Gå til innhold

Tøtta kommer til verden!


O'hara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

:hallo:

Vel, da kom tøtta endelig :strix:

Detaljer under altså...

Det hele startet på lørdag, vi skulle inn til kontroll klokka 8.30, men jeg våknet i halv-fire-tiden og trodde at vannet sånn smått gikk. Det var det ikke, skjønte ikke helt alt først siden jeg går på do i mørket, men det var faktisk rent blod, så jeg ringte føden og fikk beskjed om å komme inn. Så, jeg ble innlagt i 5-tiden, men hadde ingen åpning eller modning da.

Jeg hadde en god del blødninger, så legene var litt usikker på hvordan de skulle sette meg igang, modningspiller eller drypp. men de satte meg på drypp i 10-tiden og tok vannet en time senere, og jeg hadd vel ett par cm åpning. Etter noen timer med rier, så ble det så vondt og siden jeg ikke fikk noen hjelp av akupunktur og ikke fikk være i badekar, så satte de epidural. Og jeg må si, at for meg var det regelrett å komme til himmelriket.

Etter en stund hadde jeg 5 cm åpning, og var forberedt på å jobbe med rier i en god del timer til. Det som skjedde var at jeg en time senere hadde full åpning og en time med skikkelige pressrier, så ploppet det ut ei tøtte på 4010 gram 20.05.

Hun hadde navlestrengen rundt halsen, men heldigvis var den på 1,1 m så den var løs rundt. Jeg fortsatte å ha store blødninger, så før jeg visste ordet av det så hadde jeg en lege sittende i sengen min som presset noe voldsomt på magen og jeg ble lagt i narkose for utskrapning.

Stakkars mannen ble sittende igjen med ei sulten tøtte, men fikk tidlig tilbakemelding om at alt var bra.

Jeg må si at alt av smerter er glemt, og selv om jeg en stund sa at aldri, aldri i søren om jeg skulle gjennom dette igjen, så synes jeg nå at jeg kan gå gjennom dette flere ganger. Jeg opplever ikke hele greia som dramatisk eller noe, men en utrolig opplevelse :hjerte:

Ammingen er i orden, hun spiser godt, men vi måtte inn til vekstkontroll i dag for hun hadde mistet rundt 500 g, men på 24 t hadde hun lagt på seg 200 gram :strix:

Nå sitter jeg her med 3700 gram perfeksjonisme, og hun blir bare finere og finere :strix:

Gled dere dere som snart skal gjennom dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O'Hara! :hoppe:

Takk for at du delte fødselshistorien med oss! :jepp:

For ei nydelig tøtte du har fått!! Gratulerer såååååå masse! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjerte: Hun er skjønn. :rødme: Og tusen takk for at du delte historien om da hun kom til verden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For ei nydelig Tøtte! :hjerte:

Sjal er gull verdt, og selv om det kan virke litt skummelt første gangen (jeg syntes det :sjenert:) så var det bare kanonkos når jeg puttet han i. *mimre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...