Gå til innhold

vingle har blitt mamma

vingle

Anbefalte innlegg

Ultralyden gikk fint! :nigo: Hun kunne ikke se noe som ikke var som det skulle. Så det var veldig deilig å høre. Hun sa at hun kjente babyen sparke med hånda si, så da får M bare begynne å kjenne bedre etter! :ler:

Terminen ble flyttet til 13. mars, to dager tidligere. Det synes jeg er heelt greit!

Hun kunne se kjønnet sa hun, men vi hadde ikke bestemt oss for om vi ville vite det eller ikke, så jeg spurte om ikke hun kunne skrive det ned på en lapp, men det gikk hun ikke med på... Så da vet vi ikke! Men det er helt greit. Vi får tross alt vite det tidsnok.

Ultralydbilde

Det er litt tåkete, for jeg tok bare bilde med webcam'en av papirbildet vi fikk. Men da jeg skulle legge inn bildet på photobucket i dag fikk jeg meg litt av en overraskelse - de har sletta flere av magebildene mine! :tristbla:

De faller vel i kategorien "nudity" da, og det er ikke lov. Men jeg lurer på hvor grensa går, på det ene bildet har jeg på meg både BH og boxer, men de har slettet det likevel. Lurer på om de sletter strandbilder av folk i bikini også? Menn i bar overkropp? :klø: Synes det var ganske prippent...

Vet ikke om det hjelper at jeg cropper vekk alt over og under magen, eller om det fortsatt er "nudity". Kjedelig i hvert fall.

Her blir det lite trening, gjør noen øvelser for rygg og bekken et par ganger i uken, også blir det endel gåturer... :)

Ja, det er de øvelsene jeg er så dårlig på å gjøre... :gjeiper:

Trener ikke i det hele tatt, bortsett fra gåturer. Jeg vet jeg burde, og har planer om å komme i gang, men alt gjør jo vondt :sukk:

Gåturer kan være flott det da! Er ikke noe å satse på ting som gjør vondt.

Jeg trener litt yoga og har jogget og syklet frem til nå. Jogginga må nok legges på hylla pga bekkenet, men syns det er godt med en sykkeltur eller to i uka. Mer blir det ikke tid til med to små unger i huset og en mann som er mye borte.

Hva slags trening driver du med?

Jeg har drevet med turn i mange år. Nå er jeg som sagt ikke veldig aktiv lenger, men jeg er instruktør og blir med på noen oppvarminger og styrketreninger her og der.

Endret av vingle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ~Milla~

Fine bebisen :rødme:

Så hun kunne se kjønnet men dere ville ikke vite... Kunne nesten ønsket det var en slik situasjon vi kom oppi. Krysser fingrene for 21.okt, da skal vi tilbake, og da har den lille å vise seg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så koselig ultralydbilde :rødme: Jeg skjønner ikke at dere klarer å la være å vite kjønnet, jeg. Jeg hadde blitt alt for nysgjerrig! Men all ære til dere for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snodig at hun ikke ville skrive ned kjønnet til dere...det er jo mange som gjør det *klør seg i hodet*

Men jeg synes det er tøft gjort å ikke ville vite kjønnet; det hadde ikke jeg klart. Håper vi får se det til onsdag, når det er vår tur til å ha UL (føler alle andre har UL før oss, jeg)

Ha en fin helg Vingle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi ute og spiste middag med mamma, pappa, broren min og svigers, og det var kjempekoselig! Måtte jo vise frem ultralydbildet, så det var i grunnen anledningen :nigo: Er ikke fryktelig ofte vi går ut og spiser, så det var stas!

Fine bebisen :rødme:

Så hun kunne se kjønnet men dere ville ikke vite... Kunne nesten ønsket det var en slik situasjon vi kom oppi. Krysser fingrene for 21.okt, da skal vi tilbake, og da har den lille å vise seg frem.

Takk :hjerte: Håper dere har mer flaks neste gang da!

Jeg synes bare kjønnet har så lite å si, og at det er litt mer spennede å ikke vite på forhånd... Det eneste viktige for meg var egentlig å høre at alt var bra!

Så fin baby! :Nikke: Og så sær jordmor!?? Hvorfor ville hun ikke skrive ned kjønnet på en lapp?

Takk ;) Ja, det synes i grunnen jeg også at hun var. Men, men. Jeg føler meg ikke skuffet over å ikke ha fått vite det, mer over at hun var så "firkanta"!

Åå, så koselig ultralydbilde :rødme: Jeg skjønner ikke at dere klarer å la være å vite kjønnet, jeg. Jeg hadde blitt alt for nysgjerrig! Men all ære til dere for det. :)

Hehe, det er klart jeg også er nysgjerrig ;) Men med "alt" fokuset på kjønn og kjønnsroller i dag, så synes jeg det er litt befriende at han/hun foreløpig kan få lov til å bare være "babyen".

Så snodig at hun ikke ville skrive ned kjønnet til dere...det er jo mange som gjør det *klør seg i hodet*

Men jeg synes det er tøft gjort å ikke ville vite kjønnet; det hadde ikke jeg klart. Håper vi får se det til onsdag, når det er vår tur til å ha UL (føler alle andre har UL før oss, jeg)

Ha en fin helg Vingle :)

Lykke til på onsdag Lillefot! Blir spennende :) Ha en flott helg du også!

Denne lørdagen startet ganske fjernt, sov alt for mye og var bare helt ødelagt i kroppen... Så klarte vi ikke å bestemme oss for hva vi skulle spise til frokost (prøver å kutte ut brød, men det er jo så kjekt med brød! Så det ble brød...tilslutt)

Det ble litt morgen- :sengekos: , og det var veldig deilig, men vi kom jo ikke akkurat i gang med alle dagens gjøremål på den måten heller akkurat. Sitter fremdeles usminket og i joggebukse, veldig deilig, men ikke helt i tråd med planen! :gjeiper:

Hadde tenkt meg en tur i på majorstua og se etter en mamma-olabukse, de fra H&M er litt for store :( Men da må jeg få fart på rumpa, for butikkene er jo ikke akkurat lenge oppe på lørdager.

Jeg lurer litt på når terminen min egentlig er jeg, for jordmoren sa jo som sagt at det var 13. mars. Men så sa hun også at jeg var 18+4 (på torsdag), men det må jo bety at hun bruker internasjonal sv.skapslengde? :klø: Jeg tastet inn tallene hun målte på babyen på eSnurra, og da kom nemlig 15. mars opp som termin... Ikke at to dager har så fryktelig mye å si, men det er jo litt rart da.

Endret av vingle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Milla~

Jeg skjønner meg ikke helt på de ulike termene jordmødrene bruker iforhold til svangerskapslengde... noen sier 40+2 andre 40+3.. hvorfor kan de ikke bare ha en felles betegnelse/utregning :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Ja, skjønner litt hva du mener om at du ikke vil vite kjønnet. Litt gøy å bevare den spenningen til selve fødselen. Det meste tøyet til de minste spedbarna er vel ganske nøytralt? Stort sett hvitt? Eller man kan kjøpe grønt eller gult. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke helt på de ulike termene jordmødrene bruker iforhold til svangerskapslengde... noen sier 40+2 andre 40+3.. hvorfor kan de ikke bare ha en felles betegnelse/utregning :klø:

Nei, du sier noe. Blir jo ganske rotete sånn som det er nå!

Ja, skjønner litt hva du mener om at du ikke vil vite kjønnet. Litt gøy å bevare den spenningen til selve fødselen. Det meste tøyet til de minste spedbarna er vel ganske nøytralt? Stort sett hvitt? Eller man kan kjøpe grønt eller gult. :jepp:

Hehe, har fått to hvite bodyer av venninna mi, og selv kjøpt et kult sett (kvaliteten er litt dårlig, tok det med webcam'en mens jeg holdt pc'en...) i akkurat gult/grønt/hvitt (og noe brunt og lyseblått) ;) Dessuten fant vi masse babytøy etter hubby, meg og våre søsken som kan brukes samma hva det blir. Pluss at onkelen min har lagt av tøy etter fetteren min som ble født i august, og ifølge ham var det mye nøytralt der :jepp:

Så jeg ser ikke akkurat det som noe problem, nei :happy:

Kanskje det kan hjelpe bittelitt å ikke vite det under fødselen også? Sånn "Nå VIL jeg få ut denne ungen og se hva og hvem dette er!! Så nå må jeg bare stå på." Hehe, eller ikke. Men en artig tanke ;) Det er uansett kult å holde litt på spenninga synes jeg. :skya:

Endret av vingle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Tror mange ser på det som en selvfølge å få vite kjønnet på babyen i magen, iallefall nå til dags... Såklart, det må jo være spennende å ikke vite! Har dere tenkt dere på 3D ul forresten?

Her i huset er det bare sånn at både samboern og jeg lider av ekstrem nyskjerrighet :fnise: Klarer ikke vente helt til mars :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange ser på det som en selvfølge å få vite kjønnet på babyen i magen, iallefall nå til dags... Såklart, det må jo være spennende å ikke vite! Har dere tenkt dere på 3D ul forresten?

Her i huset er det bare sånn at både samboern og jeg lider av ekstrem nyskjerrighet :fnise: Klarer ikke vente helt til mars :sjenert:

Ja, det inntrykket har jeg også Milla. Så jeg har ingen problemer med å forstå at du og andre gjerne vil vite ;)

Ja, vi har snakket om at det hadde vært utrolig kult med 3D, men det blir nok med det! Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Vi har snakket om det, får se litt etterhvert hva vi føler for.. spesielt etter UL'en nå på torsdag :jepp:

Endret av ~Milla~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kjente M babyen sparke for første gang! :hjerte: Jeg hadde kjent lite aktivitet hele dagen, men jeg hadde vært mye på farten fra tidlig til sent... Men så kom jeg hjem, tok en dusj og la meg på sofaen, og plutselig var det en skikkelig treningsøkt på gang der inne! :ler:

Det var faktisk så kraftig at vi til og med så magen bule litt der knøttet sparket :rødme: Veldig moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så moro når det begynner og kjennes og sees utenpå. Etterhvert ser det nesten ut som en alien som bukter og åler seg der inne. :ler: Du aner konturene til en hånd eller en fot, ganske merkelig. Veldig fascinerende syns jeg.

Er formen fin?

Vi skal på ul på torsdag, spent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt sprøtt. Nå er det mest nytt, fascinerende og spennende, men kan godt tenke meg at det blir en smule slitsomt etter hvert som han/hun vokser og fyller opp mer inni der. Nå har jeg ganske kort overkropp, så jeg lurer på hvor snart jeg kjenner armer og ben i ribbeina mine! :ler:

Livmorkanten er allerede et godt stykke over navelen min...

Formen har blitt drastisk bedre de siste to ukene. Ikke uggen lenger, og bare en sjelden gang jeg brekker meg. Mye mindre sliten også, selv om jeg fremdeles er et godt stykke unna å føle meg energisk... Men alt i alt er det veldig deilig! :strix:

Lykke til på UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

:goodbye: Så koselig å lese at alt står bra til og at du er litt mer oppegående :)

Må være stas for pappa å også kjenne den lille...tror nok samboer her så smått begynner å bli utålmodig for her om dagen trodde han han kjente noe da det kun var pulsen min :fnise:

Ang det å være oppegående skjønner jeg deg godt. Ikke alltid lett å ha energi til overs...men, er du feks ute å går tur? Litt pes å komme seg ut, men kanskje det hjelper for deg som for meg til å få litt mer energi :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en sær jordmor! Hvorfor skulle hun ikke gå med på det, så teit.

Og for en nydelig baby du har i magen, det er så gøy å se hvor tydelig man kan se profilen :hjerte:

Så moro å kjenne sparkene utenpå magen, det kan ikke mannen her i huset enda, jeg kjenner selv at de ikke er tydelige nok, men det kommer vel etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Så koselig å lese at alt står bra til og at du er litt mer oppegående :)

:happy:

Må være stas for pappa å også kjenne den lille...tror nok samboer her så smått begynner å bli utålmodig for her om dagen trodde han han kjente noe da det kun var pulsen min :fnise:

Det var en i heimen her også som begynte å bli temmelig lei av å kun kjenne pulsslag og ikke noe babyturning... Men plutselig var det hardt nok, og hele mannen formerlig lyste opp der han satt :rødme:

Ang det å være oppegående skjønner jeg deg godt. Ikke alltid lett å ha energi til overs...men, er du feks ute å går tur? Litt pes å komme seg ut, men kanskje det hjelper for deg som for meg til å få litt mer energi :sjenert:

Vi er ute og går turer når det blir tid, og jeg går tilsammen 20 minutter til og fra toget hver dag. Men det er lange dager i praksis og mye å gjøre, så det blir ikke mest turer. Men jeg jobber som instruktør to ganger i uka, og det blir en god del aktivitet der, så jeg tror ikke det er det det skorter på ;)

For en sær jordmor! Hvorfor skulle hun ikke gå med på det, så teit.

Og for en nydelig baby du har i magen, det er så gøy å se hvor tydelig man kan se profilen :hjerte:

Så moro å kjenne sparkene utenpå magen, det kan ikke mannen her i huset enda, jeg kjenner selv at de ikke er tydelige nok, men det kommer vel etterhvert ;)

Ja, det synes jeg også... Men jeg tar det ikke så tungt, kjenner bare at jeg ble litt oppgitt.

Takk for det, Tusle :hjerte: Jeg synes den så ut som verdens vakreste jeg også, så jeg er spent på hvordan det faktiske resultatet blir om noen måneder! :ler:

Jeg kjente også selv spark som jeg skjønte M ikke ville kjenne. Men så satt jeg og kjente med hånda mi en kveld, og jeg kjente at hånda flyttet seg, så da sa jeg til ham at jeg tror du får kjenne litt bedre etter... ;)

Det er klart at det er kjedelig for disse (utålmodige) mennene å vente :gjeiper: Men det er vel ikke noen fare for at han ikke skal kjenne det etter hvert nei, har hørt rykter om at det blir ganske så tydelig med tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ennå ikke an å kjenne noe på utsiden hos meg. Morkaken ligger på utsiden. Mannen begynner å bli litt frustrert nå stakkar :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjedlig Becky (regner med du mener at morkaken ligger foran og ikke på UTsiden...fikk noen litt groteske bilder i hodet nå! :fnise: ). Men du kjenner det selv innenfra eller? :)

På søndag var vi og besøkte et vennepar av oss som har to små gutter, de hadde rydda i garasjen og ville bli kvitt litt babyting! Og det var veldig greit for oss :nigo:

Dette var hva vi fikk med oss:

• sprinkelseng
  • babydundyne
  • lammeskinn
  • gravidbilbelte
  • sammenleggbar reisestol til å henge rett på bordkanten
  • masse leker
  • babygym-teppe
  • uro
  • Ole Brum-pyntefigurer til å klistre på veggen

Vet ikke om vi har bruk for alt, men det vi ikke liker kan vi bare kaste.

Genialt! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...