vingle Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #321 Del Skrevet 16. februar 2011 Godt å høre at de værste har gitt seg litt...hvertfall for øyeblikket Erfaringsmessig kommer de værste når jeg er sliten/har pushet meg litt ekstra og også når jeg sliter med forstoppelse...så husk å hvil masse så kanskje du slipper unna med flere teite kynnere Krysser fingrene for at du får time fort og at du ikke ender med keisersnitt...men, godt å få det sjekket da så du evt kan være litt forberedt Proviant i fødebaggen ja...der sa du noe Noteres på huskelista Jupp! Jeg får ofte de vonde kynnerne når jeg anstrenger meg, så driver minst mulig med det Men bare det å gå opp en trapp er jo anstrengelse nå til dags... "Kynneranfallene" har bare kommet etter sex hvor mannen har kommet inni meg, så det har vi lagt på hylla for en stund... Ringte Ullevål i sted om henvisningen, og jeg hadde visst fått time dagen etter terminen min Synes det var i seneste laget, så jeg poengterte det og fikk flyttet den frem til 4. mars. Litt bedre i alle fall! Her går det fortsatt unna! Tenk, nå er du veldig, veldig snart mamma Håper du får hvilt deg nok og at kynnerne ikke plager deg for mye. Følger spent med på utviklinga videre Håper du slipper keisersnitt, men kjempebra at de sjekker bekkenstørrelsen - det må være en veldig trygghet. Takk Sushi Ja, det er rart - vet ikke om det egentlig har gått opp for meg at jeg snart blir MAMMA. Det er jo noe jeg har ønsket meg en stund, og gledet meg utrolig til, men nå kjennes det av en eller annen grunn noe fjernt ut. Godt at du (og andre) minner meg på det i blant, så jeg ikke glemmer å ta det inn over meg... Vet ikke om de sjekker bekkenstr, for det gir i grunnen ikke noe fasit på om det går eller ikke. Både bekkenet og babyens hode tilpasser seg jo under fødselen, men forhåpentligvis måler de, for det gir vel en viss indikasjon. Jeg tror jeg må sende mannen ut etter proviant rett før vi skal dra, jeg klarer aldri i verden å la sånt ligge i skapet Hehe, da hørtes det ut som en god plan Hei Vingle-mor Så bra at de forhåpentligvis sjekker bekkenet ditt. Jeg er også ganske lita, men mamma hadde ikke noe problem med at bekkenet var for lite, og som mannen min sier: "du er så brei over rævva, at det er nok ingen fare" :gjeiper: Han tuller bare, da, men jeg tror nok ikke det skal bli noe problem Ja, jeg er både lita og smal over hoftene, så jeg håper de undersøker litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 16. februar 2011 #322 Del Skrevet 16. februar 2011 Dette med størrelsen på hofter/rumpe indikerer visstnok ikke størrelsen på bekkenet. Jeg med mine brede hofter og gedigne badonkadonk kan ha et smalt bekken, selvom jeg knapt ser det for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 17. februar 2011 #323 Del Skrevet 17. februar 2011 gedigne badonkadonk Den var ny! *må passe på at mannen ikke ser dette, slik at han lærer seg et nytt ord* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #324 Del Skrevet 17. februar 2011 gedigne badonkadonk Den var ny! *må passe på at mannen ikke ser dette, slik at han lærer seg et nytt ord* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 18. februar 2011 #325 Del Skrevet 18. februar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 18. februar 2011 #326 Del Skrevet 18. februar 2011 Måtte le da jeg leste det jeg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #327 Del Skrevet 21. februar 2011 Nå har jeg hatt en fantastisk start på "vinterferien" - bursdagsfeiring i helgen, med min kjære M, mamma, pappa og lillebror. Dro til dem for å feire 24-års dagen min Vi grilla pølser ute i solveggen på dagen, og fikk servert en herlig treretters middag på kvelden. (Forrett: kamskjell på ristet loff med blomkålpuré og ruccolasalat, Hovedrett: elgstek med fløtegratinerte poteter, grønnsakblanding og stekt champignon, Dessert: mors hjemmelagede karamellpudding. NAM ) Snille mamman min I dag har jeg fri, så har forsøkt å rydde litt her, men det går ikke veldig fort. Lurer på om jeg skal bake noe... Er skikkelig godtesugen om dagen. Har lyst til å lage en stor porsjon boller og lage en tredel vanlig, en tredel med sjokoladebiter og en med safran. Hadde jeg bare hatt safran i hus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 21. februar 2011 #328 Del Skrevet 21. februar 2011 Gratulerer med dagen på etterskudd Kjenner til det der med å ville bake, og ikke ha ingrediensene i hus, ja... Bakte rundstykker i forrige uke, og nå var det tomt, men jeg har ikke alle ingrediensene til å lage ny porsjon, selvfølgelig Nå er det jammen ikke lenge igjen før du er i mål - må jo hoppe litt for 37 uker Ha en super dag - og ikke vask og styr for mye; nå skal vi slappe av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #329 Del Skrevet 21. februar 2011 Gratulerer med dagen på etterskudd Nå er det jammen ikke lenge igjen før du er i mål - må jo hoppe litt for 37 uker Takk for det! Kjenner til det der med å ville bake, og ikke ha ingrediensene i hus, ja... Bakte rundstykker i forrige uke, og nå var det tomt, men jeg har ikke alle ingrediensene til å lage ny porsjon, selvfølgelig Det ble ikke noe baking - orka ikke dra ut for å prøve å skaffe... Og hadde ikke lyst til å endre på planen om å lage safranboller! Ha en super dag - og ikke vask og styr for mye; nå skal vi slappe av Hehe, nei, jeg har tatt det veeldig med ro i dag altså. Orker ikke gjøre mye mye, så det blir mye pauser og slaraffen på sofaen... Men det er litt kjedelig synes jeg - ha en helt blank dag som denne og ikke fått gjort mer av tingene jeg hadde lyst til... "Endelig fri til å bruke dagene som du selv ønsker" sto det på Babyverden.no for uke 37. Vil jo utnytte denne "friheten" mens jeg liksom har den :gjeiper: Men jeg føler meg ikke så alt for fri om dagen, den krever visst sitt allerede den babyen, selv om den er inni magen. Ikke kan jeg sitte eller ligge som jeg vil, ikke kan jeg stå/gå for lenge om gangen for da svulmer bena opp, og ikke har jeg overskudd til alt jeg vil gjøre. Så det sitatet stemmer ikke helt synes jeg! Men nå er det ikke lenge igjen tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 21. februar 2011 #330 Del Skrevet 21. februar 2011 :blåse: GRATULERER MED DAGEN på etterskudd Nam, for en middag dere hadde (sitter her og slikker meg rundt munn når jeg tenker på deilig elgstek selvom jeg er superstappa fra middagen...skal hvertfall ikke si noe på apetitten her i huset hvertfall ) Og ikke minst for 37 uker Nå er det jammen meg ikke lenge igjen her...føler du deg klar? Har du forresten en sladris på plass sånn nå som du nærmer deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #331 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Tusen takk kenghuru! Tihi, jeg har også god apetitt om dagen. Men er i grunnen veldig skummelt å spise så god mat, for da blir man så veldig mett, og med så lite plass magesekken har nå kan det fort bli ganske ubehagelig! Jeg begynner å føle meg temmelig klar altså, ja! Det er klart at jeg har blandede følelser - jeg aner jo ikke hva jeg har i vente, så jeg klarer ikke å glede meg ubetinget, men jeg er ikke i tvil om at jeg gleder meg. Nei, jeg har ingen sladris, vil du være kanskje? Jeg var litt i tvil om hele opplegget, ser for meg at jeg fort kan klare å glemme hele KG litt midt oppi alt... Jeg har i hvert fall merket at når det har vært mye annet å tenke på ellers, så har det blitt dårlig med oppdateringer fra meg her. Men nå blir det antakelig mange blanke dager fremover, og da er jo KG helt topp! :happy: Endret 21. februar 2011 av vingle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 21. februar 2011 #332 Del Skrevet 21. februar 2011 Tihi, jeg har også god apetitt om dagen. Men er i grunnen veldig skummelt å spise så god mat, for da blir man så veldig mett, og med så lite plass magesekken har nå kan det fort bli ganske ubehagelig! Jeg kjenner meg sååå godt igjen med det med liten plass...og jeg har enda litt bedre enn deg tenker jeg, men jeg går pokkern meg på en real smell etter smell etter smell enda...når skal jeg lære Jeg begynner å føle meg temmelig klar altså, ja! Det er klart at jeg har blandede følelser - jeg aner jo ikke hva jeg har i vente, så jeg klarer ikke å glede meg ubetinget, men jeg er ikke i tvil om at jeg gleder meg. Ja, tenk så snart sitter du der med den lille og har en helt ny verden foran deg Nei, jeg har ingen sladris, vil du være kanskje? Jeg var litt i tvil om hele opplegget, ser for meg at jeg fort kan klare å glemme hele KG litt midt oppi alt... Jeg har i hvert fall merket at når det har vært mye annet å tenke på ellers, så har det blitt dårlig med oppdateringer fra meg her. Men nå blir det antakelig mange blanke dager fremover, og da er jo KG helt topp! :happy: Jeg vil gjerne være sladris Så koselig Tenker veldig likt som deg med det å kanskje ikke KG blir det viktigste når ting holder på, men plutselig så kommer kanksje lysten til å rope ut til hele verden at du er blitt mamma så hvorfor ikke tenker nå jeg Og ikke minst dagene fremover som du sier og etterpå også...jeg har nå hvertfall lært masse av de som allerede har fått og som spør og graver og forteller her inne så sånn sett er det jo et veldig bra forum når man ikke alltid orker/kan gå ut å treffe andre Sender deg en PM med nr mitt så har du det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #333 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg kjenner meg sååå godt igjen med det med liten plass...og jeg har enda litt bedre enn deg tenker jeg, men jeg går pokkern meg på en real smell etter smell etter smell enda...når skal jeg lære Haha, ikke på en god stund hvis du følger mitt eksempel Neida, hender faktisk at jeg sier til meg selv at "nå bør du stoppe", så tar jeg det heller i to omganger! Ja, tenk så snart sitter du der med den lille og har en helt ny verden foran deg Ja, det er rart å tenke på. Man har jo hørt så mye om det - i følge noen så er det bare mas og ingen fred å få, mens andre sier at det er helt himmelen... Jeg forventer nok at det blir litt av begge deler, og antakelig på en måte jeg ikke klarer å forestille meg. Men jeg har troen på at det blir bra! Jeg vil gjerne være sladris Så koselig Sender deg en PM med nr mitt så har du det Toppers! Har sendt deg en PM tilbake Tenker veldig likt som deg med det å kanskje ikke KG blir det viktigste når ting holder på, men plutselig så kommer kanksje lysten til å rope ut til hele verden at du er blitt mamma så hvorfor ikke tenker nå jeg Og ikke minst dagene fremover som du sier og etterpå også...jeg har nå hvertfall lært masse av de som allerede har fått og som spør og graver og forteller her inne så sånn sett er det jo et veldig bra forum når man ikke alltid orker/kan gå ut å treffe andre Veldig godt poeng! Det er fint å ha så mange kloke hoder i liknende situasjon som en selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 22. februar 2011 #334 Del Skrevet 22. februar 2011 Gratulerer så mye med dagen som var! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 22. februar 2011 #335 Del Skrevet 22. februar 2011 Vingle-mor; det ligger en tråd på graviditetsforumet nå som du bør ta en titt på. Den handler riktignok om de styggeste navnene man har hørt, men jeg synes flere av de var fine, jeg. Kanskje du får noen tips til navn? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=539362&st=0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #336 Del Skrevet 23. februar 2011 Gratulerer så mye med dagen som var! Tusen takk Tusle! Vingle-mor; det ligger en tråd på graviditetsforumet nå som du bør ta en titt på. Den handler riktignok om de styggeste navnene man har hørt, men jeg synes flere av de var fine, jeg. Kanskje du får noen tips til navn? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=539362&st=0 Hoho, jeg har faktisk sett den allerede. Men tusen takk for tips! Jeg har lest mesteparten, og fikk meg en god latter Men jeg er enig med deg i at mange av navnene er av typen jeg liker. Det er litt nedtur å lese dem i en sånn tråd, men folk er jo forskjellige, så det er for så vidt greit synes jeg Det var forresten en liknende tråd om fine navn, og mange av navnene gikk jo igjen. Smaken er som baken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #337 Del Skrevet 23. februar 2011 Jeg klarte å glemme lommeboka mi hos mor og far i helgen, men heldigvis jobber pappa i byen, så han tok den med til meg i går. Og søte mamma hadde sendt med litt safran, så nå kan jeg lage safranboller! Får se om jeg orker å bake i dag, vi får besøk i kveld så da hadde det vært genialt å servere nylagde boller Men det trengs å vaskes litt her, og jeg har litt å lese til seminar i morgnen. Pluss at jeg gjerne skulle vært ute en liten tur og shoppa et par ting. OG reparert noen klær... Rekker aldri i verden alt sammen. Tror jeg skal starte med å lage bolledeig, så kan den få stå en stund og heve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #338 Del Skrevet 23. februar 2011 Nå har jeg laget bolledeig og spist lunsj. Brukte en mellomting av denne og denne oppskriften på grunndeig, også lagde jeg dobbel porsjon. Phu! Har ikke kjøkkenmaskin, så det var ganske slitsomt å elte. Fant ut at DET må jeg få meg. Ønsker meg en fra kenwood Gleder meg til den dagen jeg har nok benkplass til å ha et sånt vidunder stående fremme! Men lurer på om jeg skal ha den største eller en mindre en. Tror jeg og M må gifte oss snart... Nå betaler jeg prisen for moroa - megahovne legger... Så nå må jeg vel sitte med dem høyt en stund for å få vekk noe av vannet... Nok en ting å se frem til som ikkegravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 23. februar 2011 #339 Del Skrevet 23. februar 2011 Majoren og jeg er i et langvarig forhold Jeg elsker den maskinen. Fikk den til 20 årsdagen min Ingen dum investering det altså, jeg har forresten den største, 1000w. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #340 Del Skrevet 24. februar 2011 Kuli! Mamma har også en sånn. Skal sette den høyt opp på ønskelista Det ble en shoppingtur i går, jeg skulle jo lage safranboller, men safranen jeg hadde var hel - og jeg hadde ikke morter. Så da måtte jeg så klart ut og få meg det. Fant en i sort marmor hos Traktøren, den var ikke billig, men den var fin og funka superbra Og når jeg først var ute og fartet på Storosenteret så måtte jeg jo bruke anledningen til å shoppe litt annet også... Så det ble bl.a. tre bilder fra Kremmerhuset (trengs litt pynt i den nye leiligheten!), en holder til kaffefilter fra Jernia, en smart såpepumpe med holder til oppvaskkoster og skrubb til kjøkkenet fra Åhlens, grå jeans, skjorte og en mørk lilla t-skjorte til min kjære M, og et par øredobber til meg selv. (Ja, jeg har fått engangsstønad! ) Skikkelig gøy med en ordentlig shoppingrunde (vanligvis nøler jeg og ender opp med å kjøpe veldig lite...), men fy flate så hovne ben jeg fikk og sliten jeg ble! Da jeg kom hjem måtte jeg jo trille ut alle 40 bollene også...før vi skulle få besøk! Konklusjonen ble at det var litt i overkant mye på én dag. Heretter tar vi det litt mer piano ______________________________ I dag har jeg vært på siste seminar før permisjonen. Det var veldig rart å tenke på at jeg ikke skal på det igjen før om et år! Men samtidig veldig deilig. Jeg skal riktignok prøve å fortsette med ett av tre fag, så planen er at jeg skal på universitetet to timer hver tirsdag, hvis det lar seg gjøre. Mor har allerede meldt seg frivillig som barnepike, så jeg håper det skal gå. Fikk forresten pakke fra bleieboden i går også, to PUL-trekk. De så veldig fine ut, så gleder meg til å prøve dem. Er ingen ting til den første tida vi mangler nå tror jeg, så nå føler jeg at den lille bare kan melde sin ankomst. Bilsetet er hentet og fødebagen pakket. GLEDER MEG! :hjerte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå