Gå til innhold

Kalorier i boller


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

På ikke noe grunnlag i det hele tatt virker det som. For å si det sånn.

1. Det tar ikke så lang tid å bli kvitt vannvekt.

2. Det å ligge i underskudd har ikke noe å si når det gjelder å bli kvitt vann. Hvorfor? Jo, fordi vann ikke er det samme som fett. Anonym kan tydeligvis ikke noe om hvordan ting fungerer i kroppen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Gi f i den hvit og rødt diskusjonen, poenget er at det tar ikke så lang tid å bli kvitt vannvekt, og man blir ikke kvitt den ved å ligge i underskudd, da vannvekt ikke er fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niema

Erfaring. Hvilket grunnlag har du/dere for å hevde at 6 kilo vann blir borte på to dager?

Erfaring? Du postet nettopp en tråd (og skrev vel også her inne) at du var sjokka over å gå opp 4 kg enda kaloriene bare skulle tilsvare 2, så høres ikke ut som du har så mye erfaring nei.

6 kg vann borte på to dager? Hva babler du om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Så det er tilfeldig at det er to personer her inne nå som har spist 15000 kalorier for mye og gått opp 4 kg? :ler:

Som jeg skrev tidligere; samboeren min mistet 3 kg vann to dager etter en vel usunn helg.

Leseproblemer? Det var ikke jeg som skrev inn på denne tråden om vektøkning, ferie og væske i første omgang, jeg kastet meg på underveis i denne debatten.

Altså han brukte like lang tid på å bli kvitt kiloene med væske som han brukte på å skaffe seg dem? Da antar jeg at vedkommende som skrev om en ukes ferie vil bruke en ukie på å bli kvitt sine vannkilo, som var to kilo, og på 7 dager har da folk gått ned 2 kilo i fett. Kanskje man må gjøre litt mer for å gå ned i fett, men likevel så er hovedpoenget at ekstra kilo m vann er problematisk og man blir seendes tjukkere ut en god stund, derfor er karbohydrater et stort fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niema

Leseproblemer? Det var ikke jeg som skrev inn på denne tråden om vektøkning, ferie og væske i første omgang, jeg kastet meg på underveis i denne debatten.

Altså han brukte like lang tid på å bli kvitt kiloene med væske som han brukte på å skaffe seg dem? Da antar jeg at vedkommende som skrev om en ukes ferie vil bruke en ukie på å bli kvitt sine vannkilo, som var to kilo, og på 7 dager har da folk gått ned 2 kilo i fett. Kanskje man må gjøre litt mer for å gå ned i fett, men likevel så er hovedpoenget at ekstra kilo m vann er problematisk og man blir seendes tjukkere ut en god stund, derfor er karbohydrater et stort fy.

Det er veldig flott om man som anonym bruker signerer med et nick så det er mulig å skille.

Han spiste vel fredag, lørdag og søndag, altså 3 dager, og brukte TO dager på å gå ned 3 kg vann.

For det andre så vil jeg vel tippe at kroppen har en maksgrense på hvor mye vann den holder pga karbo. Om man fråtser i en uke eller spiser for mye men litt mer moderat over 1 mnd, slik at summen blir den samme etter 1 uke vs 1 mnd, så mener du at man likevel bruker 1 mnd på å gå ned den vannvekten? :roll:

Gå ned 2 kg fett på 7 dager? Da skal du ligge 2000 kalorier i underskudd hver dag de 7 dagene (altså ikke spise noe), lykke til med det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leseproblemer? Det var ikke jeg som skrev inn på denne tråden om vektøkning, ferie og væske i første omgang, jeg kastet meg på underveis i denne debatten.

Altså han brukte like lang tid på å bli kvitt kiloene med væske som han brukte på å skaffe seg dem? Da antar jeg at vedkommende som skrev om en ukes ferie vil bruke en ukie på å bli kvitt sine vannkilo, som var to kilo, og på 7 dager har da folk gått ned 2 kilo i fett. Kanskje man må gjøre litt mer for å gå ned i fett, men likevel så er hovedpoenget at ekstra kilo m vann er problematisk og man blir seendes tjukkere ut en god stund, derfor er karbohydrater et stort fy.

Hvis man går opp så fælt når man spiser karbohydrater (som du her påstår), burde det ikke vært mye mer overvekt i dette landet her enn det er, da de fleste i Norge faktisk har et karbohydratbasert kosthold?

Jeg spiser karbohydrater hver dag, men vekta mi er stabil, og jeg er ei heller overvektig. Hva i alle dager vil du fram til, egentlig? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jepp, dette med at man går opp EKSTREMT mye i vannvekt av karbo er bare tull! Jeg er tynn som en strek, men får i meg masse karbohydrater, ligger på rundt 400-600g karbo hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jepp, dette med at man går opp EKSTREMT mye i vannvekt av karbo er bare tull! Jeg er tynn som en strek, men får i meg masse karbohydrater, ligger på rundt 400-600g karbo hver dag.

Det har med kroppstype å gjøre, noen kropper takler både sukker, fett og karbo og andre kaster på seg massevis av kilo med en gang, helt individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har med kroppstype å gjøre, noen kropper takler både sukker, fett og karbo og andre kaster på seg massevis av kilo med en gang, helt individuelt.

Likevel skjønner jeg ikke hvordan du kan argumentere mot at vektøkning = kalori inn > kalori ut og vektnedgang = kalori ut > kalori inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niema

Nå snakker vi vel helst om karbo i forhold til karlorioverskudd, at man "legger på seg" litt ekstra fordi karboen binder vann. Jeg også får i meg en del karbydrater om dagen, går ikke opp i vekt av det, men hvis jeg virkelig skeier ut en helg/uke/etc. så har jeg gått opp litt mer en kaloriene skulle tilsi. MEN; vannvekten forsvinner fort igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

[Gå ned 2 kg fett på 7 dager? Da skal du ligge 2000 kalorier i underskudd hver dag de 7 dagene (altså ikke spise noe), lykke til med det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange rare påstander :ler:

For det første; du må skille mellom 1 kg vekt og i kg fett. Ja det er fullt mulig å gå ned 2 kg på en uke, men det er IKKE 2 kg rent fett.

For det andre; det skal vanvittig mye trening til for å forbrenne 3200 kalorier, en times jogging gjør ikke susen for å si det sånn. Kaloritellerne på Elixia stemmer ikke, man forbrenner mindre enn man tror.

For det tredje; hvis du tror man har energi til å forbrenne 3200 kalorier med et inntak på bare 1200 (som praktisk talt er å sulte seg), så tar du skammelig feil.

Lurer på hvem som er på jordet her :fnise:

Endret av Niema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mange rare påstander :ler:

For det første; du må skille mellom 1 kg vekt og i kg fett. Ja det er fullt mulig å gå ned 2 kg på en uke, men det er IKKE 2 kg rent fett.

For det andre; det skal vanvittig mye trening til for å forbrenne 3200 kalorier, en times jogging gjør ikke susen for å si det sånn. Kaloritellerne på Elixia stemmer ikke, man forbrenner mindre enn man tror.

For det tredje; hvis du tror man har energi til å forbrenne 3200 kalorier med et inntak på bare 1200 (som praktisk talt er å sulte seg), så tar du skammelig feil.

Lurer på hvem som er på jordet her :fnise:

For det første; Jeg snakker om 2 kilo som i den type kilo man vanligvis tar av seg, rent fett er muligens en litt mer kompleks sak, men jeg prater om normal vektnedgang, ikke juice-diett-vannkilo.

For det andre; Forbrenne 3200 kalorier? Hvem har sagt noe om det? Er det med lesing du har problemer, eller er det forståelsen? En vanlig kvinne (ting må gjentas flere ganger ja?) forbrenner rundt 2000 kalorier daglig uten å trene. Så det er snakk om å forbrenne 1200 kalorier, dvs en del løping og en del rask gange. Det er helt fullt mulig. Det er bare å gjøre det, løpe lenge om morgenen, gå tur i et par timer om kvelden.

For det tredje; Det kommer ann på hva de 1200 kaloriene består av. Masse kjøtt, litt nøtter, samt noen never med grønnsaker vil gjøre underverker for formen. Har inntatt på 1100 kalorier jeg, og likevel masse energi til å trene, jeg spiste bare veldig næringsrike matvarer.

Jeg lurer ikke på hvem som er på jordet. :gjeiper: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første; Jeg snakker om 2 kilo som i den type kilo man vanligvis tar av seg, rent fett er muligens en litt mer kompleks sak, men jeg prater om normal vektnedgang, ikke juice-diett-vannkilo.

Jeg har aldri diskutert mot at det går an å miste 2 kg vekt på en uke, det var aldri sakens kjerne her. Vi diskuterte vannvekt opp mot fettvekt. Og dette gjelder for normal vektnedgang også, samme hvordan du gjør det vil du miste vann i tillegg til (og i større grad enn) fett. Ihvertfall i starten.

For det andre; Forbrenne 3200 kalorier? Hvem har sagt noe om det? Er det med lesing du har problemer, eller er det forståelsen? En vanlig kvinne (ting må gjentas flere ganger ja?) forbrenner rundt 2000 kalorier daglig uten å trene. Så det er snakk om å forbrenne 1200 kalorier, dvs en del løping og en del rask gange. Det er helt fullt mulig. Det er bare å gjøre det, løpe lenge om morgenen, gå tur i et par timer om kvelden.

Lett å være frekk når man gjemmer seg bak anonymbruker, eller hva? ;)

Ja, en moderat aktiv kvinne forbrenner rundt 2000 kcal daglig. Så i tillegg til denne moderate akitviteten må man altså forbrenne 1200 kalorier hver dag hele uken, og hvis du tror at et par timer kveldstur forbrenner dette tar skammelig feil (ting må gjentas flere ganger ja?). Er du heldig forbrenner du 300 kcal i timen ved å gå. Hvor mange har tid til å gå 4 timer tur hver dag? Joda så kan vi kanskje redusere tiden ved å løpe litt, men hvem orker å løpe i 2+ timer på 1200 kalorier??

Du er way off her altså :skratte:

Endret av Niema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri diskutert mot at det går an å miste 2 kg vekt på en uke, det var aldri sakens kjerne her. Vi diskuterte vannvekt opp mot fettvekt. Og dette gjelder for normal vektnedgang også, samme hvordan du gjør det vil du miste vann i tillegg til (og i større grad enn) fett. Ihvertfall i starten.

Ville råde deg til å omformulere første setning. "Jeg har aldri ARGUMENTERT mot(...)" ser mye bedre ut. Har aldri før vært borti "diskutert mot". En annen mulighet er "vi har aldri diskutert hvorvidt (...)"

Rent fysisk ville nok 1 kg rent fett, kun bestående av fett være meget vanskelig, ettersom kcal-underskudd gjør at man ofte mister bittelitt muskelmasse også, men det jeg snakker om er ordinære kilo, sikkert bestående av små mengder vann og, men for det meste fett. Og det er mulig, enten du liker det eller ikke.

Lett å være frekk når man gjemmer seg bak anonymbruker, eller hva? ;)

Ja, en moderat aktiv kvinne forbrenner rundt 2000 kcal daglig. Så i tillegg til denne moderate akitviteten må man altså forbrenne 1200 kalorier hver dag hele uken, og hvis du tror at et par timer kveldstur forbrenner dette tar skammelig feil (ting må gjentas flere ganger ja?). Er du heldig forbrenner du 300 kcal i timen ved å gå. Hvor mange har tid til å gå 4 timer tur hver dag? Joda så kan vi kanskje redusere tiden ved å løpe litt, men hvem orker å løpe i 2+ timer på 1200 kalorier??

Du er way off her altså :skratte:

En moderat aktiv kvinne forbrenner 2200-2300 kalorier daglig. En vanlig (lite) aktiv kvinne forbrenner 2000. Disse kaloriene tror jeg nok lett kommer fra 3 minutters gåing fra og til bussen, opp et par trapper etc. altså vanlig aktivitet. Det er ikke noe problem å forbrenne 1200 kalorier ekstra.

Gå tre timer er da ikke noe problem, selv har jeg gått to timer frem, to timer tilbake med bare litt nøtter i magen. Også litt jogging senere på dagen, etter påfyll av kjøtt, litt nøtter og banan skal det funke fabelaktig. Trening handler om å presse seg, og folk har omtrent gått 5 timer daglig (vært i konstant aktivitet) med tung sekk i slankeperioder.

Hvorfor påstår du at dette ikke er mulig? Er det noen slags fysisk lov om at tre timer med gåing og en halvtime med jogging på en dag ikke er mulig? Kommer det synske treningspolitiet og stopper deg? Altså, det er bare å GJØRE DET, kroppe vil ikke kollapse.

Face it, regnestykket mitt går opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En moderat aktiv kvinne forbrenner 2200-2300 kalorier daglig. En vanlig (lite) aktiv kvinne forbrenner 2000. Disse kaloriene tror jeg nok lett kommer fra 3 minutters gåing fra og til bussen, opp et par trapper etc. altså vanlig aktivitet. Det er ikke noe problem å forbrenne 1200 kalorier ekstra.

Gå tre timer er da ikke noe problem, selv har jeg gått to timer frem, to timer tilbake med bare litt nøtter i magen. Også litt jogging senere på dagen, etter påfyll av kjøtt, litt nøtter og banan skal det funke fabelaktig. Trening handler om å presse seg, og folk har omtrent gått 5 timer daglig (vært i konstant aktivitet) med tung sekk i slankeperioder.

Hvorfor påstår du at dette ikke er mulig? Er det noen slags fysisk lov om at tre timer med gåing og en halvtime med jogging på en dag ikke er mulig? Kommer det synske treningspolitiet og stopper deg? Altså, det er bare å GJØRE DET, kroppe vil ikke kollapse.

Face it, regnestykket mitt går opp.

*Kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er det patetisk å kommentere setningsformuleringen, men deg om det.

For det andre så tar du veldig feil når du hevder at man mister litt vann og mest fett. 1 gram karbohydrat binder 3-4 gram vann. Så der har du forholdet. Har du gått ned 1 kg vekt er det ca 250 gram med fett.

Jeg har heller aldri sagt at det ikke rent fysisk er mulig, men hva slags normalt menneske med hus, jobb, mann og barn har tid til å gå tur i 4 timer om dagen? Svært få. Og det er stor forskejll på å gjøre det èn dag og gjøre det 7 dager på rad. Jeg sklle da fint klart en så lang gåtur en dag jeg også, selv på 1200 kalorier, men ikke hver dag i 7 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er det patetisk å kommentere setningsformuleringen, men deg om det.

For det andre så tar du veldig feil når du hevder at man mister litt vann og mest fett. 1 gram karbohydrat binder 3-4 gram vann. Så der har du forholdet. Har du gått ned 1 kg vekt er det ca 250 gram med fett.

Jeg har heller aldri sagt at det ikke rent fysisk er mulig, men hva slags normalt menneske med hus, jobb, mann og barn har tid til å gå tur i 4 timer om dagen? Svært få. Og det er stor forskejll på å gjøre det èn dag og gjøre det 7 dager på rad. Jeg sklle da fint klart en så lang gåtur en dag jeg også, selv på 1200 kalorier, men ikke hver dag i 7 dager.

Vannvekt mister man først, jeg har forstått det som at etterhvert som vekten går nedover mister man mindre vann og større prosentandel fett

Det handler om å presse seg. jogge 1 time på tredemølle hver morgen og gå 2 timer hver ettermiddag. Tre timer tror jeg man må kunne unne seg hvis man virkelig vil ned i vekt. Man har fortsatt timer med ettermiddag og kveld igjen, jeg kjenner mange som tar seg 3 timer på å mosjonere daglig, man må bare ville det.

Du skrev: "Da skal du ligge 2000 kalorier i underskudd hver dag de 7 dagene (altså ikke spise noe), lykke til med det". Jeg forsøker bare å lære deg man ikke trenger å droppe å spise for å gå 2000 kalorier i dagsunderskudd, og at det er fullt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å være frekk når man gjemmer seg bak anonymbruker, eller hva? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...