Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv

~lillefot~

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

40 uker :hoppe:

Ja, den er kjempetrist! Tenk så fort livet kan snu.. Fikk meg virkelig til å innse at man må nyte hver dag man har sammen!

Men nå syns jeg frøkna di kan komme ut snart altså :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå syns jeg frøkna di kan komme ut snart altså :lur:

Ja, det synes jeg også :jepp:

Begynner å lure på om hun har det alt for bra inni der :gjeiper:

Vi skal til jordmor i morgen (...og jeg som håpet at jeg ikke trengte den timen :()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er jo ikke på overtid ennå da Lillefot!

Men når man er klar så kan godt knøttet komme først som sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo ikke på overtid ennå da Lillefot!

Ikke minn meg på det, da! :gjeiper:

Jeg synes at så lenge jeg er klar, så kan hun være klar også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Jeg synes at så lenge jeg er klar, så kan hun være klar også :jepp:

Enig der, men lille M i magen er tydeligvis ikke enig med meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det jordmortime igjen, da...om ca en' time.

Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal skrive her i dag; jeg vil bare hilse på snuppa mi.

Det er veldig fint vær her i dag, da - tror det er 9 plussgrader her, og ikke en' sky på himmelen :)

Minner forresten om "En unge i minuten" - episode 3 ligger ute på tv4 sin hjemmeside nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt sikkert sett denne siden med kjærringråd for å fortgang i fødsel allerede, men linker den til deg for det jeg...

Tok opp episode 3 i går jeg - så skal se den i ettermiddag sammen med mannen tenkte jeg ;) må jo forberede seg litt han også!

Lykke til hos jordmor i dag - blir spennende å si om hun har noe "nytt" å komme med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være greit å innstille seg på å gå over termin, da blir den siste tiden litt lettere. :klemmer: Du har min fulle sympati, det er tungt og vanskelig de siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmortimen gikk bra: ingen spor av noenting i urinen, og snuppa ble helt i ekstase da jordmor skulle høre på henne (pulsen hennes fløy i været). SF-målet har også flatet ut (noe som er normalt), så jeg ligger akkurat på den røde streken. Og endelig har snuppa mer eller mindre festet seg (sikkert derfor hun er blitt så rolig). Jordmor sa hun kunne bevege litt på hodet, men kalte det "så godt som festet".

Det ble ikke satt opp noen ny time til jordmor, annet enn at jeg skulle ringe henne onsdag i neste uke hvis jeg ikke har født innen da, slik at hun kunne høre på henne, og sjekke at hun fremdeles har det bra inni der. Overtidskontroll blir i tilfellet bestilt neste onsdag, og blir tirsdag uken etter (5.april).

Men det skal jeg ikke ha noe av å måtte vente på, altså! :opplyser:

Jeg fikk dessuten beskjed om å roe meg ned og slappe av nå (mannen fortalte at jeg drev og vasket gulv bl.a.), for som jordmor sa: det er vel ikke skittent hjemme hos dere :tongue:

Det er jo ikke det, men jeg har fått litt støv på hjernen, samtidig som jeg ikke orker tanken på å dra fra f.eks et bad/kjøkken som jeg ser burde vært vasket/ryddet før fødsel. Jeg vil komme hjem fra barsel vel vitende om at jeg bare kan slappe av, og at alt er strøkent :jepp:

--

Det er skikkelig vårstemning her i dag, og det har hjulpet en god del på humøret :sol: Det er oppe i 11 plussgrader her nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Så bra med fin jordmortime :)

Er forresten av helt samme oppfatning som deg på den kanten, jeg vil komme hjem fra barsel vel vitende om at jeg bare kan slappe av, og at alt er strøkent. Derfor jeg pusler med litt vasking hver dag nå. Itilfelle noe skjer vil jeg at det skal se bra ut her hjemme, og slippe å tenke på at jeg må sette igang med støvkluten når vi kommer hjem fra sykehuset... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk bra hos jordmor i dag!

Håper virkelig frøkna kommer før overtidskontrollen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen, jenter :)

I natt har jeg hatt en god del tak i korsryggen, samt moderate menssmerter. Begynte i går kveld, men jeg har sovet godt i natt, så det er sikkert bare kroppen som forbereder seg. Var litt kvalm da jeg våknet i 7-tiden i dag, men det har gitt seg nå. Forhåpentligvis ikke mange dagene igjen til snuppa kommer nå :rodmer:

Sitter og hører på "what are words" av Chris Medina nå - får så lyst til å lære meg å spille piano når jeg hører den. Men jeg er helt noteblind, så det skjer nok ikke med det første... Hører på den sangen flere ganger om dagen nå :rodmer:

I kveld, hvis det ikke skjer noe på føde-fronten, skal vi ha besøk av et vennepar. Vi skal lage hjemmelaget pizza og kose oss :)

Nå hikker snuppa fælt her - en deilig følelse :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Lillefot!

Det er ting som tyder på at kroppen begynner å forberede seg iallfall!

Håper du slipper gå så lenge i uvisse å vente.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vasket og ryddet på kjøkkenet i dag, samt vasket badet og ryddet i håndklærne. Mannen tok meg på fersken da han kom hjem (kan det ha vært grønnsåpe-lukt som avslørte meg, tro..?), så da vanket det litt kjeft fra både ham og svigermor. Jeg fikk ikke lov til å gjøre noe mer før fødsel nå! :nei:

Men nå er det i hvertfall gjort, så slipper jeg å ha det hengende over meg :nigo:

(mannen kunne jo forsåvidt ha vasket og ryddet selv, men han lider av totalt blindhet når det gjelder å se støv, så skal det bli gjort, så må man gjøre det selv...)

Heldigvis slapp jeg å bli med på butikken, da (er ganske sliten), siden svigermor sa hun kunne kjøre (mannen har ikke lappen). Så da kan jeg jo f.eks. kose meg i sola på verandaen så lenge (har vært oppi 36 grader der i dag :)) Nå er det "bare" 28 grader der ute.

Det blir til at vi skal ha taco i stedet for hjemmelaget pizza i dag. Helt greit for meg, for det vil si mindre rydding av kjøkken etterpå :)

Her har dere noe artig å se på:

http://www.sol.no/klipps/video/mammas_nese_er_sa_morsom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...