Gå til innhold

Overraskelsespakke til søster som skal flytte hjemmefra


gullhjerte

Anbefalte innlegg

Jeg har en yngre søster som skal flytte hjemmefra for første gang, og jeg har lyst til å overraske henne med en pakke i posten (Bor 200 mil unna henne). Som student osv har hun ikke så god råd, så jeg har lyst til å gi henne litt morsomme og nyttige ting som hun kan få bruk for den første tiden. Er det noen som har noen forslag? :)

Foreløpig har jeg funnet en kokebok med basic-oppskrifter og en scrapbook som hun kan fylle opp med minner fra første studieår. Hun er veldig flink med scrapping og bilder :) Ellers har jeg lyst til å strikke feks oppvaskkluter til henne i de fargene jeg vet hun vil innrede sin nye 19 kvm store bolig i (brunt og blått), men der stopper også min kreativitet opp.

Er det noe du husker du savnet/skulle ønske du fikk, når du var fersk student og bodde alene på studenthybel? :)

kom gjerne med litt "større"/dyrere forslag også som jeg kan skaffe i innflytningsgave - den tenkte jeg å overlevere personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamma kunne finne på å sende meg en overraskelsespakke med godteri, hjemmebakst og mat da jeg studerte. Det satt jeg veldig stor pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kopp? Om hun drikker kaffe eller te? Klippekort fra en kaffekjede? Et bilde av deg og henne sammen - rammet inn? Hva med ting hun trenger på kjøkkenet? Eller til å vaske leiligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pucifer

Å jeg blir alltid så glad for gavene fra min ene søster, for hun er så flink til å finne ting jeg aldri trodde jeg trengte :fnise:

Som noe morsomt kjøkkenutstyr - visp, øse, litersmål, en slik klype osv osv i morsomt design og artige farger.

En god og stor kopp som hun bare bruker selv.

Deler hun kjøkken forresten? Hvis ikke, så kanskje en slik hybelkomfyr? Eller et minikjøleskap? Sistnevnte er jo veldig greit dersom man deler kjøkken med andre, slik at man kan ha noen ting inne på sitt eget hybelrom.

Sengetøy, Et skikkelig tykt og godt sengeteppe...regner med at sengen hennes vil bli brukt som sofa på dagtid, da kan det være greit å dekke godt til. Og noen store og gode puter som kan brukes når sengen blir brukt som sofa.

en tavle til å ha på veggen, magnet tavle er vel det beste kanskje. Også kan du kjøpe med masse magneter i morsomme utgaver og slenge med noen fine bilder av deg og dere som hun kan feste på tavlen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pucifer

Og ikke minst - noen store poser med masse mat, vaskeartikler og hygieneartikler.

Min pappa kjøpte masse slikt når jeg flyttet for meg selv noe jeg satte så utrolig stor pris på. Når jeg aldri hadde bodd alene før, så er det vanskelig å huske på alle ting man burde ha stående i skap og skuffer...det pleide liksom å fylle seg selv når man bodde hjemme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselige forslag dere kommer med, tusen takk! :) Jeg skal vurdere alle, så skal jeg se hva jeg finner :) Dette blir sikkert ikke den siste pakken heller, det er så koselig å både få og gi omtenksomme pakker i posten :)

Hun deler hverken kjøkken eller bad, men for min del åpner jo det kanskje for enda flere muligheter :) og puter! Det skal jeg få sydd til henne, men må ha henne med på rådgiving ang farger da.

Takk igjen for forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om hun liker det, men hva med noe skikkelig god te som hun kan kose seg med - mange ulike smaker er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst - noen store poser med masse mat, vaskeartikler og hygieneartikler.

Min pappa kjøpte masse slikt når jeg flyttet for meg selv noe jeg satte så utrolig stor pris på. Når jeg aldri hadde bodd alene før, så er det vanskelig å huske på alle ting man burde ha stående i skap og skuffer...det pleide liksom å fylle seg selv når man bodde hjemme :fnise:

Sant! :fnise: Hun kommer nok til å få et lite sjokk, men det takler hun nok fint :) Håper også min uventede pakke vil gjøre at hun gleder seg enda litt mer, da jeg mistenker at hun synes det er litt skummelt, men godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om hun liker det, men hva med noe skikkelig god te som hun kan kose seg med - mange ulike smaker er gøy.

Ja, te er en god ide :) Te er jo forholdsvis dyrt om man skal prøve ut litt løste i forskjellige smaker, så det var en fint forslag. Og veldig post-pakke-vennlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er kjempesøt med søsteren din forresten - for en koselig overraskelse!

Hva med en pakke eller to med kjeks som kan spises med teen? Og noen stearinlys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet for meg selv før mobilen ble "allemannseie", så mamma pleide å sende meg telekort til telefonkiosk... :fnise: Regner med søsteren din har mobil, men hvis hun har kontantkort kan jo det være en ide...? Husker også at hun rammet inn 83 kroner som var det togbiletten hjem kostet, slik at jeg skulle ha råd til å komme hjem hvis jeg var ensom... Den rammen hang over senga mi og fikk meg til å le lenge, helt til jeg en dag var knipen for penger og øltørst... :skratte:

Ellers husker jeg at de første dagene var ensomme og triste, så da var favorittgodteri en trøst... Ellers: gavekort på en interiørbutikk kanskje?

God ide med sånn gave da!!! Veldig koselig!!! :)

Endret av Sel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Suzy :) Jeg synes også det er veldig koselig å sende pakker til henne, tipper hun kommer til å bli kjempeglad, og det betyr mye for meg :)

Ja, kjempegod ide med kjeks og stearinlys :) Kan tenke meg at det blir litt ensomt de første dagene, jeg syntes hvertfall det, kanskje en dvd eller godteri som Sel foreslår :D Åh, nå har jeg masse fine ting jeg kan putte i pakken :D Hun kommer til å bli så GLAD! :yvonne:

Likte forresten togpenger/ølpenger saken din :D haha! Da er det liksom kort vei hjem hvis det blir for ille :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sel: Gavekort var også en genial ide, jeg må sjekke hva slags butikker de har dit hun flytter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jeg kjøpte en stor Norgespakke når min søster skulle flytte og den fylte jeg med:

Diverse krydder, hammer, skrutrekker, nudler og endel tørrmat, kluter og vaskemiddel, brødposer, alufolie, diverse kosmetikk, q-tips, skjøteledning, paracet, nesespray og kleenex, sko-skje, impregnering til støvletter, lyspærer, luktfjerner, masse te-lys, tamponger og kondomer, kjøkkenhåndklær i spreke farger, en god kjøkkenkniv, to smarte oppbevaringsbokser, liten veske-paraply og endel snop i forskjellige poser.

Jeg vet hun har brukt masse av det, og syns det var veldig kjekt med en startpakke!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

En god te, telysestaker og telys, kjøleskapmagneter, servietter, en lekker oppvaskbørste, en pose med bamsemums, innrammet bilde av deg og henne, tekopp, forkle eller kjøkkenhåndklær, og denne har jeg ville blitt veldig glad for iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en stor Norgespakke når min søster skulle flytte og den fylte jeg med:

Diverse krydder, hammer, skrutrekker, nudler og endel tørrmat, kluter og vaskemiddel, brødposer, alufolie, diverse kosmetikk, q-tips, skjøteledning, paracet, nesespray og kleenex, sko-skje, impregnering til støvletter, lyspærer, luktfjerner, masse te-lys, tamponger og kondomer, kjøkkenhåndklær i spreke farger, en god kjøkkenkniv, to smarte oppbevaringsbokser, liten veske-paraply og endel snop i forskjellige poser.

Jeg vet hun har brukt masse av det, og syns det var veldig kjekt med en startpakke!

:)

Fantastisk! Jeg ville valgt akkurat det samme! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjøpte en stor Norgespakke når min søster skulle flytte og den fylte jeg med:

Diverse krydder, hammer, skrutrekker, nudler og endel tørrmat, kluter og vaskemiddel, brødposer, alufolie, diverse kosmetikk, q-tips, skjøteledning, paracet, nesespray og kleenex, sko-skje, impregnering til støvletter, lyspærer, luktfjerner, masse te-lys, tamponger og kondomer, kjøkkenhåndklær i spreke farger, en god kjøkkenkniv, to smarte oppbevaringsbokser, liten veske-paraply og endel snop i forskjellige poser.

Jeg vet hun har brukt masse av det, og syns det var veldig kjekt med en startpakke!

:)

Kjempebra! Takk for mange gode forslag :) Mye av det der er jo ting som også er litt dyrt, og kjedelig å bruke penger på når man ikke har så mye fra før av. Herlige forslag!

Endret av gullhjerte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god te, telysestaker og telys, kjøleskapmagneter, servietter, en lekker oppvaskbørste, en pose med bamsemums, innrammet bilde av deg og henne, tekopp, forkle eller kjøkkenhåndklær, og denne har jeg ville blitt veldig glad for iallefall.

Så koselige forslag :) Og en sånn rivjernsak kunne jeg tenk meg selv også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig greit å få noe spiselig da man har flyttet ut og ikke har så god råd lengre. Så det er en mulighet å fylle en matboks og gi. Du må jo selvfølgelig ha ting som ikke er ferske, men i den kan du jo ha f.eks: olivenolje, krydder, nudler, pasta, småkaker/kjeks/godis og sånne typiske ting som ikke går ut på dato på lenge. :)

Så er det alltid greit med bestikk, pynteputer, sengetrekk, laken, pledd, kjøkkenredskaper, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vannkoker

- En koselig kopp

- Div "Rett i Koppen" og nuddel retter

- Div utvalg av te

- Kakao

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...