Gå til innhold

Skravletråd


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Enig. Hadde ikke uroet meg for kynnere før de stod i spenn i timesvis og kom veldig hyppig over tid (en dag eller to).

Men kynnere er fryktelig irriterende. Jeg holder på å bli gal av de. Kan ikke bevege meg uten at de kommer. :kjefte: Til syvende og sist er det verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er skikkelig skikkelig lei av forkjølelser. 33 uker i går og svangerskapet har i grunnen vært en endeløs kjede av forkjølelser. Sånn hadde jeg det ikke sist, men på den annen side hadde jeg ingen barn fra før da og storebror begynte jo i park i oktober i fjor og har sannsynligvis dratt med seg noen basselusker hjem (skjønt han har ikke vært syk selv). Er rimelig lei av nysing, hosting, tett nese osv.

Lillebror har ikke snudd seg ennå. Må få snakket litt fornuft med ham tenker jeg for dessverre betyr seteleie keisersnitt for min del, og det har jeg ikke lyst til. Han har heldigvis noen uker på seg igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kynnere er fryktelig irriterende. Jeg holder på å bli gal av de. Kan ikke bevege meg uten at de kommer. :kjefte: Til syvende og sist er det verdt det.

Enig, det er absolutt lov å irritere seg, men ikke nødvendig å uroe seg :).

Lillebror har ikke snudd seg ennå. Må få snakket litt fornuft med ham tenker jeg for dessverre betyr seteleie keisersnitt for min del, og det har jeg ikke lyst til. Han har heldigvis noen uker på seg igjen. :)

Når begynner det å bli for sent i forhold til snuing? Må innrømme at jeg av og til fantaserer litt om setebaby slik at jeg kan slippe hele fødselen.... :sjenert:

Jeg tør ikke føde i seteleie. Nr. 1 ble tatt med vakum fordi hun satt fast og jeg ikke hadde pressrier, nr. 2 kom på vanlig måte, men jeg kan ikke akkurat si at hun skled rett ut på ett press, for å si det sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynner det å bli for sent i forhold til snuing? Må innrømme at jeg av og til fantaserer litt om setebaby slik at jeg kan slippe hele fødselen.... :sjenert:

Jeg tør ikke føde i seteleie. Nr. 1 ble tatt med vakum fordi hun satt fast og jeg ikke hadde pressrier, nr. 2 kom på vanlig måte, men jeg kan ikke akkurat si at hun skled rett ut på ett press, for å si det sånn....

Det er vel aldri for sent, og gynekologene på Riksen hvor jeg går til kontroller sier at de ikke bekymrer seg før etter uke 36-37, så det er fremdeles tid igjen.

Min første ble også tatt med vakuum og tang og med stort hode i tillegg fikk jeg en stor ruptur. Jeg har derfor blitt lovet at det ikke vil bli brukt vakuum eller tang ved senere fødsler og siden det ved seteleie ofte er standard å både klippe og bruke tang for å hjelpe ut hodet så blir dette med andre ord utelukket. Så jeg håper veldig jeg slipper å forholde meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk beskjed av legen min att hvis barnet ikke hadde snudd seg når jeg kommer på kontroll i uke 35, vill hun sende meg på kontroll på sykehuset.

jeg nekter også å føde i seteleie... da blir det keisersnitt på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Her ligger lillefrøkna med hodet ned, så hun har snudd seg for en uke siden. Spennende å se om hun holder seg slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her også er hodet ned, og har vært det siden før jul. Ligger veldig langt ned med hodet, presser nedover.

Ellers er pusten begynt å bli tung nå, selv om han ligger langt ned er det likevel press på lungene. Ganske sjukt å tenke på hvor mye plass de tar inni magene våre nå, hvordan mammas indre organer blir presset. Kroppen er helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilling 1 ligger med hodet ned, og kommer nok ikke til å snu seg. Tvilling 2 er vill og gal, snur seg fortsatt masse. Fatter ikke hvordan han får det til, det gjør ikke legene mine heller. :fnise: På ul på mandag snudde han seg tre ganger mens hun holdt på, dama lo seg skakk av han. Også krøller han seg sammen som en ball helt nederst i magen innimellom. Helt tomt øverst i magen. Merkelig unge. :rødme:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Tvilling 1 ligger med hodet ned, og kommer nok ikke til å snu seg. Tvilling 2 er vill og gal, snur seg fortsatt masse. Fatter ikke hvordan han får det til, det gjør ikke legene mine heller. :fnise: På ul på mandag snudde han seg tre ganger mens hun holdt på, dama lo seg skakk av han. Også krøller han seg sammen som en ball helt nederst i magen innimellom. Helt tomt øverst i magen. Merkelig unge. :rødme:

God helg!

:fnise: Får håpe han er litt roligere utenfor magen og ikke holder på sånn i sengen om natten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente hikke nede ved symfysen i dag, så da regner jeg med at lillebror var godt plantet riktig vei. Men det varierer hele tiden, stort sett tror jeg han trives best i tverrleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går når jeg skulle legge meg, holdt babyen på som en gal inni magen.;)

var rett og slett litt ekkelt, flere som synes det er litt ekkelt også? For jeg synes ikke det første gangen jeg gikk gravid, merkelig att jeg skal synes det nå.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Får håpe han er litt roligere utenfor magen og ikke holder på sånn i sengen om natten ;)

Enig, Milla. :fnise: Yngstegutten vår er helt mark om natta. Våkner rett som det er med foten hans i øyet. :fnise:

Jeg vet at sf-mål ikke er noe poeng å måle når man er gravid med tvillinger, men jeg har målt jevnlig uansett. I dag var det på 47cm. :sjenert: Jeg trodde jeg skulle besvime da jeg så det. Har totalt mistet evnen til å se hvor stor jeg faktisk er. :fnise:

Til sammenlignig var sf-målet 37cm tre dager før jeg fødte sist.

God helg, damer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=ellen :)' timestamp='1295648819' post='8803490]

I går når jeg skulle legge meg, holdt babyen på som en gal inni magen.;)

var rett og slett litt ekkelt, flere som synes det er litt ekkelt også? For jeg synes ikke det første gangen jeg gikk gravid, merkelig att jeg skal synes det nå.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På kontrollen på onsdag mente jordmor at lillebror hadde snudd seg. Er litt usikker selv, for jeg kjenner spark både oppe og nede og han romsterer veldig, så kanskje han har en periode hvor han snur seg mye. Det er uansett UL i uke 36 som teller i forhold til leie, men håper hun har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kjenn etter hikking, da får man en god pekepinn på hvor hodet er :). Bare sparking er vanskelig - det kan like gjerne være armer som bein man kjenner, eller at hodet kræsjer inn i ribbeina når babyen sparker fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hikking kjenner jeg ikke noe særlig til. Med storebror hadde hodet festet seg i uke 32 og han foretrakk å ligge med hodet ned allerede fra uke 18-19, så det var liksom ikke noe å tenke på. Synes bevegelsene er veldig like både oppe og nede, annet enn at jeg oppfatter spark som mer konsentrert om et mindre område mens hodebevegelser er større og ikke så harde. Samtidig kan det jo like godt være hender som føtter, samt at de ligger jo ikke med beina strukket ut, de er jo mer "brettet" så akkurat hvor føttene er til enhver tid er ikke så godt å si. Jaja, jeg håper uansett jordmor har rett og så vil UL vise hvordan ståa er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jm sa jenta lå med hodet ned på sist kontroll, så håper det forblir slik :)

Men de siste dagene har jeg kjent stikkning eller hva jeg skal kalle det helt nederst i bekkenet. Blir kanksje feil å kalle det bekkenet også, liksom helt "der nede". Ikke noen behagelig følelse for å si det sånn. Noen som har kjent noe lignende?

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...