Gå til innhold

1+1 =3


Muskat

Anbefalte innlegg

Velkommen til min Dagbok! :velkommen:

Min alder er 20, straks 21. Min kjære er fylt 21. Vi er nettopp flyttet inn i eget eid hus og trives her :)

Det at jeg ble gravid, kom som ett sjokk. Dette var ikke planlagt, etter å ha gått nesten 3 år på p-plater fikk jeg allergisk reaksjon og måtte gå over til noe annet. Det ble da anbefalt at jeg gikk uten noe i 2 månder, og det var da dette skjedde. :hakeslepp: Kunne det virkelig skje så fort?

Vi så ingen annen utvei enn å beholde, noe jeg er glad for :biggrin:

Da jeg fremdeles går høyskol, og vil bli fortest mulig ferdig (går siste året)er jeg forbredt på kun 3 månder permisjon. Dette må jeg klare :)

Kommer til å bruke denne dagboken til å stille spørsmål og lufte tanker! Igjen ønsker jeg :velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har forresten bestilt en Intelligender fra Ebay, og er kjempe spent! Håper den kommer snart. Noen som har erfaring med å bruke den? Hva viste den i forhold til UL ?

Tar den ikke veldig særiøst, og gjør det kun for "gøy". Bare for å få en liten pekepinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Så gøy å se at vi er på samme alder :)

Har dessverre ikke prøvd Intelligender eller noe lignende selv, hva går det ut på?

Og når har du termin?

Ser ut som dagboka må finne seg i spørsmål og svar begge veier her :fnise:

Endret av Zoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :)

Man kan ta en intteligender test for å se kjønn etter uke 10, syntes det hørtes spennende ut:)

Foreløbig termin er 26.januar, og tiden går kjempe fort! Litt for fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NiChia

Heihei!

Har ei venninne som er like langt som deg, så synes jeg skal følge med her :)

Endret av NiChia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, spennende! Er det litt som en graviditetstest da? Det tror jeg at jeg skal prøve når jeg forhåpentligvis blir gravid igjen snart. Hadde vært gøy og sett om det funka! :jepp:

26. januar ja, kan tenke meg at tiden går fort. Men jeg skal love at den går fortere (og saaaktere) etterhvert. Etter uke 24 sist var jeg sikker på at det var 100 timer i et døgn, men at det var bare var to døgn i uka :ler: Men jeg var sykemeldt fra uke 22 pga. bekkenet så var nok litt derfor også.

Har du fått time til ultralyd enda? Nå spør jeg og graver fælt her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei!

Har ei venninne som er like langt som deg, så synes jeg skal følge med her :)

Så koslig :) Ønsker deg velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, spennende! Er det litt som en graviditetstest da? Det tror jeg at jeg skal prøve når jeg forhåpentligvis blir gravid igjen snart. Hadde vært gøy og sett om det funka! :jepp:

26. januar ja, kan tenke meg at tiden går fort. Men jeg skal love at den går fortere (og saaaktere) etterhvert. Etter uke 24 sist var jeg sikker på at det var 100 timer i et døgn, men at det var bare var to døgn i uka :ler: Men jeg var sykemeldt fra uke 22 pga. bekkenet så var nok litt derfor også.

Har du fått time til ultralyd enda? Nå spør jeg og graver fælt her :fnise:

Ja, tror det. Man skal tisse på ett glass. Så skifter det farge etter hvilket kjønn(http://www.intelligender.com/gender-prediction-test.html) Blå for gutt, og gul/oransj for jente! Håper testen kommer snart!

Håper jeg ikke får noe problem med bekkenet! Virker slitsomt. Har fått time til UL 31.8, så fortsatt 1 mnd igjen. Såååå lenge til. Er veldig spent.

Kan jeg spørre hvor du er fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

:goodbye: Innom å legger igjen et spor så du kommer på lista mi :)

Håper du har hatt en fin helg og at formen er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Innom å legger igjen et spor så du kommer på lista mi :)

Håper du har hatt en fin helg og at formen er bra :)

Takk det samme! Dette blir en spennende tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 uker i dag? Hvor blir tiden av? I dag fikk jeg Svangerskaps boken i posten, dette blir fin lesing for meg og min kjære :)

Ellers har jeg fått vondt nederst i ryggen, på den ene siden som går nedover mot venstre lår.. Det kan vel ikke være begynnende bekkenløsning? For det vil jeg ikke ha! *skremme bort* :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det. Man skal tisse på ett glass. Så skifter det farge etter hvilket kjønn(http://www.intelligender.com/gender-prediction-test.html) Blå for gutt, og gul/oransj for jente! Håper testen kommer snart!

Håper jeg ikke får noe problem med bekkenet! Virker slitsomt. Har fått time til UL 31.8, så fortsatt 1 mnd igjen. Såååå lenge til. Er veldig spent.

Kan jeg spørre hvor du er fra?

Stilig! Du får si ifra resultatet når du har prøvd! :)

Ja, det virker som det er ganske vanlig både å få bekkenløsning og å ikke få det. Krysser fingrene for at du ikke får det jeg :) Nesten en måned til UL ja, men det er såå verdt å vente på! :jepp:

Husker jeg måtte vente 6-7 uker fra jeg fikk timen til den var, det var lenge. Måtte krysse av på kalenderen for hver dag :ler:

Jeg er fra midt i Hedmark, enn du, om jeg får spørre? :)

:hoppe: for 15 uker i dag, tiden går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hengt opp datoen for UL med ett hjerte på tavla på kjøkkenet :) Er utrulig spent! Tør liksom ikke glede meg orntlig før den tid :P Må jo se at alt er bra først!

Svaret på testen skal du få, når den kommer i posten.. Er foreløbig ikke kommet til Norge en gang, kom til å tenke på om testen egentlig er "lovlig" i Norge? Kanskje den blir stoppet i tollen å sendt tilbake :o

Er forresten fra Trøndelag (Trondheim)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ikke testen er ulovlig, hvorfor skulle den være det? Kan ikke se for meg at den kan være skadlig på noe vis? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke skadlige, men tenker på at man kan få vite kjønnet allerede i uke 10. Og det finnes mange syke mennesker her i verden som kan ta abort på grunn av "feil" kjønn, om du skjønner?

Så derfor ploppet denne tanken oppi hodet mitt, tenk om testen ikke er lovlig i Norge..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelsen finner sted omkring: 3. mai 2010

Hjertet begynner å slå: 28. mai 2010

Embryoet beveger seg: 21. juni 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 28. juni 2010

Alle indre organer er ferdig formet: 28. juni 2010

Risikoen for spontanabort avtar: 12. juli 2010

Kvalmen avtar for de fleste: 19. juli 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig: 26. juli 2010

Fosteret svelger og tisser: 9. august 2010

Tid for ultralyd: 16. august 2010 (31.8)

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 23. august 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 6. september 2010

Fosteret begynner å høre: 27. september 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 25. oktober 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 29. november 2010

Svangerskapspermisjonen begynner: 5. januar 2011

Antatt termindato: 26. januar 2011

Endret av Muskat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er nok ikke skadlige, men tenker på at man kan få vite kjønnet allerede i uke 10. Og det finnes mange syke mennesker her i verden som kan ta abort på grunn av "feil" kjønn, om du skjønner?

Så derfor ploppet denne tanken oppi hodet mitt, tenk om testen ikke er lovlig i Norge..?

Åja, det tenkte jeg ikke på. Men nå er jo ikke Norge et land der det er større stas å ha gutt enn jente eller visa versa så tror ikke det er noe problem egentlig.

Har den kommet enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :/ Fikk melding på ebay om at det hadde skjedd noe galt med testen under sending, og at det nå er blitt sendt en ny en. Så håper den kommer snart. Er jo faktsk bare 3 uker igjen til ordinær UL, og da får jeg vel vite kjønnet unasett? Så da har jeg jo ikke lengre bruk for testen.. :forvirret:

Jeg er forøvrig blitt syk.. Vond hals, hoster og slapp. Håper det gir seg snart. Heldigvis tar jeg ferie nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt håpløst. Men du kan jo prøve den for det og sjekke om de faktisk funker :jepp:

God bedring. :klem:

Jeg hater å være syk om sommeren, om vinteren kan man liksom krype under pledd på sofaen og ta med en god kopp te eller kakao og la snøvær være snøvær og se på repriser av alle programmene på tv'n. Men om sommeren må man liksom være oppegåendes for det om man er syk.

Endret av Zoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg ca frisk igjen :) Herlig! Har brukt den meste av tiden på å sove, gjør det som regel når jeg er syk. Det funker for meg :)

Nå er jeg 16 uker på vei, faktisk 16+1 siden vi er passert midnatt. Vil det si 4 månder? Skjønne ikke helt dette med månder og uker.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...