Gjest Miss O'Hara Skrevet 1. desember 2011 #281 Del Skrevet 1. desember 2011 Vi funderer også på Italia neste ferie jeg har vært der en del, mannen ikke. Desember forsvinner så fort at jeg er redd for å planlegge noe som helst, jeg er så glad i så sitte i stua med levende lys og bare kjenne på stemningen. Dessverre får jeg ikke helt tak i den igjen, håper den kommer tilbake Masse god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #282 Del Skrevet 7. desember 2011 Antibiotika hjalp, oppgaven ble levert i tide og en fin desember-helg har passert Sitter på kontoret og kvinner meg opp til dagens oppgaver. Litt krevende greier som skal gis innspill på, behøver ro og en klar hjerne for å kunne gå i gang med det. Og mens jeg venter på nettopp det, sitter jeg her med kaffekoppen min, leser litt nettaviser og ser ut vinduet på vinterens første snø. Det er jo fryktelig praktisk når det ikke er snø, men jeg må jo vedgå at det er virkelig vakkert når det legger seg et mykt, hvitt teppe over landskapet som demper alle lyder. Jeg er i julemodus i toppetasjen, kjenner det kommer til å koste litt å holde motoren i gang helt frem til ferien. Har mye mer lyst til bare å være hjemme og putle rundt, kose oss og glede oss over adventstiden. Mye surr på jobb også, utrolig mye uro i organisasjonen, og det er jo ikke just fremmende for jobbmotivasjonen... Nei, nå er det bare å kjøre i gang printeren og lukke seg inne i en liten boble. Jobboble. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 9. desember 2011 #283 Del Skrevet 9. desember 2011 Funka bobla? Leter forgjeves etter konsentrasjonen på jobb her, hjernen har tatt helg Ha en fin helg, Molo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #284 Del Skrevet 9. desember 2011 Miss Har vel absolutt hatt mine kvikkere dager på jobb, men annet er nesten ikke å forvente av meg på denne tiden av året Jeg fikk nå uansett gjort det jeg skulle på tilfredsstillende vis, så alt i alt rimelig fornøyd. Det er uansett såpass mye uro i organisasjonen at fokus og energi brukes på alt mulig annet enn viktige arbeidsoppgaver som skal løses. Jeg står storøyd på sidelinjen og observerer.. Og lar meg forundre over at det til tider ikke et særlig stor forskjell på nivået når det gjelder konflikter, og konfliktløsninger, i lillemors barnehage kontra det jeg til tider opplever på jobb. Heldigvis har jeg litt distanse, både fysisk og mentalt til hele greia. Fokus på arbeidsoppgaver og ikke personer, er mitt mantra. Ellers har jeg snakket med politiet i kveld. Sliter så veldig med råkjøring og kappkjøring i området, og nå var grensen nådd for vår del. De hadde fått mange henvendelser fra samme område i det siste, så jeg håper på at litt ekstra innsats fra politiets side kan hjelpe på det. Nå er de iallefall klar over problemet. Trøtt som en strømpe, ble lite søvn i natt. Tenker det blir kveld tidlig her i gården. Har planlagt litt julegodteri-laging på søndag, både fudge og saltkarameller. Advent er stas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. desember 2011 #285 Del Skrevet 23. desember 2011 Hmm, du hadde falt ut av mine innlegg! Trodde ikke det var så lenge siden sist jeg skrev noe her, men tiden går fortere enn jeg aner for tiden. Jeg ville bare innom for å ønske deg og dine en riktig god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #286 Del Skrevet 3. januar 2012 Tusen takk for hyggelig julehilsen, Joyce Har vært helt fraværende på KG i stortsett hele desember, real life har liksom fylt så veldig med små og store aktiviter som skulle gjennomføres. Jeg elsker forresten desember, særlig etter at vi har fått barn. Å oppleve forberedelsene opp til jul (og selvfølgelig selve julen) gjennom et barns øye er virkelig helt fantastisk. Ren magi Vi har hatt lang juleferie i år, og kost oss glugg. Det har til og med blitt tid til to døgn i favorittbyen vår, bare meg og mannen. Virkelig tiltrengt, og bare kos fra A til Å. Uendelig mange kaffepauser, bra shopping, veldig julestemning fra en flott julepyntet by, sove lenge, gode matopplevelser. Ah, den opplevelsen kan jeg leve lenge på Lillemor har vært i sitt ess hele julen. Kost seg så innmari med familie tett på, og hun har fått opplevd så mye gøy. Julenissen var en høydare, det samme var en tur med damplokomotiv Julen ble ryddet vekk i går, deilig å få det lyst, hvitt og "crispy" igjen. Som ved et trylleslag er jeg dritt lei at som har med jul å gjøre så snart vi har rundet 1. januar. Da er jeg klar for nytt år, nye planer, lys og letthet. Gleder meg til et nytt år, og håper på mange fine stunder og gode opplevelser... Kommer nok tilbake etterhvert med en liste eller to Nå skal det jobbes, på tide å brette opp ermene og trå til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 3. januar 2012 #287 Del Skrevet 3. januar 2012 Godt nytt år, Molo Du er som meg, idet vi bikker nytt år må liksom jula ut Jeg fatter ikke dem som klarer å holde på jula til 6. januar, og enda mindre til "tyvende dag jul" - da hadde jeg blitt sprø. Året skal slutte med jul, ikke begynne med det! Er liksom forventningen om noe der fremme som er den beste følelsen med julen, ikke "yesterday's news". Jul i barnas øyne er enda mer magisk, ingen tvil om det. I år var jeg barnet, tror jeg Ser frem til å inspireres av listene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #288 Del Skrevet 4. januar 2012 Syk. Igjen. Nå må våren snart komme, orker ikke hangle på dette viset lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 4. januar 2012 #289 Del Skrevet 4. januar 2012 God jul, holdt jeg på å skrive nå trøtt... Jeg mente selvfølgelig GOD BEDRING! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #290 Del Skrevet 4. januar 2012 Takk, Miss, både for god jul og god bedring Usj, dårlig dag i dag. Lå og vridde meg frem og tilbake i går kveld etter at jeg var lagt meg, uten å finne ro. Siste gang jeg så på klokka før jeg sovna var den 03.14. Til å bli fullstendig sprø av. Jo mer jeg sleit med å sovne, jo mer sur og irritert ble jeg, og det hjelper jo skikkelig Forkjøla, søvnunderskudd (har hatt telefonmøter i hele dag må vite, så ingen søvn på dagtid), vondt i hals og hode og tendens til øyebetennelse - jeg er absolutt ikke verdt å tilbringe mer enn ett sekund sammen med i dag. (Nå som jeg likevel er klagemodus så har jeg jo dagene over bøtta/toalettet i juleferien friskt i minne, jeg nevnte vel at jeg klarte å bli syk på julaften og et par dager etter...) Til gjengjeld har jeg fått mimret litt og bladd litt tilbake i gamle notater over året som har gått. 2011 gikk så fort, vips, så var det over. I 2011 var det især en ting som fylte for meg (oss), og det var bryllupet vårt. Den første delen av året var jeg helt overveldet, når sommeren nærmet seg begynte jeg å bli lei at som het planlegging - og når dagen endelig var der var den mer fantastisk enn jeg kunne forestilt meg Blir helt varm i hjertet når jeg tenker på dagen, med de fine menneskene våre sammen med oss, i fine omgivelser... Sukk. Man kan bli helt sentimental av mindre Ellers ble 2011 året hvor jeg klarte å si nei nok ganger til å stappe ting i munnen, såpass mange ganger at det faktisk ble ti kilo ned. Jeg trente også jevnt og trutt hele året, noe som jeg også har intensjoner om å fortsette med i år. Januar, februar og mars ble fylt med vekselvis lengsel etter vår og lys, fine skiturer, venninnesamlinger med og uten barn pluss et par reiser til nabolandet. Og bryllupsplanlegging, selvsagt Påsken var varm, over tjue grader mange av dagene. Tur til favorittbyen vår, og fornøyd lillemor som fikk leke med kusine og fettere. ...To be continued. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #291 Del Skrevet 6. januar 2012 ...Hele våren hadde jeg mye energi, og det ble både pusset litt opp inne (maling) og i hagen fikk vi både felt trær, satt opp nytt stakittgjerde og plantet (mer) hekk i tillegg til diverse annet småplukk. Det ble også tid til en reise nordover på meg og lillemor, hun fikk blant annet oppleve 17. mai-feiringen slik jeg husket den fra min barndom. Sommeren var fantastisk Den skulle bare vart lengre. Hadde en litt "trang" start på høsten, umotivert og lei. Det ble bedre da jeg gikk litt på skole utover høsten og fikk litt ny inspirasjon. Mot slutten av året begynte jeg å trene sammen med mange andre damer på min alder, noe som har vært kjempegøy, og som jeg også har tenkt å fortsette med dette året. Å kunne følge lillemor, å se henne vokse til og bli større, og det å bli enda bedre kjent med henne, det er virkelig en gave. En klisje kanskje, men det er det virkelig. I løpet av 2011 har hun lært seg så vanvittig mange ting og opplevd så mye. Hun er full av liv og glede, sta og bestemt, men et sjarmtroll uten like. Hun har en brilliant humor, er meget selvstendig og gir ikke opp. Litt forsiktig i møtet med (viltre) unger, men hun blir stadig tryggere på seg selv. I år har hun virkelig blomstret opp i barnehagen, og det gjør meg (oss) så veldig glad. 2011 har alt i alt vært et veldig fint år, og jeg satser alt på at det fortsetter i 2012 Inntil videre virker det lovende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #292 Del Skrevet 6. januar 2012 Fredag! Den fredagsfølelsen er alltid så deilig, uansett hvor mye hjemme man har vært tidligere i uka med sykdom Lett stemning på kontoret, drikker mye kaffe, skravler litt innimellom slagene - ah, herlig! Og foran oss ligger en hel helg Litt småplaner; få stell på de nye reolene i kjelleren, hvilket innebærer sortering, kasting og struktur. Blir så bra, endelig blir det ordnings der nede. Planlegger også litt god mat & kos, har lånt "Solsidan", så i kveld blir det tv-kos og armkrok med min kjære. Og hvis været blir bra søndag er det ut på tur. Årets første skitur bør være mulig å få til. Lillemor har fått ski, hun er helt i hundre og vil gå på ski hele dagen Får pakke de med i pulken, så får hun prøvd seg litt når vi er på tur også, og ikke kun hjemme i hagen. Håper forøvrig på litt mer snø nå, er jo bare klinkis og skikkelig hard skare her nå. Ugunstig for ei lita frøken som bedriver skitrening om dagen ..."It's Friday I'm in Love" :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 6. januar 2012 #293 Del Skrevet 6. januar 2012 Så bra, Molo en bra oppsummering! Jeg tenkte mest fremover da jeg oppsummerte, tenkte endringspotensiale, men det var jammen lurt å oppsummere det som har vært. Det skal jeg gjøre, om enn ikke i boken - 2011 var egentlig litt "annus horribilis" på enkelte områder, og jeg har store forhåpninger om at 2012 blir bedre. Som deg føler jeg at det allerede ligger an til det God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #294 Del Skrevet 6. januar 2012 Tror det er et behov jeg har siden jeg føler livet raser avgårde... Må liksom ha noe å bite meg fast i, for meg er det viktig å huske 2011 for 2011 og ikke blande det året med 2010 eller 2009, for den saks skyld. Høres helt weird ut, og meget mulig jeg er det, men den risken får jeg ta Litt pussig det der, men helt siden jeg var lita jente har jeg hatt behov for å ta bilder, skrive dagbok... Å liksom dokumentere livet mens det er her, litt redd for å glemme gode minner og tidsepoker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #295 Del Skrevet 10. januar 2012 Vi har pløyd oss igjennom "Solsidan" i helga, utrolig fornøyelig serie Noen som har tips til en ny serie som er verdt å se? Åpen for alt, men gjerne noe "Solsidan"-aktig Januar er som skapt for seriemaraton Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #296 Del Skrevet 10. januar 2012 Vi fikk forresten på plass reoler i kjelleren i helga, pluss at jeg fikk sortert og ryddet ut en hel del. Fikk solgt et par ting på finn.no også, så jeg er kjempefornøyd Årets første skitur ble det også tid til. I fint solskinn fant vi et perfekt sted for rast med god matpakke og varm drikke på termosen. Lillemor fikk prøvd både ski og pulk igjen, og var godt fornøyd med begge deler. Litt frosne når vi kom hjem, men da er det jo ingenting i verden som er bedre enn å fyre opp i ovnen og drikke varm te Flybilletter til sommerferien er også i boks. Frankrike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 12. januar 2012 Forfatter #297 Del Skrevet 12. januar 2012 Selv om vi er godt uti januar er det vel aldri for sent med en januarmål-liste Å besøke biblioteket for å låne barnebøker og hagebøker. Trenger litt inspirasjon for planlegging av ting som skal gjøres i hagen i år Bestille firmahytte for forhåpentligvis å være heldig å få den tildelt en helg i løpet av vinteren. Planlegge og booke sommerferien; flybilletter, reiserute, overnattingssteder, hva skal vi oppleve og se... Lystbetont jobb! En felles familietur i svømmehallen med påfølgende pizza Lage hindbærterte Ut på tur! Målet er å rekke et par skiturer før januar er over. Vi har allerede hatt en fin tur Å bruke tid på å lage gode, sunne lunsjer. I dag har jeg med meg salat med skinke og egg. Andre alternativer kan være havregrøt, restemat fra gårdagens middag, enkle supper etc. Å plukke ut noe enkelt jeg kunne tenke meg å strikke, bestille garn og bruke youtube for å kunne gjennomføre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 12. januar 2012 #298 Del Skrevet 12. januar 2012 Bra liste! Jeg skal prøve å sette op noen ønskepunkter selv. Må bare gjøre det en annen dag som humøret tillater det Skal på tur i morgen for helgen så - god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #299 Del Skrevet 13. januar 2012 Fredag Lillemor var så stille i bilen på vei til barnehagen i dag, så da vi kom frem spurte jeg henne om hun hadde sovnet. Fikk kontant svar: "nei, bare slappet av" Vondt i kroppen etter intens trening i går, ømme muskler og litt vondt i hodet. Kom meg i seng altfor seint, men hva gjør vel det når det er fredag? I kveld blir det resten av "Solsidan" mens vi ligger rett ut på sofaen; passer meg helt perfekt i dag Kanskje noe godt å putte i munnen også? Grønnsaker og dip? Men først noen timers innsats på jobb Og litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #300 Del Skrevet 16. januar 2012 Rastløs lørdag med mye innebrent energi. Forsøkte å få utløp for det ved å vaske gulvene ekstra intensivt og hardt Vi fikk gjort kjedelige voksenting; total gjennomgang av økonomi, omdisponering av kontoer, økte satser på sparing og nedbetaling av bil, opprettelse av autogiroer over en lav sko etc. etc. Gud, manbh ar blitt voksen. Ble jaffal toppet da invitasjon til til home-party kom. Dog ikke Tupperware, men likevel Uansett er jeg ikke mer voksen enn at jeg nikoste meg i selskap med meg selv på sofaen lørdag kveld med hånda dypt begravet i Verdens Største smågodtpose mens jeg så tv og surfet. Oh lykke - noen ganger er det ikke mer som skal til Søndagen kom og gikk. Var på koselig venninnebesøk, god lunsj og masse lek på de små etterkommerne våre. Utrolig at vi fire jentene som levde det glade liv for kun få år siden, nå har hele sju barn til sammen Jentedatene er ikke de samme som før, for å si det sånn Men de er så skjønne, alle sammen I dag skal jeg se om jeg finner noen kupp til lillemor på salg. Særlig vintertøy, for det er så dyrt til full pris. Reimadress, luer og en boblebukse står høyt på listen for bruk neste sesong. Og besøk i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå