Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...

hegejenta30

Anbefalte innlegg

Uff, skulle jeg satt meg på en overfylt buss nå, tror jeg at jeg hadde besvimt :ler:

Så koselig med de gardinene da.. Gleder meg til å gå gjennom min og min kjæres gamle ting også. Mamma har heldigvis spart på masse klær etc, og mye av det er ganske kult. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som var igjen av mine gamle ting gikk til Fretex. Var ikke så mye der som fristet til gjenbruk. Det meste har blitt godt brukt av meg i hele barndommen som dukketøy så det har fått seg noen runder med ekstra vask kan man si. Det er ikke så mye igjen av mannens klær heller, iallfall ikke som jeg kunne tenke meg å bruke på mini.

Men som jeg skrev så likte jeg de elefant gardinene så godt at de skal brukes igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var en tung dag...

Rett før jeg skulle hjem fra jobb oppdager jeg at sømmen i buksebaken min har gått i oppløsning. Heldigvis ikke så mye at det er stort hull, men det var ikke mye som skulle til for at det revnet helt. Heldigvis er disse mamma-genserne til H&M såpass lange at jeg dro den godt ned over baken og håpet at ingen skulle se hva som hadde skjedd.

Utfordringen når jeg kom hjem var å finne noe å ha på meg på jobb i dag. Har liksom ikke kjøpt så mye bukser ennå, så hadde bare den som passet akkurat. Resten er stort sett for trange. Hadde planlagt å dra på buksehandel til helga.

Vel hjemme har det kommet 10 cm nysnø. Siden jeg er alene hjemme til i kveld så måtte jeg da ut med hunden. Men tar han hensyn til at matmor ikke gidder å herje i snøen og at jeg kun bruker det korte båndet på han? Nei - det er hopp og sprett og tjo og hei og leke trekkhund i både motbakke og nedover bakke! litt småglatt under snøen gjør det ikke morsommere for meg å lufte han. Men han fikk både laget gul snø og lagt igjen noen brune kveiler i løpet av de tre små-turene vi gikk. siste turen tok jeg det lange båndet - så han fikk løpe littigrann.

Da vi var sørover i helga ble mannens morfar lagt inn på sykehuset. Vi fikk underveis vite at han hadde hatt et hjerteinfarkt, og nå hadde han fått lungebetennelse, nok et nytt hjerteinnfarkt og på toppen av det hele nyresvikt. Så i går hadde mannen fått telefon om at det nok ikke var så lenge igjen. Jeg har møtt morfaren hans tre ganger tror jeg, men han er av det slaget som skrudde seg selv av når han passerte 80, skal bli 88 i romjula. Så jeg kan på en måte ikke akkurat si at jeg kjenner mannen. De gangene jeg har sett han har han stort sett sitti og sett tomt ut i rommet og kanskje sagt tre-fire ord.

Og med gravidhormoner på ville veier - så ble det altså litt for mye til meg i går... Klarte nesten ikke å si en sammenhengende setning til mannen på telefon de gangene vi snakket sammen.

Håper at dagen i dag blir noe bedre!

Ps: fant noe i skapet å ha på meg på job i dag heldigvis - ellers kunne det fort blitt kaldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dagen i dag blir GOOOD! :klemmer:

Måtte smile når jeg leste om boxergutten, hopp og sprett er jo deres middlename. :fnise:

Men jeg har stor forståelse for at det ikke alltid er like gøy med en sprettkanin av en bikkje. ;) Jeg syns selv min kan bli irriterende nok der hun raser rundt som en bowlingkule. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal si du hadde litt av en dag i går! Håper dagen i dag blir bedre. Godt du slapp å gå på jobb med rumpa bar i dag! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir godt å fornye seg litt ja. Er bestandig det!

:shoppe:

Blir nok litt juleshopping også tenker jeg når jeg først er ute og svir kortet! Hadde vært greit å blitt ferdig med julegavene...

Imorgen får jeg besøk av venninne jeg ikke har sett på et par år. Hun skal overnatte - så mannen må ut å shoppe madrass i arbeidstida. Tenk- her har vi bodd sammen i snart 3 år og har ennå ikke somlet oss til å kjøpe en gjestemadrass! Somlekopper! :fnise: Blir kjempekos med venninne besøk iallfall!

Ellers kan jeg melde om at morfaren til mannen takket for seg tidligere i dag. Han hadde visst fått nok et hjerteinfarkt og, på toppen av det hele, nyresvikt. Vi visst det lå dårlig ann i går, så det kom ikke så overraskende på oss at han nå ikke er blant oss lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe ekstra trist med dødsfall rett før jul, synes jeg. Men hvis han egentlig skrudde seg av for mange år siden var det kanskje greit for han å slippe å leve lenger nå..? :klem:

Gjestemadrass har ikke vi heller, men vi har verdens dårligste feltseng fra Ikea. Tror den skremmer bort alle som kunne tenkt seg å komme på overnattingsbesøk! :ler:

Høres ut som du har noen koselige dager foran deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo :hoppe: litt for 20 uker i dag!

Iallfall hva tickeren viser - damen som tok ultralyden på meg for to uker siden mente jeg ligger ca 4 dager etter tickeren.

Så blir spennende å se på mandagen hvor langt jeg faktisk er på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 uker :hoppe: Hopper litt selv om det kanskje er noen dager for tidlig jeg ;) Langt har du kommet uansett :jepp: Har du fått skikkelig mage nå??? :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen har definitivt endret fassong. Den er hardere og ser jeg ned på gulvet så ser jeg bare pupper og en mage som stikker fram. Selv om jeg har hatt stor mage tidligere så har magen nå endret både form og fassong.

Denne helga har gått med til shopping - bukser til meg, og noen julegaver.(Må bare huske å sende de i løpet av denne uka så de kommer fram til jul.) Vi har også snødd ned i helga... Eller... kanskje ikke helt snødd ned - men det har kommet mye snø. Mannen og hunden har vært ute i skogen et par turer og jeg har vært flink og tatt livet med ro her hjemme. I dag har vi også vært på trening - mannen trente styrke mens jeg svømte.

Ellers har jeg vært litt kreativ når det gjelder strikking i det siste. Har strikket både en engel, ei lue til min kjære og ikke minst 7 små bamser som skal bli en uro over senga til mini etterhvert. Bilder ligger på strikkebloggen min.

Ellers gleder vi oss veldig til UL imorgen :jepp: . Håper dagen på jobb i morgen går fort - ellers blir det vanskelig å konsentrere seg... Skal jo ikke på UL før 14.45. Håper de ser om det er gutt eller jente nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Nå har jeg kost meg med å lese litt på strikkebloggen din, hadde ikke vært innom siden det fine, tovete teppet ble ferdig. Du er jammen flink. De julekulene var utrolig fine syns jeg. Og tror det blir en søt uro :)

Lykke til på ul i dag :strix:

Jeg tipper det er en liten :babyjente:

edit: skriiveleif

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger jenter!

Her går tiden jammen sakte... Gleder meg sånn til å hilse på mini igjen!

Men før vi kommer så langt kan jeg jo minne om hva som er tippet:

:babyjente:

hegejenta30

Ripsy

ebitt

Havfrua

Catherina (kollega)

Svigers (tok ringtesten og den viste helt klart :babyjente: )

:babygutt:

Mazilla

Sushi

mannen min

~Milla~

cypress

*lilly*

Dalmore

boobla

VirreVapp

Trekkoppfuglen

hegejentas pappa (fotballsparker ble mini også omtalt som)

Håper virkelig de klarer få gode bilder denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...