Gå til innhold

Isabellaa's graviditetsdagbok <3

Isabellaa

Anbefalte innlegg

7 + 2 :rødme:

Ringte legen min ista, for å bestille første svangerskapskontroll. Noe som jeg trodde var mellom uke 8 - 12...

Men fikk beskjed om at første kontroll var "6-ukers kontroll". Trodde ikke det fantes noe som het det når det gjelder svangerskapskontroll, men skal i allefall til legen i morgen. :sjenert:

(Kanskje legen missforsto meg? Å trodde at jeg skulle på barselkontroll? :klø: Jeg sa klart og tydelig "svangerskapskontroll" i telefonen, og hvor langt jeg var på vei.)

Har noen av dere vært på 6-ukers kontroll i svangerskapet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde mellom uke 8 og 12 var det vanligste for første svangerskapskontroll. Men kan jo være at legen din har en annen praksis... Uansett skader det jo ikke å snakke med legen!

Eneste jeg gjorde før uke 12 var tidlig UL, og fikk tatt HcG stigning i forbindelse med blødning i uke 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 + 3 :rødme:

Da har jeg vært til legen. Fikk skrevet ut helsekortet for gravide, og tatt litt blodprøver. Fikk også satt opp ny time til 12-ukers kontroll i januar. Skulle få UL samtidig som kontrollen, for å se mer nøyaktig hvor langt jeg er på vei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker i morgen. :rødme:

Hadde en liten skremsel i går igjen.. Det kom bittelitt rosa/brunt utflod på papiret, etter jeg hadde vært på do. Det var bittelite, og har ikke vært noe mer siden det. Har heller ikke hatt noen magesmerter o.l.

Men, i dag når jeg våknet var jeg i helt fin form plutselig. Kvalmen har forsvunnet helt, og puppene er ikke ømme lengre..

Kan det ha skjedd noe galt her? Eller er dette normalt? Jeg vil ha tilbake kvalmen min nååå! :tristbla:

Ringte gynekologisk avd. på sykehuset i går kveld, men de sa bare at det hørtes normalt ut, og at jeg måtte følge me tempen min, om det kom noen magesmerter eller mere blod. Har ikke vært noen forandringer her, så får vel bare vente å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette går rette veien, dere..

Ingen symptomer, tempen min har gått ned masse og i dag kom det enda mer rosa utflod. Noe sier meg at spiren er død. :tristbla:

Enn å miste to ganger på rad?!

Alle andre blir gravide av å se på hverandre, og vi må prøve på nytt og på nytt i en hel evighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært på UL i dag. Fikk se et dunkende hjerte på den lille ostepoppen i magen, som er satt fram en dag. Jeg er altså 8 + 2 i dag, og ikke 8 + 1 som jeg trodde. :) Legen sa at alt så fint ut der inne, men ga meg 100% sykemelding for truende abort. Så i dag starter jeg juleferien min, og får slappe av litt hjemme. :rødme:

Herregud, så glad jeg er for at alt er OK i magen! Håper bare at det holder seg slik, og at spiren har det bra. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gåsehud når jeg oppdaterte meg her jeg nå!

Tenk så dårlig gjort av naturen det hadde vært å påført deg to SA etterhverandre!

Men så kunne jeg lese at du hadde sett ostepoppen på skjermen og at alt så langt så bra ut!

:hoppe:

Ta godt vare på deg selv nå i jula - kos deg masse!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir 9 uker på julaften. Hihi.. :rødme:

Tusen takk for hilsner i boken, jenter. :klemmer:

Dere er så herlige. Håper dere får en uforglemmelig jul, og et supergodt nyttår! :rødme:

Angående graviditeten, så er det egentlig ikke noe nytt å oppdatere.

Symptomene kommer og går, noe som legen sa var normalt. Har heller ikke hatt noen flere blødninger, så tror denne sykemeldingen var akkurat det jeg trengte for å slappe av litt.

Ny ultralyd i januar, for å sjekke om alt fremdeles er greit der inne. Da får jeg se ostepoppen igjen. (Ligner utrolig mye på en ostepop altså). :fnise:

Har klart å pådra meg influensa oppi alt da, så hoster og nyser og spyr i kryss her. Håper bare å bli frisk til julaften. Med all den gode maten osv. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj da... høres ikke godt ut med influensa! Krysser fingrene for at du er bedre til imorgen så du kan kose deg med julematen!

:nissevink: Ønsker deg og dine en riktig GOD JUL :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :vinke:

Så bra at alt var bra med den lille :) Da kan du glede deg til å se den igjen i januar, det er så fint å se den lille og sprelle :)

Ha en fortsatt god jul :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere alle har hatt en fin jul og får ett riktig godt 2011. Masse klemmer til alle dere godjentene på KG. :klemmer:

På tide med en statusoppdatering. I morgen er siste dagen for sykmeldingen min, og har ikke hatt flere blødninger siden jeg var til legen. Ny ultralyd på mandag, så får vi se hvordan det har gått, og om den lille har det bra fremdeles. Håper det. Har passert 10 uker, så ikke lenge igjen til 12 er passert nå. :rødme:

Fant en sånn greie på internett, som jeg fyller ut for litt info. Tenker å fylle ut på nytt om en måned eller to, for å se forskjellen.

Termin: 31. Juli 2011.

På vei: 10 uker og 1 dag.

Igjen til termin: 209 lange dager.

Kjønn: For tidlig til å vises, men har en guttefølelse?

Utålmodig: Nei, koser meg bare. Det kommer vel mot slutten.

Navn: Har funnet jentenavn, og har 3 guttenavn klare. Usikker der.

Vektøkning: Gikk opp 4 kilo i starten, gikk ned 5 kilo i jula.

Strekkmerker: Ingen enda. Håper det ikke kommer heller. :sjenert:

Hevelser og vann i kroppen: Ikke merket noe til det enda.

Hodet ned: Nei, for tidlig.

Aktivitet: Også for tidlig, men gleder meg til spark!

Tungt: Litt tungt, men ikke pga magen da.

Kynnere: Niks, ingen.

Hode festet: Lenge igjen til det..

barnerom: Er nesten ferdig faktisk. Sååå fint. :rødme:

Utstyr: Har kjøpt seng, stellebord og diverse andre ting.

Sulten: Ja, 24/7. Endelig kom matlysten tilbake.

Matkick: Lakris. Men har egentlig lyst på alt mulig fortiden.

Plager: Litt kvalme enda, hodepine, stikkinger i magen.

Humør: Stortsett glad heletiden, men lett rørt av filmer på tv.

Sykehusbaggen: Har pakkelisten i hodet allerede.

Høygravid: Langt i fra, mersom nygravid enda. Men gleder meg.

Fødselsforventninger: Gleder meg faktisk til å føde. Kan se for meg det blir litt smerter, så håper jeg ikke arver noe fra min mor. Hun hadde fødsler på over 70 timer, så håper det går kjapt og fint unna til meg. Men det skal nok gå så fint så.

Er over i fosterstadiet også nå, ikke lenger et embryo. :rødme:

Endret av Isabellaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det går bra med deg og den lille :) Barnerommet nesten klart allerede ja, det var effektivt ;) Tør liksom ikke helt å begynne på sånne konkrete ting enda jeg da. Men du har jo nesten nådd de magiske 12 uker :) Lykke til på ultralyd imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen til 12 uker nå. :rødme:

10 + 4 i dag, tiden flyr avgårde..

Gikk veldig fint på ultralyd. Fosteret hadde blitt mye større. Så ikke ut som en ostepop lengre, så faktisk ut som en knøttliten babys. Med kropp, hode, armer og ben. Og et lite dunkende hjerte.

Endret av Isabellaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så stas å se den lille på skjermen igjen!

Og ikke minst at alt ser bra ut med den lille! :hoppe:

Er ikke helt ferdig med barnerommet vi - men jeg har gode planer om hvordan det skal bli etterhver!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...