Gå til innhold

Tolkningssak

Steinar40

Anbefalte innlegg

Det er den som er i ekteskapet som bryter ut.

Alle er ansvarlige for seg selv, og kan derfor ikke skylde eget ansvar på andre.

OG det tror du hennes mindreårige barn er enige i? Nope, du vil for alltid, tro meg, være mannen som ødela ekteskapet mellom mamma og pappa, og som tok mamma fra pappa.

Og forøvrig, du som stadig sier at kvinner ikke hadde vært billige om menn ikke ville ha dem? Vel, de ville ikke vært utro heller, om det ikke var noen til disposisjon. Man er ikke utro alene, og et ekteskapsbrudd trenger man hjelp til. Du har altså bidratt til et ekteskapsbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi se, Steinar... Høres dette kjent ut?

Skrevet 18 august 2009 - 21:41

Jeg fikk riktignok kontakt med ei meget interessant jente her på KG.

Problemet er bare at ei jente jeg kjenner fra tidligere helt uventet er tilbake i livet mitt igjen. Og da ble dette veldig komplisert.

Skrevet 02 september 2009 - 22:09

Og jeg har ingen barn etter skillsmisse. Derimot er det ei dame In Real Life som jeg ikke har fått kvitta meg helt med ennå. Men alt tyder i dag på at det går den veien snart. På den annen side så er ho totalt uberegnelig, men det er vel alle damer, så det vet vel dere alt om hehe

Skrevet 16 januar 2010 - 11:23

Ja, jeg skal i hvert fall holde meg lenger enn langt unna gifte kvinnfolk!!!

Nei, det skjer ingenting spennende. Ho har fått klar beskjed om å bestemme seg innen denne måneden. Skjer ikke det, så kutter jeg henne ut for godt og går videre i livet uten henne. Jeg gjør nå ingenting og kommer ikke til å kontakte henne igjen. Jeg har ikke bruk for noen som ikke klarer å bestemme seg - uansett hvor gode grunner det måtte være.

Kanskje på tide å sette punktum da...

Endret av Het Potet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, Steinar... Høres dette kjent ut?

Skrevet 18 august 2009 - 21:41

Jeg fikk riktignok kontakt med ei meget interessant jente her på KG.

Problemet er bare at ei jente jeg kjenner fra tidligere helt uventet er tilbake i livet mitt igjen. Og da ble dette veldig komplisert.

Dette skjedde etter at det hadde vært totalt sammenbrudd i kommunikasjonen i flere måneder etter at hun hadde tatt ut separasjon og flyttet i leilighet. Jeg trodde altså at hun hadde angret og at det hele var avsluttet, helt til hun sendte meg en mail der hun fortalte at hun ønsket å gå videre med separasjonen.

Skrevet 02 september 2009 - 22:09

Og jeg har ingen barn etter skillsmisse. Derimot er det ei dame In Real Life som jeg ikke har fått kvitta meg helt med ennå. Men alt tyder i dag på at det går den veien snart. På den annen side så er ho totalt uberegnelig, men det er vel alle damer, så det vet vel dere alt om hehe

Skrevet 16 januar 2010 - 11:23

Ja, jeg skal i hvert fall holde meg lenger enn langt unna gifte kvinnfolk!!!

Nei, det skjer ingenting spennende. Ho har fått klar beskjed om å bestemme seg innen denne måneden. Skjer ikke det, så kutter jeg henne ut for godt og går videre i livet uten henne. Jeg gjør nå ingenting og kommer ikke til å kontakte henne igjen. Jeg har ikke bruk for noen som ikke klarer å bestemme seg - uansett hvor gode grunner det måtte være.

Som man kan se av det ovenstående så har det altså vært ekstremt mye turbulens i denne separasjonsperioden. Noe som forsåvidt ikke er så veldig unaturlig i seg, men det får være grenser også. Ett år uten fremgang er ikke godt nok.

Og når jeg har sagt at jeg ikke kommer til å kontakte henne igjen, så har jeg faktisk ment det, og ikke gjort det. Men hver gang så har hun da kontaktet meg. Og så var det på'n igjen.

Nå er imidlertid situasjonen annerledes, fordi hennes separasjonsperiode er over, formelt sett. Og da har hun ingen unnskyldninger å komme med lenger.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG det tror du hennes mindreårige barn er enige i? Nope, du vil for alltid, tro meg, være mannen som ødela ekteskapet mellom mamma og pappa, og som tok mamma fra pappa.

Jeg har tenkt mye på det. Men det er altså meningen at barn skal vokse opp og kunne klare seg selv. De skal ikke være avhengige av foreldrene eller andre folk.

Og forøvrig, du som stadig sier at kvinner ikke hadde vært billige om menn ikke ville ha dem? Vel, de ville ikke vært utro heller, om det ikke var noen til disposisjon. Man er ikke utro alene, og et ekteskapsbrudd trenger man hjelp til. Du har altså bidratt til et ekteskapsbrudd.

De kunne ikke ha vært billige i praksis da, nei.

Eller utro, det er helt riktig.

Og jeg har sagt tidligere at jeg ikke er mye fornøyd. Målet var å få til noe fornuftig og bra, ikke bare ødelegge.

Jeg håper imidlertid at hun da har såpass godt vett at hun blir i det ekteskapet hun er. Selv om det ikke blir mitt problem. Men da har i hvert fall ikke jeg ødelagt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna har måttet flytte fra far, inn i leilighet, gått igjennom foreldrenes seperasjonsperiode, krangler og hat mot hverandre, og du tror de tenker at "Jaja, vi er jo selvstendige individer som skal bli voksne mennesker, og onkel Steinar har iallefall ikke ødelagt noe...." Har du så lite innsikt i andre menneskers følelsesliv og egne handlingers virkninger, Steinar, så er det nok fornuftig av deg å være singel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna har måttet flytte fra far, inn i leilighet, gått igjennom foreldrenes seperasjonsperiode, krangler og hat mot hverandre, og du tror de tenker at "Jaja, vi er jo selvstendige individer som skal bli voksne mennesker, og onkel Steinar har iallefall ikke ødelagt noe...." Har du så lite innsikt i andre menneskers følelsesliv og egne handlingers virkninger, Steinar, så er det nok fornuftig av deg å være singel!

Det er faktisk mulig å samarbeide hvis man bare vil det. Også til barnas beste.

Men igjen så er vi da tilbake til det å ha den rette innstillingen, den rette kommunikasjonen og den rette oppførselen. Uten disse, så er ingenting mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn forholder seg til det de ser de voksne gjør, snarere enn det de sier. De ser at du stjeler mamma, de ser at mamma flytter og de ser at mamma og pappa ikke bor sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er faktisk mulig å samarbeide hvis man bare vil det. Også til barnas beste.

Men igjen så er vi da tilbake til det å ha den rette innstillingen, den rette kommunikasjonen og den rette oppførselen. Uten disse, så er ingenting mulig.

Hvor mange barn er det snakk om, og hvor mange år er de? Du har fortalt at de er mindreårige, det er et ganske vidt begrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn forholder seg til det de ser de voksne gjør, snarere enn det de sier. De ser at du stjeler mamma, de ser at mamma flytter og de ser at mamma og pappa ikke bor sammen.

Så din teori er derav at barn skiller seg fordi foreldrene skilte seg?

Lite sannsynlig, tenker jeg. Fordi den generasjonen som begynte med skilsmisser (begynnelsen av 1900-tallet) hadde altså foreldre som ikke skilte seg.

Men ellers har du nok rett i at barn som regel gjør som andre gjør.

En litt artig sak er jo da denne - en forelder sier til sitt barn: "Du skal ikke gjøre som jeg gjør, du skal gjøre som jeg sier!" :ler:

Ja, da blir det sikkert bra vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange barn er det snakk om, og hvor mange år er de? Du har fortalt at de er mindreårige, det er et ganske vidt begrep.

To på ca 10 og 18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Steinar, min teori er at uansett hvor mye man forklarer ungene at Onkel Steinar er snill, Mamma og pappa er fortsatt glad i hverandre, så SER de: at du stjeler mamma, de ser at mamma flytter og de ser at mamma og pappa ikke bor sammen.

Da mister de noe av evnen til å stole på det voksne sier.

Jeg snakker helt konkret i denne sammenhengen, for deg å få et godt og normalt forhold til hennes barn, når du er den som ødela hjemmet deres, det er det naivt å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, Steinar, min teori er at uansett hvor mye man forklarer ungene at Onkel Steinar er snill, Mamma og pappa er fortsatt glad i hverandre, så SER de: at du stjeler mamma, de ser at mamma flytter og de ser at mamma og pappa ikke bor sammen.

Da mister de noe av evnen til å stole på det voksne sier.

Jeg snakker helt konkret i denne sammenhengen, for deg å få et godt og normalt forhold til hennes barn, når du er den som ødela hjemmet deres, det er det naivt å tro.

Ja, hvis man er så dum og prøver å innbille barna at mamma og pappa er glade i hverandre, så blir det bare surr. Fordi da forvirrer man barna med usannheter.

Nei, det er faktisk mye bedre å forklare barna situasjonen akkurat som den er. Barn er ikke dumme.

Og er man snill og omtenksom overfor dem, så reagerer de positivt på det.

Jeg har faktisk barnetekke deluxe. Helt merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som at du er CA 40, og CA 180 og ligner LITT på Daniel Craig? :ler:

Jeg har aldri sagt noe som helst om at jeg likner på Daniel Craig. Det må være noe du innbiller deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det er faktisk mye bedre å forklare barna situasjonen akkurat som den er. Barn er ikke dumme.

Hahaha! Har du lest noen av stebarn-trådene her inne, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri sagt noe som helst om at jeg likner på Daniel Craig. Det må være noe du innbiller deg.

Jeg kan finne et sitat, om du vil... Blanding av Craig og Depp, skrev du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan finne et sitat, om du vil... Blanding av Craig og Depp, skrev du.

Da antar jeg at det var i en spøk som ingen trodde på ;):smoke::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis man er så dum og prøver å innbille barna at mamma og pappa er glade i hverandre, så blir det bare surr. Fordi da forvirrer man barna med usannheter.

Jeg har faktisk barnetekke deluxe. Helt merkelig.

Tror du barn reagerer positivt på mannen som ødelegger hjemmet deres? Tro om igjen. Og som AB sier, les noen stedbarntråder, du.

Da hjelper ikke barnetekke de luxe, eller å FORKLARE, jeg gjentar, barn SER hva som blir gjort, mer enn å hører på det som blir sagt...

Men du vil som vanlig ikke forstå.

Alvorlig talt, di er rett og slett flyktelig naiv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Har du lest noen av stebarn-trådene her inne, eller?

Nope.

Men uansett så tror jeg det som regel går ganske bra hvis paret samarbeider og vil barnas beste. Noe ikke alle steforeldre bryr seg like mye om selvfølgelig. Og da går det nok ikke så bra, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...