Gå til innhold

Skravletråd


*Joyce*

Anbefalte innlegg

God morgen alle sammen!

i går kveld ringte jeg føden pga var veldig usikker på om jeg lakk fostervann.Så de ba meg komme inn på en sjekk, alt sto bra til med babyen

Det var ikke fostervann jeg hadde lekket,men sånn som jeg tenkte att det var bedere å få sjekket det i stedet for å være bekymret. Jeg er jo tross alt på overtid.

Dem målte rier aktiviteten min og den var ikke akkurat så høy, lå på 5-12.

Jeg var heller ikke moden sa legen.

Er det noen som vet hvor lang tid det kan ta før man blir moden, kan det gå over natta eller ta lengere tid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan vel gjøre begge deler. Noen går med 2-3 cm i ukevis uten at det blir fødsel, andre føder raskt selv om de var umodne. Med førstemann var jeg på kontroll en onsdag og var da umoden. Vannet gikk på søndagen og han ble født dagen etter, så der tok det bare noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg det skjer noe her snart, hehe. Men i dag føler jeg meg ikke så værst i formen, så nå blir det laging av fastelavensboller. nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på do nå, og det kom litt slim med blod....... er det slimproppen? begynner jeg og bli moden kanskje. :sjenert: :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ihvertfall noe, ellen :). Heldig! Jeg husker bare slimpropp fra min første fødsel - den var schvær! - men da var barnet født halvannet døgn senere. Og jeg hadde en treig fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke skjedd noe mere her hos meg. :(

skal på kontroll i morgen og da blir det bestillt overtidskontroll på sykehuset.

Hva gjør man på overtidskontrollen? noen som har vært på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva de gjør på overtidskontroll for jeg fødte i 38+6 sist. Nå er det bestilt overtidskontroll for meg neste uke, så jeg også lurer på dette.

Vil føde NÅ, og har prøvd endel tips de siste dagene:

Gå lang tur (resultat jæ*** vondt i bekkenbunnen og et digert vannblemmegnagsår på hælen, null rier),

Spise kanel (smakte sterkt og ga ingen rier)

Stimulere brystene ved hjelp av brystpumpe (såre pupper, ingen rier)

Ha sex i "riktig" stilling (alltid deilig med sex, men fungerte ikke for formålet mtp fødsel)

Andre som har tips som er verdt å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg var hos legen i dag og det ble bestilt overtidskontroll til meg på fredag, gleder meg til det og håper det skjer noe da. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter. :)

Tenkte jeg bare skulle si at nå har lillebror kommet. Jeg skulle settes i gang på tirsdag (termindagen) og siden jeg var ganske moden kunne de starte med å ta vannet. Fikk jevne rier etter en halvtimes tid og da gikk det egentlig slag i slag for bare to timer etter første ri kom lillebror som et skudd, 4280 g, 53 cm og 36 cm rundt hodet. Veldig intenst med en så raskt fødsel, men formen etterpå er utrolig mye bedre enn sist. Vi kom hjem i går, etter to dager på barsel, og foreløpig går det meste greit selv om ammingen er litt slitsom sånn til å begynne med, men håper det retter seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med babyen Arkana. :klemmer:

Jeg var på overtidskontroll på fredag, var ikke moden eller noe ennå.så jeg fikk beskjed om å møte opp på sykehuset kl 07.00 til mandagen.

Da blir jeg nok satt i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er det ikke lenge igjen før du har babyen her, ellen:)! Du har ventet lenge nå. Kanskje ting starter av seg selv i løpet av helgen også :).

Her tror jeg at jeg og mannen må begynne med :sengekos: i håp om å fremskynde prosessen. Jeg klarer snart ikke mer - er så utrolig utslitt av enten søvnmangel eller hangover fra sovetabletter :(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke ting vil starte av seg selv, siden jeg ikke er moden :sjenert:

Så jeg går ut i fra mandag. :sjenert:

Endret av ellen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse til deg Arkana, med lillegutt :kgbaby:

Regner med at ellen også har fått sin lille nå?

Jeg fikk en gutt forrige fredag, han er altså ei uke nå. Han er helt skjønn og fin. Sover veldig mye og spiser pupp som bare det. Mamma og pappas lille skjønning :rodmer:

Storesøster på snart to år tar overgangen med fatning og ro. Hun liker å kose på ham og blir fortvilet når han skriker. Men mest bryr hun seg ikke om ham og styrer med sitt som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...