Gå til innhold

Skravletråd


*Joyce*

Anbefalte innlegg

ikke direkte stikkninger men press. sist jeg var på kontroll lå hxn med rompa ned, skal på kontroll i morgen håper hxn har snudd seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke stikninger, men masse nedpress. Kan ikke stå eller gå særlig lenge før det kjennes ut som om han skal ramle ut. Ja, litt rar beskrivelse, men er vel det nærmeste jeg kan komme. Ganske vondt er det også og kan ikke huske at jeg følte det så mye sist. Godt at det ikke er så lenge igjen i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja akkurat sånn det føles, som om hun kommer hvert minutt...litt skummelt i grunn! :gjeiper:

Men hva kommer det av? Skal dette fortsette de siste 7 ukene...?! Uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg synes lillebror er så slapp i dag... :(. Håper han våkner til liv snart, så jeg slipper å bekymre meg.

Nedpress er litt typisk for de siste ukene, ikke så mye å gjøre noe med. Man får vel noen hint fra kroppen om at det er greit å hvile litt, da :). Det kommer vel av at babyen begynner å presse mot livmorbunnen/-halsen, det skjer jo når babyen når en viss størrelse, men det betyr jo ikke at noe skjer. Etter noen uker med nedpress og ingenting har skjedd, blir man vant til det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje babyen prøver å feste hodet, Sizzy? Jeg husker følelsen når de gjorde det var annerledes enn det "vanlige" nedpresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt murringer nederst i magen og 'stikkinger' i underlivet i omtrent hele dag, samt at hun er roligere enn vanlig. Jeg kjenner at hun er der, men ikke like bajas som vanlig. jeg funderer litt på hva det kan bety, om det i det hele tatt betyr noe.

Lille Katt: Jeg håper du fikk fart på lillebror, så du slipper å bekymre deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille Katt: Jeg håper du fikk fart på lillebror, så du slipper å bekymre deg :hug:

Tja, jeg er ikke VELDIG bekymret, men er litt usikker. Dro på sykehuset i går for å sjekke. CTG var normal, jeg kjente godt med liv. Men i ultralyden etterpå var lillebror HELT i koma - 45 minutter med dytting og stimulering førte ikke til mer enn et par feeble bevegelser. Puls, blodgjennomstrømming og vekst siden sist var normalt, så legen var ikke bekymret. Jeg skal på ny sjekk på torsdag, og har kjent greit med liv i dag og i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen dager innimellom hvor det er ganske rolig her også. Alt er nok i sin skjønneste orden :jepp:

Dere som er flergangs: De siste dagene så stikker det noe helt sykt i underlivet når jeg bøyer i knærne eller skal sette meg på huk, noen som vet hva jeg mener? Jeg tror ikke det er bekkensmertene, dette er inne i skjeden på en måte. Det gjør vondt, og jeg må rette meg opp igjen med en gang. Er det babyens hode som gjør dette? Hun er jo festet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt slike stikkinger hele tiden, men ikke bare når jeg bøyer meg/sitter på huk. Jeg har skyldt på bekken og ungene. Vet ikke sikkert hva det er men.

Det blir en del andre vondter mot slutten. Du er jo kommet dit at magen synker om ikke lenge, og da presser barnet seg lenger ned.

Tror ikke jeg hadde bekymret meg så mye for det, ikke bøy deg så mye. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert helt normalt :jepp: Men, det er bare så veldig ubehagelig, men, fødselen blir vel ikke så behagelig den heller :ler:

Jeg skal prøve å la være :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her var det stille om dagen.

De fleste vet det nok allerede, men forteller allikevel. Gutta våre har kommet! 11.februar kl 11.21 og 11.22 ble de hentet ut med keisersnitt. Uke 34+4.

Var innlagt på obs posten for gravide med SF i ni dager før det ikke gikk mer. Ingen av legene trodde jeg kom til uke 34 i det hele tatt, så to lungemodningssprøyter ble satt.

Den egentlige grunnen til at de ble født, var at legen begynte å mistenke et sjeldent tvilling-et-eller-annet som innbærer at blodet flyter i mellom de (eller noe sånt). Kort sagt, det kan være veldig farlig, og det ville han ikke ta sjansen på en gang til. Han fortalte i ettertid at dette var noe han hadde opplevd en gang på 30 år, og da hadde han ventet for lenge. Resultatet ble at den ene ungen døde. Han ville ikke risikere dette igjen, så da ble det fødsel.

Gutta veide 2640 og 2490, begge er 45 cm lange.

De har sonde, men har sluppet opphold på nyfødt intensiv.

Nå går dagene med til sonding og amming i en salig blanding. :rodmer:

Ønsker dere alle lykke til med fødsel. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tvillingene! 34+4 er jo ikke så verst, tvillingsvangerskap og SF tatt i betraktning. Og de var ikke så verst store heller! Har dere fått dem med hjem, eller er det for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med tvillingene trekkoppfuglen! Synes det var en fin størrelse til å være så tidlig, og at de er tvillinger, og det er godt at det går såpass bra med dem. :)

Jeg har akkurat tre uker til termin i dag. Er sliten, men det går bra. Nå er det ikke lenge igjen. Jeg har fått tilbud om igangsettelse to uker før termin, evt keisersnitt, men jeg vil helst at fødselen starter av seg selv så i samråd med gynekologen har vi blitt enige om at jeg (hvis alt ser bra ut) får vente til nærmere termin. Jeg får jo uansett ikke gå over, så jeg vet det er en viss tidsfrist. Har UL annenhver uke nå, og har hatt kontroll hver uke siden uke 30, så de passer godt på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er det bare jeg som har så lenge igjen? Dere andre har jo termin snart, jo!

Jeg har hatt sinnsykt mye kynnere i dag, magen har stått nesten konstant i spenn hele dagen, selv om jeg har hatt en svært rolig og stillesittende dag på jobb. Nedpress har jeg også. Slitsomt!

Kan jeg spørre hvorfor du skal settes igang, evt. ha KS, Arkana? Det står kanskje tidligere i tråden, men... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jeg spørre hvorfor du skal settes igang, evt. ha KS, Arkana? Det står kanskje tidligere i tråden, men... :sjenert:

Jeg har type 1 diabetes, som gir risikosvangerskap. Det er grunnen til at jeg går til kontroller så ofte og at jeg ikke får gå over termin. Tilbudet om KS eller igangsetting såpass tidlig kommer derimot av at jeg fikk en grad 3b ruptur forrige fødsel og vil for alt i verden unngå det igjen. Så jeg har fått velge helt selv hvordan jeg vil føde og gynekologen har skrevet en fødselsplan basert på det vi har snakket om og kommet fram til sammen, så det føles veldig bra. Siden mange gjerne er bekymret for størrelsen på babyen kunne jeg bli igangsatt to uker før termin, men igangsettelse gir en større risiko for ruptur i seg selv så vi var begge enige i at det var bedre å heller vente litt og håpe at fødselen starter av seg selv.

Ellers gikk kontrollen i dag bra, som vanlig. Tok en CTG som også var bra, og neste gang blir det UL. Så da har jeg maks to kontroller igjen. I morgen kommer også mamma (barnevakt), så da er det fritt fram for lillebror. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

37+1 idag. Tiden går utrolig fort!

Alt bra på svangerskapskontrollen idag. Lille frøkna har lagt seg godt nede i bekkenet, så det blir spennende å se når hun kommer.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan er formen deres? Min er utålmodig , er ganske lei av å gå gravid nå.Har ett veldig press nede mellom beina (hvis jeg kan si det sånn hehe) det gjør spes vondt når jeg reiser meg eller setter meg.Håper det skjer noe her snart..

Endret av ellen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mye nedpress jeg også og har hatt det i flere uker. Enkelte dager kan jeg knapt gå og bare det å gjennomføre en handletur krever mye. Var på kontroll i går, med UL, og alt er bra, men det ligger an til å bli en stor gutt igjen. Skjønt, han lå sånn til at det var vanskelig å måle ordentlig så det er lov å håpe at alle de andre ULene stemmer mer enn akkurat den i går. Jeg får lov å gå en uke til og skal på kontroll igjen neste onsdag, så blir det diskutert igangsettelse da. Håper jo veldig jeg slipper det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...