Gå til innhold

Isabellaa's graviditetsdagbok <3


Isabellaa

Anbefalte innlegg

Har ikke engang begynt å tenke barnerom vi :ler: Babyen skal uansett dele rom med oss en stund, så det får duge som gjesterom enn så lenge :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, det var nok redebyggingen som slo in hos meg. Ble veldig ivrig på å få det ferdig. Har fått på plass stellebordet, sprinkelsengen, en stor og god ammestol + noen småting som gulvmatter, gardinstenger osv. Det begynner å se veldig bra ut. Har alt oppi hodet mitt, så tenker å ta litt og litt hver måned. Venter med barnevogn og bilstol til feriepengene kommer i juni, er jo så himladyrt.

Nå venter jeg bare på å få vite kjønnet, så jeg kan begynne med innkjøp av rosa eller blått til rommet. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker i dag!!!!! :rødme:

Bare 7 dager igjen, en eneste uke, til første trimester er ferdig. Gleder meg massemasse til det.

Klarer ikke slippe frykten for å miste, å springer på do for å sjekke etter blod hver eneste gang jeg får ett lite stikk i magen. Det har vært noen intense måneder egentlig. Så gleder meg masse til vi er på den "sikre siden", og kan begynne å slappe av å slippe noen av bekymringene.

Satt å så hele sesong 1 av Jordmødrene på nrk.no i går. Jeg gleder meg faktisk til å føde. Etter å ha sett flere ulike sider av en fødsel, så tror jeg faktisk ikke det blir så værst. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: litt for 11 uker :hoppe: Kan tenke meg det blir deilig å krysse første milepæle ja.

Så fint at du kan glede deg til å føde. Jeg tenker litt det samme etter å ha sett jordmødrene egentlig. Men det er jo mulig jeg endrer mening når det blir aktuelt... Men det må iallfall være en helt fantastisk følelse det øyeblikket du får den lille babyen på brystet :rødme:

God helg Isabellaa! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: litt for 11 uker! :hoppe:

Det er en stor lettelse å komme så langt som til uke 12 - da starter svangerskapskontrollene, papirer blir sendt til sykehus for bestilling av UL time og man kan annonsere for hele verden at man venter baby i løpet av sommeren (husker ikke når du har termin i farten jeg...)

Kos deg masse i helga!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god helg til dere også, jenter. :klemmer:

11 uker og 1 dag i dag. Det går unna med stormfart her. Tviler på at slutten går like fort som nå. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare 3 dager til de magiske 12 uker er nådd! :strix:

Jeg vet akkurat hvordan det er å løpe på do for å sjekke i ett kjør. Tror man blir litt paranoid av å ha mistet tidligere. Men nå er det jo overveldende stor sannsynlighet for at det skal gå bra med knøttet ditt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! :rødme:

Har fått prøvd angelsound-doppleren min i dag. Hørte hjertelyden med engang, lå på rundt 130 slag i minuttet. :)

Laget nettopp et nytt emne under graviditet, hvor jeg skrev litt om noen bekymringer jeg har hatt. Her er link, om noen vil lese:

Link til innlegg

Endret av Isabellaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med deg Isabellaa? Lenge siden du har skrevet i boken din. Har du fortalt det til familie og venner ennå? Håper alt står bra til med deg og knøttet :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg Isabellaa? Lenge siden du har skrevet i boken din. Har du fortalt det til familie og venner ennå? Håper alt står bra til med deg og knøttet :):klemmer:

Her går alt strålende. :rødme:

Tenkte selv, at det var på tide med en liten oppdatering før jeg stikker på jobb.

Snart 14 uker joo! Herregud, klokka står i allefall ikke stille her. Synes tiden flyr avgårde, ikke lenge siden jeg testen positivt synes jeg.

Har vært på 12ukers kontroll. Fikk egentlig veldig lite ut av timen min, var inne i max 5 minutter. Fikk utslag på urinprøven, det var litt sukker i, så det skal jeg sjekke opp denne uken. Det kunne være starten på svangerskapsdiabetes, så håper det ikke er det. Fikk også en rask ultralyd, hvor jeg fikk se den lille igjen. Han/hun hadde vokst kjempe masse, og svømte rundt å svaiet med armer og ben der inne. Veldig aktiv med andre ord. :rødme:

Har brukt doppleren min en del, så når jeg føler jeg blir bekymret for noe, hører jeg bare på hjertelyden en liten stund. Veldig betryggende.

Å nå vet alle om graviditeten. Alle ble superglade. Mamma og svigermor dro for å se på barnevogn og barneklær samme dagen, de gleder seg enormt mye. Glad vi fikk sagt det, men er enda ikke helt trygg på at alt kommer til å gå bra.

Magen har sånn smått begynt å vokse også, gleder meg til den blir større..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...