Gå til innhold

Hva kan jeg bruke som vater?


Gjest Cho

Anbefalte innlegg

Gjest Pucifer

Pucifer, Cata:

Skulle gjerne sett det var flere av dere, som har en genuin interesse av å rusle rundt på biltema og andre "mannebastioner". Tror kanskje jeg bor i feil ende av landet, ja.. ;)

..tror jeg skal avslutte vaterkorstoget mitt nå. :)

Tja, har jo en naturlig interesse av slike ting også da, siden jeg er tidligere tungbilsjåfør. Og fikse ting hjemme har jeg alltid vært sykelig opptatt av, men som jeg ikke lengre klarer grunnet sykdom, så da skal i det minste jeg stå for innkjøp av verktøy og iallefall få lov til å drømme meg litt bort :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wolfmoon

Ok, hvis det står mellom mat eller vater, tar jeg pointet, ja.

Setter vertøysamlingen min med nyttige og en hel haug "nesten-nyttige" items i ett annet perspektiv.

Men lell, syns en vater er noe man bør ha som basis i alle vertøysamlinger! ;

Hm.. ser at biltema har ett enda rimeligere vater, det koster 19,90,-

Har til dags dato aldri hatt brukt for et vater i leiligheten min. Mulig det bare jeg som ikke er så nøye på om ting er rett, eller har utrolig godt øyemål, men kan ikke si det har vært noe savn akkurat.

Skal jeg pusse opp eller gjøre mer grundig arbeid derimot, så skal jeg innrømme at et vater er kjekt å ha.

Dessuten er verktøyshopping ganske så gøy det, men ikke om jeg må ha med meg idiotiske mannfolk :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pucifer

Dessuten er verktøyshopping ganske så gøy det, men ikke om jeg må ha med meg idiotiske mannfolk :laugh:

Hear hear !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall

Ja, det setter det litt i perspektiv ;)

Og når man ikke har bil, man er syk, man må ta buss - så koster det 30 kr hver vei til Biltema fra der hvor jeg bor... dvs at det ene vateret koster 60kr mer. Og skulle jeg tatt bussen til Biltema, så hadde jeg brukt 2 minutter i butikken, og måtte ha ventet i 1 1/2 time på bussen hjem igjen.

Selv har jeg (gud forby) kjørt (har bil) tur-retur til bare biltema, for å kjøpe bare 2-3 items (har vel bare hendt en gang, men jeg gremmes litt av det enda). Men det er nok mer fornuftig å ta det i samme rennet som andre ærender, om det passer med mathandling osv (vet ikke om biltema ligger tråkig til i ditt område på den måten?). Selv har jeg ca 15min med bil til biltema fra der jeg bor, og ca 20min til claser'n.

Så nei - ikke alltid man kjøper det selvom man har penger også ;)

Da har du ikke genuin lyst på vater! ;)

Nå skal det sies at jeg sliter ikke så voldsomt da, og jeg har en samboer med bil - jeg kan bare se utfordringen for mange :)

Krokodilletårer!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall

Takk, det er jeg smertefullt klar over, fint at det får deg til å glise ihvertfall!

Beklager da!

Men 19,90,- ?

Ikke mye som koster så lite.. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pucifer, Cata:

Skulle gjerne sett det var flere av dere, som har en genuin interesse av å rusle rundt på biltema og andre "mannebastioner". Tror kanskje jeg bor i feil ende av landet, ja.. ;)

..tror jeg skal avslutte vaterkorstoget mitt nå. :)

I motsetning til Pucifer så er ikke jeg fullt så mye "handykvinne", men jeg liker "kjekke dingser" og Biltema har mye sånt også. Og jeg synes det er helt greit å ha noen skrutrekkere, koppnøkkelsett og tenger + elektrisk drill :rødme: . (Har man skrudd sammen mange nok bokhyller og møbler for hånd så er elektrisk drill topp!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager da!

Men 19,90,- ?

Ikke mye som koster så lite.. ??

Har ikke så veldig lyst til å diskutere økonomien min med deg, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Elektrisk drill er fantastisk, men de billigste funker som oftest veldig dårlig. Da er det bedre å ønske seg en litt dyrere en i bursdagsgave :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall

Har til dags dato aldri hatt brukt for et vater i leiligheten min. Mulig det bare jeg som ikke er så nøye på om ting er rett, eller har utrolig godt øyemål, men kan ikke si det har vært noe savn akkurat.

Skulle likt å dobbelsjekke de møblene og bildene du har satt opp, ja.. ;)

Skal jeg pusse opp eller gjøre mer grundig arbeid derimot, så skal jeg innrømme at et vater er kjekt å ha.

*Fikse litt her også..*

Dessuten er verktøyshopping ganske så gøy det, men ikke om jeg må ha med meg idiotiske mannfolk :laugh:

Må jeg holde meg hjemme nå igjen.. ?? :kjefte:

Jeg har tenkt å rydde litt her i hele dag, så nå må jeg få det gjort. Må gå nå..

*Men hvor la jeg vateret mitt.. ?*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Skulle likt å dobbelsjekke de møblene og bildene du har satt opp, ja.. ;)

*Fikse litt her også..*

Må jeg holde meg hjemme nå igjen.. ?? :kjefte:

Jeg har tenkt å rydde litt her i hele dag, så nå må jeg få det gjort. Må gå nå..

*Men hvor la jeg vateret mitt.. ?*

Med tanke på hvor skjevt gulvet er i leiligheten jeg leier, så er det best om møblene er litt skjeive slik at de utligner skjevheten :laugh:

Dessuten plager det meg ikke om bildene henger litt skjeivt, så lenge jeg ikke ser det ;)

Liker best shopping alene, enten det er klær eller verktøy, så du må nok bli hjemme nå og ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

I motsetning til Pucifer så er ikke jeg fullt så mye "handykvinne", men jeg liker "kjekke dingser" og Biltema har mye sånt også. Og jeg synes det er helt greit å ha noen skrutrekkere, koppnøkkelsett og tenger + elektrisk drill :rødme: . (Har man skrudd sammen mange nok bokhyller og møbler for hånd så er elektrisk drill topp!)

Elektrisk skrutrekker. Elektrisk drill av det puslete slaget man kan bruke til å skru skruer med dør i møtet med første murvegg.

Dessuten: man må ha BÅDE elektrisk skrutrekker - som er liten og nett i hånden, og har skikkelig batterikapasitet slik at man får montert alle 5 Billy seksjonene - OG slagbormaskin slik at man kan lage de nødvendige hull for forankring i vegg.

Biltema: Alt for langt utenfor byen. Clas Ohlson, tar ofte et sveip gjennom der jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektrisk skrutrekker. Elektrisk drill av det puslete slaget man kan bruke til å skru skruer med dør i møtet med første murvegg.

Dessuten: man må ha BÅDE elektrisk skrutrekker - som er liten og nett i hånden, og har skikkelig batterikapasitet slik at man får montert alle 5 Billy seksjonene - OG slagbormaskin slik at man kan lage de nødvendige hull for forankring i vegg.

Biltema: Alt for langt utenfor byen. Clas Ohlson, tar ofte et sveip gjennom der jeg.

OK, da - elektrisk skrutrekker :ler:, men med bare gipsvegger og null murvegg i mils omkrets så trenger jeg ikke de tøffe tingene. Har også for mange skråtak til å finne et reelt behov for laservater. Ikke bygger jeg, og ikke henger jeg opp bilder. :(

Men hva med en hendig liten "manuell" skrutrekker der man kan bruke de samme bitsene som til den elektriske skrutrekkeren.

Jeg glemte forresten å lovprise vannpumpetanga - mitt universalverktøy over alle verktøy ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...