Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D

Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff så kjedelig når man får sånne dager, er det noe spesiell grunn hun har sovet dårlig da? Økning på gang?

håper du får litt avlastning av mannen nå i kveld :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva som gjør det nei. Men begynte på p-piller for 6-7 dager siden. syns jeg har litt mindre melk nå, og vesla har vert litt mer urolig :kjefte:

er bare minipillen cerazette, og den skal ikke virke inn sier de, men jeg begynner jammen å lure da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet ikke hva som gjør det nei. Men begynte på p-piller for 6-7 dager siden. syns jeg har litt mindre melk nå, og vesla har vert litt mer urolig :kjefte:

er bare minipillen cerazette, og den skal ikke virke inn sier de, men jeg begynner jammen å lure da!

det du linket til av BV har jeg sett flere steder på nett, at folk klager de får mindre melk uansett om det ikke står som en bivirkning på pillene da.

MEN du kan forsøke litt øking........snuppa di er jo akkurat på den alderen hvor økedager er veldig normale da hun begynner nok å bli mer aktiv fremover og har større melkbehov.

Jeg har noen tips i signaturen min om du lurer på det, håper du merker bedring etter noen dager.

Jeg tok hormonspiralen men merket ikke noe endring på melken, men cerazette har jeg hørt desverre at noen opplever det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marmot:

Nei, har ikke fått igjen noe mens, begynte bare rett på.

Neytiri:

Hun spiser veldig ofte på dagen, så kan ikke skjønne det heller. Men hun er urolig, finner liksom ikke søvnen.

Og så hylskriker hun ofte når puppen kommer frem og DA blir mamma frustrert da! :trist::lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig.. :klemmer: Har hatt en sånn dag jeg også, og det var helt forferdelig, så :klemmer: igjen.

Hmm.. leste tråden :klo: Ikke bra om p-pillene gjør så du får mindre melk! Skal du snakke med legen om det, eller slutte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slutte er ikke et alternativ nå som jeg endelig er "sikker" etter 3 mnd på "usikker grunn" :fnise:

Men jeg drøyer det en uke til og ser hvordan det går, sto jo i den tråden om en som ble bedre etterhvert, så håååper på det...

Hadde tenkt å begynne å introdusere smaksprøver av mat for vesla snart så ikke hun blir så kresen som mammaen var :hoho:

Men har ingen planer om å gi opp ammingen allerede!

Er nok en sint Ruccola som ringer produsenten av p-piller om melken forsvinner ja! :sinna::kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hylskriker når puppen kommer. Kommer melka fort nok hos deg? For meg høres dette litt ut som hun øker.... Ta noen dager og legg henne til så ofte hun vil, stimuler brystet litt før du tilbyr gjerne ha de ekstra varme før også....

Skjønner man blir frustrert... Det beste jeg gjorde var å se på henne da(uansett skriking) og forklarte at når hun gjør sånn så kommer ingen melk. Så prøver du igjen. Holde roen er nok best for adrelanlin man produserer når man stresser/er frustrert motvirker oxitocin som er med å la melka flyte.

Håper som sagt det bare er noe kort fase d her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg legger henne alltid til så ofte hun vil ;)

Måtte bare holde henne opp, se på henne og si navnet hennes flere ganger. da stoppet hun å skrike. ventet litt og prøvde igjen, da gikk det bedre. Tror hun rett og slett var overtrett deluxe :sjenert:

Jeg er ikke stresset ;) Er nok ikke mange som er mer avslappet en meg ;)

Hun tok igjen for en dårlig sovedag i går med en sovenatt :nigo:

Sovnet lott over kl 22. våknet et par ganger der jeg måtte bysse litt, og puppe litt. Siste gang jeg bysset var halv tolv.

Jeg la meg kl ett og da sov hun godt. Sov til 7.30 :nigo:

Det er bortimot 9 timer det!!! :tommelopp::danse::hoppendeglad::bolledeig:

Det kjedelige var at da var hun innmari kald! :sukk: Iskald på hendene tilover albuene, og brystkassen var kald :( Da hadde jeg vondt i mammahjertet mitt da! :grine:

Hun sover alltid innpakket i ullpleddet, og så med dyne oppå, men jeg dekker henne ikke helt til oppe, er så redd det blir for mye og hun ikke klarer å dytte det bort om hun får det over seg :sjenert: Så vi gikk på badet og kledde på en ullbody under pysjen. Dette blir da vårt nye antrekk for soving.

Var 20 grader på soverommet så forstår det liksom ikke helt :vetikke:

Hva gjør dere andre? hvor varmt er soverommet, og hvor mye har dere på babyen?

Nå skal jeg og vesla bake boller til far :) Kjøpte en sånn pakke med haldhevede rundstykker i går, og bare slengte sammen deigen før keg la meg og satte den i kjøleskapet ;) Blir spennende å se det ferdige resultatet! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var sånn jeg gjorde med Bumba når hun klagde ved puppen, det funket bra det :) Så bra du ikke er stressa da :)

Her ble min aldri kald før hun begynnt å sparke av seg dyna og det ble kaldere in på rommet etter sommeren nå........så nå har vi kjøpt nyyyyydelige pysjen fra Nøstebarn med fot....anbefales! Skulle ønske jeg hadde de siste vinter...........da hadde jeg sluppet å ha ullteppet over dyna som vi gjorde i fjor. Rommet er stort sett 18grader her, hun sov in på vårt rom tidligere og der er alltid vinduet åpent, på hennes rom har jeg vinduet bittelitt åpent(det låses) så det er kjølig der også..........men bare med pysjen og sokker over foten på pysjen er hun god og varm på morningen :)

Endret av Neytiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det som er at hun hadde ikke sparket av seg noe! Lå med ullteppet helt opp til brystkassen, og dynen oppigjen på :/

Men tykkere pysj er nok lurt ja, da kan vi jo kanskje droppe pleddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart, nei min sparket ikke noe av seg på den alderen heller, men nå gjør hun det..........litt komisk for når jeg legger henne på kvelden og sier god natt sier hun ....NATTTTTTTT aaaaaaaaaaaaaaa så tar jeg dyna oppå og hun smiler og sier aahhhhhhhhhhh, så går jeg mot døra og da har hun sparket den av seg :fnise:

ja ønsk deg en sånn ullpysj til jul for henne, de er også så fine da de ikke trengs å vaske så ofte med mindre de blir møkkete da av gulp eller melk eller noe sånt da.

mente å spørre deg forresten, har ikke dere døpt nå? gikk det bra eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har døpt for lenge siden og alt gikk supert ;)

(Bortsett fra det jeg bestillte fra ebay, det kom mandagen i posten så det måtte jeg handle nye gitt ;/

Tok nesten 4 uker fø jeg fikk pakken :kjefte:

Vesla har sovet så godt de to siste nettene! Hadde vert deilig om det fortsatte :jepp:

22 - 07.30 i går uten mat, og 22.30 - 07 i dag!!! :nigo:

Det er jammen godt jeg er begynt på p-piller, for ellers hadde det sett skummelt ut med amming som prevansjon ihvertfall :fnise:

Melken er forresten vanlig igjen nå, så var kanskje bare en overgang....? :vetikke:

Hadde en koselig første farsdag i går med boller, egg, te, arme riddere og gaver :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi 4 uker, DET var kjipt det! Vi bestillte servietter med navn og dåpdagsdato på, de kom 2 uker etter dåpen :rolleyes: så vi endte opp med vanlig servietter i lilla fra NILLE! surt...

Høres da ut som du bare har hatt noen økedager, husker man så det alltid ETTER det gikk over, mens det holdt på skjønte man ofte lite.

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jammen hun spiser jo alltid ofte, så ser liksom ikke sammenhengen når spisingen er lik? :klo:

hmm ok, hvor ofte er ofte? lå hun kanskje lenger ved brystet om gangen de dagene hun var urolig eller?

de barna er ikke alltid lett å forstå hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei syns ammingen har vert det samme. ofte sovner hun ved puppen og vil da ha mat igjen ganske kjapt. Noen ganger går det 3 timer imellom, andre ganger bare en halv.

Var bare det at hun ikke tok puppen men bare hylte et par ganger, men tok puppen når jeg roet henne.

Men er over nå, så tenker ikke noe mer på det. :)

Nå er det natta i Ruccolahuset får vi tro. snuppa sine lurer havnet litt på feil sted i dag siden vi ikke har vert hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...