Gjest ~Milla~ Skrevet 26. oktober 2010 #241 Del Skrevet 26. oktober 2010 Så heldig dere var som fikk alt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 27. oktober 2010 #242 Del Skrevet 27. oktober 2010 Så flott at dere fikk alt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 27. oktober 2010 #243 Del Skrevet 27. oktober 2010 Så praktisk å få så mye brukt! Vi kommer også til å satse på å kjøpe/få det meste vi trenger brukt. Blir vel helst finn.no siden vi ikke kjenner noen med barn... Men du, hva er et gravidbilbelte? Trenger man spesielt belte når man er gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. oktober 2010 #244 Del Skrevet 27. oktober 2010 Sushi... du kan lese om BeSafe gravidbilbelte HER. Hvorfor bruke gravidbilbelte? Ved en ulykke fordeles trykket jevnere over hele kroppen og kraften flyttes bort fra magen og ned på hoftekammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 28. oktober 2010 #245 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg har lest at det kun er for komfort og at det hjelper svært lite ved en kollisjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 28. oktober 2010 #246 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg har lest at det kun er for komfort og at det hjelper svært lite ved en kollisjon Vi kjøpte BeSafe sitt, og hun i butikken sa at det ikke ville holde 100% ved en kraftig kollisjon, men det vil holde noe. Trykknappene som holder beltet nede ved hoftekammen ville løse seg ut, men det vil jo beskytte noe. Men, de hadde også et annet som jeg tror kostet godt over 1000 lappen og det var mye mer "solid" når det kom til kollisjon - dette ville feks IKKE løsne på samme måte som BeSafe vil. Men, det er utrolig hvor komfortabelt det faktisk er å slippe beltet liggende på magen Jeg kjøpte mitt andre BeSafe i går (til vår andre bil - lei av å bytte over hele tiden ) - halv pris på finn.no Personlig syns jeg det er en god investering til ca 200kr på finn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #247 Del Skrevet 28. oktober 2010 Så heldig dere var som fikk alt det Så flott at dere fikk alt det Ja, det kommer godt med! Så praktisk å få så mye brukt! Vi kommer også til å satse på å kjøpe/få det meste vi trenger brukt. Blir vel helst finn.no siden vi ikke kjenner noen med barn... Men du, hva er et gravidbilbelte? Trenger man spesielt belte når man er gravid? Vi går for brukt på det aller meste vi også. Sjekker finn.no for vogn i alle fall! Men noen ting bør man jo ikke kjøpe brukt, som bilsete og madrass. Ellers tror jeg vi skal klare å få tak i det meste gjennom arving/brukt. Selv om noe må man kjøpe selv også, det er jo litt stas! Men, det er utrolig hvor komfortabelt det faktisk er å slippe beltet liggende på magen Enig! Jeg har ikke tro for at det spiller så mye rolle under en evt kollisjon (jeg har jo ikke beltet midt over magen uansett), men det skader jo ikke. Så jeg synes det å slippe den ubehagelige strammingen over magen er et argument i seg selv ja. Kjenner jeg har blitt veldig vár for press på og over magen, synes det er veldig plagsomt og unngår det så godt jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 28. oktober 2010 #248 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hehehe, æsj så ekkelt med morkaken på UTsiden . Synes å huske at jeg tenkte over det da jeg skrev det, at "det må jeg bytte til foran". Kanskje har jeg skrevet det flere steder her inne :klø: . Må innrømme at det jeg skriver her ikke alltid er så gjennomtenkt. Skriver som regel det første jeg tenker på, uten å tenke på setningsoppbygging, språk e.l. Burde nok være litt mer selvkritisk til tider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 7. november 2010 #249 Del Skrevet 7. november 2010 Innom og leser litt, håper du har hatt en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 8. november 2010 Forfatter #250 Del Skrevet 8. november 2010 Hehehe, æsj så ekkelt med morkaken på UTsiden . Synes å huske at jeg tenkte over det da jeg skrev det, at "det må jeg bytte til foran". Kanskje har jeg skrevet det flere steder her inne :klø: . Må innrømme at det jeg skriver her ikke alltid er så gjennomtenkt. Skriver som regel det første jeg tenker på, uten å tenke på setningsoppbygging, språk e.l. Burde nok være litt mer selvkritisk til tider Hehe, jeg skjønte nå hva du mente likevel, så det er jo ikke så farlig! Mer morsomt egentlig Innom og leser litt, håper du har hatt en fin helg Takk! Ja, jeg har hatt en strålende helg Har kost meg i hallen, det har vært konkurranse for barna fredag og søndag. Veldig stas! Og nå er jeg 22 uker på vei! Formen er veldig fin, litt vondt i rygg og nakke. Men det er jo gammelt nytt egentlig. MEN... Vi har fått tilslag på ny leilighet ! En 3-roms familieleilighet på Kringsjå. Vi er VELDIG spente og fornøyde, skal flytte rett over nyttår Da blir det endelig balkong/uteplass og oppvaskmaskin på oss. Og kort vei til bademulighet på sommeren... Himmel og hav, det skal bli godt. Også har vi bestemt oss for vogn - det blir en bugaboo camelon. Vi har ikke klart å bestemme oss for farger enda, men vi håper å finne noe greit på finn.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 8. november 2010 #251 Del Skrevet 8. november 2010 Grattis med leilighet . Fantastisk følelse, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 10. november 2010 Forfatter #252 Del Skrevet 10. november 2010 Takk! Ja, det føles som om ting faller litt på plass da Særlig når vi fikk den som sto høyest på ønskelista! Nå har jeg bare noen få undervisningstimer igjen av praksisperioden min, og jeg kjenner det skal bli så deilig. Mest fordi jeg har kommet i julestemning alt, og egentlig bare går og gleder meg til JUUUL Litt tidlig, men det er bedre enn aldri har jeg funnet ut :gjeiper: Har opplevd å bare ikke komme i julestemning før også, og det er trist det! Gleder meg til å subbe rundt i romjula med stor mage og kose meg god mat og hyggelig selskap Og nå nærmer det seg veldig med bare noen dager igjen av praksis. Jeg skal riktignok skrive tre store oppgaver før jeg tar ferie, men jeg er ganske god på å lure meg selv til å tro at det skal gå greit på et vis. Vi får se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 13. november 2010 #253 Del Skrevet 13. november 2010 GRATULERER med ny leilighet - så spennende! Det er deilig når praksisperiodene begynner å nærme seg slutten. Jeg synes du har vært i praksis i en hel evighet nå, jeg - hvor lenge har du vært der? Lykke til med oppgavene dine, og kos deg MASSE med julegaveshopping når den tid kommer fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 13. november 2010 Forfatter #254 Del Skrevet 13. november 2010 Tusen takk Lillefot! Jeg har vært i praksis i 8 uker, så det har vart en stund ja. Utrolig godt å være ferdig, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg bestandig skal reagere på nyvunnen frihet med å miste farta helt og ikke orke å gjøre noe... Hadde stooore forhåpninger om å gjøre masse koselig i dag, men orket knapt å ta på litt klær og sminke før lufta gikk ut av ballongen, alt virket som et ork og jeg havna horisontalt på sofaen og slokna. Blæ. Henger nok litt sammen med at M måtte en tur på skolen i dag og jobbe med oppgave som han skal levere i morgen og er skikkelig stressa for også. Blir ikke ordentlig lørdag på den måten! :gjeiper: Men nå lurer jeg på om jeg skal samle meg sammen og få vasket litt klær. Har sortert det alt, må bare logge meg på vaskeriet og se om det er noe ledige maskiner, putte tøyet i poser og stavre meg ut og få satt dem på... Ønsker dere alle en mindre tafatt lørdag enn jeg har fått til! :gjeiper: God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 17. november 2010 Forfatter #255 Del Skrevet 17. november 2010 *Host, host* - har blitt forkjøla de siste dagene jeg. Også nå som jeg liksom skulle være effektiv og skrive oppgaver. Heldigvis er jeg ikke så hardt rammet, så jeg håper det forblir sånn og går fort over! Jøye meg, jeg tror egentlig det har vært så hektisk her i gården at jeg i grunnen ikke har tatt ordentlig inn over meg at jeg faktisk er over halvveis. Men jeg synes det temmelig stilig egentlig. Er liksom ikke noe særlig tvil for folk hva den store magen er for noe, og jeg kler meg i ettersittende gensere så det skal synes skikkelig. Får masse hyggelige kommentarer og jeg synes magen er fin! M sier også at han synes jeg er fin - og jeg tror han mener det på ordentlig og ikke bare sier det fordi han har fått beskjed om det! Men jeg merker at det blir tyngre også - det verker i korsryggen og til tider i brystkassa. Kjennes ut som den sprenges utover altså! Kjøpte meg et par nye BH'er for noen uker siden, som var en str større enn det jeg pleier å ha både i cup og omkrets, men de begynner jammen meg å bli for trange rundt allerede. Men cupen passer da. Får kjøpe meg noen forlengere! Føler ikke at jeg har lagt på meg så mye ekstra fett - litt er det jo, mest på rumpe og lår - men det er tydelig at det fylles opp inni her. Jeg er jo ganske kort også, og det er ikke mye plass fra livmorkanten og opp til ribbeina nå Satser på at magen vokser en del utover fremover - for oppover er det ikke fryktelig mye å gå på altså :gjeiper: I morgen skal jeg til studieveiledning, og forhåpenligvis finne ut av hvordan jeg går frem riktig mtp permisjon og videre studiefremdrift. Og på fredag er det til for 2. kontroll hos legen. Er spent på om jernverdiene er blitt bedre og om ting er som det skal - men babyen sparker masse hver dag så jeg er ikke veldig bekymret i alle fall. Men jeg gleder meg ikke til å se igjen det legeskrammelet... M skal nok være med da, og det hjelper en god del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 19. november 2010 Forfatter #256 Del Skrevet 19. november 2010 Nå er det på tide med nye magebilder! Har ikke tatt noe denne uka ennå, men her er de to forrige! Ikke så stor forskjell på dem egentlig. Uke 21 Uke 22 Nå skal jeg snart til legen for 2. kontroll, gruer meg litt, for M skal ikke være med. God helg folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 19. november 2010 #257 Del Skrevet 19. november 2010 Fin mage. Lykke til hos legen, og god helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 19. november 2010 #258 Del Skrevet 19. november 2010 Så fin du er, Vingle :rødme: Lykke til hos legen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 19. november 2010 #259 Del Skrevet 19. november 2010 Lykke til hos legen, det går så fint så Også så flott mage :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 19. november 2010 Forfatter #260 Del Skrevet 19. november 2010 Takk skal dere ha alle sammen Det gikk jo bra, men jeg liker henne ikke noe bedre nå denne legedama. Men men. Alle mål og verdier var fine - blodtrykket var helt perfekt, og det at jeg trodde jeg hadde lavt jern var visst helt feil - det var visst kjempebra. Så da trenger jeg ikke ta noe mer av det i hvert fall. I følge legen er jeg 24 uker i morgen og det er noe annet enn det jordmor sa, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med tickeren min jeg. Kanskje endre på den - det er jo gøy å "bytte uke" en dag før... Nuh er det helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå