. tilsett væsken og margarinen 4. ha melblandingen i til slutt Nå står det selvfølgelig ikke på oppskrifta hvor mange grader eller hvor lenge den skal stå i ovnen, men tror vi bruker ca 200 grader i 10 min. edit: glemte jo helt å svare, Vingle: nei, jeg tar aldri noe på gefühlen - da kan du banne på at deigen ikke vil heve eller at noe annet fandenskap skjer :gjeiper: Endret 17. mars 2011 av ~lillefot~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 17. mars 2011 #979 Del Skrevet 17. mars 2011 Oooo, takk for at du deler! Alltid kjekt med ting som er utprøvd, "opplest og vedtatt" Da vet jeg hvor jeg skal kikke neste gang (den sunne...) bakeånden kommer over meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #980 Del Skrevet 17. mars 2011 "Hei mamma ♥ Kjenner du at jeg sparker? Håper ikke det gjør vondt, vil bare du skal vite at alt er bra her inne. Unnskyld for at du ble kvalm pga. meg mamma. Jeg gjorde det ikke med vilje. Jeg syns det er dumt at du blir trøtt og sliten av å ha meg inni magen, men jeg har ikke så mye energi, så da må jeg låne litt av din mens jeg vokser. Tenk at du går gjennom 9 mnd’er med "vondter" bare for min skyld. Jeg har hørt at du og pappa snakker om meg; dere er allerede glad i meg og gleder dere til å treffe meg. Snille pappaen min som trøster deg når du gråter uten og helt vite hvorfor. Hjelper det hvis jeg kiler deg litt? Blir du glad da? For jeg hører at du plutselig begynner å le litt når jeg beveger meg. Vi må være flinke til å hjelpe hverandre gjennom fødselen- den blir vond for oss begge. Men, når vi får se hverandre å ligge tett inntil hverandre så blir alt bare bra igjen. Vi har mye å se frem til du og jeg, mamma! Jeg elsker deg!" ♥ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå