Gå til innhold

Overraskelsespakke til søster som skal flytte hjemmefra


gullhjerte

Anbefalte innlegg

Jeg ser alle nevner nudler o.l, men er du helt sikker på at hun spiser slik? Jeg kjenner mange som hater å spise nudler, selv fattige studenter. Personlig er det noe av det siste jeg ville valgt å spise :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har sikkert råd til de billige basisvarene selv, sånn som nudler, ris, havregryn, potetmos, dopapir - og alt sånt som er rimelig, men tar plass. Men ting å oppbevare sånt i, er sikkert kjærkomment. Kaffeboks, bokser til mel og pasta. Bakebolle av plast til deig og vaffelrøre. Håndmikser til en hundrings. Disse kan du fylle med ting som ellers havner langt bakerst i hjernebarken når en med studentøkonomi handler. Krydder, posemat, hermetikk, :sjokolade: påleggsbokser fra leverpostei til nugatti. Kaffe, te, kandissukker, sitronsaft og honning.

Av posemat er det greiest med sånn som er fiks ferdig. Tilsett vann og kok. Kreves det mange og dyre ekstra ingredienser, går gjerne vinningen opp i spinningen.

God tykkbunnet kasserolle med nonstickbelegg og plastrøreredskap. - Oppvaskbesparende etter gryteretter, grøt og sauser.

Du bør også ha notisblokka klar ved telefonen når du ringer henne de første ukene. Hun kommer sikkert til å etterlate seg mange spor i kommende samtaler.

Gode skrivesaker og ruteblokker. Hermetikk på boks eller glass. Toast- eller vaffeljern. Elektrisk skotørker som blåser luft inn i skoene/støvlene. KLESHENGERE! ;)

Tror det meste allerede er nevnt. I begynnelsen vil hun nok være mest opptatt av innredning. Etterhvert vil hun bli mer og mer glad for matgreier. Særlig slike ting som hun ikke kan budsjettere med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så koselig!

Kanskje du kan skrive en liten "overlevelseguide" med litt morsomme tips til hva hun kan forvente seg? Og føre opp nødnummer selvfølgelig, som er til deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så koselig!

Kanskje du kan skrive en liten "overlevelseguide" med litt morsomme tips til hva hun kan forvente seg? Og føre opp nødnummer selvfølgelig, som er til deg :D

ja, for en fin ide :) Det skal jeg gjøre :) Har foreløpig funnet frem endel tørrvarer som er greit å ha i kjøkkenskapene, og skal ut å handle litt andre ting som jeg har fått tips om i denne tråden :) Takk! Jeg sto jo bom stille, men nå er jeg på gli :) Gleder meg til hun ringer og takker for pakken - tipper hun kommer til å glede seg masse til å komme seg inn i egen leilighet :) Sånn ellers vet jeg at hun har vært med mamma og pappa på IKEA før hun flytter, så sånne nyttige ting derfra tipper jeg de tar seg av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør også ha notisblokka klar ved telefonen når du ringer henne de første ukene. Hun kommer sikkert til å etterlate seg mange spor i kommende samtaler.

Lurt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en yngre søster som skal flytte hjemmefra for første gang, og jeg har lyst til å overraske henne med en pakke i posten (Bor 200 mil unna henne). Som student osv har hun ikke så god råd, så jeg har lyst til å gi henne litt morsomme og nyttige ting som hun kan få bruk for den første tiden. Er det noen som har noen forslag? :)

Foreløpig har jeg funnet en kokebok med basic-oppskrifter og en scrapbook som hun kan fylle opp med minner fra første studieår. Hun er veldig flink med scrapping og bilder :) Ellers har jeg lyst til å strikke feks oppvaskkluter til henne i de fargene jeg vet hun vil innrede sin nye 19 kvm store bolig i (brunt og blått), men der stopper også min kreativitet opp.

Er det noe du husker du savnet/skulle ønske du fikk, når du var fersk student og bodde alene på studenthybel? :)

kom gjerne med litt "større"/dyrere forslag også som jeg kan skaffe i innflytningsgave - den tenkte jeg å overlevere personlig.

Vannkoker, brødformer, grytekluter, oppvaskkluter, kopphånduker, samling med zalo skrukerek domestos og grønsåpe (dette er dyrt) og oppvaskhansker og kost., kondomer, karafell, vase, stativ til å ha oppvasken på, EN GOD BRØDKNIV! (tupperware)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannkoker, brødformer, grytekluter, oppvaskkluter, kopphånduker, samling med zalo skrukerek domestos og grønsåpe (dette er dyrt) og oppvaskhansker og kost., kondomer, karafell, vase, stativ til å ha oppvasken på, EN GOD BRØDKNIV! (tupperware)

brødrister!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen deilige kakemikser og en kakeform? Støtter veldig den med krydder. Veldig koselig denne startpakken du skal fikse! :)

Kanskje noen staselige dusjsåper, og god shampoo?

paracet kan jo være kjekt å ha. Små stifter/spikre, og noe koselig å henge på veggen.

Mange gode forslag her inne! :)

Du får skrive hva alt ble til slutt ;).

Kanskje noen flaxlodd, hårstrikk/hårnåler, vaskeservietter for sminke, en kul øyeskygge, fine penner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar :) Nå er pakken endelig sendeklar.

Det første hun ser når hun åpner er et koselig brev, og ellers puttet jeg oppi:

- en studentkalender

- en ølhammer (hammer og flaskeåpner i ett)

- skrutrekker

- oppvaskklut, oppvaskbørste og stålskrubb, med en beskjed om at denne ville hun få god bruk for første gang hun skulle koke melkeprodukter =)

- en basic kokebok

- scrappeutstyr

- kanel, hvitløkspulver, peppermix og grillkrydder

- micropopcorn

- en søt tekopp

- tre små glasslysestaker med kubbelys (i eggehvit, vil passe uansett fargetema)

- 2x100 gr te i løsvekt i smakene karamell og krem

- teklype/tesil

- fyrstikker, paracet

- kondomer

- kakao, rett-i-koppen

- tørrmat, feks mix til gratinerte grønnsaker og til laks

- kjeks

- q-tips

I morgen sendes pakken avgårde, håper hun får den FORT!! :yvonne:

Gleder meg sånn :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste av alt er jo at hun absolutt ikke forventer dette, derfor tror og håper jeg at hun blir overrasket og kjempeglad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. De større tingene som er litt vanskelig å sende i posten skal jeg vurdere som innflyttingsgave :) Er fint å gi noe som kan være litt nyttig, ikke bare fylle en liten leilighet opp med nips og pynteting :) Takk for hjelpen alle sammen, jeg ble utrolig inspirert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Kjempefint tiltak gullhjerte, du må være en ordentlig god søster:) Det året eg flyttet hjemmefra fikk eg et veldig lite syskrin av min bestemor. Det såg ut som et lite pennal, men inneholdt nåler, tråd, liten saks og noen knapper og et metermål. Det var utrolig nyttig! Fint å ha noen knapper og sikkerhetsnåler i reserve, som student har en kanskje ikke råd til å handle inn sysaker i siste liten før festen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...