Gå til innhold

Skravletråd


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Gjest ~Milla~

Spennende dager her nå. Hvem får først? ;)

Jeg er i fin form, ikke utålmodig, og lite vondter. *bank i bordet* Men nedpress, ja det er det mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldige dere som har så kort tid igjen... Jeg er i fysisk OK form, men helt utslitt av søvnmangel. Har hatt en runde med akupunkturbehandling som ikke hjalp, og nå har det blitt så ille at jeg må ty til medisiner for å få sove :(. Gleder meg til det hele er over, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen!

I natt trodde jeg ting ville skjedd, fikk noen skikkelige sammentrekninger.Men nei da dem gikk over igjen. Jeg er veldig usikker egentlig på hvordan rier kjennes ut, kynnere går over når man reiser seg. (har jeg hørt) I natt gikk det ikke over når jeg gikk på do.... tror dere det kan ha vært riere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det kan ha vært rier, du er jo 40 uker på vei :). Jeg har alltid opplevd kynnere som "flate", altså like i intensitet fra begynnelse til slutt, mens riene er formet som en omvendt U (a la normalfordelingskurven) - begynner svakt, øker på, når en topp og dabber av.

Det kan fortsatt gå noen dager uten at det kommer skikkelig i gang - men det du har kjent er nok begynnelsen på slutten :). Håper du slipper å vente lenge!

Den siste uken har jeg hatt mange kynnere, men også ca. en liten ri hver dag. Merker at det plutselig kommer en kynner, men som ikke er flat i intensitet, den bygger seg opp litt. Samtidig er det så mildt at forskjellen ikke oppleves enorm - det bare merkes, liksom.

Kan ikke huske å ha hatt slike i de andre svangerskapene.

Mine kynnere går ikke over når jeg reiser meg opp - tvert imot. Det er ikke alltid det hjelper å legge seg ned heller. Må bare vente til de går over, liksom.

Kynnere vs rier oppleves nok veldig individuelt, men min beste beskrivelse er ihvertfall dette med formen - kynnere er flate mens rier er omvendt U-formet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok rier jeg har hatt, klarte ikke å ligge på siden en gang. Ja tenk i dag er jeg 40 uker, fikk nesten litt fødselsangst her jeg nå :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er nesten 5 år siden sist, og da ble jeg satt i gang. Har glemt litt hvordan det var da. Og under det svangerskapet hadde jeg ingen kynnere eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da! Fatt mot! Kjipt når termindagen kommer og går... men du kommer ikke til å forbli gravid, det garanterer jeg :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske noe kunne skje snart også. Jeg er 39+4 i dag og dette er det lengste jeg har gått gravid, for storebror kom 39+3. Men nå er i allefall utkastelsesordren klar. På kontrollen i går bestilte legen induksjon mandag morgen. Jeg var såvidt moden (var vel 6 på Bishops score eller noe sånt), så hun mente det var gode sjanser for å komme i gang av meg selv i løpet av helgen, men jeg tør vel ikke helt håpe på det. Skjønt, dette ligner mistenkelig på da storebror ble født. Da hadde jeg også kontroll på en onsdag, akkurat like lite moden som nå og det ble bestemt igangsettelse mandagen etter, og på søndag gikk vannet så jeg kom i gang av meg selv likevel. Så det er lov å krysse fingrene bittelitt for at det skjer. :) Uansett er det ikke lenge igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Arkana! Blir spennende å se om det skjer noe før mandag. Krysser fingrene for at fødselen starter av seg selv. Masse lykke til. :klemmer:

Ellen: Lykke til, du er snart i mål. :klemmer:

Vi koser oss hjemme med guttene våre. I går ble sondene fjernet, så nå satser vi på at de klarer å få i seg nok mat selv. Ny vektkontroll i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig å se at dere i samme terminklubb snart er ferdig... da nærmer det seg etterhvert til meg også - selv om jeg sikkert blir nesten sist av alle :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg som trodde jeg var den som var kortest på vei! Må innrømme at jeg ble litt glad for det :fnise:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skjedd noe mere hos meg her, litt sammentrekninger i natt. Men det ble med det også, siden jeg ble satt i gang sist jeg var gravid må jeg vell det nå også

Jeg skal på kontroll igjen på onsdag (hos legen) hadde det ikke startet da, skulle hun bestille overtidskontroll på sykehuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellen: Hvordan opplevde du å bli igangsatt? Kjenner jeg ikke akkurat gleder meg til det, men håper at det at jeg har født før gjør at det går fortere og lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ~Milla~

Nøyaktig en uke igjen til termin. Merker kroppen forbereder seg, skikkelige mensmurringer og tak i korsryggen.

Spennende å se når lille frøken har tenkt å komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Induksjon (igangsetting) er etter min erfaring noe drit. Håper dere slipper det, eller at dere får en bedre opplevelse enn det jeg hadde.

God helg, og lykke til med innspurten alle dere gravide damer. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellen: Hvordan opplevde du å bli igangsatt? Kjenner jeg ikke akkurat gleder meg til det, men håper at det at jeg har født før gjør at det går fortere og lettere.

Arkana jeg opplevde det å bli satt i gang som greit nok, ble satt på drypp kl ca kl 11. Det begynnte ikke å skje noe spes før i 16- 17 tiden. og babyen kom kl 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ikke så ille ut. Har hørt så mye om at igangsatte fødsler kan oppleves mer intense, men samtidig bestod åtte av de seksten timene min første fødsel varte av sammenhengende sterke rier, og jeg kan ikke helt tenke meg noe verre enn det. Det er vel uansett ikke så mye annet å gjøre enn å vente og se hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...