Gå til innhold

MissStiles` Storbyliv


MissStiles

Anbefalte innlegg

Hele uka har jeg tenkt at jeg ikke vil dra på danskebåten. Det er liksom ikke min greie. Full festing på en båt. Er liksom ikke det store festemenneske lengre. Men igår dro jeg med en god innstilling. Dette blir gøy og ikke minst, godt å komme seg bort en dag.

Men..... med en gang jeg kom bort til båten, skjønte jeg at alt er ikke som det skal. Vi var 7 stk som reiste. Meg, venninna mi + mannen hennes, 3 kamerater av han og ei venninne til. Møtt alle før. Men venninna mi har vist ikke hatt den beste uka. Samme som meg. Hun har hele uka vært litt utilgjengelig. Og vi pleier å snakkes hver dag, mer eller mindre. Hun prata bare med gutta på begynnelsen. Ikke med venninne sine. Rart! Vi går ombord i båten og blir enig å møtes ca 30min senere. Middag var ikke bestilt av venninna mi. Og selvfølgelig så hadde de ikke ledig før 2 timer senere. Ikke bra når jeg ikke har spist siden lunsj. Og vi liksom begynner å drikke med en gang. Vi endte opp med å sette oss på lugaren og prate/drikke litt før middagen. Når klokken endelig ble halv 10, så var jeg nesten ikke sulten lengre. Men måtte jo spise. Og det gjorde vi. Stemningen var merkelig. Vi snakket om merkelig ting. Temaer som ikke nevnes når man spiser. Jaja.. Etter det gikk vi opp i baren/discoteket. Vi danset og drakk litt. Hadde det gøy. Men flere gutter som kom bort til venninna mi. Hun hisser seg opp av sånt. Jeg bare ler og sier nei om jeg ikke er interessert. Jeg merket at noe var galt hos henne. Men klarte ikke å finne ut av hva. På slutten av kvelden sitter vi opp i discoen. Alle gikk og kom som de ville. Vi hadde satt oss rundt et bord med stoler. En av stolene ga vi bort når det kom et par + 1. Plutselig kommer en fra oss tilbake. Og vi ber om å få en av stolene tilbake. Da klikker det for venninna mi. Hun reiser seg opp og er på vei for å nesten angrepe hun dama som sitter og passer på stolen for de to andre. Vi fikk sjokk alle sammen. Aldri sett henne sånn.. Vi måtte holde henne igjen. For at hun ikke ville gjøre noe dumt. Til slutt rev hun seg løs og gikk ut. Vi satt fortsatt der og skjønte ingenting. Etter det var stemningen dø. Vi satt opp litt til men ingen var i festhumør lengre.

Vi endte opp å prate med henne om dette idag. Men hun hadde ikke så mye å si. Kan ikke si at hun var så full heller. Men men.. Lurer på om det er noe som er galt. Om hun plages av noe. Også sprakk hun bare igår.

Idag gikk tiden sakte. Føler liksom at når jeg har vært på en fest, så vil jeg hjem og legge meg i min egen seng. Dette ble en lang tur. Danskebåten er ikke noe jeg kommer til å gjenta med det første. Ikke pga det som skjedde. Men det er liksom bare ikke meg. Satt liksom å så på folk igår og idag. Jeg vil ikke være sånn når jeg er 40-50år. Full før jeg går ombord i båten og fortsatt full når jeg går av båten. Litt flau over at det skal være NORSK KULTUR. Fordi det er jo det mange sier at det er.

Jaja, det var et litt langt innlegg om turen.

Nå er det snart natta her. *trøtt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, så kjipt at turen endte sånn. Høres ikke ut som venninna di har det helt bra med seg selv, nei. Kall meg gjerne overtrøtt og dum (mulig jeg misset noe i innlegget også), men du skrev at noe plaget henne. Har hun fortalt hva, eller er du fremdeles uvitende? Sikkert utrolig leit for henne, som vil feire dagen på den måten. Kanskje du kan snakke med henne mandag eller tirsdag (gi henne noen dager)? Spørre om det er noe spesielt som har skjedd, eller om hun vil prate?

Ellers enig i det med danskebåten. Har fått tilbud om kjempebillige billetter via jobben, men jeg har absolutt ikke lyst å dra. Føler at turene der enten ender på fylla, eller så legger man seg tidlig på grunn av døll stemning. (Har kanskje sammenheng med at jeg kun har vært der i studentaktivitet- og familiesammenheng), men jeg har egentlig aldri likt det stedet. Greit å komme seg bort en dag, men jeg blir alltid letta når jeg kommer på land igjen.

Håper du får en fin helg videre iallfall. Har du noen planer for morgendagen? Her blir det laffing/jobb. Håper å få dratt med meg kjæresten på lunsj i byen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg fikk vite hvorfor hun hadde vært så lite tilgjengelig denne uka. Hun har vist kommet til et punkt hvor hun ikke er fornøyd med jobben sin. Hun har et ansvarsområdet der og går på en del kurs. Nå vil hun ha mer lønn, siden hun må kurse de andre på jobben. Da fikk hun et stort nei. Hun var på vei til å true med å gi fra seg ansvaret. Men når hun kom tilbake på jobb, etter 2 dager på kurs, hadde hun fått høyere lønn allikevel. Også døde farmoren hennes denne uka. Sjefen beordret henne om å komme på jobb, da ble hun forbannet. Det forstår jeg. Så nå er hun sykmeldt neste uke. Det er hun alltid når en ting til ikke går som hun vil.

(Jeg skjønner meg ikke på sånt - misbruke sykemeldinger! Men det er en annen diskusjon.)

Så dette viser at det har vært en lang uke for henne. Med mye på en gang. Men for meg virker det som om det er noe mer som ligger der, bak alt dette. Jeg har kjent henne siden barneskolen. Vet mye om henne, så.... Men hun vet at jeg er her for henne, om det skulle være noe. Men dette temperamentet hennes er helt sykt. Som sagt, alle ble innmari overrasket over hvordan hun reagerte i helgen. Hm.. Hun er en person med sterke meninger og er ikke redd for å si fra. Men dette var noe nytt. Håper mannen hennes kanskje tar en prat med henne om dette.

Når det gjelder dette med danskebåten, aldri med Stena Line. Hvis jeg skal på tur med båt igjen, så betaler jeg heller litt mer og tar Color Line (Color Fantasy og Color Magic).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg dratt med meg en venn fra jobben på 2 visninger idag. Ikke verst! Da får jeg frisk luft og sett på 2 leiligheter. En av dem skal til og med megleren min ha visning for. Da får jeg snakket litt med.

Ha en fin søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Så kjipt at turen endte sånn da. Greit at venninna di hadde det vanskelig, men synd det skulle gå utover dere andre. Du får satse på Køpenhavn-båten en gang, der er det veldig bra stemning!

Søndag er en bra dag for visning ja. Krysser fingrene for at du finner noe du liker! Jeg har ikke orka å dusje en gang, er sålat i dag, men nå skal jeg dusje og gå meg en tur. Hunden er så glad over å få være ute. Koselig med hund altså, men kjenner det skal bli bra når faren min henter han i dag. Jeg er mer et kattemenneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg fikk vite hvorfor hun hadde vært så lite tilgjengelig denne uka. Hun har vist kommet til et punkt hvor hun ikke er fornøyd med jobben sin. Hun har et ansvarsområdet der og går på en del kurs. Nå vil hun ha mer lønn, siden hun må kurse de andre på jobben. Da fikk hun et stort nei. Hun var på vei til å true med å gi fra seg ansvaret. Men når hun kom tilbake på jobb, etter 2 dager på kurs, hadde hun fått høyere lønn allikevel. Også døde farmoren hennes denne uka. Sjefen beordret henne om å komme på jobb, da ble hun forbannet. Det forstår jeg. Så nå er hun sykmeldt neste uke. Det er hun alltid når en ting til ikke går som hun vil.

(Jeg skjønner meg ikke på sånt - misbruke sykemeldinger! Men det er en annen diskusjon.)

Så dette viser at det har vært en lang uke for henne. Med mye på en gang. Men for meg virker det som om det er noe mer som ligger der, bak alt dette. Jeg har kjent henne siden barneskolen. Vet mye om henne, så.... Men hun vet at jeg er her for henne, om det skulle være noe. Men dette temperamentet hennes er helt sykt. Som sagt, alle ble innmari overrasket over hvordan hun reagerte i helgen. Hm.. Hun er en person med sterke meninger og er ikke redd for å si fra. Men dette var noe nytt. Håper mannen hennes kanskje tar en prat med henne om dette.

Når det gjelder dette med danskebåten, aldri med Stena Line. Hvis jeg skal på tur med båt igjen, så betaler jeg heller litt mer og tar Color Line (Color Fantasy og Color Magic).

Skjønner at hun har det vanskelig, men synes det er dårlig at hun lar det gå utover dere. Er tross alt hun som inviterer og da synes jeg at man enten får bite tenna sammen, eller avlyse. Godt at du vet hva som er i veien iallfall.

Så teit å sykemelde seg av en sånn grunn. Skjønner du reagerer, jeg er så rett-frem at jeg faktisk tror jeg hadde sagt noe. :sjenert:

Koselig med visning sammen med noen fra jobb, da. Forhåpentligvis får du vite mer om mulig bud på din egen leilighet i morgen også?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg hjemom en tur. Eller skal lage litt middag før jeg skal på kino med lillesøsteren min. Vi skal se facebook filmen. Litt spent. Både på filmen og møte henne igjen. Hun var jo sur på meg i over 1 uke. Ikke sett henne på 3 uker eller mer. Hun aner ikke hva som skjer med leiligheten, hvis ikke mamma har sagt noe da. Regner kanskje med det. Men jeg vurderer å si til søsteren min at hun bør slutte å forvente at jeg svarer på en mld samme sekundet som jeg får den. Ja, jeg har som regel mobilen ved siden av meg men.... Hun kan ikke forvente et svar og få trøst av meg HELE TIDEN. Får se åssen stemningen er. Hun som har mast om å møtes nå så.... det er et bra tegn!!

Vi (jeg og kameraten min) fikk sett bare den ene leiligheten. Gadd ikk ta den andre. Men leiligheten var fin. Fikk, som sagt, snakket med megleren min siden det var han som hadde visningen der. Skrev meg på lista. Men det avhenger jo veldig av min egen leilighet.

Håper veldig på et positivt svar imorgen!! Skal ta en kikk på finn.no mens middagen holder på å bli lagd, for å se om det er noen jeg bør se på til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig du får solgt fortere enn fortest. Men har du noen leil. i kikkerten nå?

Takk! Håper på gode nyheter fra megleren idag. Leiligheten jeg så på igår var fin. Men det hjelper ikke når jeg ikke får lagt inn bud. Før jeg har solgt min egen leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har megleren ringt. Ikke kommet inn bud på leiligheten min eller den leiligheten jeg så på igår. Hun som har vist interessert for min leilighet, trenger enda mer tid. Herregud! Hvor lang tid skal det ta og ordne papirene sine da?

Skal ringe megleren når jeg har lunsj etterpå og høre om det blir satt opp ny visning i min leilighet denne uka. Gruer meg til å rydde IGJEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakten min i banken er selvfølgelig på ferie! Ikke tilbake før på torsdag. Da får jeg ikke lagt inn noe bud på den leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakten min i banken er selvfølgelig på ferie! Ikke tilbake før på torsdag. Da får jeg ikke lagt inn noe bud på den leiligheten.

Så utrolig rart. Det burde være fullt mulig å legge inn bud likevel. De må jo ha en reserveløsning. Husker min kontakt alltid satt opptatt da jeg la inn bud. Megleren ringte en annen i banken, og fikk bekreftet at jo, jeg var innvilget lån. Mulig at det er unikt for min bank, men den er veldig stor, så det ville isåfall forundre meg? Kan du ikke ta kontakgt med banken og forklare situasjonen. Er sært hvis du muligens går glipp av en leilighet fordi rådgiveren ikke er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig rart. Det burde være fullt mulig å legge inn bud likevel. De må jo ha en reserveløsning. Husker min kontakt alltid satt opptatt da jeg la inn bud. Megleren ringte en annen i banken, og fikk bekreftet at jo, jeg var innvilget lån. Mulig at det er unikt for min bank, men den er veldig stor, så det ville isåfall forundre meg? Kan du ikke ta kontakgt med banken og forklare situasjonen. Er sært hvis du muligens går glipp av en leilighet fordi rådgiveren ikke er på jobb.

Når jeg forsøkte å sende en mail, så kom det opp 2 navn jeg kunne kontakte. Men jeg gidder ikke. Jeg ringer henne når hun er tilbake på torsdag. Også få faren min til å snakke med henne. Siden hun absolutt vil at jeg skal be familien om hjelp. Foreldrene mine reiser på ferie til helgen og er borte i 2 uker. Så da må evt. alt være i orden før det, i tilfelle jeg vil legge inn bud et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme etter 11 timer på jobb. Angret på at jeg spurte om å få jobbe overtid. Men men.. Slappe av med en film før jeg legger meg til å sove!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme etter 11 timer på jobb. Angret på at jeg spurte om å få jobbe overtid. Men men.. Slappe av med en film før jeg legger meg til å sove!!

Skjønner. Håper samtalen går bra :)

Lang dag på deg også, skjønner jeg. Så flink du er. Selv er jeg stuptrøtt. Hopper i seng snart.

Håper du også har hatt en fin start på uka. Klem

Endret av Deliah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå ringte megleren. Han lagt ut ny visning. Neste uke - mandag kveld.

Også vil han at vi skal sette ned prisantydningen. Med 100 000kr. Ikke enig!!! Så jeg ringte pappa og spurte hva han synes. Han var enig. Greit at han vil sette ned prisen for å lokke flere. Men ikke så mye. Så jeg kommer til å si, ikke mer enn 50 000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vært en skikkelig TV dag siden jeg kom hjem fra jobb:

- Hvaler

- Grey`s

- Medium

- Koneklubben (nå)

Elsker tirsdager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ringte megleren. Han lagt ut ny visning. Neste uke - mandag kveld.

Også vil han at vi skal sette ned prisantydningen. Med 100 000kr. Ikke enig!!! Så jeg ringte pappa og spurte hva han synes. Han var enig. Greit at han vil sette ned prisen for å lokke flere. Men ikke så mye. Så jeg kommer til å si, ikke mer enn 50 000kr.

Skjønner det er kjipt å sette ned prisen, men det kan kanskje hjelpe litt for å få folk på visning? Bra du har hatt en fin tirsdag. Jeg elsker også tirsdager - greys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er kjipt å sette ned prisen, men det kan kanskje hjelpe litt for å få folk på visning? Bra du har hatt en fin tirsdag. Jeg elsker også tirsdager - greys :)

Du er også Grey`s fan?

Jeg og pappa ble enig om å sette ned med 50 000kr, ikke mer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...