Gå til innhold

1+1 =3

Muskat

Anbefalte innlegg

Tirsdag var en heftig dag gitt! Ble jo selvfølgelig også forkjølet, etter å ha stått ute i regnet. Typisk meg :P

Nå er det fredag! Herlig :) og jeg er 27 uker på vei?? Kan det virkelig stemme! Da er det jo likefør jeg vipper over til siste trimester! :o Hvor blir tiden av??

Har forresten kjøpt bilstol og stellebord nå :) Så nå har handlingen virkelig startet, og det merkes på lommeboka :P hihi

Smilyene vil ikke åpne seg lengre :( Får ikke til å åpne "listen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også problemer med å åpne listen. Så bruker bare de smileyene jeg husker.

Bilstol og stellebord er bra! Vi skal kjøpe nytt bilsete til veslesnupp nå snart, men vurderer å vente til jul, for er mulig hun får det av noen besteforeldre hvis vi venter lenge nok, hehe :)

Snart tredje trimester, tiden flyr. Jeg har ikke vært innpå her på lenge så har ikke fått meg meg alt som har skjedd engang. Hvordan er formen, bortsett fra forkjølelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det ikke bare er jeg som har problemer med listene :P

De små vokser fort, og trenger sikkert fort nye bilstoler ja! Sikkerhet er viktig :)

Formen ellers er veldig fin, har litt større behov for søvn enn vanlig, ellers merker jeg lite plager. Har litt smerter nederst i korsryggen/rompa hvis jeg har gått mye! Men er ikke så mye at jeg lar det plage meg :) Så syns foreløbig jeg har berget bra :) Men det er vel kanskje først nå plagene muligens kommer til å melde seg også? *grøss* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gikk hele svangerskapet uten særlig plager. Ble bare veldig lei av å være feit mot slutten og hadde litt problemer med å ha det komfortabelt nok når jeg lå og satt og sånt. Men tror nok det er fra nå av det er vanlig å få de fleste plager, så krysser fingrene for at du får et plagefritt svangerskap! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! :)

Jeg har i begynt å strikke lappeteppe! Det så gøy =) Ferdig med 1 lapp, så har noen igjen.. :P Det går ikke akkurat raskt.. Først måtte jeg lære meg å legge opp masker.. hihi :) Og trengte litt oppfrisking på strikkingen. Men nå som jeg er i gang er det gøy, klarer ikke å legge det fra meg. Men nå må jeg legge meg snart altså, skal bare strikke en pinne til.. kanskje 2 :D hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strekkmerker både her og der! :o

Plutselig er de der, syns det var tidlig jeg..? Er ikke så mange ennå, men ser antydning til at det kommer til å komme fler. Men men :) De blekner vel med tiden :P

Ser veldig fram til helg i morgen, har vært en lang og slitsom uke. Og har vært uten Muskattmannen :( nesten 5 dager uten, føles som en evighet :P Men nå er det bare 22 timer igjen til vi møtes igjen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagene går så fort, nå er det snart helg igjen! :) Til helgen tenkte jeg å starte litt med øving på julebaksten :)

Har ei vilter lita jente i magen, som begynner å få noen virkelig kraftige spark! Har problemer med å sovne om kveldene på grunn av det :P Kjennes ut som hun skal sparke seg igjennom huden :o

Blir deilig med helg! Min kjære skal jobbe nattvakter, så skal kose meg med noen filmer på kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble ingen bra søndag.. Våknet ca kl 6 med smerter øverst i magen og måtte raskt løpe på do for å kaste opp(ikke kvalm), slik holdt jeg på hvert 10.ende min i ca 4 timer.. Ringte legevakta og fikk beskjed om å ta meg en tur, ville utelukke svangerskapsforgiftning. Bilturen ble lang, med bøtta i fanget.

Blodtrykket var fint, oh ingen hevelse i bena. Legen mente at dette kunne komme av at livmoren presset magesekken og tarmene opp. Eller at hormonene spilte meg ett puss.. Mulig jeg også hadde spist noe igår.. Nå får jeg endelig i meg mat og drikke igjen og merker formen kommer tilbake :)

Ha en fortsatt fin søndag, og farsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en dramatisk dag :P Men det rare er at jeg måtte spirnge på do til akkurat samme tid i natt/mårrest.. hmm.. Kan det være hormoner?

Skal uansett til jordmor i morgen, så skal ta det opp med henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses, tiden flyr! Snart 30 uker og inne i 3.trimester. Utrolig altså.

Håper at du slipper å plages av oppkast om natta og sånt veldig lenge, det hørtes ikke noe godt ut.

Er alt klart til den lille kommer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses, tiden flyr! Snart 30 uker og inne i 3.trimester. Utrolig altså.

Håper at du slipper å plages av oppkast om natta og sånt veldig lenge, det hørtes ikke noe godt ut.

Er alt klart til den lille kommer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart å klart :) Nja.. Nah.. Nei.. Nesten :) Har faktisk betemt meg for å bruke samme hentesettet som jeg brukte, når jeg reiste hjem fra sykehuset :) Det blir litt spesielt :) Hun skal ligge i en kurv de første måndene, så får vi kjøpe seng når kurven blir for liten :) Ellers mangler vi noe klær, må handle inn ulltøy, siden hun kommer i januar/ februar.

Tror vi kommer til å kjøpe inn ting ettervært som vi trenger det, e jo ikke alt man trenger de første måndene. Tenkte å kjøpe bærsesele, men hører så mye rart om det.. Skal lese litt på nettet om forksjellige bæreseler.

Ellers håper jeg dette med oppkast er forbigående! Ja, tenk snart 30 uker!! Og det betyr jo at det snart bare er 10 uker igjen! :o wæææ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tiden går fort det. Og det er jo ikke sikkert at du går akkurat 10 uker til, stoor sannsynlighet for at hun blir født før terminen også ;) Hehe, ikke for å skremme altså :)

Vi også kjøpte inn litt etterhvert. Det vi hadde før hun ble født var vogn, bilstol, seng, hengevugge, klær i str. 56 og 62 + litt større som hun hadde arvet (hun var for liten til str. 50 så sambo var ute og handla i str. 50 noen dager etter at hun ble født.) Og stellematte til vaskemaskinen. Også hadde vi stort sett ikke mer.

Bleier og kremer og sånt kjøpte vi på vei hjem fra sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut :) Tenkte faktisk å handle inn litt bleier i desember, siden det er så billig nå :) Det kan jo lønne seg?

Er det vanlig at førstegangsfødene føder før termin? :o Spennende :)

Alt var forresten fint til jordmor i dag :) Og den lille fikk sparket i fra seg, mens jordmor lyttet etter hjerte.. hihi :) gøy! :) Magen hoppet og danset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oioi! 30 uker! ALLEREDED!! 70 daga igjen! og KUN 10 uker! :o :D

Hvor blir tiden av?

(Håper snart jeg får opp smilyene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut :) Tenkte faktisk å handle inn litt bleier i desember, siden det er så billig nå :) Det kan jo lønne seg?

Er det vanlig at førstegangsfødene føder før termin? :o Spennende :)

Alt var forresten fint til jordmor i dag :) Og den lille fikk sparket i fra seg, mens jordmor lyttet etter hjerte.. hihi :) gøy! :) Magen hoppet og danset!

Vil tro at det er veldig lurt å handle inn en del bleier nå mens det er billig, vi vet jo ingenting om prisene etter priskuttet. Kan godt hende at det blir dobbelt så dyrt som "vanlig" så tror nok mange kan spare mye på å kjøpe billig før nyttår. Vi skal iallefall hamstre inn masse i desember!

Jeg fødte før termin første gang, men vet om mange som har gått over tida også, så tror det er sånn 50/50 jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått melk i det ene brystet! iallefall kommer det ut noe hvitt, og særlig om natten. Men kun fra det ene.. Vil det komme av det andre også etervært? Eller kan det la seg vente til etter fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde melk i brystene, men det kom ikke ut med mindre jeg presset på brystvortene. Venninna mi har lekket som ei sil, først på ene brystet og så på begge, siden uke 20 omtrent. Så det kan nok gå begge veier.

Nå var jeg vel mye til hjelp? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...