Gå til innhold

Tolkningssak

Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest wild bird

Vel, jeg tenkte faktisk på 2 uker - 14 dager - fra den opprinnelige fristen.

Når hun skriver - "Ringer når jeg kan." - så må hun ha en jævla god unnskyldning for ikke å ringe innen 14 dager. Lagt inn akutt på sykehuset eller noe sånt.

Men generelt sett er det sånn at for hver dag som går uten at hun kontakter meg, så teller det negativt.

Jeg venter altså ikke så mye. Jeg bruker tiden til å få henne mer og mer ut av systemet.

Og hva skjer hvis hun ringer? Du legger deg langflat og logrer som en hund?

Du er klar over at du mister all troverdighet her nå? Du som er moralens vokter, KG`s pekefinger og selvutnevnte ener på fornuft og praktiske løsninger?

Tråden er nå på 13-14 sider, og jeg kan ikke se noen fremgang på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å gosh ... neste fredag kl 14:01 er det altså vi kan vente en ny holdning fra deg?

For meg hadde det holdt lenge at det allerede snart er en uke siden hun sa "ringer når jeg kan". Selv om man ikke kan ringe så kan man tekste. Men hun her har jo ikke gitt livstegn fra seg etter hun sendte mld om at hun trengte penger. Og du forlenger fristen.

Ja, det kan du godt si. Men jeg mener at jeg har tid til å vente i 14 dager når jeg tross alt har kjent henne i mange år. Det gjør ingenting fra eller til.

Uansett trenger jeg tid til å komme meg videre i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du godt si. Men jeg mener at jeg har tid til å vente i 14 dager når jeg tross alt har kjent henne i mange år. Det gjør ingenting fra eller til.

Uansett trenger jeg tid til å komme meg videre i livet.

Visst du 26 ganger gir henne 14 dager på nytt igjen - da har det plutselig gått ett år. Så 14 dager fra eller til kan fort blir ei man har kjent i mange år... Legg bort hjerte og ta fram magen og hodet. Noen ganger er hjertet for stort for feil person...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva skjer hvis hun ringer? Du legger deg langflat og logrer som en hund?

Du er klar over at du mister all troverdighet her nå? Du som er moralens vokter, KG`s pekefinger og selvutnevnte ener på fornuft og praktiske løsninger?

Tråden er nå på 13-14 sider, og jeg kan ikke se noen fremgang på noen som helst måte.

Hvis hun skulle ringe, så skal jeg prøve å få til en skikkelig samtale om hele situasjonen. Et aller siste forsøk.

Jeg mener fortsatt at det hadde vært det fornuftigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hvis hun skulle ringe, så skal jeg prøve å få til en skikkelig samtale om hele situasjonen. Et aller siste forsøk.

Jeg mener fortsatt at det hadde vært det fornuftigste.

Mens vi venter på Godot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst du 26 ganger gir henne 14 dager på nytt igjen - da har det plutselig gått ett år. Så 14 dager fra eller til kan fort blir ei man har kjent i mange år... Legg bort hjerte og ta fram magen og hodet. Noen ganger er hjertet for stort for feil person...

Joda, jeg har strekt meg lenger enn langt. Et problem med det er at hun ikke tar meg alvorlig lenger, samtidig som hun tar meg for gitt.

Hun har uttalt noe sånt tidligere om at jeg ikke klarer å bryte. Med litt sånn forakt, liksom. Visse kvinnfolk er noen rare dyr.

Så jeg har nok brukt for mye hjerte som du sier.

Men det er slutt på det nå, selv om ingen tror på det ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoi! Etter 4 dagers ferie så er tråden på 14 sider og ingen endring?!

Steinar da... Er du et Troll eller!?!? Dette virker i overkant av markelig. Liker du å bli utnyttet eller?!

Et spørsmål: Hvis du var henne - dårlig på kommunikasjon og du fikk et ultimatum. Hvordan ville du sagt "Beklager, det er over" på da?

Ved å ikke ringe kanskje?!

Damen er ikke god på å kommunisere, men jeg må jo si at hennes stilletiende sier alt?!

Eller?

Hva skal til for at du tar hintet?

Mulig du kjenner henne godt, men hadde hun vært redd for å miste deg så hadde hun kjempet litt vettu.. .

Tror du ikke det da?

En liten sms på en uke " Glad i deg.. kommer ikke fra.. får ikke ringt eller noe?"

Du vil at dere skal komme frem til en løsning sammen

Virker det som at hun vil det synes du?

Hva skal til for at du sier stopp?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi! Etter 4 dagers ferie så er tråden på 14 sider og ingen endring?!

Steinar da... Er du et Troll eller!?!? Dette virker i overkant av markelig. Liker du å bli utnyttet eller?!

Et spørsmål: Hvis du var henne - dårlig på kommunikasjon og du fikk et ultimatum. Hvordan ville du sagt "Beklager, det er over" på da?

Ved å ikke ringe kanskje?!

Damen er ikke god på å kommunisere, men jeg må jo si at hennes stilletiende sier alt?!

Eller?

Hva skal til for at du tar hintet?

Mulig du kjenner henne godt, men hadde hun vært redd for å miste deg så hadde hun kjempet litt vettu.. .

Tror du ikke det da?

En liten sms på en uke " Glad i deg.. kommer ikke fra.. får ikke ringt eller noe?"

Du vil at dere skal komme frem til en løsning sammen

Virker det som at hun vil det synes du?

Hva skal til for at du sier stopp?!

Når det har gått 14 dager, da sier jeg stopp.

Og sist gang hun sa "Gla i dej" kan jeg ikke engang huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det har gått 14 dager, da sier jeg stopp.

Og sist gang hun sa "Gla i dej" kan jeg ikke engang huske.

Du svarte ikke på alle spørsmålene! Hrmmppff!! :kjefte:

Og her kommer et til: Hvorfor 14 dager?! Blir alle de 14 vonde foregående dagene borte dersom hun kommer 14 dager etter fristen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte ikke på alle spørsmålene! Hrmmppff!! :kjefte:

Og her kommer et til: Hvorfor 14 dager?! Blir alle de 14 vonde foregående dagene borte dersom hun kommer 14 dager etter fristen?

Joda, jeg tviler ikke på at det enkleste og mest praktiske for henne er å ikke ta kontakt eller å ringe. 'Alt Godt' og 'Suzy' hadde noen bra forklaringer til slik oppførsel tidligere i tråden.

Og jeg er ikke noe Troll, og liker ikke å bli utnyttet.

Det eneste hun har vært interessert i hittil har vært å nekte å prate og fortrenge problemer.

Jeg syns 2 uker er rimelig tid. Da finnes det ingen dårlige unnskyldninger lenger.

Og hvis hun skulle ringe etter 14 dager, så skal jeg ikke glemme at det faktisk har gått 14 dager.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg tviler ikke på at det enkleste og mest praktiske for henne er å ikke ta kontakt eller å ringe. 'Alt Godt' og 'Suzy' hadde noen bra forklaringer til slik oppførsel tidligere i tråden.

Og jeg er ikke noe Troll, og liker ikke å bli utnyttet.

Det eneste hun har vært interessert i hittil har vært å nekte å prate og fortrenge problemer.

Jeg syns 2 uker er rimelig tid. Da finnes det ingen dårlige unnskyldninger lenger.

Og hvis hun skulle ringe etter 14 dager, så skal jeg ikke glemme at det faktisk har gått 14 dager.

Da høres det ut som at du har en plan. Skjønner at det er godt å ha, selv om du sikkert har en liten magefølelse som sier at du burde ha sagt stopp for lenge siden.

Ønsker deg lykke til! Du er voksen mann, så du må passe på hjertet ditt selv. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, jeg er ikke naiv. Men jeg ville se om det var mulig allikevel å få det til. Hadde hun vist den rette innstillingen og oppførselen, så hadde det vært verdt det.

Jeg er også ærlig, men jeg stoler allikevel ikke 100% på andre folk.

Og spesielt ikke før de har bevist sin verdi overfor meg.

Og når det gjelder om jeg er til å stole på, så er jeg faktisk det. Jeg kommer heller ikke til å gjøre denne feilen en gang til. Så dum er jeg ikke!

Det er aldri verdt det å bryte noen annens ekteskap, aldri. Og har du gjort dette er du ikke en ærlig person.

I tillegg vil du for alltid være mannen som tok pappa fra mamma, du vil alltid lure på om hun gjør det samme med deg som hun gjorde med eksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når hun skriver - "Ringer når jeg kan." - så må hun ha en jævla god unnskyldning for ikke å ringe innen 14 dager. Lagt inn akutt på sykehuset eller noe sånt.

Hun kan ikke, vil ikke og ringer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres det ut som at du har en plan. Skjønner at det er godt å ha, selv om du sikkert har en liten magefølelse som sier at du burde ha sagt stopp for lenge siden.

Ønsker deg lykke til! Du er voksen mann, så du må passe på hjertet ditt selv. :klemmer:

Joda, min plan blir tydeligere for hver dag som går.

Problemet med andre mennesker er at man aldri kan vite hva de tenker, føler og vil.

Man kan tro på det de sier, eller man kan tro det er tomt prat, men man kan aldri VITE det før det viser seg i praksis.

Derfor har man egentlig bare observasjoner og magefølelsen å basere seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har strekt meg lenger enn langt. Et problem med det er at hun ikke tar meg alvorlig lenger, samtidig som hun tar meg for gitt.

Hun har uttalt noe sånt tidligere om at jeg ikke klarer å bryte. Med litt sånn forakt, liksom. Visse kvinnfolk er noen rare dyr.

Det, er grunn nok til å bryte. Kjære Steinar, du er en slik mann (i denne situasjonen) kvinner forakter. Ingen ryggrad, pådriver til ekteskapsbrudd, later som at du ikke har noen feil (det var HUN som var utro, jeg bare lot henne bruke pikken min, jeg visste ikke OM det en gang) i tillegg til at du ikke står for det du sier (tekster), du har holdt på med denne visa i over ETT år Steinar, NÅ har jeg gitt henne et ulitmatum... Hallo? Er det rart hun forakter deg, tar deg for gitt, eller ikke tar deg alvorlig? Og at du i tillegg tror at dette kunne være basis for et lykkelig samliv, med barn du har ødelagt hjemmet til, sier jo at du er, mhm, NAIV!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er aldri verdt det å bryte noen annens ekteskap, aldri. Og har du gjort dette er du ikke en ærlig person.

I tillegg vil du for alltid være mannen som tok pappa fra mamma, du vil alltid lure på om hun gjør det samme med deg som hun gjorde med eksen.

Det er den som er i ekteskapet som bryter ut.

Alle er ansvarlige for seg selv, og kan derfor ikke skylde eget ansvar på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det, er grunn nok til å bryte. Kjære Steinar, du er en slik mann (i denne situasjonen) kvinner forakter. Ingen ryggrad, pådriver til ekteskapsbrudd, later som at du ikke har noen feil (det var HUN som var utro, jeg bare lot henne bruke pikken min, jeg visste ikke OM det en gang) i tillegg til at du ikke står for det du sier (tekster), du har holdt på med denne visa i over ETT år Steinar, NÅ har jeg gitt henne et ulitmatum... Hallo? Er det rart hun forakter deg, tar deg for gitt, eller ikke tar deg alvorlig? Og at du i tillegg tror at dette kunne være basis for et lykkelig samliv, med barn du har ødelagt hjemmet til, sier jo at du er, mhm, NAIV!

Alt går an å få til hvis bare begge parter har den rette innstillingen og oppførselen. Men UTEN den rette innstillingen og oppførselen, så er ingenting mulig å få til. Og det er dette faktum jeg har tenkt til å ta konsekvensene av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, Steinar... Høres dette kjent ut?

Skrevet 18 august 2009 - 21:41

Jeg fikk riktignok kontakt med ei meget interessant jente her på KG.

Problemet er bare at ei jente jeg kjenner fra tidligere helt uventet er tilbake i livet mitt igjen. Og da ble dette veldig komplisert.

Skrevet 02 september 2009 - 22:09

Og jeg har ingen barn etter skillsmisse. Derimot er det ei dame In Real Life som jeg ikke har fått kvitta meg helt med ennå. Men alt tyder i dag på at det går den veien snart. På den annen side så er ho totalt uberegnelig, men det er vel alle damer, så det vet vel dere alt om hehe

Skrevet 16 januar 2010 - 11:23

Ja, jeg skal i hvert fall holde meg lenger enn langt unna gifte kvinnfolk!!!

Nei, det skjer ingenting spennende. Ho har fått klar beskjed om å bestemme seg innen denne måneden. Skjer ikke det, så kutter jeg henne ut for godt og går videre i livet uten henne. Jeg gjør nå ingenting og kommer ikke til å kontakte henne igjen. Jeg har ikke bruk for noen som ikke klarer å bestemme seg - uansett hvor gode grunner det måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...