Tusle Skrevet 25. februar 2011 #341 Del Skrevet 25. februar 2011 Shoppinng Moro med pakker, så bra at du syns de så bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #342 Del Skrevet 25. februar 2011 I dag har jeg vært en tur på universitetet og tatt en bursdagskaffe med to av studieveninnene mine, som også er februarbarn. Også har jeg skravla med mamma på telefonen, hun skal strikke bleiebukser til oss Nå må jeg begynne å lese meg opp og tenke på semesteroppgaven jeg skal skrive, vi skal levere noe problemstillingsutkast-greier innen 3. mars... Men jeg har mye mer lyst til å bake ost-og-skinke-horn! :gjeiper: Nei, det får nok vente. Buisness before pleasure! Nesten i hvert fall. Jeg er jo tross alt her på KG nå. Kan kanskje ikke kalles 'buisness'...? Men først skal jeg varme meg en safranbolle! Må jo ha noe hyggelig ved siden av det kjedelige arbeidet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 26. februar 2011 #343 Del Skrevet 26. februar 2011 Innom for å ønske deg en god helg Jeg har ikke bakt de hornene enda, men skal gjøre det etterhvert Ting tar tid... Herrlighet, det er jo bare 15 dager til du har termin, jo...! Tiden suser avgårde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 1. mars 2011 #344 Del Skrevet 1. mars 2011 Nå nærmer det seg her Vil bare få sagt at jeg sitter igjen med en god opplevelse av fødselen. Ut-av-deg-selv-opplevelse. Det var ikke direkte deilig, men absolutt overkommelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #345 Del Skrevet 1. mars 2011 Hallo Lillefot og Becky! Becky: Godt å høre! Tar gjerne en like rask fødsel som du hadde Ja, nå er jeg KLAR. Nei, KLAR. Uff, tålmodighet er ikke min sterke side. Ribbeina er nesten kronisk vonde, det er ømt og det svir! Jeg er LEI og jeg vil hilse på babyen min. NÅ. :gjeiper: Merker jeg blir småsprø av å gå her med denne enorme magen og vente. Har litt ting jeg har lyst til å gjøre - div. "prosjekter" som jeg sikkert ikke klarer å legge fra meg før jeg er ferdig hvis jeg først begynner - så får meg liksom ikke til å begynne på dem. Blir veldig fort sliten nå, og siden fødselen liksom kan begynne når som helst nå så bør jeg jo spare på kreftene... Men det er så KJEDELIG. Også har jeg plutselig blitt helt latterlig godtesjuk! Hva skjer? Konstant fysen på noe søtt. Kan noen se å komme med en brownie til meg, liksom? Eller snickerskake? Sa noen Ben and Jerrys? Helt nytt for meg dette her... Godt ikke mannen er glad i å bake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 1. mars 2011 #346 Del Skrevet 1. mars 2011 Utolmodig ja! Det skjønner jeg godt... Det må være rart å bare gå og vente på at noe så stort skal skje. Kanskje du er søtsugen for at du skal samle opp et ekstra energilager? Synes du skal gi etter for suget jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #347 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Nå prøver jeg meg på å legge ut siste magebilder! Tok dem i går kveld. Utolmodig ja! Det skjønner jeg godt... Det må være rart å bare gå og vente på at noe så stort skal skje. Ja, tror du det eller? :gjeiper: Jeg som alltid liker å planlegge alt... Blir helt koko jeg! Endret 1. mars 2011 av vingle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 1. mars 2011 #348 Del Skrevet 1. mars 2011 Kjempefin mage, Vingle!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 2. mars 2011 #349 Del Skrevet 2. mars 2011 Wow, for en mage! Sikkert fint å bo inni der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #350 Del Skrevet 2. mars 2011 Tusen takk jenter Den er ganske stor! I hvert fall i forhold til lille meg... Lillefot: Nå hadde jeg egentlig lagt ned bakeforbud for meg selv frem til fødselen, men så fikk jeg så utrolig lyst på muffins... Også fant jeg en oppskrift på tettinntil.no som så VELDIG lovende (les: god og enkel) ut... Egentlig tenkte jeg å lage tradisjonelle sitronmuffins med kremostglasur, men dette var en oppskrift på amerikanske muffins, og det har jeg aldri laget før. Virket mye enklere. Så da måtte jeg nesten prøve. Skulle egentlig jobba med en skoleoppgave nå, men muffinsbaking er jo SÅ mye mer gøy. Så får prøve å få gjort noe på den etterpå mens jeg prøvesmaker på resultatet! Her er oppskriften hvis noen blir fristet (fant den her): Amerikanske Muffins Dette er "the real thing", ikke de eggedosisbaserte muffinsene man vanligvis spiser her til lands (cup cakes, som amerikanerne ville sagt). Ingrediensene skal bare såvidt røres sammen for hånd, og man trenger kun to boller og en stor ballongvisp eller sleiv i tillegg til muffinsformene. Røren holder til 6-12 muffins, alt etter hvor store former man har. Det tørre: 4,8 dl hvetemel ca 1,5 dl farin (gjerne brun, mengde etter smak) 3 store ts bakepulver en klype salt Det våte: 1 egg 3/4 dl olje (f.eks. rapsolje, kalt "Salat- og matolje") 2,5 dl melk Smakstilsetninger bestemmer du selv! Dersom man bytter ut 1/3 av melet med maismel får man såkalte cornmuffins. Fremgangsmåte: Sett ovnen på 200-225 grader. Det tørre og det våte blandes hver for seg, deretter røres det såvidt sammen. Røren skal IKKE bli jevn, da blir resultatet bare seigt og kjedelig.. Fyll røren i muffinsformer med en skje - så fullt du bare tør! Det er en fordel å bruke muffinsbrett med papirformer i bunnen. Muffinsene stekes på nederste rille (dersom både muffinsbrett og stekeplate) i 15-20 minutter Jeg tilsatte noen skjeer kakaopulver, 1/2 plate grovhakket lys kokesjokolade og litt grovhakkede valnøtter. Det gikk superkjapt å mekke Håper bare ikke jeg rørte for mye... Også har jeg ikke sånn muffinsbrett, så tok doble papirformer i stedet, håper det funker. Nå venter jeg bare på at de skal bli ferdige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 2. mars 2011 #351 Del Skrevet 2. mars 2011 Nam sender du over noen? Jeg fikk så sykt lyst på sjokolade nå, men er ganske sikker på at vi ikke har... dessuten har jeg vel egentlig fått beskjed om å holde meg litt unna det men det er så vanskelig! Vil ha godis NÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #352 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Gjerne det :gjeiper: Hvor til? Har spist en nå, og drukket et glass melk til. Tror jeg må se å plukke meg vekk fra pc'en og komme i gang med det jeg MÅ gjøre i dag... Og spise en til så klart. De ble veldig gode! Men til neste gang skal jeg være enda tøffere med kakaopulveret, de ble bare lysebrune. Så kjipt at du ikke skal ha sjokoloade (men altså, hvem skal vel egentlig det...? ). Men det er jo masse annet godt du kan fylle dem med da! Hun som la ut oppskriften på tettinntil skrev at hennes favoritt var most banan (i det våte), hakkede mandler og litt mandelessens. (Mens mannens var vaniljesukker og -krem) Hørtes ikke feil ut det heller! Endret 2. mars 2011 av vingle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 3. mars 2011 #353 Del Skrevet 3. mars 2011 De der cupcakene hørtes jo fryktelig digge ut...skal huske på de når energien her blir enda litt bedre...kan jo ikke ikke lage de når man er to sjokolademumser i huset Skjønner at du begynner å bli klar nå...er jo søren meg ikke lenge igjen heller....10 dager!!! Gleder meg masse til å sladre når den tid kommer Veldig fin mage forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 3. mars 2011 #354 Del Skrevet 3. mars 2011 Åh, nå trodde jeg nesten det hadde skjedd noe her, jeg :gjeiper: Når snuppa har kommet ut, skal jeg lage muffinsene dine, vingle Med mindre du vil sende dem sørover med posten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 3. mars 2011 #355 Del Skrevet 3. mars 2011 Åh, nå trodde jeg nesten det hadde skjedd noe her, jeg :gjeiper: Uff, ikke meningen å skremme deg lillefot...skal passe på å ikke skrive for mye her inne jeg da så ikke noen blir skremt til høyt blodtrykk eller vannet går før tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #356 Del Skrevet 3. mars 2011 Takk for det kenghuru ...kan jo ikke ikke lage de når man er to sjokolademumser i huset Er det ikke nettopp det som er trikset...? I dag har jeg vært på 38-ukerskontroll. Legen var veldig fornøyd med verdiene mine, og med at jeg har time hos gynekolog på ullevål i morgen... Babyens hode har ikke festet seg, og SF-målet var høyt. Det kan jo være at SF-målet er høyt fordi hodet ikke er festet, men det kan også bety at bekkenet er trangt/babyen er stor. Nedpressfølelsen jeg hadde for en tid tilbake er borte, så jeg mistenker den for å ha festet seg, for så å ha trukket seg opp igjen. I tillegg har jeg hatt et vekthopp fra forrige kontroll, og siden jeg ikke plutselig har blitt tjukk noe sted regner jeg med at det er babyen. Så nå er jeg spent på hva de sier i morgen... Har som sagt ikke noe lyst på keisersnitt, men selvfølgelig heller ikke en "helvetefødsel" (som kanskje ender med snitt likevel). Så jeg håper de kan komme med en relativt klar beskjed om hva jeg bør gjøre! M skal spille konsert i morgen kveld, så håper ikke den plutselig bestemmer seg for å komme i løpet av de første 30 timene i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 3. mars 2011 #357 Del Skrevet 3. mars 2011 Dette er så spennende! Masse lykke til på GU i morgen, du må holde oss oppdatert Håper alt ser bra ut og at du slipper keisersnitt - men klart det er bedre enn en grusom fødsel som ender i katastrofesnitt... Synes det er veldig fornuftig at du får sjekket dette på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #358 Del Skrevet 3. mars 2011 Tusen takk for det Sushi. Jeg er så spent og utålmodig jeg nå - vurderer å gå og legge meg tidlig bare for at det skal bli morgen fortere... Drømmen er at de finner ut at dette mest sannsynlig går helt fint - og at jeg føder på lørdag/søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 3. mars 2011 #359 Del Skrevet 3. mars 2011 I dag har jeg vært på 38-ukerskontroll. Legen var veldig fornøyd med verdiene mine, og med at jeg har time hos gynekolog på ullevål i morgen... Heier litt for at verdiene er bra Gode verdier og målinger har fått en helt annen mening i mitt liv nå kjenner jeg Blir spennende å høre hva de sier på Ullevål i morgen Godt de følger opp og sjekker Og kanskje vi treffes i gangen da jeg også skal på kontroll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #360 Del Skrevet 3. mars 2011 Uff, ja du har fått føle det skikkelig på kroppen du kenghuru... Jeg er veldig takknemmelig for at jeg ikke har hatt noe bekymringer med det. Ja, jeg skal inn på morgenen, artig om vi ser hverandre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå