Gå til innhold

1+1 =3


Muskat

Anbefalte innlegg

Kenghuru: Koslig at du titter innom :) Ja, nå er det ikke lenge igjen!

Mazilla: Så sant, så sant :) Har faktisk ikke handlet ett eneste plagg i str 50, hoppet rett opp på 56 :) Og det skal vel vise seg å være ett klokt valg :P

Imorgen er det fullmåne, og jeg har hørt at det er mange som føder ved fullmåne.. Men om det har noen sammenheng vet jeg ikke.. Men det blir likevel spennende å se om det skjer noe imorgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The beib: Koslig med besøk :)Alle snikere er velkommen ;) hihi

Mazilla: månen hadde skuffende lite effekt.. :P Men har i det siste fått vonde kynnere med nedpress. Føles litt som å bli stukket med en kniv i underlivet. Ikke så veldig behaglig.. Dette er vel en del av modningen :)

Ellers har jeg fått påvist: Betahemolytiske streptokokker gruppe B, noe som jeg syntes virket litt skummelt. Har åpet ett emne om dette: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=535196 håper jeg får høre om noen erfaringen i fra de mange kloke kvinnene her på forumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får noen kloke og beroligende svar. Jeg måtte google det nå for å se hva det var.. Sa ikke legen mer enn at de hadde funnet det? Synes de burde gitt deg mer info enn som så i såfall... Men det er jo i det minste godt du fikk vite det, så de kan ta de nødvendige forholdsreglene under fødselen! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lite informasjon på telefonen, men har time for kontroll på mandag. Regner med jeg får litt mer informasjon da :)

Nå når jeg sitt/ligger i sofan med min lille bærbare, ser jeg kun de øverste tastene på tastaturet. Det er vel ett tegn på at magen virkelig begynner å bli stor :P hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hun er kommet! :) Kom mandag 24.01, det vil si 1 uke før termin:) Men det har ingenting å si! :) Hun er nydelig!

Fødselshistorie:

Jeg og muskattmannen hadde akkurat kommet hjem fra City syd (ca 17.00) og jeg fikk så innmari vondt i ryggen, det kom i bølger. Kom og gikk. Hadde en liten mistanken på at det kunne være rier, reiste nedover til sykehuset for en sjekk kl 18, og ja.. det var rier, de kom nå ganske regelmessig, og jeg hadde 2-3 cm åpning. Vi fikk tilbud om å dra hjem å vente på at riene ble mer regelmessige eller at vannet gikk. Muskattmannen takket pent nei til tilbudet, han ville være på sykehuset. Vi ble vist til en fødestue og fikk beskjed om å slå ihjel litt tid med å se på tv e.l. Dette kunne ta tid. De regnet med ca 1 time pr cm..

Kl 19 gikk jeg i badetkaret, begynte nå å få skikkelig vonde tak. Jeg vred meg i smerte. Jordmødrene som skulle se til meg var opptatt med en annen fødene, så vi måtte bare ringe på om det skulle være noe...Like før kl 21, fikk ville kroppen min presse. Muskattmannen ble livredd og ringte på jordmor. Da fikk jeg streng beskjed om å IKKE presse. Men heller prøve å gå litt i gangene, hun antok jeg hadde en åpning på 4 cm nå.. Men skulle sjekke når jeg hadde reist meg fra badet. Kl 21.15 reiste jeg meg fr badetkaret og da gikk vannet. Ringte på nytt på til jordmor, nå kom en annen jordmor. Hun sjekket åpningen, og der var det fullåpning! Jeg kunne jo presse!

og ikke lenge etter var hun ute :) Vi har fått en velskapt prinsesse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! :strix: Tenkte kanskje det var noe i gjære siden du ikke hadde vært innom her på en stund nå.. ;)

Fødselen høres jo kjempegrei ut! Godt dere ikke dro hjem! :jepp:

Hvor stor var hun forresten?

Gratulerer igjen! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest kenghuru

:hoppe: Gratulerer masse masse masse med ei lita tulle!! :hoppe:

Virker som om selve fødselen gikk veldig greit og håper de første 2 ukene også har gått greit :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...